Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij mij was dat de hele periode van 0 tot 21j. Daarna had hij geen direct leidinggevende rol meer en kreeg hij jaar na jaar een betere work-life balance. De laatste 2 jaar neemt hij het er echt van. Nu door corona doet hij enkel nog het hoogst noodzakelijke. Tussen de meetings door gaat hij winkelen, wat in het huis werken. Weekends zijn zo goed als vrij. Wordt allemaal door zijn werkgever aanvaard door zijn bewezen diensten en toegevoegde waarde die hij nog steeds heeft.@Topgear @Castil, eventueel anderen met die ervaring: Welke leeftijd hadden jullie / je vrouw toen de pa zo hard werkte? Was dat een bepaalde periode, of gewoon de hele jeugd? Had het iets uitgemaakt als dat bvb enkel van 4-14 jaar was geweest?
En was die helemaal 0,0 betrokken en aanwezig, of maakte hij wel degelijk nog quality time voor het kind?
Krijg je dan wel de mogelijkheid om die functie uit te oefenen als ze voor hetzelfde geld een geschikte kandidaat vinden die wel al deze opofferingen wilt doen?OK thanks, goede input van iedereen, de algemene tendens lijkt hier te zijn "it's not worth it". Maar ik lees vooral/enkel verhalen van ouders die letterlijk nooit beschikbaar waren, en die dit hun hele carrière deden.
Bvb @ugar zijn verhaal is imo een voorbeeld van overdreven workload.
En indeed ik kan begrijpen dat ge daarvan deels spijt hebt.
Maar wat als de load wat minder zou zijn (bvb max 50% buitenland, weekends overdag vrij voor quality family time) en de reward ook groter (aka dit 10jaar doen en op pensioen gaan)... en op voorwaarde dat de andere ouder er 100% is.
Dan worth it / te overwegen?
Mijn vader is arbeider geweest, maar wel de vaste weekendploeg én daarnaast nog 2-3 dagen "bijklussen" als tuinier dus weg van 7u tot 18u. Dus ook lange dagen maar zonder dezelfde financiele beloning als waar jij op doeltOK thanks, goede input van iedereen, de algemene tendens lijkt hier te zijn "it's not worth it". Maar ik lees vooral/enkel verhalen van ouders die letterlijk nooit beschikbaar waren, en die dit hun hele carrière deden.
Bvb @ugar zijn verhaal is imo een voorbeeld van overdreven workload.
En indeed ik kan begrijpen dat ge daarvan deels spijt hebt.
Maar wat als de load wat minder zou zijn (bvb max 50% buitenland, weekends overdag vrij voor quality family time) en de reward ook groter (aka dit 10jaar doen en op pensioen gaan)... en op voorwaarde dat de andere ouder er 100% is.
Dan worth it / te overwegen?

Eigen paarden hebben is geen teken dat je financieel binnen bent hooredit: maar als je eigen paarden hebt en zo los kan vertrekken, misschien ook teken dat het allemaal zo niet meer hoeft ook financieel.

