Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Salarissimulator kan je zelf gebruiken om simulaties te maken, klopt niet 100% maar geeft wel een vrij nauwkeurig idee. Ik weet niet meer exact hoeveel ik de vorige jaren had, maar het is enkel maar omhoog gegaan natuurlijk 😉
Ik ben nu pas van B1 naar B2 gegaan en dat scheelt toch 160 euro netto.

Edit: en hoe langer op een hoger niveau, hoe groter het verschil wordt met een niveau lager.
Verloopt de stijging binnen een bepaalde graad automatisch of moet je hiervoor ook examens doen?
bv: stijg je na x aantal jaar automatisch van A1 naar A2 ? Wat zijn zoal de regels hieromtrent?

Verloopt de stijging binnen een bepaalde graad automatisch of moet je hiervoor ook examens doen?
bv: stijg je na x aantal jaar automatisch van A1 naar A2 ? Wat zijn zoal de regels hieromtrent?
Tot voor kort werd je automatisch A2 na x aantal jaar. Nu niet meer. Je springt wel in de loonschalen tot in A2, maar wil je A2,A3... worden moet je solliciteren op een openstaande vacature met bijhorend examen, selectiegesprek,...
Ik ben A12 momenteel en krijg jaarlijks een beperkte opslag en 5jaarlijks een 450 bruto. Dit blijft duren tot ik de laatste loonschaal van A2 krijg.
Ik zit in de bonificatieloopbaan, de laatste jaren word je aangeworven in de nieuwe loopbaan, om de 5j ga je naar een andere schaal NA11 - NA12... tot NA16.
Kijk eens op fedweb, staat er deftig uitgelegd.

Daarnaast zijn er diensten waar je nettovergoedingen, premies, extra brutoloon... krijgt wat ook kan oplopen.

Laatst bewerkt:
In de minderheid? Ik denk in de serieuze meerderheid. Je wordt maar in heel weinig sectoren heel bekend.
Terwijl er heel veel meer sectoren zijn waar je veel geld kan verdienen.
Hangt er vanaf over welke grootteorde we spreken, maar goed.
Wat versta je onder veel geld verdienen?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO 5 - Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 jaar in IT , 1 jaar in sales
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: System Administrator
Anciënniteit: 0 in huidig bedrijf
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3100
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2080
Nettovergoedingen: 155
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: ja, €8/dag
Ecocheques: ja, €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 2,5% volledig werkgever
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus, max 2800 netto afhankelijk van winst bedrijf

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 35 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW X1 + Tankkaart (VAA €195)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: Volledige vrijheid
Glijdende werkuren: Geen vaste uren, zelf in te delen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms
Hoe vaak overuren te presteren: Zelf te bepalen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, opleidingsbudget per jaar
Telewerk (buiten corona-periode): Volledig vrij te kiezen
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Niet slecht verdiend om les te krijgen van Dirksje.

De bedragen die Niels Destadsbader binnenhaalt.
Dan klopt je comment toch niet meteen? Er zijn in België in de privésector echt niet zoveel jobs te bedenken waar je anoniem blijft als je zoveel binnenrijft. Een CEO of iets dergelijks van een groot bedrijf is vaak een bekend persoon.
Je moet in België al N-1 zijn in een groot bedrijf en telkens de interviews in bv. De Tijd of Kanaal Z weigeren.

In het buitenland is het haalbaarder in sommige sectoren.

Dan klopt je comment toch niet meteen? Er zijn in België in de privésector echt niet zoveel jobs te bedenken waar je anoniem blijft als je zoveel binnenrijft. Een CEO of iets dergelijks van een groot bedrijf is vaak een bekend persoon.
Je moet in België al N-1 zijn in een groot bedrijf en telkens de interviews in bv. De Tijd of Kanaal Z weigeren.

In het buitenland is het haalbaarder in sommige sectoren.
Het is niet omdat jij die jobs niet kent, dat ze niet bestaan hoor.
Pak nu bijvoorbeeld Paul Degrande kunsthandelaar, een job waar je minder snel aan denkt. En zo zijn er zeker genoeg jobs.
Zo veel BV's op niveau van Niels zijn er helemaal niet, dus de lat ligt sowieso al niet erg hoog om het aantal te overstijgen.

