Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Man man man.

Ik zeg toch gewoon dat wanneer je jezelf profileert (bv. via een eigen website met naam en foto), je gemakkelijker in de picture kunt komen. Wanneer bv. een redactie beslist om een artikel te wijden aan bv. kunsthandelaars, dan gaan ze logischerwijs op speurtocht naar kunsthandelaars. In hun lijstje zullen bekendere kunsthandelaars maar ook totaal onbekenden voorkomen. Geïnteresseerde mensen lezen dat artikel en zoiets kan uiteindelijk als een lopend vuurtje gaan. Nergens beweer ik dat ik focus op BV's. Lees mijn reacties nog maar eens deftig na.
Het is gewoon eigen aan een zelfstandige die wat commercieel is, dat die opgepikt kan worden door de media. Immers, dat kan goed zijn voor zijn of haar zaak. Het is moeilijker om anoniem te blijven.

Er zijn veel rijken waar het zo'n redactie of de gewone mens niet lukt om ze zomaar terug te vinden.

En waar zit ik zo naast?
Ik kan inderdaad een behoorlijke inschatting maken van beroepen/activiteiten die kunnen leiden tot hogere inkomsten. Waarom? Ik heb een groot divers netwerk waar ik de afgelopen jaren mee gesproken heb over o.a. verloning en andere activiteiten (aandelen, vastgoed, crypto, etc.).

Uiteraard zijn dat maar wat anekdotes en ik neem ze met een korreltje zout, maar het geeft me toch een beeld van wat er zoal in dit landje en daarbuiten mogelijk is. Wat mensen ervoor hebben moeten doen en laten. Of het iets tijdelijk of langdurig is. Wat voor impact het heeft op hun lichaam/leven en ga zo maar door.
We hebben dan een totaal verschillend beeld over wat relatief onbekend betekent.
Dan ligt de lat wel wat hoger om het aantal 100% anonieme jobs groter te hebben dan jobs die niet meer 100% anoniem zijn.
Het voorbeeld van Anders ga jij dan ook al onder bekend scharen neem ik aan?

Je vergeet trouwens iets belangrijks, de media is vooral belangrijk voor de particulier. Mensen die b2b werken, hebben vaak minder aan media.
Daarom dat je bijvoorbeeld geen reclame ziet op tv voor een kraan te kopen, maar eerder wc-papier.

Ik heb zelf weet van een aantal onbekende b2b ondernemers die veel geld binnenhalen met jobs waar ik als kind nooit van m'n leven aan zou gedacht hebben om later te doen.
En die hebben dan niet allemaal een groot bedrijf, voor sommige handeltjes heb je gewoon veel geld nodig en vaak ook veel lef, niet altijd een groot bedrijf met veel personeel.
Er zitten ook wel een paar (volgens jouw definitie) bekende bij, maar ze hebben ook sidejobs waar niemand iets van afweet buiten degenen waarmee die de handel doen.

Ik lees veel op het forum en reageer gewoon heel weinig 😉 maak u geen zorgen, zelfstandigen/bedrijfsleiders die niet "creatief" zijn, zijn dun gezaaid. De kunst is om slim-creatief te zijn en een goede boekhouder hebben. En niet overdrijven natuurlijk.
Het meeste van wat daar besproken wordt, zijn gewoon courante optimalisaties en absoluut geen fraude hoor :p.

Ik heb zelf weet van een aantal onbekende b2b ondernemers die veel geld binnenhalen met jobs waar ik als kind nooit van m'n leven aan zou gedacht hebben om later te doen.
En die hebben dan niet allemaal een groot bedrijf, voor sommige handeltjes heb je gewoon veel geld nodig en vaak ook veel lef, niet altijd een groot bedrijf met veel personeel.
Zoals Avrox, brol mondmaskers kopen op aliexpress en hier verkopen aan de overheid. In 1 klap euromiljonair.

