Nineshots
Well-known member
We hebben dan een totaal verschillend beeld over wat relatief onbekend betekent.Man man man.
Ik zeg toch gewoon dat wanneer je jezelf profileert (bv. via een eigen website met naam en foto), je gemakkelijker in de picture kunt komen. Wanneer bv. een redactie beslist om een artikel te wijden aan bv. kunsthandelaars, dan gaan ze logischerwijs op speurtocht naar kunsthandelaars. In hun lijstje zullen bekendere kunsthandelaars maar ook totaal onbekenden voorkomen. Geïnteresseerde mensen lezen dat artikel en zoiets kan uiteindelijk als een lopend vuurtje gaan. Nergens beweer ik dat ik focus op BV's. Lees mijn reacties nog maar eens deftig na.
Het is gewoon eigen aan een zelfstandige die wat commercieel is, dat die opgepikt kan worden door de media. Immers, dat kan goed zijn voor zijn of haar zaak. Het is moeilijker om anoniem te blijven.
Er zijn veel rijken waar het zo'n redactie of de gewone mens niet lukt om ze zomaar terug te vinden.
En waar zit ik zo naast?
Ik kan inderdaad een behoorlijke inschatting maken van beroepen/activiteiten die kunnen leiden tot hogere inkomsten. Waarom? Ik heb een groot divers netwerk waar ik de afgelopen jaren mee gesproken heb over o.a. verloning en andere activiteiten (aandelen, vastgoed, crypto, etc.).
Uiteraard zijn dat maar wat anekdotes en ik neem ze met een korreltje zout, maar het geeft me toch een beeld van wat er zoal in dit landje en daarbuiten mogelijk is. Wat mensen ervoor hebben moeten doen en laten. Of het iets tijdelijk of langdurig is. Wat voor impact het heeft op hun lichaam/leven en ga zo maar door.
Dan ligt de lat wel wat hoger om het aantal 100% anonieme jobs groter te hebben dan jobs die niet meer 100% anoniem zijn.
Het voorbeeld van Anders ga jij dan ook al onder bekend scharen neem ik aan?
Je vergeet trouwens iets belangrijks, de media is vooral belangrijk voor de particulier. Mensen die b2b werken, hebben vaak minder aan media.
Daarom dat je bijvoorbeeld geen reclame ziet op tv voor een kraan te kopen, maar eerder wc-papier.
Ik heb zelf weet van een aantal onbekende b2b ondernemers die veel geld binnenhalen met jobs waar ik als kind nooit van m'n leven aan zou gedacht hebben om later te doen.
En die hebben dan niet allemaal een groot bedrijf, voor sommige handeltjes heb je gewoon veel geld nodig en vaak ook veel lef, niet altijd een groot bedrijf met veel personeel.
Er zitten ook wel een paar (volgens jouw definitie) bekende bij, maar ze hebben ook sidejobs waar niemand iets van afweet buiten degenen waarmee die de handel doen.
maak u geen zorgen, zelfstandigen/bedrijfsleiders die niet "creatief" zijn, zijn dun gezaaid. De kunst is om slim-creatief te zijn en een goede boekhouder hebben. En niet overdrijven natuurlijk.
.
.