Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Als je de lonen bekijkt als prof aan de universiteit, waar je geacht wordt om les te geven, onderzoekers te begeleiden, adminstratief werk te doen, en daartussen nog een hoop aanvragen moet indienen om voor geld te bedelen lijkt mij dat eerlijk gezegd geen slechte deal hoor.
Je bent het begeleiden van de thesissen ;) vergeten. Enkel dat zou mij al tegensteken...

Naast mijn vulgat voor diesel is er een vulgat voor AdBlue. Je neemt de pomp, steekt het erin, en na 1 minuutje was het gedaan.
Zelfde, maar bij mij duurde dat dus dik 20 minuten. Mijn vriendin is 3 keer komen vragen of dat normaal is, en ik heb 3 keren moeten zeggen "ik weet het ook niet, maar ik zie vanonder nog niks druppen, dus het zal wel 🤷‍♂️".

Dus de meeste die hier posten zullen een gemiddeld tot iets bovengemiddeld loon hebben vermoed ik. My 2 cents. Maar ik denk zeker dat er veel andere mensen tevreden zouden zijn met een pakket zoals dat van @Chauffagist.
Ik ben er ook tevreden mee. Het is enkel die 14 keer 160-170 km die gaan doorwegen, zeker met huidige brandstofprijzen. Ik kan beperkt een deel in km vergoeding steken...

Ik ben er ook tevreden mee. Het is enkel die 14 keer 160-170 km die gaan doorwegen, zeker met huidige brandstofprijzen. Ik kan beperkt een deel in km vergoeding steken...
Bekijk het van deze kant : het is maar 14 keer. Je hebt ook thuiswerkdagen.
Zet het dan een beetje in correlatie tot het geheel, ipv u blind te staren op 1 nadeel en de beperkte financiële impact.

Bekijk het van deze kant : het is maar 14 keer. Je hebt ook thuiswerkdagen.
Zet het dan een beetje in correlatie tot het geheel, ipv u blind te staren op 1 nadeel en de beperkte financiële impact.
Voila, het is ook zeer geconcentreerd, dus nu paar weken tanden bijten tot kerst en dan ng paar weken en dan rustiger...

Allen,

Iemand werkzaam of ervaring bij ab inbev te Leuven?
Meer bepaald over de productie.
Werkomstandigheden, sfeer, loon en voordelen betreft operator en first line manager job?

Betreft een 3 ploegen functie dacht ik.

Gr
Ex collega is daar begonnen maar na paar maand al gestopt en iets anders gaan doen.

Was als operator, er was amper werk dus verveling doorheen de dag. Wel afhankelijk van aan welke lijn je staat.

Wisselende uren kom hij ook moeilijk verdragen, was vaak meer een wrak dan degelijk.
Loon was +/- 2500 bruto, inclusief ploegenpremie een 2800 - 2900. Kwam voor hem op 2100 euro netto, 2 kinderen en beetje fietsvergoeding.
Bijkomende voorwaarden waren wel cava, hospitalisatieverzekering,... ook productiepremie van 3*** netto per gewerkt jaar, 12 adv dagen,...

Allen,

Iemand werkzaam of ervaring bij ab inbev te Leuven?
Meer bepaald over de productie.
Werkomstandigheden, sfeer, loon en voordelen betreft operator en first line manager job?

Betreft een 3 ploegen functie dacht ik.

Gr
Ik heb daar 20 jaar geleden een jaar of 2 gewerkt als interim / technieker. Het is daar redelijk relax, toen toch, ik heb me daar niet moeten doodwerken. Het zit / zat daar toen wel vol met alcoholisten :-). Er heeft toen ene mij is een verhaal verteld dat iemand zich na het werk had doodgereden , strontzat, en dat ze toen het alcoholgebruik hebben gestopt. Omdat de productie toen zo naar beneden ging ( iedereen ging op de WC of ergens anders zuipen en de lijnen waren minder bemand ) hebben ze toegestaan dat je nog 2 consumpties per dag mocht drinken. Dus eigenlijk toegestaan dat er terug mocht gedronken worden. Nu ik spreek over 20 jaar geleden :-).