En nog een aantal bedrijfjes die zich verrijkt hebben op de overheid

Zonder meer details te geven: daar zijn controles op ja
Wat ik me eigenlijk afvraag: hoe vaak worden zelfstandigen in gevoelige sectoren echt goed gecontroleerd: ik bedoel dan o.a. kapsalons, horeca, bouwvakkers, tuinmannen, showbizz, bloemisten … de lijst is eindeloos

Met heel veel kennissen, goede vrienden etc in deze branches ben ik geneigd te zeggen dat dit zo goed als onbestaande is, dat de controles bar maar dan ook extreem slecht zijn uitgevoerd. Niet slecht of persoonlijk bedoeld maar de zwarte geldstromen zijn gigantisch en van een schaal dat ik vermoed dat men ze gewoon aanvaard heeft want zelfs een mol is zo blind niet.

Wellicht is er sprake van een gigantisch tekort aan personeel want ik kan me inbeelden dat dit best wat mankracht vereist. Men zou eigenlijk eens een test moeten doen en enkel digitale betalingen toelaten voor 6 maand, maar naast het feit dat het in strijd is met zowat alle wetgeving zou dat ook een oorlog ontketenen.

Laatst bewerkt:
Voor mij is er veel meer in het leven buiten mijn werk later (anderen kunnen denk ik makkelijker van hun "carrière/werk" hun leven maken of daar echt heel veel energie in stoppen als ik rond mij kijk).
Klopt 100 procent ! Zelf ook na geneeskunde een 'andere' weg ingeslagen en heerlijk dat je een 'normale' job doet (gnk voelt als je leven ipv een job), weet hoe laat ik thuis ben (en dit is niet 20u) en heerlijk veel tijd voor hobby's. Heb zoveel moeite gedaan voor ingangsexamen, heel blij waar ik ermee ben uitgekomen maar zet alles in perspectief en zeg nu ook steeds 'iets anders was ook fijn geweest'.

Ik herinner me je nog van hier op het forum van de tijd toen je startte. Heel veel succes !

Klopt 100 procent ! Zelf ook na geneeskunde een 'andere' weg ingeslagen en heerlijk dat je een 'normale' job doet (gnk voelt als je leven ipv een job), weet hoe laat ik thuis ben (en dit is niet 20u) en heerlijk veel tijd voor hobby's. Heb zoveel moeite gedaan voor ingangsexamen, heel blij waar ik ermee ben uitgekomen maar zet alles in perspectief en zeg nu ook steeds 'iets anders was ook fijn geweest'.

Ik herinner me je nog van hier op het forum van de tijd toen je startte. Heel veel succes !
Ik vind het nu al onbetaalbaar om terug thuis te komen op een "vroeg" uur en nog zoveel energie over te hebben om nog eender wat te gaan doen of mij bezig te houden met andere zaken. Vorige week ingeschreven bij een rugbyclub dus de hobby's beginnen ook wat terug te komen.

Wil daarmee natuurlijk niet gezegd hebben dat anderen dat niet kunnen doen met hun job (of al de rest die wel nog geneeskunde doen). In mijn persoonlijke situatie kon ik het gewoon niet meer en moest ik er te veel tijd en energie insteken om het vol te kunnen houden.

Wat ik me eigenlijk afvraag: hoe vaak worden zelfstandigen in gevoelige sectoren echt goed gecontroleerd: ik bedoel dan o.a. kapsalons, horeca, bouwvakkers, tuinmannen, showbizz, bloemisten … de lijst is eindeloos

Met heel veel kennissen, goede vrienden etc in deze branches ben ik geneigd te zeggen dat dit zo goed als onbestaande is, dat de controles bar maar dan ook extreem slecht zijn uitgevoerd. Niet slecht of persoonlijk bedoeld maar de zwarte geldstromen zijn gigantisch en van een schaal dat ik vermoed dat men ze gewoon aanvaard heeft want zelfs een mol is zo blind niet.

Wellicht is er sprake van een gigantisch tekort aan personeel want ik kan me inbeelden dat dit best wat mankracht vereist. Men zou eigenlijk eens een test moeten doen en enkel digitale betalingen toelaten voor 6 maand, maar naast het feit dat het in strijd is met zowat alle wetgeving zou dat ook een oorlog ontketenen.
Denk dat dat toch meer is dan je denkt.

