Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Tjah... Niemand spreekt tegen dat het gemiddelde van een Bachelor van 31 jaar geen 6.000 EUR bruto zal zijn maar dan begrijp ik uw post ook niet, je lijkt dat wat in twijfel te trekken? Of wat bedoel je dan met "6.5 - 7k bruto voor een 31-jarige met een bachelor lijkt me wel heel sterk".

Ja dat is sterk maar dat kan toch?

Dat kan, maar het is niet de norm. Wil je nog verder op dit onderwerp ingaan of hebben we het nu wel zowat gehad met deze nutteloze discussie?

Kleine update, inmiddels naar Luxembourg verhuist.

UPDATE voor 2025

1. PERSONALIA
Leeftijd: 41
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 21
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende - Kader
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales
Anciënniteit: 11 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto) over 12 maand: 13.800€ (bruto jaar salaris: 165.600€)
Maand salaris Bonus Bruto (over resultaat 2024- 90000€ - betaalbaar in 2025) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 7500€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris: 7968€ / Netto op bonus 4425€. Gecombineerd netto maandsalaris: 12.393€
Housing: 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja
Zeer mooi pakket maar ik ben ook benieuwd naar de impact op privé leven die je ervaart, zijnde:
- verhuis weg van je familie/vrienden?
- Nieuwe omgeving waar je vriendenkring moet opbouwen?
- Sociaal netwerk ivm eventuele kinderen waarop je niet kan terugvallen?

Uiteraard maakt de grote zak $$$ opt einde van de maand altijd veel goed maar ik benieuwd of je het aan iedereen zou aanraden of dat er toch wat extra dingen zijn om rekening mee te houden.

Zeer mooi pakket maar ik ben ook benieuwd naar de impact op privé leven die je ervaart, zijnde:
- verhuis weg van je familie/vrienden?
- Nieuwe omgeving waar je vriendenkring moet opbouwen?
- Sociaal netwerk ivm eventuele kinderen waarop je niet kan terugvallen?

Uiteraard maakt de grote zak $$$ opt einde van de maand altijd veel goed maar ik benieuwd of je het aan iedereen zou aanraden of dat er toch wat extra dingen zijn om rekening mee te houden.
Realiteit is dat ik tijdens de week in luxembourg woon en daar ook gedomicilieerd ben omwille van werkredenen (enige manier om director te zijn), dus ik ben van maandag to vrijdag in Lux, en het weekend bij vrouw en dochter... ideaal is dat niet en kan het je niet aanraden eerlijk.
Sociaal netwerk is zowat onbestaande...
Er is geen win-win, ik hoop dit nog enkele jaren te doen, dan via opties een grotere zak $ (7 cijfers) te ontvangen en hiermee te stoppen.

Realiteit is dat ik tijdens de week in luxembourg woon en daar ook gedomicilieerd ben omwille van werkredenen (enige manier om director te zijn), dus ik ben van maandag to vrijdag in Lux, en het weekend bij vrouw en dochter... ideaal is dat niet en kan het je niet aanraden eerlijk.
Er is geen win-win, ik hoop dit nog enkele jaren te doen, dan via opties een grotere zak $ (7 cijfers) te ontvangen en hiermee te stoppen.
Merci voor de eerlijkheid, ik stelde de vraag omdat ik in mijn omgeving bij iemand anders ongeveer dezelfde boodschap opving.
Hij zal later dit jaar (vermoedelijk) op pensioen gaan maar heeft zowel lichamelijk als mentaal gevolgen van jarenlang onder extreme stress te staan.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: /
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: /
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): RVA
Huidige functie: /
Anciënniteit: 1 week
Officiële aantal uren tewerkstelling: 0
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 0
verantwoordelijkheden: geen

Maand salaris (bruto): +/- 2250
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 1600
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): /
Bedrijfs GSM/laptop: /
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: thuis
Afstand woon/werk in km's: 0 km
Afstand woon/werk in tijd: 0 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: gratis openbaar vervoer wanneer ik zogezegd ga praten met recruiters
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: /
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): /
Verantwoordelijkheid over personeel: /

Heel blij met dit pakket. 🙏 🙏 Enkel m'n stressniveau nog wat onder controle krijgen.

