Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Met mijn renault stond ik in het zuiden van frankrijk toen er melding kwam dat ik nog maar een 1000km meer kon rijden. Ik moest daar dus wel adblue tanken want ze konden mij niet verzekeren dat ik nog zou kunnen starten na die 1000km :unsure:
Niets moeilijk aan idd maar wel tergend traag, dat was verschrikkelijk, zeker een kwartier die pomp vastgehouden.

Ik zie het probleem ook niet, maar ik meen me te herinneren dat dat de reden was. Misschien ook dat het tanken bij het ene merk vlotter (m.a.w. met minder morsen) gaat dan het andere, als je soms ziet hoe er gesmost wordt aan tankstations met benzine of diesel?
De werkzame stof van adblue kan verdampen bij een te hoge temperatuur, bv als deze in de zomer buiten in de zon staat aan tankstations.
Dit kan dan ook schadelijk zijn voor de katalysator en die zijn dan weer heel duur om te vervangen.
Vandaar kan ik begrijpen dat sommige leasingfirma’s hier geen risico’s willen nemen.

Het gemis van een bedrijfswagen, al was het laatste 3 jaren maar een camionette, begint de kop op te steken. Ik ga @cege nog gelijk moeten geven over de verloning in het onderwijs ;).
Ik ben nu ook naar de overheid gestapt maar ik ben mijn bedrijfswagen toch enorm aan het missen ... Kans zit er toch in dat ik het hier voor bekeken hou ... . Ik ben ook contractueel dus geen hoog pensioen en ook weinig doorgroei naar betere verloning in de toekomst.

Dien adblue, lees maar wat verder, is veel shit mee en als dat gemaakt moet worden zit je tussen de 1 - 2,3k aan kosten.

Ik ben nu ook naar de overheid gestapt maar ik ben mijn bedrijfswagen toch enorm aan het missen ... Kans zit er toch in dat ik het hier voor bekeken hou ... . Ik ben ook contractueel dus geen hoog pensioen en ook weinig doorgroei naar betere verloning in de toekomst.
Ik ben ook contractueel, dus geen opbouw van onderwijsspensioen, maar ook geen groepsverzekering. Ik heb gewoon een bediendencontract van bepaalde duur. Het loon is niet slecht voor wat ik moet doen, maar zero extra's.

Dien adblue, lees maar wat verder, is veel shit mee en als dat gemaakt moet worden zit je tussen de 1 - 2,3k aan kosten.

Bij alphabet mag je adblue niet meer laten vullen in de garage (als enige leasingfirma als ik mijn garage mag geloven). Is nu wel niets aan om dat zelf te tanken

Ik ben ook contractueel, dus geen opbouw van onderwijsspensioen, maar ook geen groepsverzekering. Ik heb gewoon een bediendencontract van bepaalde duur. Het loon is niet slecht voor wat ik moet doen, maar zero extra's.
Dat wist je toch volledig op voorhand denk ik dan?

Voor de vetpot moet je alvast niet in het onderwijs zijn. Ook de reden waarom men moeilijk aan goeie technische profielen in het onderwijs geraakt.

Dat wist je toch volledig op voorhand denk ik dan?
Ja, pas op vanaf december heb ik 9 jaar anciënniteit, dus ruwweg 4500bruto. Slecht is dat niet voor het aantal uren dat ik moet doen.

Het maximum lesdagen in kwartaal 2 is 4, dus dat is dan vanaf 22-11 7 weken op tanden bijten. Kwartaal 3 en 4 maar 1 of 2 lesdagen.
Voor de vetpot moet je alvast niet in het onderwijs zijn. Ook de reden waarom men moeilijk aan goeie technische profielen in het onderwijs geraakt.
Ja ok, maar op die elektrotechnische vakken na die mij minder liggen ben ik wel met verwarming en installatietechniek bezig. Dus pakweg 85% lesgeven over iets wat mij interesseert en op een praktische manier. We gaan nog een hele opstelling maken met een hybride-warmtepomp en nog een hele doucheruimte inrichten met de studenten. In de privé is dat moeilijk te vinden. Bij een installateur is het overuren kloppen om nog niet aan het huidig loon te geraken. Je moet dan al gaan richting fabrikanten/verdelers van cv ketels en warmtepompen. Vorig jaar daar eens gepolst.

Bij de ene ging ik mij soms voor dagen naar de provincie Luik moeten begeven, bij de andere naar Turnhout. Die mensen gaven zelf al aan dat ze dat niet langdurig haalbaar zagen voor iemand die aan de kust woont.

Het enige wat piekt is het financiële aspect van die verre verplaatsing. Binnenkort 14 keer 170km.

Ja, pas op vanaf december heb ik 9 jaar anciënniteit, dus ruwweg 4500bruto. Slecht is dat niet voor het aantal uren dat ik moet doen.

Het maximum lesdagen in kwartaal 2 is 4, dus dat is dan vanaf 22-11 7 weken op tanden bijten. Kwartaal 3 en 4 maar 1 of 2 lesdagen.

Ja ok, maar op die elektrotechnische vakken na die mij minder liggen ben ik wel met verwarming en installatietechniek bezig. Dus pakweg 85% lesgeven over iets wat mij interesseert en op een praktische manier. We gaan nog een hele opstelling maken met een hybride-warmtepomp en nog een hele doucheruimte inrichten met de studenten. In de privé is dat moeilijk te vinden. Bij een installateur is het overuren kloppen om nog niet aan het huidig loon te geraken. Je moet dan al gaan richting fabrikanten/verdelers van cv ketels en warmtepompen. Vorig jaar daar eens gepolst.