Zelf al meerdere keren controle gehad. Soms van meerdere boekjaren. Denk dat de laatste 7-8j altijd gecontroleerd zijn..

Vroeger was dat ter plekke op het bedrijf. nu vragen ze gewoon een bestand van je boekhouding en halen ze dat eens door de molen denk ik. Laatste controle is volledig op afstand gebeurd. Heb die kerel nooit gezien.

Vooral als je zware investeringen (=terugvordering) doet heb je prijs. En ik werk veel aan 6%,dat werkt ook als een rode lap

Denk dat dat toch meer is dan je denkt.

Zelf al meerdere keren controle gehad. Soms van meerdere boekjaren. Denk dat de laatste 7-8j altijd gecontroleerd zijn..

Vroeger was dat ter plekke op het bedrijf. nu vragen ze gewoon een bestand van je boekhouding en halen ze dat eens door de molen denk ik. Laatste controle is volledig op afstand gebeurd. Heb die kerel nooit gezien.

Vooral als je zware investeringen (=terugvordering) doet heb je prijs. En ik werk veel aan 6%,dat werkt ook als een rode lap
Die 6% heb ik ook al gehoord, daarom altijd die verklaring van de klant dat de woning ouder is dan 10 jr.

PS uit welke gemeente kom jij?

Besparingen op personeel is sowieso een grote factor.

Het is ook zo dat je wel iets kan weten, maar daarmee is het nog niet bewezen. Als jij slim genoeg bent om geen spoor achter te laten van zwartwerk en je geen boot van 100k koopt met slechts 1000 euro/maand "witte" inkomsten, dan wordt het lastig natúúrlijk. Heel kort door de bocht, ik weet het, maar onze job is soms lastiger dan je zou vermoeden aangezien wij met bewijzen moeten komen die er vaak niet zijn. Zolang cash geld bestaat, zullen mensen de dans kunnen ontspringen tot op zekere hoogte.

In het geval van zelfstandigen/bedrijfsleiders gebeurt er echt wel veel meer dan zij zelf vaak weten. Wij hebben meestal veelvuldige contacten met de boekhouder (bij volmacht natuurlijk) en die briefen uiteraard niet alles door wanneer zij in de fout zijn gegaan, maar gooien het op een akkoord met ons en jij betaalt uiteindelijk de rekening gewoon. Ook lopen ze er vaak niet mee te koop als ze "gepakt" zijn. Wat mensen vertellen is meestal niet het ganse verhaal.

Boekhouders houden hun klanten inderdaad vaak niet (goed) op de hoogte van enige betwistingen met de fiscus.

Uit mijn ervaring (als fiscaal advocaat) kan ik wel zeggen dat de fiscus nochtans regelmatig op een vrij brute manier te werk durft te gaan (bv. taxaties doorvoeren hoewel de bewijslast niet voldaan is en dan mag de belastingplichtige maar een advocaat zoeken om naar de rechtbank te trekken). Langs de andere kant zal de FOD Financiën inderdaad onderbemand zijn, wat resulteert in minder controles in het algemeen of dat sommige controles snel(ler) afgewerkt moeten worden. De indruk is wel dat de controles meer en meer gerichter worden (o.a. door datamining vermoed ik).

Is er ook geen trend dat er, door het gebrek aan personeel, hoger wordt gevist? Hiermee bedoel ik dat kleine zelfstandigen minder getargeted worden omdat er meer te rapen valt bij de grotere vissen in de zee? Want uiteindelijk moet je bij ieder geval van fraude nog steeds een hele papiermolen doorlopen veronderstel ik en dat kost ook geld/tijd.

