Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)Binnen dezelfde positie valt het verschil goed mee (neem nog 10k op jaar basis tussen jr en sr) de echte jumps zitten tussen analyst, associate, engagement manager etc. En die sprong moet je bij de mbb toch quasi iedere 2 jaar maken.Is hier iemand die het verschil in verloning kent tussen Jr. Consultant/Associate en Sr. Consultant/Associate bij de MBB in België, aub? Welke sprong wordt daar gemaakt? (Consultant bij BCG/Bain, Associate bij McKinsey)
Er werd gepolst of ik het zou zien zitten om te starten als Jr. in plaats van Sr., en ze vroegen naar mijn loonsverwachtingen. Voor zover ik weet werken ze met vrij nauwe loonvorken maar ik vermoed dat ze dit mee gaan nemen in een eventuele beslissing tussen Jr. of Sr. (of niks)
Ah, interessant! Ik dacht altijd dat ze wel een duidelijk "onderscheid" maakten tussen bijvoorbeeld jr. en sr. associates/consultants. Weet jij toevallig ook de vorken voor analyst, associate, EM? Ik ben gerust bereid om hen wat getallen te geven (kwestie van de discussie te versnellen...), maar dan liefst getallen die toch ietwat in de buurt komen van de realiteit. (Kan evt. via PM)Binnen dezelfde positie valt het verschil goed mee (neem nog 10k op jaar basis tussen jr en sr) de echte jumps zitten tussen analyst, associate, engagement manager etc. En die sprong moet je bij de mbb toch quasi iedere 2 jaar maken.
Dus jr/ sr zou ik me niet te druk in maken.
Je kan altijd vragen wat voor profielen normaal op dat niveau zitten en dan aangeven of je denkt daar boven te landen of niet.
Onderhandelen op loon was idd lastig maar plots kon een stevige sign on bonus wel bvb. Loon is maar een klein deeltje van de onderhandeling.
Is hier iemand die het verschil in verloning kent tussen Jr. Consultant/Associate en Sr. Consultant/Associate bij de MBB in België, aub? Welke sprong wordt daar gemaakt? (Consultant bij BCG/Bain, Associate bij McKinsey)
Er werd gepolst of ik het zou zien zitten om te starten als Jr. in plaats van Sr., en ze vroegen naar mijn loonsverwachtingen. Voor zover ik weet werken ze met vrij nauwe loonvorken maar ik vermoed dat ze dit mee gaan nemen in een eventuele beslissing tussen Jr. of Sr. (of niks)
Kijk op glassdoor; Die lonen zijn zeer accuraat zo ver ik het kan zien; (Kies wel enkel Brussel natuurlijk)Ah, interessant! Ik dacht altijd dat ze wel een duidelijk "onderscheid" maakten tussen bijvoorbeeld jr. en sr. associates/consultants. Weet jij toevallig ook de vorken voor analyst, associate, EM? Ik ben gerust bereid om hen wat getallen te geven (kwestie van de discussie te versnellen...), maar dan liefst getallen die toch ietwat in de buurt komen van de realiteit. (Kan evt. via PM)
Mijn traject (combinaties van werk, studies en zelfstandige actviteiten) en huidige inkomsten (gewoon loon + vennootschap waar ik niet meer in mag/kan werken als ik bij hen start) maken het minder evident om 1 op 1 guidelines, vorige lonen, etc. te vergelijken.Binnen de functie 'consultant' scheelt het loon weinig en is het inderdaad de sprongen tussen de functie die voor sterke loonsverhogingen zorgen. Vaak maken ze wel een functie a la consultant in training of junior consultant die qua loon nog wel onder het niveau consultant zitten en je pas het loon van consultant krijgt na 1 jaar en promotie tot echte consultant. Meestal is er ook wel een duidelijke guideline in welke functie je start afhankelijk van jaren ervaring en relatief weinig onderhandelingsmogelijkheden ten zij je echt kan aantonen dat je ervoor vb hoger loon had.
Als je start als senior consultant kan het ook wel zijn dat ze veel meer van je verwachten en je nog meer voor de leeuwen wordt gegooid, als je het dan 1 jaar later niet zoals verwacht gepresteerd hebt lig je mogelijks sneller buiten tov in een meer junior start profiel.
Daar had ik al gekeken maar ik wist niet of deze al dan niet accuraat zijn, bedankt!Kijk op glassdoor; Die lonen zijn zeer accuraat zo ver ik het kan zien; (Kies wel enkel Brussel natuurlijk)
).
Dan is er toch meer aan de hand hoor.Was content met m’n welverdiende 500 bruto opslag, totdat ik zag op m’n rekening dat het netto maar +100 eur scheelde![]()
Het is misschien moeilijk om je in te leven als je te vaak in deze thread leest, maar wellicht heeft hij gewoon een lager loon waardoor hij na zijn opslag een deel van de werkbonus verliest?Dan is er toch meer aan de hand hoor.
Duurdere auto, minder netto onkosten, maaltijdcheques, burgerlijke staat gewijzigd, ...?
De werkbonus heb ik al lang niet meer… ik heb eens een vergelijking gemaakt om te zien waar de culprit zit.Het is misschien moeilijk om je in te leven als je te vaak in deze thread leest, maar wellicht heeft hij gewoon een lager loon waardoor hij na zijn opslag een deel van de werkbonus verliest?
Dan is dit toch 'maar' een 250 euro minder en dus 250 euro netto erbij ipv jouw aangegeven 100?De werkbonus heb ik al lang niet meer… ik heb eens een vergelijking gemaakt om te zien waar de culprit zit.
Het verschil zit in de RSZ: +66 EUR en bedrijfsvoorheffing: +188 EUR.
(belastbaar inkomen van ~3400 vs 3860)
Dan is dit toch 'maar' een 250 euro minder en dus 250 euro netto erbij ipv jouw aangegeven 100?
Ik dacht dat de regel voor pure bruto opslag als je uit de werkbonus bent een goeie 50% van je brutoloon is die je netto op je rekening ziet komen?
Rap rap gerekend, zonder enige externe factoren of extralegale toestanden ... gaan van 3400 -> 3860 zou u 207 EUR netto moeten opleveren.De werkbonus heb ik al lang niet meer… ik heb eens een vergelijking gemaakt om te zien waar de culprit zit.
Het verschil zit in de RSZ: +66 EUR en bedrijfsvoorheffing: +188 EUR.
(belastbaar inkomen van ~3400 vs 3860)
My bad, helemaal er over gekeken van feit dat ik deze maand een pak verlof had genomen en daarvoor veel minder netto vergoedingen had (per gewerkte dag) sorryDan is er toch meer aan de hand hoor.
Duurdere auto, minder netto onkosten, maaltijdcheques, burgerlijke staat gewijzigd, ...?

Aha dat verklaart. Leuke meevaller dus!My bad, helemaal er over gekeken van feit dat ik deze maand een pak verlof had genomen en daarvoor veel minder netto vergoedingen had (per gewerkte dag) sorry![]()

Je moet het maar doenLeeftijd: 26
Plaats waar je werkzaam bent: 100% remote
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 100%
Verantwoordelijkheid over personeel: Mentor van 2 andere developers bij klant