Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk het niet. Niemand steunt mij op familie feesten ivm berkshire H aandelen aankopenZijn wij schoonbroers toevallig?
Hier identieke situatie.

Het is niet omdat je een nieuwe keuken steekt dat je daarom uw vastgoed duurder kunt verkopen hé of anders gezegd dat daardoor die woning meer waard is.En je nieuwe keuken is 0 euro waard of zo?
Of behoor je ook tot de school elke uitgave is een kost ?
. Bij mij ook niet.Denk het niet. Niemand steunt mij op familie feesten ivm berkshire H aandelen aankopen![]()
Ik doe de lichten ook altijd uit. Ik ben nu eenmaal zo opgevoed. Maar bij mijn grootmoeder zitten er in de luster van de living 10 lampen van 50W. Dat is zo'n luster met fake kristal etc nog van in de jaren stilletjes.Wel ja, het is zoals in JanusDR zijn voorbeeldje. Ze doen ook het lichtje altijd mooi uit. Ze trekken stekkers van de GSM opladers uit als die niet opladen 'want sluipverbruik'. Maar ondertussen zitten ze in een keuken waar de helft van de schuiven die je vastneemt uit elkaar vallen, een vaatwas van +10j oud die om de 6mnd kapot is en 100 euro onderhoud mag tegen gesmeten worden (want een nieuwe van 400 euro, dat is geldverspilling).
Dezelfde reden waarom je als je 50k hebt en daar niets specifieks mee doet blijft doorsparen. Dan gooi je het gewoon ook maar op een hoop. Maar als dat geld voor u enkel een middel is om de dingen waar jij waarde aan hecht te kopen, en je doet dat dan ook effectief. En uw spaargeld blijft stijgen... wat maakt dat dan uit ?Waarom je dan 300-400k op je rekening laat staan en er elk jaar 10k bij spaart met je pensioen is mij een mysterie. Ooit moet je toch je nieuwe vaatwas kopen en ooit moet je toch een nieuwe keuken steken, dan toch beter met je cash iets kopen ipv zoveel mogelijk in je -2% investering te steken.
En het gaat niet om de 'investeringswaarde', maar om de opportuniteitskost. Je moet die 10k er toch ooit tegen smijten. Is het dit jaar niet is het volgend jaar. Is het volgend jaar niet, is het het jaar erna. Is het dit jaar geen 10k, dan is het volgend jaar 10.5k het jaar erna misschien 11k (inflatie weet je wel). Dus die 10k die je nu opzij zet, wat win je er mee, niks. Basically is zo'n hoeveelheid geld gewoon elk jaar een keuken, een auto, een garage, weet ik veel wat dat je wegsmijt. En dan spreek ik nog niet van de opportuniteitskost moest je dat geld beetje aan het werk zetten in een 2-3% saai fonds of, godbetert, aandelen.
.Ik heb geen enkel van die op te frissen huizen zien de deur uitgaan voor de prijs van de grond. Niet toen ik zocht, en niet ervoor of erna.Op het einde van de rit blijf je met een zak geld over en een afgeleefd huis dat je typisch op immoweb ziet. "Op te frissen woning" wat als ze een jaar op 80 (binnen 15y) zijn de deur zal uitgaan aan prijs van de grond. Dan had je toch beter af en toe wat van die cash in je huis gestoken. Heb je er zelf nog iets aan gehad en ga je als je ooit komt te gaan, je huis niet aan 0 euro mogen waarderen.
Dat het redelijk zinloos is van erbij op de hoop te gooien ben ik volledig mee akkoord. Maar wat ik bedoel is dat dat verlies aan inflatie er nog altijd is als je niets meer bij den hoop gooit. Als je geen verlies aan de inflatie wil moet je het eigenlijk al beginnen uitgeven zodra het binnenkomt.Bon - we gaan er niet uitraken. Mijn punt was: Als je 500k hebt, is het redelijk zinloos van nog eens 10k op de hoop te smijten. Je verliest meer aan inflatie dan je in een jaar kan bijsparen. Wat je spaart (en je jezelf ontzegt) elk jaar is minder dan wat je verliest aan inflatie, zinloos dus. Dat is zoals klagen dat je druk bezig bent omdat je je gazon hebt gemaaid met een schaartje.
In geen enkel scenario is dat logisch/rationeel/verstandig.
Je kunt zeggen dat het ze niks boeit om 10k te investeren in een keuken. Het boeit ze precies wel om ze weg te smijten en er niks voor te krijgen...
Update vanaf januari1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Master Psychologie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200 IT
Huidige functie: HR Manager
Anciënniteit: 2 jaar in functie, 8 in domein
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 in piek
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5725€ --> 6000€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3350€ --> ?
Nettovergoedingen: 200€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Iphone en laptop
Maaltijdcheques: 8€
Ecocheques: 250€
Groepsverzekering (deel werkgever%): 5% vh bruto
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 10k€
bonus on target, internetabbo, gsmabbo, occasionele meal expense, shop met kortingen.--> 12k€
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 30
Afstand woon/werk in tijd: 1 uur enkel
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Type A6, tankkaart onbeperkt BE
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): als er iets nodig is door omstandigheden (privé, opleiding kan dat)
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, projectpieken met momenten
Hoe vaak overuren te presteren: geregeld
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: onbeperkt
Telewerk (buiten corona-periode): volledig decentraal waar nodig
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, 7 man
Ze heeft haar aanbod van Deloitte gehad voor senior consultant sustainability. 2650 bruto, dus een heel pak minder. Maar volgens een berekening dat ze meegaven komt ze wel uit op 2.146,85 netto en 110 euro maaltijdcheques er boven op. Bonus van 1, 2 of 3 maandsalarissen per maand, afhankelijk van performance, op zich ook geen groot verschil met haar huidige werkgever. De rest van het pakket is gelijkaardig (2 vakantiedagen minder).Verloofde na jaar promotie gekregen van junior manager naar manager
1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Bachelor Milieu en duurzaamheidsmanagement
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Logistiek services voor (petro)chemie
Huidige functie: CSR Manager
Anciënniteit: 1
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3250
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1970
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja allebei
Maaltijdcheques: Ja, 80 per maand
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 van 1600 netto gekregen in september na behalen doelstellingen
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Fulltime thuiswerk, Na corona 1 a 2 x/week in nieuw hoofdkantoor in Rotterdam (eventuele overnachting op kosten werkgever)
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, Skoda Scala (budget ligt intussen al een stuk hoger, maar aangezien ze schoolverlater was bij intreden functie lag het budget lager)
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, maar valt goed mee
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, heel regelmatig
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: /
Dat als iedereen het voor zijn CV blijft doen, ze nooit gaan stoppen met een 'senior consultant' 2650 bruto aan te bieden.