Bij mij was dat de hele periode van 0 tot 21j. Daarna had hij geen direct leidinggevende rol meer en kreeg hij jaar na jaar een betere work-life balance. De laatste 2 jaar neemt hij het er echt van. Nu door corona doet hij enkel nog het hoogst noodzakelijke. Tussen de meetings door gaat hij winkelen, wat in het huis werken. Weekends zijn zo goed als vrij. Wordt allemaal door zijn werkgever aanvaard door zijn bewezen diensten en toegevoegde waarde die hij nog steeds heeft.
Laat ons hopen dat wij in de toekomst daarbij horen !!!!Zulke profielen (en ik spreek zeker niet over uw vader, is een algemene opmerking), zitten natuurlijk wel gebeiteld.
Ze weten heel veel van de interne keuken (ook de vieze potjes) en ze kunnen zich veel permiteren doordat als men ze zou ontslaan (omdat ze de kantjes eraf lopen), men meer geld kwijt is plus een hoop miserie op de hals haalt dan dat men gewoon verder laat werken tot pensioen.
De zak geld die men zou ontvangen bij ontslag zou bij velen gewoon geen ramp zijn maar eerder een cadeau.
De oude garde met geheimen en connecties!
Voila, leven en laten leven!Laat ons hopen dat wij in de toekomst daarbij horen !!!!
Mijn netto vs bruto is voor maart 62% (dus 38% afhoudingen
Wat voor job doe jij dan, en bij welke firma?Ik werk ook voor multinational. Je verdient veel, maar het is toch veel chaos. Ik denk niet dat er veel mensen op mijn stoel lang zouden meegaan.
Je pijn wordt afgekochtik ben zoals slashdotdash gewoon uitvoerend personeel. Maar dit jaar toch ook ballpark 25-30k netto bonus (cash en aandelen).
Je bent een nummertje en er wordt soms genadeloos met de hakbijl rondgegaan. Maar aan de andere kant, ik ben een simpel figuur dat geen centen buitensmijt, als je er 10y werkt ben je eigenlijk zo goed als binnen.
Je overleeft 3mnd of je blijft forever. Something like that.
En als je dan ziet dat wij ~25% marge "printen" in corona tijden en de CEO ~20M binnenharkt, kunnen we enkel concluderen dat er nog rek op zit...
Ik heb er 20 + 6 adv + de feestdagen. Hoe zit het bij jou? Werk je voor de overheid misschien? Of heb je die extra dagen onderhandeld?Maar hij zegt dat hem geen overuren doet.
En daarnaast is dat dacht ik gelimiteerd tot 150u (kan er 20 naast zitten, losse kop). Dan zit je met 5u*45w er over. Anyway liever mijn auto en 25 extra vakantiedagen dan 500 euro bruto![]()
Waar verdien je nu 4k netto, welke job/firma/locatie?Mijn strategie hierin is de combinatie van overheidsjob en zelfstandige in bijberoep. Enige dat ik inboet zijn avonduren ( als kinderen slapen) en wat verlofdagen. Loon hoop ik tot 5k netto te brengen (zit nu op 4k netto) en dan is het goed voor mij.
Dan zal het tijdoptimalisatie worden.
Combinatie overheidsjob (Axx) en bijberoep.Waar verdien je nu 4k netto, welke job/firma/locatie?
Zeker voor 4000 bruto gaan.Sorry dat ik even tussen de conversaties door kom hoor, maar ik sta op het punt mijn eerste jobwissel ooit te doen en ben aan het bekijken wat een redelijk voorstel is om te doen kwa loonsverhoging.
Momenteel ben ik consultant (6,5j werkervaring) en verdien ik 3200 brut, ze hebben mij nu gevraagd wat mijn voorstel van verhoging is.
Vind het moeilijk om in te schatten wat te weinig/te veel zou zijn voor te vragen, aangezien de nieuwe job in farma is en als tech lead (dus mooie stap op).
Mijn gedacht gaat naar 3500 tot 3700, wat denken jullie wat mogelijk is? Dat komt op 10-15% verhoging
Je beseft dat een groot deel van uw leeftijdsgenoten die goed zijn in hun job, zelfstandige worden en het daardoor dus een stuk beter doen dan u?Het was niet mijn bedoeling op te scheppen, ik ben gewoon benieuwd hoeveel anderen dit beter doen, want ik zie er toch niet veel in deze thread.
Ik begrijp ook niet wie van jullie nu sarcastisch reageert of niet.
Geen auteursrechten trouwens.
Dankje voor de info. Hoe zit dat eigenlijk met jouw pensioen in overheidsjob? Is dat dan zo'n fameus ambtenarenpensioen? Daar ben ik helemaal niet op de hoogte van.Combinatie overheidsjob (Axx) en bijberoep.
Beiden voornamelijk van thuis uit. Af en toe Brussel (na corona terug meer Bxl) en voor bijberoep af en toe een verplaatsing over gans België.
Details kan ik niet geven omdat ik dan te herkenbaar ben.
Ik ken er die zelfstandig worden en niet beter doenJe beseft dat een groot deel van uw leeftijdsgenoten die goed zijn in hun job, zelfstandige worden en het daardoor dus een stuk beter doen dan u?

maar ik heb redenen om dat op dit moment niet te doenNo offence, maar dan zijn dat sukkelaars of... Ze liegen tegen u over hun inkomen.Ik ken er die zelfstandig worden en niet beter doen
Ik kan ook zelfstandig worden als ik dat wilmaar ik heb redenen om dat op dit moment niet te doen
Ook niet als de tradeoff van die "maar" 10jaar, laten we zeggen van 4j-14j van het kind, is dat die ouder vanaf dan (14j) 100% beschikbaar is? (maw effectief op pensioen gaat)De ene ouder vervangt de andere niet, kinderen groeien erg snel op en alles blijft wel even bij ook al is dat 'maar' 10 jaar.
Voor sommige functies zijn geschikte kandidaten dungezaaid. Laat staan dat ge 2 dezelfde vindt waar eentje "zotte" uren wilt doen en de andere "echt wel heel heel erg zotte" uren.Krijg je dan wel de mogelijkheid om die functie uit te oefenen als ze voor hetzelfde geld een geschikte kandidaat vinden die wel al deze opofferingen wilt doen?
Maar 5k netto is een heel mooi loon, maar niet om op 10jaar "binnen" te zijn. Ik mag hopen dat de ouders uit de verhalen hierboven, hun kinderen niet alleen lieten opgroeien voor 5k...?Mijn strategie hierin is de combinatie van overheidsjob en zelfstandige in bijberoep. Enige dat ik inboet zijn avonduren ( als kinderen slapen) en wat verlofdagen. Loon hoop ik tot 5k netto te brengen (zit nu op 4k netto) en dan is het goed voor mij.
Dan zal het tijdoptimalisatie worden.