Het is niet omdat jij die jobs niet kent, dat ze niet bestaan hoor.
Pak nu bijvoorbeeld Paul Degrande kunsthandelaar, een job waar je minder snel aan denkt. En zo zijn er zeker genoeg jobs.
Zo veel BV's op niveau van Niels zijn er helemaal niet, dus de lat ligt sowieso al niet erg hoog om het aantal te overstijgen.
Paul Degrande is toch een bekend iemand? Met anoniem bedoel ik dat je geen website hebt, niet in de boekjes staat, niet op tv komt enz.

Als je nu met iets minder bekende namen afkomt en ik die google en ik krijg meerdere hits (interviews, etc.) dan zijn die niet anoniem, hé ;) Daar kan jan en alleman een mening over vormen. Als je een gewone werknemer uit de privé opzoekt zal je misschien enkel een Linkedin profiel krijgen. En de hogere profielen in de privé, die houden hun Linkedin profiel vaak heel beknopt.

En trouwens, ik denk dat ik een behoorlijke inschatting kan maken welke jobs/activiteiten kunnen leiden tot hogere inkomsten. ;-)

Laatst bewerkt:
Ik ken in mijn omgeving toch iemand die in totaal een vermogen heeft van een bedrag met 7 nullen. Zojuist eens op google ingetikt en je vindt er helemaal niks van terug, zelfs geen foto. (En nee, ik ga er geen verdere info over geven. En nee, hij houdt zich niet bezig met illegale praktijken)

Laatst bewerkt:
Paul Degrande is toch een bekend iemand? Met anoniem bedoel ik dat je geen website hebt, niet in de boekjes staat, niet op tv komt enz.

Die is ook maar bekend omdat hij er specifiek voor gekozen heeft he. Had hij niet aan die tv programma's meegedaan, hij was evenzeer rijk en totaal onbekend.

Ik ken in mijn omgeving toch iemand die in totaal een vermogen heeft van een bedrag met 10 nullen. Zojuist eens op google ingetikt en je vindt er helemaal niks van terug, zelfs geen foto. (En nee, ik ga er geen verdere info over geven. En nee, hij houdt zich niet bezig met illegale praktijken)
Heerlijk, dat heeft die persoon goed gedaan!

Die is ook maar bekend omdat hij er specifiek voor gekozen heeft he. Had hij niet aan die tv programma's meegedaan, hij was evenzeer rijk en totaal onbekend.
Niet akkoord. Die heeft gewoon een website, ook voor zijn tv optredens..

Niet akkoord. Die heeft gewoon een website, ook voor zijn tv optredens..

Lijkt me logisch dat iemand commercieel gericht een website heeft he. Maar je kan toch niet stellen dat eender wie die een website heeft, dan ook bekend/beroemd is? Had die man nooit op TV gekomen, die zou echt niet herkend worden door Jan en alleman op straat hoor.

Lijkt me logisch dat iemand commercieel gericht een website heeft he. Maar je kan toch niet stellen dat eender wie die een website heeft, dan ook bekend/beroemd is? Had die man nooit op TV gekomen, die zou echt niet herkend worden door Jan en alleman op straat hoor.
Ik denk dat we naast elkaar praten maar goed. Als je met naam en foto en een eigen website zo terug te vinden bent, dan kan dat als een lopend vuurtje gaan. Dat wil inderdaad niet zeggen dat je een bv bent, maar elke redactie die een kunst topic wil aanhalen kan na wat korte research op zijn naam botsen en zo beland je dus bv. in een krant.

Dat gaat minder snel gebeuren met een rijke professional in een functie waar die zich buiten de media kan houden en zich niet profileert online.

Ik ken in mijn omgeving toch iemand die in totaal een vermogen heeft van een bedrag met 10 nullen. Zojuist eens op google ingetikt en je vindt er helemaal niks van terug, zelfs geen foto. (En nee, ik ga er geen verdere info over geven. En nee, hij houdt zich niet bezig met illegale praktijken)
10 nullen?
Dus sowieso meer dan 9 miljard?
Dan hebben we hier de nieuwe rijkste Belg (ale top 3) die totaal onbekend is, straf!

Onze toekomstige buurman is de voormalige CEO van Bank Van Breda. Ik neem aan dat die ook wel wat geld zal hebben. Maar er komt welgeteld 1 google resultaat naar boven... En zo zijn er véél CEO's hoor.

Terug
Bovenaan