Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Inclusief 13de maand, vakantiegeld en nettovergoedingen:

Jaarlijks brutosalaris= 36.888,00
Jaarlijks nettosalaris= 30.185,78

Op haar 13de maand en vakantiegeld houdt ze netto meer over dan nu volgens Deloitte, begrijp niet hoe dat in mekaar zit.
Omdat alles uiteindelijk op 1 pot wordt gegooid dus die zijn wss minder belast door lagere schaal?

Wel triest dat ik bruto 20k meer heb en netto nog geen 1k

Van haar 13de maand wordt ze nog geen 400 afgehouden en van vakantiegeld nog geen 300 :p
2650 - 346.36 (RSZ aan 13.07%) = 2303.65
*12 = 27643.74 belastbaar jaarinkomen (om het snel te hebben)
-> vakantiegeld 39.37% belast, andere (zoals 13e maand) 43.41%

Welk sociaal secretariaat heeft dat berekend? Of doen ze het zelf en komt de rekening wel met uw belastingsaangifte?
Of dat is ook in Nederland?

Ze heeft haar aanbod van Deloitte gehad voor senior consultant sustainability. 2650 bruto, dus een heel pak minder. Maar volgens een berekening dat ze meegaven komt ze wel uit op 2.146,85 netto en 110 euro maaltijdcheques er boven op. Bonus van 1, 2 of 3 maandsalarissen per maand, afhankelijk van performance, op zich ook geen groot verschil met haar huidige werkgever. De rest van het pakket is gelijkaardig (2 vakantiedagen minder).

Eens goed nadenken. 200 euro netto meer is natuurlijk mooi, maar vooral de ervaring en de naam op je CV is denk ik het belangrijkste naar de toekomst toe. Wat is jullie input?

Eerst even mezelf schaamteloos op de borst kloppen 🥳:
Met haar 1 jaar ervaring gok ik dat ze daar een aanbod krijgt tussen de 2,1k en 2,7k, (+ alle gangbare voordelen) afhankelijk van diploma en hoe goed ze zichzelf kan presenteren.
Ze kan zichzelf dus goed presenteren.

Welk sociaal secretariaat heeft dat berekend? Of doen ze het zelf en komt de rekening wel met uw belastingsaangifte?
Deloitte kennende hebben ze dat zelf berekend... en zal dat ook wel redelijk correct zijn.

@Dogo Argentino, zit er geen IP vergoeding bij? Dat zou het verschil wel verklaren. Goed daarmee oppassen want niemand weet hoe lang dat nog gaat gelden (ik persoonlijk zie het niet verdwijnen), en dat deel geldt niet voor 13e maand en ziekte denk ik.

Ik ga wel nog eens herhalen wat ik al zei:
  • Supporting their sustainability journey, from strategy and implementation to reporting;
  • Enhancement of the risk management framework to incorporate ESG risk factors
Het is geen IT functie, en het is zeker niet de core van de job. Maar zoals ik al zei:
Het zou mij uitermate verbazen als ze dit type taken niet zou krijgen bij Deloitte.
Doe ermee wat je wil, maar ik zou het meenemen in de beslissing.

Of dat is ook in Nederland?
Snap het ook niet. Van haar maandsalaris wordt voor rsz 346.36 afgetrokken, maar ook voor tax wordt datzelfde bedrag (346.36) afgetrokken. En dan van de 13de maand en vakantiegeld wordt er enkel rsz afgetrokken. Heb gezegd dat ze moet vragen of deze berekening wel correct is.

