Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
leer eens de multiquote te gebruiken aub

verder, mooi pakket maar ook niet uitzonderlijk imho. als je daar ook je overuren bijteld dan moet je misschien wel het echte aantal uren zetten dat je ervoor werkt.

verder, mooi pakket maar ook niet uitzonderlijk imho. als je daar ook je overuren bijteld dan moet je misschien wel het echte aantal uren zetten dat je ervoor werkt.
Dat heeft hij toch gedaan?
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 43

Het enige wat niet correct is, is dat hij zijn maaltijdcheques "dubbel" telt. Hij schrijft maaltijdcheques: 8 euro en vervolgens telt hij deze nog eens bij zijn netto loon. Ik lees dat als volgt: Dat je die maaltijdcheques bovenop u loon krijgt. (terwijl het er nu al in zit)

Ale zo lees ik de template toch steeds.

Laatst bewerkt:

Het enige wat niet correct is, is dat hij zijn maaltijdcheques "dubbel" telt. Hij schrijft maaltijdcheques: 8 euro en vervolgens telt hij deze nog eens bij zijn netto loon.
ja, maar nadien zegt hij dat hij ook z'n fiscaal voordelige overuren erbij rekent. Dan moeten er dat toch wel meer dan 5 extra per week zijn om aan dat netto te geraken?

Echte uren staan erbij

Klopt, maaltijdcheques heb ik in m'n nettoloon meegerekend.

Niet uitzonderlijk zeg je, dat geloof ik wel, maar ik zag er hier gewoon niet veel voorbij komen en dat vond ik vreemd, vandaar mijn post.

Die winstdeelname van 3500 netto per jaar komt ook neer op 290 per maand gemiddeld he, dus ik denk dat ik echt wel met mijn gat in de boter gevallen ben.

Laatst bewerkt:
Het is zeker een mooi netto jaarloon, maar ik denk dat je zou verschieten hoe groot bepaalde extralegale bonuspakketten zijn bij sommige multinationals. Dat zijn vaak veelvouden van die 3500.

Het enige wat niet correct is, is dat hij zijn maaltijdcheques "dubbel" telt. Hij schrijft maaltijdcheques: 8 euro en vervolgens telt hij deze nog eens bij zijn netto loon. Ik lees dat als volgt: Dat je die maaltijdcheques bovenop u loon krijgt. (terwijl het er nu al in zit)

Ale zo lees ik de template toch steeds.
hij telt zijn nettovergoedingen er volgens mij ook bij

Dus trek je beiden eraf is zijn netto 2700-2800 zonder tankkaart en bedrijfswagen. Doet hij geen overuren is het nog lager dus zo wauw is dat niet en was die show off post nergens voor nodig.

"Waar zitten de software devs die beter doen?"
=> genoeg hier op het forum

ja, maar nadien zegt hij dat hij ook z'n fiscaal voordelige overuren erbij rekent. Dan moeten er dat toch wel meer dan 5 extra per week zijn om aan dat netto te geraken?
Als ik het even snel door een calculator zwier heb je dit (zonder de overuren).

Bruto €4 500
Netto €2 940,84 (incl €150 netto vergoeding en maaltijdcheques van 8 euro (1,09 eigen bijdrage))

Dan moet je het fiscaal voordeel van de 20 overuren per maand er nog bijtellen (geen zin om het volledig uit te tellen :p ), zou niet verschieten dat dat rond de €160 zou liggen.

calc.jpg

Vandaag belastingen gedaan via tax on web...het viel me op dat ik meer belastingen betaal dan dat mijn vrouw bruto kan verdienen...
Nu ja mijn vrouw werkt 4/5 maar dan nog...
Zowat 68793 € aan bedrijfsvoorheffing.... dat is meer dan dubbel het bruto loon van mijn vrouw...

Het is zeker een mooi netto jaarloon, maar ik denk dat je zou verschieten hoe groot bepaalde extralegale bonuspakketten zijn bij sommige multinationals. Dat zijn vaak veelvouden van die 3500.
Maar dan ben je al bezig over uitzonderlijke pakketten (dan spreek je zelfs nog niet over 5% van de loonpakketten in Belgie).