Is er ook geen trend dat er, door het gebrek aan personeel, hoger wordt gevist? Hiermee bedoel ik dat kleine zelfstandigen minder getargeted worden omdat er meer te rapen valt bij de grotere vissen in de zee? Want uiteindelijk moet je bij ieder geval van fraude nog steeds een hele papiermolen doorlopen veronderstel ik en dat kost ook geld/tijd.
Ik zou net denken dat bij onderbezetting er vlugger op kleine garnalen gevist wordt omdat de grote vissen véél beter gewapend zijn. Het is ook leuk om bij wijze van spreken dagelijks successen te behalen dan om 1 keer per jaar een grote vis te vangen, dus qua motivatie zou ik als belastingscontroleur ook liever de kleine vissen nemen.

Ik verwacht in ieder geval ook een BTW-controle als ik na 2 kwartalen zelfstandige activiteit BTW op zo'n 40.000 euro aankopen zal terugvorderen en nog geen enkele euro inkomsten heb ;). (investeringen in zelfstandige zaak - eerste inkomsten pas in april-mei én dan nog eens uitgaven met 21% BTW, terwijl inkomsten aan 6%). Maar in mijn geval wil ik zelfs gerust elke belastingsconsulent 24/24 toegang geven tot mijn online boekhouding en 0% cash betalingen aanvaarden.

Ik zou net denken dat bij onderbezetting er vlugger op kleine garnalen gevist wordt omdat de grote vissen véél beter gewapend zijn. Het is ook leuk om bij wijze van spreken dagelijks successen te behalen dan om 1 keer per jaar een grote vis te vangen, dus qua motivatie zou ik als belastingscontroleur ook liever de kleine vissen nemen.
Controleurs hebben nu veel minder dan vroeger controle over welke dossiers ze precies doen en hoeveel moeite ze erin steken. Er wordt van bovenhand opgelegd welke specifieke zaken ze in wel dossier moeten controleren, o.a. op basis van data mining. Er zijn ook veel minder controles die heel de onderneming doorlichten dan vroeger (wat vroeger eigenlijk altijd het geval was).

Hoewel grote ondernemingen zeker beter advies krijgen zijn controles bij grote ondernemingen nog steeds een pak rendabeler. Bij de fiscus is er een apart departement voor grote ondernemingen en die halen per controleur alvast een pak meer binnen.

Er zijn er veel meer dan de meesten denken, alleen al in vastgoed zijn er behoorlijk wat mensen die een paar miljoen euro bezitten - dat zijn data die je ook niet in jaarrekeningen kan terugvinden want in het beste geval staan die geboekt aan aanschafwaarde - als ze al op de zaak staan. Mijn vader is actief in de bouwsector en als je ziet hoeveel kleine zelfstandigen (met klein bedoel ik 1 tot 4 personen) een aantal appartementen/eigendommen (van 4 tot 20 + de sporadische uitschieter) bezitten - die mensen zijn hoegenaamd niet gekend, beantwoorden quasi nooit aan het profiel dat je zou verwachten en vind je gewoon in een bruin café en rijden met gemiddelde wagen rond. Daarnaast heb je ook nog landbouwers waar hier en daar fortuinen aanwezig zijn.
...

Klopt, hier in de buurt is er ook een loodgieter die elke maand een veelvoud binnenhaalt aan huurgeld dan uit zijn loodgietersbedrijf. En dat zou je er inderdaad ook niet aan zien.

Nu ja, dat zijn nog maar kleine vissen... Vorige week een bezoeker op het werk wiens "waarde" geschat wordt op $ 250 à 500 miljoen. Die vent koopt een corporate jet zoals wij een auto kopen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO5 Elektromechanisch Systemen
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 maanden
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 209 metaal
Huidige functie: Product Engineer
Anciënniteit: 3 maanden
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 8u

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1700
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
BedrijfsGSM/laptop: GSM,Laptop
Maaltijdcheques: 8euro per dag
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, geen idee..
Hospitalisatieverzekering: Ja, AG Hospicare Full
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus van rond de 2000 netto indien jaarlijkse target behaald wordt, 30euro korting op telenet of proximus abbo voor thuis

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 10
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Volkswagen T-roc, met tankkaart VAA 178euro

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Jep
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: beginnen tussen 6u en 10u
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nope
Hoe vaak overuren te presteren: tijdens drukke periodes , november of oktober
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: jep
Telewerk (buiten corona-periode): weinig
Verantwoordelijkheid over personeel: nope