:oi22:

Good luck om ermee te stoppen. Ken er zelf ook zo enkelen en die zeggen hetzelfde maar doen gewoon voort.
Niet enkel het geld maar missen ook de uitdaging in een "mindere" job dichter bij de heimat.
En gezien uw jonge leeftijd gaat ge waarschijnlijk niet rentenieren.
Beter uw familie naar Luxemburg verhuizen. Maar waarschijnlijk wil uw madam niet, wel de baten van het geld maar toch het gezin uiteen trekken.
Liever een gezin en minder geld dan. Just my 2 cents.
Geen idee hoe oud uw dochter nu is, maar ik zie in mijn zeer nabije omgeving dat die kinderen in hun tienerjaren echt compleet aan het vervreemden zijn van hun vader. Daarvoor maak je toch geen kinderen?

Good luck om ermee te stoppen. Ken er zelf ook zo enkelen en die zeggen hetzelfde maar doen gewoon voort.
Niet enkel het geld maar missen ook de uitdaging in een "mindere" job dichter bij de heimat.
Beter uw familie naar Luxemburg verhuizen. Maar waarschijnlijk wil uw madam niet, wel de baten van het geld maar toch het gezin uiteen trekken.
Geen idee hoe oud uw dochter nu is, maar ik zie in mijn zeer nabije omgeving dat die kinderen in hun tienerjaren echt compleet aan het vervreemden zijn van hun vader. Daarvoor maak je toch geen kinderen?
Je hebt helemaal gelijk, dat kan ik onmogelijk tegenspreken, ik probeer eerlijk te blijven met mezelf, ik zie me dit nog doen tot 45-50jaar, nadien mag het anders, we zullen zien. Onmogelijk toekomst te voorspellen.
Voorlopig blijven vrouw & kind in Belgie, ook simpelweg omdat mijn vrouw werkt en men dochter stabiel is op school, nadien komt mijn vrouw naar Luxembourg, eenmaal dochter op universiteit / hogeschool zit of werkt (binnen 3-4 jaar).
Ik blijf dicht bij mijn dochter, ik gebruik dezelfde sociale media om onnozel te doen met haar, daarnaast gaat mijn gezin mee op business trip wanneer mogelijk... dat helpt maar zal nooit vervangen dat je er fysiek weinig kan zijn.

Je hebt helemaal gelijk, dat kan ik onmogelijk tegenspreken, ik probeer eerlijk te blijven met mezelf, ik zie me dit nog doen tot 45-50jaar, nadien mag het anders, we zullen zien. Onmogelijk toekomst te voorspellen.
Voorlopig blijven vrouw & kind in Belgie, ook simpelweg omdat mijn vrouw werkt en men dochter stabiel is op school, nadien komt mijn vrouw naar Luxembourg, eenmaal dochter op universiteit / hogeschool zit of werkt (binnen 3-4 jaar).
Ik blijf dicht bij mijn dochter, ik gebruik dezelfde sociale media om onnozel te doen met haar, daarnaast gaat mijn gezin mee op business trip wanneer mogelijk... dat helpt maar zal nooit vervangen dat je er fysiek weinig kan zijn.

Klinkt als de aanpak van mijn vroegere baas: die werkte ook tijdens de week in het buitenland, in het weekend terug naar het gezin; zijn vrouw is pas overgekomen nadat zijn kinderen op de univ/hogeschool zaten.