Een bonus krijgen van 3200 netto is een mooi bonus voor een bediende, denk dat de meerderheid van de bediendes dat niet hebben.

Ja, dergelijke tech bedrijven, en in de farmaceutische sector bijv. ook.
Die tech bedrijven geraakt niet iedereen binnen natuurlijk, en er wordt vaak verwacht dat je daarvoor naar Amsterdam, Zürich, Londen, Munich, etc. verhuist. Ik vermoed dat dit een minderheid is hier op het forum.

Bedankt voor jouw feedback in ieder geval

Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel mensen in België werkzaam zijn bij grote multinationals, maar ik schat het toch hoger dan 5% :)

Maar dan ben je al bezig over uitzonderlijke pakketten (dan spreek je zelfs nog niet over 5% van de loonpakketten in Belgie).

Een bonus krijgen van 3200 netto is een mooi bonus voor een bediende, denk dat de meerderheid van de bediendes dat niet hebben.
Denk idd dat dit een mooie jaarlijkse bonus is.

Ik heb nog nooit een jaarlijkse bonus gehad waar er 3K van over schiet. Ook is er geen vaste voorziening bij ons voor een jaarlijkse bonus.
Ze bezigen dit bij ons eerder in de mot van 'ja, ge krijgt x opslag & x bonus' ipv meer opslag te geven. Die'n bonus is eenmalig, dus jah ... goeikoper e.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel mensen in België werkzaam zijn bij grote multinationals, maar ik schat het toch hoger dan 5% :)
Denk je dan echt dat elke bediende bij een multinational veelvouden krijgt van 3200 netto als bonus? :)

Ik werk zelf ook voor een multinational, zoals nog vele andere die ik ken. Bonus van veelvouden van 3200 netto kom je niet vaak tegen. Dan moet je al kijken naar meer uitzonderlijke Functies. Functies waarbij het basismaandloon al hoog is, uiteraard zullen er altijd uitzonderingen zijn.

Laatst bewerkt:
Kan wel zijn, maar de Silicon Valley loonpakketten moet je nu ook wel niet verwachten in BE eh.
Wat ik in reportages of interviews/testimonials daarover al zien passeren heb man ... jah ... da's toch iets dat ik hier niet zie gebeuren voor de gemiddelde IT medewerker (software development bij Google/Facebook/Etc. verdienen serieus kluiten daar, maar hier ... naaah).

Dat er in BE ook goed betaalde jobs zijn dat hebben we hier wel al meermaals zien passeren. Maar toch ook niet de cijfers die ik zie passeren in zake die FAANG mannen hoor.
Trouwens ... zelfs bij de bron ... in de VS kunnen de lonen ook serieus verschillen naar gelang de locatie v/h bedrijf.
'Cost of Living' is nl. veel hoger in pakweg New York dan pakweg ergens in Texas.

Denk je dan echt dat elke bediende bij een multinational veelvouden krijgt van 3200 netto als bonus? :)

Ik werk zelf ook voor een multinational, zoals nog vele andere die ik ken. Bonus van veelvouden van 3200 netto kom je niet vaak tegen. Dan moet je al kijken naar meer uitzonderlijke profielen.
Bij Google, Facebook, Microsoft kan ik me dat wel inbeelden. Maar bij coca cola, Nokia zie ik dat ook niet zo snel gebeuren voor een bediende.

Akkoord, maar lang niet allemaal aan de lonen die jij opnoemt. Ik heb zelf voor multinationals gewerkt, automobiel en offshore wind. In beide bedrijven heb je ook bedienden die aan 3000 bruto werken. Een manager of supervisor in de offshore wind is natuurlijk direct boven de 5000 bruto, maar dan ook een hele hoop stress en gezeik, plus een hoop traveldagen. Bonus kan daar ook wel hoger oplopen, tot 10% voor middelmanagement, genre maintenance manager, maar nogmaals wat is daar nu leuk aan. Hele dagen aan dat computertje kpi, zero ballen met techniek bezig, 100 keren gezeik over je kop krijgen en langzaam dik worden van aan je bureautje te zitten.

Terug
Bovenaan