Klopt, hier in de buurt is er ook een loodgieter die elke maand een veelvoud binnenhaalt aan huurgeld dan uit zijn loodgietersbedrijf. En dat zou je er inderdaad ook niet aan zien.
Meestal zitten die panden niet in de vennootschap. Ex-werkgever ook 5 eigendommen in verhuur en geen schamele kotjes van 50m2, stielkennis van een leercontract, ego van een baron (noemde zichzelf de Gilde), 5 eigendommen op het zweet en stielkennis van zijn personeel. Loopt hele dagen in bretellen en klagen over de broek ophouden en droge stuten eten.

Laatst bewerkt:
Ik werk nu zo'n 3 jaar als IT consultant. Momenteel verdien ik zo'n 3300 bruto + 200€ netto vergoedingen per maand. Dit is naar mijn mening al een heel deftig loon met mijn ervaring.

ik ben een maand geleden ingegaan op een berichtje van een headhunter, omdat ik al het thuiswerken beu was. in tegenstelling tot mijn huidige externe rol, zou het nu om een interne functie gaan. Ik heb gisteren een aanbod gekregen van dat bedrijf met als loonsvoorstel 4000 bruto + 200€ netto vergoedingen per maand. Mijn inziens helemaal belachelijk voor iemand met mijn ervaring, maar als de zot wil betalen :).

Ik ben er wel nog totaal niet uit of ik het ga doen , want ik werk graag bij mijn huidige werkgever. er zijn natuurlijk bepaalde irritaties, maar geen grote dealbreakers.

Bij huidige werkgever:

+ werk dat ik echt graag doe, heel veel uitdaging in mijn werk
+ heel toffe projecten in binnen & buitenland. Heel veel afwisseling
+ collega's: er is een heel goede teamsfeer & iedereen helpt iedereen als het nodig ise
+heel flexibel naar werkuren/thuiswerken
- er wordt heel veel thuisgewerkt, waardoor ik soms wel wat sociaal contact mis.
- groeitraject niet echt duidelijk. er heerst een heel vlakke hierarchie, waardoor groei in verantwoordelijkheid altijd gebeurt, maar nieuwe functies niet echt voor het rapen liggen.
- Heel veel werk voor te weinig volk. Ik heb dit nu wel opgelost door mijn grenzen te stellen en "Neen" te leren zeggen. maar op lange termijn kan dit wel problemen geven.

bij nieuwe werkgever:
+ een bedrijf dat wil groeien, en dat zijn eigen medewerkers wil laten meegroeien. veel kansen op promotie dus. ken ook een aantal mensen die er werken, en als ik hierover vroeg was
+ jong/dynamisch team (voor zover ik kan zien). dus collega's lijken mij ook in orde
+/- ook interessante projecten, maar er komt een stuk support bij (2-3d in de week). ik ben niet zeker of ik daar blij van wordt
- bedrijf bevind zich op 1,5H van woonplaats. er is afgesproken dat ik max 1x /week op de bureau moet zijn, maar dit wil zeggen dat ik dan opnieuw constant moet thuiswerken, waar ik ook niet helemaal gelukkig van wordt.

Ik heb echt moeite om de knoop door te hakken, dus extra insights zijn altijd welkom :)

Ik heb echt moeite om de knoop door te hakken, dus extra insights zijn altijd welkom :)
Je zit op een loonsniveau waarop het zeker de moeite is om te beginnen denken aan je levenstijl ipv die paar 100eur brut meer.
In dit geval is het een mooie opslag, maar kan je niets vinden voor iets minder in de buurt? Misschien met andere voordelen? (zit er bvb ook auto in dat pakket? Want anders serieuze kost dat pendelen)
Soliciteer eerst eens 5x en maak dan een beslissing, dan ga je ook een beter idee hebben van de markt en wat mogelijk is.

De enige keer dat ik echt diep zat of moeite had qua balans was toen mijn pendel tijden lang (1h+) en onvoorspelbaar waren. Dus persoonlijk zou ik het nooit meer doen.

