Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap waar je naartoe wilt. Deze discussie gaat ook ons off topic brengen. Ik vermoed dat je geen fan bent van kapitalisme?Het is waar. De mensen 'hogerop' die een meervoud van dat loon verdienen voor rustige bureaujobs die weinig bijbrengen buiten de miljonairs aan het hoofd van hun bedrijven verrijken, zij zijn de echte helden. Al die belastingen. Ocharme. En ze zijn dan nog wel naar de unief geweest! Allemaal voor niets.
Amai, ik wist niet dat je zoveel polarisatie kon stoppen in 2 regels tekst. ProficiatHet is waar. De mensen 'hogerop' die een meervoud van dat loon verdienen voor rustige bureaujobs die weinig bijbrengen buiten de miljonairs aan het hoofd van hun bedrijven verrijken, zij zijn de echte helden. Al die belastingen. Ocharme. En ze zijn dan nog wel naar de unief geweest! Allemaal voor niets.

Verder is de veralgemening dat bureaujobs altijd rustig zijn toch ook onzin. We praten hier nogal eens makkelijk over al die hogere brutolonen op dit forum, maar vergis je niet. Daar verwachten ze ervaring, efficiëntie, prestaties enz. Elke dag opnieuw. Er staan veel mensen klaar om je postje over te nemen.
Hiermee wil ik niet beweren dat ze dat van BE-LI niet verwachten.

Sure, of we kunnen eens iets verder nadenken.Het is waar. De mensen 'hogerop' die een meervoud van dat loon verdienen voor rustige bureaujobs die weinig bijbrengen buiten de miljonairs aan het hoofd van hun bedrijven verrijken, zij zijn de echte helden. Al die belastingen. Ocharme. En ze zijn dan nog wel naar de unief geweest! Allemaal voor niets.
Dit deel van de quote gemist: "Hiermee wil ik niet beweren dat ze dat van BE-LI niet verwachten."?Hij heeft nochtans wel groot gelijk.
En bij een niet-bureaujob is ervaring, efficiëntie, prestaties (?) minder belangrijk ofzo? Komaan. Hoeveel IT'ers zitten er tijdens hun dikbetaalde werkuren op dit forum? In een comfortabele bureaustoel, vaak in een rustige en professionele omgeving...![]()
En denk je dat die IT'ers er mee wegkomen als ze regelmatig deadlines missen, foute code schrijven etc? Ik heb zo het idee dat jij denkt dat die met hun vingers staan te draaien, wat series kijken of wat met de playstation zitten te gamen?
Ik catalogeer dit onder cafépraat.
Maar bij al die jobs komt het erop neer dat de kost stijgt als we de lonen omhoog trekken. De kosten ook evenredig stijgen. En ik denk niet dat er zoveel mensen vinden dat de ziekenhuisfactuur of onderwijsfactuur omhoog mag...Euhm, ja? Ik zal de komende week een belangrijk deel van mijn week mogen bezig zijn met op zoek te gaan naar een bug in SAS-code geschreven door een consultant die er intussen niet meer is. Wat is een bug anders dan een fout? Maar soit dat is een andere discussie.
Ik denk niet dat er iemand serieus gaat beweren dat IT'ers playstation spelen tijdens hun uren. Feit is wel dat we in een systeem leven waarin loon en waarde van een job voor de samenleving niet 1-op-1 aan elkaar gelinkt zijn, zeker wanneer het aankomt op jobs bij de overheid in sectoren als zorg - er was een pandemie nodig om verpleegsters een stevige loonsverhoging te geven - of onderwijs: eigenlijk zou een kleuterleidster of leerkracht lager onderwijs hier eens zijn of haar loon moeten posten, en daar als "extralegaal" voordeel de kosten van werkmateriaal bij moeten schrijven.