Update na 2 jaar:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32 => 34
Opleiding: Ir + master statistiek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand => Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0 => 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Data Scientist
Anciënniteit: 9
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
Verantwoordelijkheden: Beperkt

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 4100 => 4700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2850 => 3400
Nettovergoedingen: Ja, niet meteen idee hoeveel. Ook klein % auteursrechten => Ja, ook mobiliteitsbudget
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 8eu/d
Ecocheques: 250eu/j
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (vrij laag bedrag)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Kleine bonus 2k/jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 130 km
Afstand woon/werk in tijd: 1u30-2u enkel
Eigen auto nodig voor het werk: soms
Verplaatsingsvergoedingen: Ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, 3-reeks/A4/C-klasse, zo'n 175eu VAA incl tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): nvt
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nvt
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms
Hoe vaak overuren te presteren: Bij deadlines
Telewerk (buiten corona-periode): 3 tot 4x/week thuiswerk. Heel flexibele werkgever
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Ik ben er wel tevreden mee, zeker het mobiliteitsbudget maakt een groot verschil. Ik zou graag de wagen willen inleveren voor meer geld op de rekening (mobiliteitsbudget), maar daar staat de werkgever helaas niet voor open.

Update na 2 jaar:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32 => 34
Opleiding: Ir + master statistiek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand => Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0 => 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Data Scientist
Anciënniteit: 9
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
Verantwoordelijkheden: Beperkt

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 4100 => 4700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2850 => 3400
Nettovergoedingen: Ja, niet meteen idee hoeveel. Ook klein % auteursrechten => Ja, ook mobiliteitsbudget
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 8eu/d
Ecocheques: 250eu/j
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (vrij laag bedrag)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Kleine bonus 2k/jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 130 km
Afstand woon/werk in tijd: 1u30-2u enkel
Eigen auto nodig voor het werk: soms
Verplaatsingsvergoedingen: Ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, 3-reeks/A4/C-klasse, zo'n 175eu VAA incl tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (andere extra): nvt
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nvt
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms
Hoe vaak overuren te presteren: Bij deadlines
Telewerk (buiten corona-periode): 3 tot 4x/week thuiswerk. Heel flexibele werkgever

Ik ben er wel tevreden mee, zeker het mobiliteitsbudget maakt een groot verschil. Ik zou graag de wagen willen inleveren voor meer geld op de rekening (mobiliteitsbudget), maar daar staat de werkgever helaas niet voor open.
In welke sector werk je? Ik vind 4.7K voor een data scientist met bijna 10 jaar ervaring redelijk pover eerlijk gezegd (zeker gezien de kleine bonus en lage groepsverzekering waarvan sprake). Flexibiliteit en veel thuiswerk is natuurlijk ook iets waard, maar dat heb je in quasi elke data science/statistiek job tegenwoordig.

M.b.t. mobiliteitsbudget: ik las dat werkgevers vanaf 1/1/2026 gaan verplicht worden om dit aan te bieden aan iedereen die een bedrijfwagen heeft (bron)

Destijds bij 9lives ook wel eens ingevuld, maar nu dus tijd voor een update.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 13 jaar, maar "iets met opleiding" 8 jaar.
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): SaaS
Huidige functie: Senior Solutions Engineer
Anciënniteit: 5 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37.5/week, met 2.5u pauze betaald.
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38u per week, gemiddeld
verantwoordelijkheden: interne tooling onderhouden en uitbouwen (bovenop m'n echte functie)

Maand salaris (bruto): Rond de 8000 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): rond de 5000 euro
Nettovergoedingen: Thuiswerkvergoeding (50€)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Nee
BedrijfsGSM/laptop: GSM (iPhone), Laptop (Macbook Pro)
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Nee

Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Jaarbonus, theoretisch maximum 15% van bruto jaarinkomen, afhankelijk van bedrijfstargets. Dit jaar zal het waarschijnlijk rond de 8.5% zitten. Vorig jaar was het 10%.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Spanje
Afstand woon/werk in km's: 2500km of 1750km (4x per jaar op kosten van werkgever naar 1 van de 2 kantoren, verder volledige remote functie)
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Verplaatsingsvergoedingen: vervoer naar/van luchthaven, vluchten en hotel betaald door werkgever, verder nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nvt