Jobaanbieding ander bedrijf (ben niet op zoek, maar eens afgetast), ik zou er 300 eur netto/maand op vooruitgaan. Maar ik zou wel 3d per week naar Brussel “moeten”, andere twee dagen thuiswerk.

nu werk ik op 10km van mijn werk, met de auto 20 minuten , mogelijkheid tot thuiswerk maar geen verplichting (niet moeten komen en niet moeten thuisblijven). Dus chill, Parking ook echt aan bedrijf zelf, dus verwend op dat vlak. Uitstappen en aan mijn bureau zeg maar.

voor een omgerekend goede 3600 eur netto per jaar méér, 3d per week naar Brussel, ik ga passen. Ok vakantiegeld is ook hoger, maar wordt toch platbelast.
Aanbod is wel van een groter bedrijf, dus meer opwaarts potentieel, maar die verplaatsingen naar Brussel zeggen me echt niks (ik woon niet aan het station van Gent -Sint-Pieters dus nog eens de verplaatsing van thuis naar daar en omgerekend ga ik er niet op vooruit). Dat betekent woon-werkverkeer los meer dan een uur s morgens en s avonds! Anderhalf uur ? Pff.
En hier (kleiner bedrijf), ben ik “iemand”, in een groter bedrijf ben ik meer een nummer, noem het ego maar speelt ook mee.

10j geleden had ik ja gezegd, nu heb ik zoiets van : neen.

Laatst bewerkt:
Ik werk nu zo'n 3 jaar als IT consultant. Momenteel verdien ik zo'n 3300 bruto + 200€ netto vergoedingen per maand. Dit is naar mijn mening al een heel deftig loon met mijn ervaring.

ik ben een maand geleden ingegaan op een berichtje van een headhunter, omdat ik al het thuiswerken beu was. in tegenstelling tot mijn huidige externe rol, zou het nu om een interne functie gaan. Ik heb gisteren een aanbod gekregen van dat bedrijf met als loonsvoorstel 4000 bruto + 200€ netto vergoedingen per maand. Mijn inziens helemaal belachelijk voor iemand met mijn ervaring, maar als de zot wil betalen :).

Ik ben er wel nog totaal niet uit of ik het ga doen , want ik werk graag bij mijn huidige werkgever. er zijn natuurlijk bepaalde irritaties, maar geen grote dealbreakers.

Bij huidige werkgever:

+ werk dat ik echt graag doe, heel veel uitdaging in mijn werk
+ heel toffe projecten in binnen & buitenland. Heel veel afwisseling
+ collega's: er is een heel goede teamsfeer & iedereen helpt iedereen als het nodig ise
+heel flexibel naar werkuren/thuiswerken
- er wordt heel veel thuisgewerkt, waardoor ik soms wel wat sociaal contact mis.
- groeitraject niet echt duidelijk. er heerst een heel vlakke hierarchie, waardoor groei in verantwoordelijkheid altijd gebeurt, maar nieuwe functies niet echt voor het rapen liggen.
- Heel veel werk voor te weinig volk. Ik heb dit nu wel opgelost door mijn grenzen te stellen en "Neen" te leren zeggen. maar op lange termijn kan dit wel problemen geven.

bij nieuwe werkgever:
+ een bedrijf dat wil groeien, en dat zijn eigen medewerkers wil laten meegroeien. veel kansen op promotie dus. ken ook een aantal mensen die er werken, en als ik hierover vroeg was
+ jong/dynamisch team (voor zover ik kan zien). dus collega's lijken mij ook in orde
+/- ook interessante projecten, maar er komt een stuk support bij (2-3d in de week). ik ben niet zeker of ik daar blij van wordt
- bedrijf bevind zich op 1,5H van woonplaats. er is afgesproken dat ik max 1x /week op de bureau moet zijn, maar dit wil zeggen dat ik dan opnieuw constant moet thuiswerken, waar ik ook niet helemaal gelukkig van wordt.

Je kan altijd ergens een werkdesk huren per dag als je sociaal contact wilt.

Terug
Bovenaan