Langs de andere kant, waarom op 24j al gaan kopen/bouwen/renoveren?
huur ff iets in de stad en geniet van eindelijk van uw centen nu ge net begint te werken. Reis eens ver...
Ge zijt maar ene keer jong. Als ge vanaf uw 24j alles al opzij moet zetten... ge moet het zelf weten natuurlijk
Opletten eh ... ge hebt zo veel mensen die in hun jonger jaren gewoon maar uitgeven & uitgeven, 't kan ni op. Thuis geen (of weinig) huur betalen, eten geregeld door chef mama, nutsvoorzieningen door mister papa.
Bij gevolg elk weekend paaaartyyyyy! Dus 100en EUR tegelijk die vliegen, want jah ... ik ben beginnen werken & heb nu toch elke maand al zeker 1500 EUR om te verbrassen.
Zijn het geen weekends op café, zijn het eventueel dure reizen, elk jaar een nieuwe iPhone van 1K, etc.
Anyway, jokes aside ... 'k wil maar zeggen dat het niet de bedoeling kan zijn van 'ik ben jong, dus al mijn spaarcenten moeten er door'. Om dan tot de realisatie te komen dat je zelfs niet moet beginnen denken aan iets te kopen.
Als je van plan bent om de vastgoedladder te beklimmen, en je bent gene zoon van Rockefeller of iets dergelijks ... ben je toch best vroeg begonnen met te sparen.
OK, als em nog een jaartje of 2 verder blijft huren, en een reis of 2, 3 maakt met (een deel van) wat hij op die 2 jaar kan sparen ... fine. Maar als em echt van plan is om een woning van 400K+ te kopen (ale, hij & z'n madam dus eh), zal hij echt wel best niet te veel van z'n eigen inbreng verbrassen hoor.
Nuja ... het is nog steeds OK om die aankoop te doen op 28 of 30 of zo, uiteraard. Maar als je toch dat bedrag niet moogt 'uitgeven', wordt het uiteindelijk elk jaar minder waard natuurlijk. 't Is niet dat je een grote som geld op uw rekening moet laten staan voor den intrest eh.
[Edit] NOTE: Aan den andere kant staat het vastgoed op dit moment ook gigantisch veel 'overpriced', dus jah ... 't is mss niet echt den beste moment nu om te starten aan dat avontuur, maar als 'eerste eigenaar' kijken veel mensen uit naar die verlaging v/d registratierechten natuurlijk.
Ik weet zo ook van iemand in m'n omgeving die vele 1000en EUR zal besparen met die nieuwe regeling, waardoor men de compromis uitgesteld heeft (verkoper was daar alles behalve content mee nor 't schijnt, mor soit)