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 23
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): nvt
Vakantiedagen (andere extra): 5 vrij te kiezen + 24 en 31 december
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ja*
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, soms (geregeld adhv kwartaalplanning, 1-2 weken per kwartaal)
Hoe vaak overuren te presteren: In principe niet nodig, maar er wordt wel enige flexibiliteit verwacht qua werkuren ivm tijdzones van klanten en collega's - die flexibiliteit krijg je ook terug en er wordt geen misbruik van gemaakt.
Telewerk (buiten corona-periode): 100%
Verantwoordelijkheid over personeel: geen

In welke sector werk je? Ik vind 4.7K voor een data scientist met bijna 10 jaar ervaring redelijk pover eerlijk gezegd (zeker gezien de kleine bonus en lage groepsverzekering waarvan sprake). Flexibiliteit en veel thuiswerk is natuurlijk ook iets waard, maar dat heb je in quasi elke data science/statistiek job tegenwoordig.

M.b.t. mobiliteitsbudget: ik las dat werkgevers vanaf 1/1/2026 gaan verplicht worden om dit aan te bieden aan iedereen die een bedrijfwagen heeft (bron)
Mijn gok, consultancy. En als ik dan kijk naar afstand tot werkplaats in Antwerpen gok ik op een woonplaats in het Limburgse en we weten allemaal wel wie daar de plak zwaait in IT land :) .
Soit, pure gok , don't shoot me if I'm wrong.

Destijds bij 9lives ook wel eens ingevuld, maar nu dus tijd voor een update.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 13 jaar, maar "iets met opleiding" 8 jaar.
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): SaaS
Huidige functie: Senior Solutions Engineer
Anciënniteit: 5 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37.5/week, met 2.5u pauze betaald.
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38u per week, gemiddeld
verantwoordelijkheden: interne tooling onderhouden en uitbouwen (bovenop m'n echte functie)

Maand salaris (bruto): Rond de 8000 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): rond de 5000 euro
Nettovergoedingen: Thuiswerkvergoeding (50€)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Nee
BedrijfsGSM/laptop: GSM (iPhone), Laptop (Macbook Pro)
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Nee

Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Jaarbonus, theoretisch maximum 15% van bruto jaarinkomen, afhankelijk van bedrijfstargets. Dit jaar zal het waarschijnlijk rond de 8.5% zitten. Vorig jaar was het 10%.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Spanje
Afstand woon/werk in km's: 2500km of 1750km (4x per jaar op kosten van werkgever naar 1 van de 2 kantoren, verder volledige remote functie)
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Verplaatsingsvergoedingen: vervoer naar/van luchthaven, vluchten en hotel betaald door werkgever, verder nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nvt

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 23
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): nvt
Vakantiedagen (andere extra): 5 vrij te kiezen + 24 en 31 december
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ja*
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, soms (geregeld adhv kwartaalplanning, 1-2 weken per kwartaal)
Hoe vaak overuren te presteren: In principe niet nodig, maar er wordt wel enige flexibiliteit verwacht qua werkuren ivm tijdzones van klanten en collega's - die flexibiliteit krijg je ook terug en er wordt geen misbruik van gemaakt.
Telewerk (buiten corona-periode): 100%
Verantwoordelijkheid over personeel: geen
Mooi! Wil je delen wie je werkgever is?