Je bent het begeleiden van de thesissen ;) vergeten. Enkel dat zou mij al tegensteken...
Stelde bij ons toch niet zo veel voor. 1x per maand samenkomen, student vertelt zen voortgang, prof geeft wat tips ed. Mijn prof heeft die zelfs nooit nagelezen voor het indienen.
Enkel verdediging zelf is wel wat werk, want dan moet prof (of een van zijn assistenten ;) ) die wel diagonaal helemaal lezen.
Indien thesis niet goed, werd je gewoon gebuisd, geen extra begeleiding (95% van het werk werd door de studenten gedaan).

Stelde bij ons toch niet zo veel voor. 1x per maand samenkomen, student vertelt zen voortgang, prof geeft wat tips ed. Mijn prof heeft die zelfs nooit nagelezen voor het indienen.
Enkel verdediging zelf is wel wat werk, want dan moet prof (of een van zijn assistenten ;) ) die wel diagonaal helemaal lezen.
Indien thesis niet goed, werd je gewoon gebuisd, geen extra begeleiding (95% van het werk werd door de studenten gedaan).

Is dat niet de bedoeling van een thesis?
Of gaan we nu echt verwachten dat iemand anders het werk voor u gaat doen en je uw diploma dus effectief zo krijgt?
Bij ons in de faculteit ligt dat toch anders hoor, en dan steek je er als promotor effectief tijd in. Ik wil best geloven dat op sommige plaatsen er eens een prof. foert zegt omdat het tussen al het andere werk geen prioriteit is, maar persoonlijk vind ik dat ook deel van het probleem: de kerntaak (onderwijs) die ondergesneeuwd wordt.

Dat gezegd zijnde zal het ook wel afhangen van wat de thesis net is, bij (toegepaste) wetenschappen heb je vaak effectief experimenten die worden uitgevoerd met duur materiaal. Dan kijk je best eens na of je geen geld weggooit.

Maar dat de student het werk doet is de bedoeling.

Ha ja...'leuke' tijd, de thesis. Eén keer de prof gezien, voor de rest een handvol keer de assistent en daarna als enige student het vuur aan de schenen gelegd krijgen tijdens mijn uiteenzetting (van mijn promotor dus). De manier waarop was wat achterbaks, nadien nog wat steunbetuigingen ontvangen van mijn medestudenten. Andere proffen zaten daar zo van 'WTF is hier gaande' :D 10/20.

Ha ja...'leuke' tijd, de thesis. Eén keer de prof gezien, voor de rest een handvol keer de assistent en daarna als enige student het vuur aan de schenen gelegd krijgen tijdens mijn uiteenzetting (van mijn promotor dus). De manier waarop was wat achterbaks, nadien nog wat steunbetuigingen ontvangen van mijn medestudenten. Andere proffen zaten daar zo van 'WTF is hier gaande' :D 10/20.
Klinkt bijna als een afrekening eigenlijk. Normaal laat je een student maar verdedigen als je achter zijn werk staat als promotor.

Is dat niet de bedoeling van een thesis?
Of gaan we nu echt verwachten dat iemand anders het werk voor u gaat doen en je uw diploma dus effectief zo krijgt?
De bedoeling van een thesis is imo. dat een student die volledig zelfstandig dient uit te voeren.
Wekelijks overleg met een assistent die je krijgt toebedeeld (was bij mij een buitenlandse phd student), vooral voor de wetenschappelijke proeven en labowerk. Je kan bij die persoon ook terecht als je niet zeker bent over de uitvoering van bepaalde proeven/handelingen of voor vragen bij de literatuurstudie.
En heel af en toe eens bij de prof een update voorzien van je resultaten en welke richting je verder moet uitgaan (ong. maandelijks).

Ik had op 9lives van die horrorverhalen gelezen over AdBlue tanken, en dat sommige firma's dat niet toestaan om zelf te doen. Ik heb mijn eigen wagen en ga tanken bij Maes, en moest voor het eerst AdBlue bijvullen.
Naast mijn vulgat voor diesel is er een vulgat voor AdBlue. Je neemt de pomp, steekt het erin, en na 1 minuutje was het gedaan.

Bij DATS24 hebben ze dat tegenwoordig ook op veel locaties btw, wordt geregeld uitgebreid.
Heb nu ne Peugeot 308 Diesel met AdBlue. AdBlue tanken valt inderdaad zeer goed mee, gewoon een pomp gelijk een ander, op een minuutje klaar.