Uiteindelijk wordt uw loon ook door iemand betaalt natuurlijk. Ergens in de keten betaalt er dus iemand meer zodat jij dat hoog kan kan ontvangen.Maar bij al die jobs komt het erop neer dat de kost stijgt als we de lonen omhoog trekken. De kosten ook evenredig stijgen. En ik denk niet dat er zoveel mensen vinden dat de ziekenhuisfactuur of onderwijsfactuur omhoog mag...
Mijn vrouw verdient met een doctoraat 1700€ netto en is verantwoordelijk voor de volledige "preventie en welzijn" van de gemeente. Dat is evengoed zwaar onderbetaald, maarja ...Uiteindelijk wordt uw loon ook door iemand betaalt natuurlijk. Ergens in de keten betaalt er dus iemand meer zodat jij dat hoog kan kan ontvangen.
Onderwijs en en zorg hoeven niet duurder te worden. Maar ik ben wel voor het bekijken of die lonen die een maatschappelijk grote impact hebben omhoog te krikken. En zeker diegene onderaan de ladder. En dat hoeft niet automatisch te betekenen dat de eindgebruiker daar een verhoging van de factuur van ziet.
Uiteindelijk is dat makkelijk gezegd allemaal vanuit een positie waar je niet rechtstreeks geconfronteerd wordt met die situatie.
Ik bedoel dat ze met een doctoraatsdiploma zelfs maar zo'n laag loon heeft, niet dat ze haar doctoraat nog doet (my bad, was onduidelijk). Wat je daar schrijft zijn de typische besparingen die we nu al nodig hebben om het al bestaande gat in de begroting te dichten he, niet om een extra gat te dichten...Doctoraten zijn hier compleet naast de kwestie, die betalen nauwelijks belastingen én hebben een zéér voordelig statuut met immens veel vrijheid.
Bovendien twijfel ik of die € 1700 nog klopt, dat is het bedrag van vele jaren geleden intussen. Als ik hier kijk zie ik bijvoorbeeld al € 2000. Kan waarschijnlijk wel wat verschillen naargelang de beurs.
De lonen in de ziekenhuizen verhogen kan ook op andere manieren dan louter de personenbelasting voor loontrekkenden te verhogen. Besparen op nutteloze politici en politieke structuren bijvoorbeeld. Correcte belastingen voor (schijn)zelfstandigen en bedrijven. Een kerntakendebat voor de overheid en minder subsidies allerhande. Maar soit, ik wil deze thread niet doen ontsporen. Maar reageren op de opmerking dat IT'ers zich geen fouten kunnen permitteren, kon ik toch niet nalaten, dat klopt niet met mijn huidig beeld van de werkelijkheid. Uiteraard zijn er ook meer kritische systemen dan een databank en webapplicatie op mijn job, maar daar zit zelden slechts één IT'er.
Ik dacht dat één van de running jokes onder IT'ers ook was dat men soms meer bezig is met bugs op te lossen, dan met nieuwe code te schrijven, en bugs zijn vaak (maar niet altijd) fouten.
)Met alle respect, maar wie gaat met een doctoraat "welzijn op het werk in een gemeente" doen? Dat lijkt me ook niet werken naar diploma.Ik bedoel dat ze met een doctoraatsdiploma zelfs maar zo'n laag loon heeft, niet dat ze haar doctoraat nog doet (my bad, was onduidelijk). Wat je daar schrijft zijn de typische besparingen die we nu al nodig hebben om het al bestaande gat in de begroting te dichten he, niet om een extra gat te dichten...
Een PhD in een maatschappelijke richting?Met alle respect, maar wie gaat met een doctoraat "welzijn op het werk in een gemeente" doen? Dat lijkt me ook niet werken naar diploma.
Ik kwam in een startup met PhD en vroeg een habbekrats en krijg zelfs 400 bruto meer dan ik vroeg. Paar jaar later is het loon x2.
En dat priet praat over bugs fixen is geen werk. Elk bedrijf heeft toch giga tech support en klanten diensten. Die gaan er niet zijn als er geen fouten gemaakt worden... in IT worden ze tenminste snel gefixt...