Bij de ene ging ik mij soms voor dagen naar de provincie Luik moeten begeven, bij de andere naar Turnhout. Die mensen gaven zelf al aan dat ze dat niet langdurig haalbaar zagen voor iemand die aan de kust woont.

Het enige wat piekt is het financiële aspect van die verre verplaatsing. Binnenkort 14 keer 170km.

Nee dat basisloon is zeker niet slecht. Maar je moet rekening houden dat het ook zo goed als stopt bij dit loon, de extra’s zijn quasi onbestaand en dat weegt ook mee door.

Maar als sanitairman die voor iemand werkt ga je dat moeilijk kunnen verslaan onder die omstandigheden, dat klopt.
Maar ik denk dan weer als ingenieur, dan kan je echt wel beter.

Ook de afstand, ja chapeau dat je het er voor over hebt. Ik denk dat als je de rekening maakt om u te verplaatsen je lichtjes misselijk wordt.

Nee dat basisloon is zeker niet slecht. Maar je moet rekening houden dat het ook zo goed als stopt bij dit loon, de extra’s zijn quasi onbestaand en dat weegt ook mee door.
Extra's buiten verlof en thuiswerk zijn onbestaand, dat klopt.

Maar als sanitairman die voor iemand werkt ga je dat moeilijk kunnen verslaan onder die omstandigheden, dat klopt.
Maar ik denk dan weer als ingenieur, dan kan je echt wel beter.
In de regio ga ik niet boven dat bruto geraken in de sector. Misschien een wagen er bij, dat wel.
Ook de afstand, ja chapeau dat je het er voor over hebt. Ik denk dat als je de rekening maakt om u te verplaatsen je lichtjes misselijk wordt.
Dat gaat nu een kwartaal 4 tanks diesel van 90 euro zijn. Dat is inderdaad niet te onderschatten...

Misschien kan je er vrede met nemen dat de ideale job niet bestaat.
Je zit niet slecht (loon ok, veel verlof, inhoudelijk je ding...), als je nog extra wil zou ik een bijberoep starten.

Allen,

Iemand werkzaam of ervaring bij ab inbev te Leuven?
Meer bepaald over de productie.
Werkomstandigheden, sfeer, loon en voordelen betreft operator en first line manager job?

Betreft een 3 ploegen functie dacht ik.

Gr

Misschien kan je er vrede met nemen dat de ideale job niet bestaat.
Je zit niet slecht (loon ok, veel verlof, inhoudelijk je ding...), als je nog extra wil zou ik een bijberoep starten.
Voila, dat denk ik ook. Ideale job bestaat niet. Te veel verlof is ook niet goed voor mij, want dat betekent te veel tijd om na te denken...

Edit: en te geilen op de lonen en voorwaarden die hier gepost worden...

Voila, dat denk ik ook. Ideale job bestaat niet. Te veel verlof is ook niet goed voor mij, want dat betekent te veel tijd om na te denken...

Edit: en te geilen op de lonen en voorwaarden die hier gepost worden...
Zoveel lonen boven de €4500 bruto zie ik hier toch niet passeren hoor. Wel vaak lagere bruto lonen met een hele resem extra-legale voordelen.
Je zit zelf serieus bovengemiddeld ;-)

Zoveel lonen boven de €4500 bruto zie ik hier toch niet passeren hoor. Wel vaak lagere bruto lonen met een hele resem extra-legale voordelen.
Je zit zelf serieus bovengemiddeld ;-)

Je moet ook denken wie hier juist post. Mijn ervaring is dat grofweg twee type mensen niet erg publiek zijn over hun loon en dat zijn vaak de mensen die héél weinig oftewel héél veel verdienen.

Dus de meeste die hier posten zullen een gemiddeld tot iets bovengemiddeld loon hebben vermoed ik. My 2 cents. Maar ik denk zeker dat er veel andere mensen tevreden zouden zijn met een pakket zoals dat van @Chauffagist.

Als je de lonen bekijkt als prof aan de universiteit, waar je geacht wordt om les te geven, onderzoekers te begeleiden, adminstratief werk te doen, en daartussen nog een hoop aanvragen moet indienen om voor geld te bedelen lijkt mij dat eerlijk gezegd geen slechte deal hoor.

Ik heb zelf nooit AdBlue gehad, dus nooit moeten tanken. Maar olie en/of wisservloeistof stopte ik toch ook gewoon voor bij de garage.
OK, ik ga er nu onder corona niet speciaal voor tot aan die garage rijden (die pakweg 45 km verder is, maar onder de baan naar den buro).
Echter, als ik naar den buro moest, stopte ik gewoon daar & liet ik ze hun ding doen.
Over 't algemeen op een kwartiertje was ik binnen & buiten.

Ik denk dat ik slechts 1x in m'n lange tijd bedrijfswagens ooit eens 'zelf' een bus van die wisservloeistof heb gekocht & er in gegoten. En dat is gelijk véél jaren geleden. M'n eerste wagen bij m'n huidige WG.

Ik had op 9lives van die horrorverhalen gelezen over AdBlue tanken, en dat sommige firma's dat niet toestaan om zelf te doen. Ik heb mijn eigen wagen en ga tanken bij Maes, en moest voor het eerst AdBlue bijvullen.
Naast mijn vulgat voor diesel is er een vulgat voor AdBlue. Je neemt de pomp, steekt het erin, en na 1 minuutje was het gedaan.

Terug
Bovenaan