Laatst bewerkt:

Ik hecht nog weinig geloof aan de horror verhalen. Ik heb zelf 2 master thesissen afgelegd. 1 bij de wetenschappen en 1 bij een softere faculteit. Telkens promoter 2x gezien. Voor beide 18/20. Ik ben geen genie, maar kan wel goed mijn plan trekken en zelfstandig iets deftig doen zonder dat iemand mij moet vooruit pushen.

Ik heb zelf ook nog aan de andere kant gezeten, voor het evalueren van thesissen. Er is geen enkele reden waarom met opzet lage punten gegeven worden. Meestal is het promotor/vakgroep die zoveel mogelijk wel geven en de rest die probeert af te remmen. Promotor wil geen slechte naam krijgen, anders droogt zijn instroom aan gratis werkkrachten op. Als er doctorates aangevraagd moeten worden,
Zijn hoge punten van belang etc.

Dus een 10 op 20, dat zal echt een slechte thesis geweest zijn of bad behavior. Shitstorm incoming.

Dus een 10 op 20, dat zal echt een slechte thesis geweest zijn of bad behavior. Shitstorm incoming.
WHY YOU LITTLE...:angry::angry::angry::angry:

Ha, neen. Ik kan daar wel tegen. Ik had van in het begin al een raar gevoel bij die prof en die stond ook wel gekend als ne 'specialen'. Nooit iets met gehad, maar de gelatenheid droop er van af toen ik me kwam voorstellen. Net hetzelfde bij de assistent, precies alsof het lastig was dat ik daar opdook. Ik denk wel dat ik enorm mijn best gedaan heb voor die thesis, aan mijn gigantische hoeveelheid aan referenties zal het niet gelegen hebben. Tijdens de voorstelling zelf waren de andere proffen ook content, dus daar moet ik het ook niet zoeken. Neen, zelfs nu, 16 jaar later, nog steeds geen idee waar het fout zat. Ik nam steeds de commentaren van die assistent ten harte, paste zoveel mogelijk aan etc... Er was iets gaande achter de schermen, maar ik heb nooit geweten wat. Zelfs nooit geweten waarom ik zo laag scoorde, geen enkele uitleg achteraf. Ge kent me natuurlijk niet, maar ik denk toch dat ik zowat gekend stond als nen braven, totaal geen lastpak.
Ik zie hier dat die prof ook al lang weg is en nu vervangen is door de assistent van toen (die toen ook nog doctoreerde).

Is dat zo?
Ik kom maar zeer zelden tegen (eigenlijk enkel op deze forum), dat een bediende geen overuren krijgt.

Ben zelf bediende en krijg overuren. Net zoals mijn vriendin bediende is en ook overuren krijgt. Voor mijn vriendin is dit de 3de werkgever en voorgaande heeft ze ook steeds overuren gekregen. Voor mij is het mijn 2de en ook steeds overuren gekregen.

Vriendengroep hoor ik ook steeds dat ze overuren krijgen.

Ik/vriendin en mijn vrienden vertegenwoordigen uiteraard niet de gemiddelde bediende. Maar ben ook nog nergens cijfers tegengekomen dat de meeste bediendes geen overuren krijgen.
Bij kaders hoor je dat wel vaker. Krijgen geen overuren, maar kunnen dan in rustigere periodes minder uren werken. Maar in de praktijk hoor ik meestal dat er niet zoveel rustige periodes zijn.
Ik ken maar 1 bedrijf waar ingenieurs overuren krijgen die niet op verplaatsing werken. (Ik ben misschien wel dom dat ik er zelf niet gaan werken ben toen ik de kans had).
Andere bedrijven krijg je soms enkel maar overuren als de baas dat specifiek vraagt omdat een bepaalde deadline voor een project moet behaald worden. En dan nog is het vaak niet zo.

Als je overuren doet omdat je je eigen taken niet afgewerkt krijgt, krijg je daar haast nooit compensatie voor. Ik allezins niet.

Eindwerk in middelbaar gebuisd, thesis in tweede zit met een laag cijfer afgerond. Totaal niets voor mij, zo academisch. Het vraagt heel veel skills die je in de bedrijfswereld naar mijn gevoel weinig nodig hebt. Naar mijn gevoel is er volgens mij een hogere correlatie tussen hoge thesisscores en burn-out dan loon…

Iets totaal anders: straks iedereen 0,4% loon erbij of zijn er bedrijven waar zoiets anders ingevuld wordt?

Terug
Bovenaan