Update na nieuwe functie:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 24 --> 25 --> 29
Opleiding: Ir + bijkomend economisch postgraduaat
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0 --> 1 --> 4.5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand --> Wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende --> Bediende (Kader)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Farma/Medical --> Farma
Huidige functie: Project Coordinator --> Packaging Coordinator -->Senior Specialist SAP Master data
Anciënniteit: 0 --> 1 jaar --> 3.5 bij bedrijf, 0 in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 36 --> 37
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 39 --> 40

Maand salaris (bruto): 3200 --> 4000 --> 5600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2150 --> 2500 --> 3300
Nettovergoedingen: 0 --> 0 --> 160
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig --> Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop (geen bijdrage) --> Laptop + GSM met abbo (€9 VAA)
Maaltijdcheques: €8 --> €8
Ecocheques: €250 --> €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.9% volledig door werkgever --> €204 WG + €23 persoonlijk --> €360WG + €36 persoonlijk
Hospitalisatieverzekering: Ja + ambulante zorgverzekering + invaliditeitsverzekering --> Full DKV (ambulant + dental + optical)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Korting op producten bedrijf, mogelijkheid tot voordelig fitness abo op site, €35 thuiswerkvergoeding, €15 internetvergoeding, cafetariaplan 13e maand, collectieve bonus met als target 8 10% jaarloon (+-€4500 €7500 bruto)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Wallonië --> Wallonië
Afstand woon/werk in km's: 40 km enkel --> 50 km enkel
Afstand woon/werk in tijd: +-30 min enkel --> +-45 min enkel
Eigen auto nodig voor het werk: Nee --> Ja soms leveranciers bezoeken --> Nee
Verplaatsingsvergoedingen: +- €8/dag --> +-€16/dag en €0.37/km voor puur professionele verplaatsingen --> Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee --> Nee --> BMW X1 hybride met Belgische tankkaart en Europese laadkaart (VAA ±€150, eigen bijdrage €62)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 --> 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 18 --> 18 (waarvan 6 vast liggen)
Vakantiedagen (andere extra): /
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Momenteel nog geen stress --> Nee
Hoe vaak overuren te presteren: / --> Nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Nog niet van toepassing --> Momenteel vooral interne opleidingen
Telewerk (buiten corona-periode): Geen idee aangezien gestart tijdens corona --> Idem --> Gemiddelde van 2 dagen per week on site verwacht
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee --> Nee

Uiteindelijk gesprongen en het aanbod van een andere walvis aanvaard, heb het mij nog geen seconde beklaagd, echter wel nog maar een maand ver...

1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Master in Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3.5 jaar, voordien kinesist
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200/PC218
Huidige functie: Sales & Consultancy -> Territory manager (quasi zelfde functie, gewoon andere titel)
Anciënniteit: 3j.
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u/week
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): tussen 35 en 60u -> gelijkaardig, misschien iets nauwere range, 38-44u ofzo
verantwoordelijkheden: basically technisch en commercieel adviseur voor chirurgen die onze producten gebruiken, tijdens operaties uitleg geven over correct gebruik en assisteren, en natuurlijk de verkoop en aftersale -> grotendeels hetzelfde, maar voor andere producten en dus een andere doelgroep van artsen

Maand salaris (bruto): €4516 -> €5300
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2860 -> €3450
Nettovergoedingen: €122 per maand nettovergoeding, €55 internet tussenkomst, €650 per 2 jaar GSM budget, abonnement door werkgever betaald -> €150 nettovergoeding, €16 extra nettovergoeding per gewerkte dag (tvv. MC's), telefoon abonnement via werkgever
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: €8 per werkdag -> geen, zie nettovergoeding
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): volledig
Hospitalisatieverzekering: volledig, mogelijkheid om gezin aan te sluiten aan voordeeltarief
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus obv. incentive plan in warranten uitbetaald, zal voor 2024 ±€19K zijn -> opnieuw sales bonus gebaseerd op quota, maar een klein beetje gunstiger qua percentages