Ze heeft haar aanbod van Deloitte gehad voor senior consultant sustainability. 2650 bruto, dus een heel pak minder. Maar volgens een berekening dat ze meegaven komt ze wel uit op 2.146,85 netto en 110 euro maaltijdcheques er boven op. Bonus van 1, 2 of 3 maandsalarissen per maand, afhankelijk van performance, op zich ook geen groot verschil met haar huidige werkgever. De rest van het pakket is gelijkaardig (2 vakantiedagen minder).
Eens goed nadenken. 200 euro netto meer is natuurlijk mooi, maar vooral de ervaring en de naam op je CV is denk ik het belangrijkste naar de toekomst toe. Wat is jullie input?
Ze heeft haar aanbod van Deloitte gehad voor senior consultant sustainability. 2650 bruto, dus een heel pak minder. Maar volgens een berekening dat ze meegaven komt ze wel uit op 2.146,85 netto en 110 euro maaltijdcheques er boven op. Bonus van 1, 2 of 3 maandsalarissen per maand, afhankelijk van performance, op zich ook geen groot verschil met haar huidige werkgever. De rest van het pakket is gelijkaardig (2 vakantiedagen minder).
Eens goed nadenken. 200 euro netto meer is natuurlijk mooi, maar vooral de ervaring en de naam op je CV is denk ik het belangrijkste naar de toekomst toe. Wat is jullie input?

Haha, per jaar uiteraard.ik wil ook zo een bonus![]()
180 euro vergoeding en 86 euro per maand lunchvergoeding (los van maaltijdcheques)Van 2650 naar 2150, dat moet met 300 euro "onkostenvergoeding" zijn?
Inflatie van functietitels. Mij mogen ze gerust met 20j ervaring junior noemen, hetgeen er op de rekening verschijnt is wat telt![]()
Hou er ook rekening mee dat het brutoloon ook als basis dient voor bvb je vakantiegeld, 13e maand, bonus en waarschijnlijk ook groepsverzekering. Om het volledige plaatje te kunnen vergelijken zou je eigelijk een volledig jaaroverzicht moeten maken voor beide voorstellen, want nu zie je €200 per maand meer maar waarschijnlijk verkleint dit verschil eens je beide voorstellen op jaarbasis vergelijkt.Ze heeft haar aanbod van Deloitte gehad voor senior consultant sustainability. 2650 bruto, dus een heel pak minder. Maar volgens een berekening dat ze meegaven komt ze wel uit op 2.146,85 netto en 110 euro maaltijdcheques er boven op. Bonus van 1, 2 of 3 maandsalarissen per maand, afhankelijk van performance, op zich ook geen groot verschil met haar huidige werkgever. De rest van het pakket is gelijkaardig (2 vakantiedagen minder).
Inclusief 13de maand, vakantiegeld en nettovergoedingen:Hou er ook rekening mee dat het brutoloon ook als basis dient voor bvb je vakantiegeld, 13e maand, bonus en waarschijnlijk ook groepsverzekering. Om het volledige plaatje te kunnen vergelijken zou je eigelijk een volledig jaaroverzicht moeten maken voor beide voorstellen, want nu zie je €200 per maand meer maar waarschijnlijk verkleint dit verschil eens je beide voorstellen op jaarbasis vergelijkt.
Over de ervaring en naam op je CV en het effect hiervan op haar toekomst kan ik mij niet uitspreken. Maar mij lijkt het dat je ergens intern zeker niet zou moeten onderdoen voor het aanbod van Deloitte, en al zeker niet indien je vrouw rechtstreeks bij een (petro)chemisch bedrijf zou werken.