Deloitte kennende hebben ze dat zelf berekend... en zal dat ook wel redelijk correct zijn.
Ik snap dat niet, laagste (buiten 0) is voor vakantiegeld 19,17% en dat is al meer dan 400 euro
Er moet dan (weer) 1 of ander gedrochtregel achter zitten
@Dogo Argentino, zit er geen IP vergoeding bij? Dat zou het verschil wel verklaren. Goed daarmee oppassen want niemand weet hoe lang dat nog gaat gelden (ik persoonlijk zie het niet verdwijnen), en dat deel geldt niet voor 13e maand en ziekte denk ik.
Zou van mij meteen moeten afgeschaft worden, is pure discriminatie voor mensen die bij werkgever werken die geen ruling hebben hoewel ze EXACT hetzelfde werk doen. Gelijkheid mijn gat

Deze maand EUR 10 netto erbij dankzij huiswerkvergoeding :woohoo:
Oei

Uiteraard. Maar hier bij ons heeft een junior een hoger brutoloon dan dat (vermoed ik) en wordt je geen senior zonder het dubbele te verdienen. Die inflatie hangt dus af van bedrijf tot bedrijf, of sector tot sector.
Er bestaat bij ons geen junior, medior of senior vermelding :(. Aan de andere kant, boeit mij dat geen sikkepit wanneer er meer geld op mijn rekening verschijnt.

Jeuj opslag
Loonfiche: Ik hou hier 39,6% netto van over. 51% is bedrijfsvoorheffing

WTF.
En als ik al iets koop van die peulschil, nog eens 21% naar de overheid. Ga werken, ga geld verdienen. Werken loont! Tzal zijn ja

Jeuj opslag
Loonfiche: Ik hou hier 39,6% netto van over. 51% is bedrijfsvoorheffing

WTF.
En als ik al iets koop van die peulschil, nog eens 21% naar de overheid. Ga werken, ga geld verdienen. Werken loont! Tzal zijn ja

Consult worden hé, 32% vlakke belasting en de btw vraag je gewoon terug via je btw aangifte!

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: middelbaar (hoge school niet afgemaakt)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : +- 11 jaar (waarvan nu al bijna 9 jaar in hetzelfde notariskantoor
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc 216
Huidige functie: notarismedewerker
Anciënniteit: /
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37,5
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 37,5

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +-2400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1969
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: neen
Maaltijdcheques: ja 8€ per cheque
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): varieert

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Mortsel
Afstand woon/werk in km's: 22km
Afstand woon/werk in tijd: 1 uur tot 1,5u
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 2 + 3 cao dagen
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: deadlines
Hoe vaak overuren te presteren: uitzonderlijk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja
Verantwoordelijkheid over personeel: neen

Geldt wel voor 13de maand en ziekte denk ik(voor alles eigenlijk, ook pensioen en vakantiegeld) Voor de sociale zekerheid vallen auteursrechten namelijk onder de definitie van loon.

En het is nog steeds wat koffiedik kijken, maar de harde taal vanuit de politiek over de auteursrechten is wel duidelijk afgenomen, zou me ook verbazen dat het verdwijnt.

Ze heeft haar aanbod van Deloitte gehad voor senior consultant sustainability. 2650 bruto, dus een heel pak minder. Maar volgens een berekening dat ze meegaven komt ze wel uit op 2.146,85 netto en 110 euro maaltijdcheques er boven op. Bonus van 1, 2 of 3 maandsalarissen per maand, afhankelijk van performance, op zich ook geen groot verschil met haar huidige werkgever. De rest van het pakket is gelijkaardig (2 vakantiedagen minder).

Eens goed nadenken. 200 euro netto meer is natuurlijk mooi, maar vooral de ervaring en de naam op je CV is denk ik het belangrijkste naar de toekomst toe. Wat is jullie input?
Ik verlies in heel deze discussie ook wel een beetje de afweging wat tegenover deze 200 euro extra nettoloon staat.
Kans is groot dat ze naar gemiddeld 45 per week gaat (zonder overuren want je bent senior consultant - daar komt die leuke titel dus vandaan). Als ze nu effectief 40 uur werkt levert deze opslag dus 10 euro per uur extra op. Ook niet meteen noemenswaardig mijn inziens.