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: gans West-Vlaanderen, hoofdkantoor in Brussel -> vnl. West- en Oost-Vlaanderen, hoofdkantoor in Brussel
Afstand woon/werk in km's: varieert, sommige dagen 75km op een dag, andere dagen 200+km's, gemiddeld 100km ofzo -> 750 à 1000km per week
Afstand woon/werk in tijd: varieert, soms 20min. in de wagen, soms 3u -> same, maar gemiddeld nu wat langer door meer km's
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Peugeot 308SW PHEV, VAA €192, incl. tank-/laadkaart BE -> Audi A4 Avant diesel poolwagen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21 -> 20
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag per jaar per 5 jaar anciënniteit
Vrijheid om verlof te nemen: vooral af te stemmen onder collega's en met manager, algemeen weinig poespas rond
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: geen vaste uren, soms om 7.30u aan tafel staan, soms pas om 21u een ziekenhuis buiten, varieert veel -> idem, maar gelukkig iets minder variabel waardoor combinatie privé toch beter loopt
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: komt en gaat, soms hele drukke dagen en klanten die ferm tegen steken, voorlopig nog geen last van -> meer en meer, tot in de mate dat ik hevig overweeg een overstap te maken naar iets anders -> voila ;-)
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: heel uitgebreid aanbod binnenin bedrijf, wordt sterk aanbevolen
Telewerk (buiten corona-periode): al het werk dat niet per se in een ziekenhuis moet gedaan worden, mag in principe van thuis, soms eens naar kantoor voor vergaderingen
Verantwoordelijkheid over personeel: binnen bedrijf niet, wel verantwoordelijk voor opleidingen van OK-personeel, assistenten, ... dus soort van I guess?

Update

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30 --> 33
Opleiding: TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6.5 --> 9.5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 310
Huidige functie : Administratie
Anciënniteit: 3 jaar --> 6 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 35
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 35/af en toe iets meer

Maand salaris (bruto): 5000 --> 6000
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):3300 --> 3600
Nettovergoedingen: maandelijks: 170 -->220 (40 --> 20 euro thuiswerkvergoeding + 130 --> 200 representatie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: Nee
Maaltijdcheques: 8
Ecocheques: ja, geen idee hoeveel
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 1% per maand eigen inbreng. Geen idee van inbreng werkgever eerlijk gezegd
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus. Voorbije 2 jaren waren uitzonderlijk en bonus van 15K bruto per jaar. Normaal gezienligt het eerder tussen 2 à 4K

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel, thuis
Afstand woon/werk in km's: 40
Afstand woon/werk in tijd: 40min - 2h --> 1h-2h
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja kleinste BMW + tankkaart (beperkt tot 250 per maand)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 8-9 --> 11
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: "Meer doen met minder" --> laatste jaren veel meer stress/verantwoordelijkheden
Hoe vaak overuren te presteren: ik weiger overuren te doen tenzij ik er zelf zin in heb
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Theoretisch gezien wel. in praktijk is er geen tijd voor en de opleidingen die aangeboden worden vind ik niet waardevol. --> slechte en verplichte 'opleidingen'
Telewerk (buiten corona-periode) : Ja, 3 dagen per week --> 2 dagen per week :(

Op zich heel tevreden met dit pakket. Ik doe mijn job ook graag en leuke collega's/omgeving.
Enkel die 2 dagen per week en pendelen naar Brussel stoort me echt mateloos. Openbaar vervoer is jammer genoeg geen goeie optie want dat neemt nog langer in beslag.

Laatst bewerkt:
Vind wel dat ge uw boekje te buiten gaat nu.
Er zijn heel veel managers van hoger niveau die een nanny etc aannemen voor hun kinderen.

Ik ben zelf ook iemand dat heel veel bezig is met mijn kind, maar andere kiezen werk en kunnen zo een mooi leven creëren voor hun kind. Een afwezige vader hoeft de andere user niet te zijn, vooral als er begrip is van vrouw en kind.

Neem een Tom Waes of Sergio Herman, allemaal gescheiden, maar de kinderen zeggen wel dat ze niks te kort komen.
Zolang je er bent op de juiste momenten is dat allemaal te doen hoor.

Terug
Bovenaan