Ik verlies in heel deze discussie ook wel een beetje de afweging wat tegenover deze 200 euro extra nettoloon staat.
Kans is groot dat ze naar gemiddeld 45 per week gaat (zonder overuren want je bent senior consultant - daar komt die leuke titel dus vandaan). Als ze nu effectief 40 uur werkt levert deze opslag dus 10 euro per uur extra op. Ook niet meteen noemenswaardig mijn inziens.
Goh gaat ons niet echt om het loon, meer om toekomstperspectieven. Nu zit ze in een heel specifieke functie in een heel specifieke sector. Lijkt ons niet slecht om in het begin van haar carrière weer even uit te zoomen en wat breder ervaring op te doen door consulting te doen in verschillende sectoren.

Goh gaat ons niet echt om het loon, meer om toekomstperspectieven. Nu zit ze in een heel specifieke functie in een heel specifieke sector. Lijkt ons niet slecht om in het begin van haar carrière weer even uit te zoomen en wat breder ervaring op te doen door consulting te doen in verschillende sectoren.
Manusje van alles zijn is ook niet noodzakelijk ideaal.

Het belangrijkste is dat ze weet welke kant ze uit wil gaan. Indien ze zich verder wil doorzetten in wat ze nu doet, dan zie ik niet in wat dat de extra ervaring van een big 4 effectief gaat toevoegen. Vooral niet omdat ze, en laat ons hier eerlijk over zijn, nog altijd maar komt piepen op de arbeidsmarkt.

Enkel als ze zegt van, neen ik weet nog niet waar ik naartoe wil gaan. Of ik ben niet 100% zeker dat dit mijn dada is is de big 4 interessant.
Want laat ons eerlijk zijn, de big 4 zijn de amazons van de consulting business. En je kunt dan ook op veel plaatsen ingezet worden. Maar die plaatsen waar je ingezet gaat worden is op basis van de afzetmarkt die zij hebben, niet op basis van uw carrièreplanning.

As expected... Senior/consultant/manager whatever bullshit voor 2650 bruto. Dat is om te bleten e....

Ik weet niet hoe dat idee ooit gegroeid is dat Deloitte goed op je CV staat. Iedereen weet toch dat dat een sweat shop is. Lijkt wel alsof enkel Deloitte aan zijn eigen werknemers kan verkopen dat Deloitte goed op het CV staat...

Manusje van alles zijn is ook niet noodzakelijk ideaal.

Het belangrijkste is dat ze weet welke kant ze uit wil gaan. Indien ze zich verder wil doorzetten in wat ze nu doet, dan zie ik niet in wat dat de extra ervaring van een big 4 effectief gaat toevoegen. Vooral niet omdat ze, en laat ons hier eerlijk over zijn, nog altijd maar komt piepen op de arbeidsmarkt.

Enkel als ze zegt van, neen ik weet nog niet waar ik naartoe wil gaan. Of ik ben niet 100% zeker dat dit mijn dada is is de big 4 interessant.
Want laat ons eerlijk zijn, de big 4 zijn de amazons van de consulting business. En je kunt dan ook op veel plaatsen ingezet worden. Maar die plaatsen waar je ingezet gaat worden is op basis van de afzetmarkt die zij hebben, niet op basis van uw carrièreplanning.
Dat is het precies. Ze weet niet of ze haar hele leven in een tank terminal bedrijf wilt werken. Daarnaast draait slechts een klein deel van haar huidige job om sustainability en eigenlijk wil ze daar net het meeste in groeien.

As expected... Senior/consultant/manager whatever bullshit voor 2650 bruto. Dat is om te bleten e....

Ik weet niet hoe dat idee ooit gegroeid is dat Deloitte goed op je CV staat. Iedereen weet toch dat dat een sweat shop is. Lijkt wel alsof enkel Deloitte aan zijn eigen werknemers kan verkopen dat Deloitte goed op het CV staat...

uw vraag bevat het antwoord :unsure:
Iedereen weet toch dat dat een sweat shop is

Terug
Bovenaan