Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Kleine update, inmiddels naar Luxembourg verhuist.

UPDATE voor 2025

1. PERSONALIA
Leeftijd: 41
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 21
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende - Kader
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales
Anciënniteit: 11 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto) over 12 maand: 13.800€ (bruto jaar salaris: 165.600€)
Maand salaris Bonus Bruto (over resultaat 2024- 90000€ - betaalbaar in 2025) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 7500€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris: 7968€ / Netto op bonus 4425€. Gecombineerd netto maandsalaris: 12.393€
Housing: 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja
Proficiat! Een huis + 12K netto/maand. Je zal er ongetwijfeld hard voor gewerkt hebben en beschikken over zotte skills om dit pakket te bekomen.

UPDATE voor 2025

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende - Kader
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales
Anciënniteit: 11 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.

Maand salaris (bruto) over 12 maand: 13.800€ (bruto jaar salaris: 165.600€)
Maand salaris Bonus Bruto (over resultaat 2024- 90000€ - betaalbaar in 2025) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 7500€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris: 7968€ / Netto op bonus 4425€. Gecombineerd netto maandsalaris: 12.393€
Housing: 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja
Zéér mooi pakket, ik mis wel de vraag aangaande stressniveau? :)

Laat ik het zo zeggen, zonder in detail te treden, zowel mijn psycholoog als mijn vrouw denken dat ik een workaholic ben..
Zegt natuurlijk niets over het stressniveau, ik beschouw mezelf als een halve/driekwarts workaholic maar ervaar doorsnee zeer weinig stress.

Zegt natuurlijk niets over het stressniveau, ik beschouw mezelf als een halve/driekwarts workaholic maar ervaar doorsnee zeer weinig stress.
Klopt, maar ik denk dat ik daardoor stress op een andere manier ervaar, eerder als een motivator/energie leverancier dan een negatieve impact.
Maar goed dat is voor iedereen anders kan ik besluiten.

UPDATE voor 2025

1. PERSONALIA
Zeer mooi pakket, maar werkte je niet als zelfstandige via een BV?
Geeft dan natuurlijk wel een ´foutief´ beeld, netto blijft wel netto.

Zoja, huis via uw BV of overkoepelende?

Klopt, maar ik denk dat ik daardoor stress op een andere manier ervaar, eerder als een motivator/energie leverancier dan een negatieve impact.
Maar goed dat is voor iedereen anders kan ik besluiten.
Misschien een domme vraag, vraag jij nog opslag of werk jij puur op drive en voldoening? Is geld nog een motivator?

Heb je het gevoel dat je voor jouw functie en ervaring (branche) goed zit?

Zeer mooi pakket, maar werkte je niet als zelfstandige via een BV?
Geeft dan natuurlijk wel een ´foutief´ beeld, netto blijft wel netto.

Zoja, huis via uw BV of overkoepelende?
Nee gewoon werknemer op dit moment, het is al ter sprake gekomen, maar voorlopig nog niet het geval.

Met het oog op in de komende 2 maande ofwel
- een promotie te hebben
of
- van job te veranderen

Ga ik even mijn huidige situatie hier ook delen

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor Information security
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar
Aantal kinderen ten laste: Kind 1 is onderweg (due in September)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 200
Huidige functie: Cyber Security consultant
Anciënniteit: 3.5j in huidige functie.
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): fluctueert tussen de 30-60

Maand salaris (bruto): 4500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600
Nettovergoedingen: internet@home, thuiuswerkvergoeding, representatievergoeding, etc
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: €8/dag
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%):
Hospitalisatieverzekering: ja volledig + ambulante + voor partner voor kleine beidrage
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO 90 bonus, ESPP, Eindejaarsbonus in % van jaarloon ( 2-15% tot nu toe al gezien), mogelijkheid tot FMB, extra maand betaald ouderschapsverlof bij geboorte, ..

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 25km
Afstand woon/werk in tijd: 25-50 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Tesla model Y op dit moment. Europese laadkaart + laadpaal@home.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 5 via Flex rewards plan erbij genomen, + overdragen van vakantiedagen vorig jaar
Vrijheid om verlof te nemen: Nog nooit problemen mee gehad, zeker nu ik he voor mezelf kan goedkeuren
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Komt in vlagen, soms periode helemaal niets, soms periode vrij hoog
Hoe vaak overuren te presteren: Hangt van het project af, same als de stress. in de 7 jaar dat ik bij dit bedrijf werk in totaal denk ik minder dan 20 weken gehad waar ik overuren "moest" presteren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, bijna eindeloos trainingsbudget.
Telewerk (buiten corona-periode): Hangt van de klanten af. vorige klant was full remote, huidige is 40% kantoor 60% thuis
Verantwoordelijkheid over personeel: Op dit moment 3 mensen in mijn team op dit project. vorige project waren er 7, maar die waren allemaal offshore.

Tegenover m'n vrienden van de studies loop ik al een tijdje achter qua loon, door een promotie die maar uitblijft. Normaal gezien als ik volgende maand goed nieuws krijg en die promotie er is zou ik ~40-50% moeten stijgen qua brutoloon. en anders zit ik in de laatste stages van het hiring process van een big tech bedrijf waar ik hoop iets gelijkaardigs te krijgen

Met het oog op in de komende 2 maande ofwel
- een promotie te hebben
of
- van job te veranderen

Ga ik even mijn huidige situatie hier ook delen

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor Information security
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar
Aantal kinderen ten laste: Kind 1 is onderweg (due in September)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 200
Huidige functie: Cyber Security consultant
Anciënniteit: 3.5j in huidige functie.
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): fluctueert tussen de 30-60

Maand salaris (bruto): 4500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600
Nettovergoedingen: internet@home, thuiuswerkvergoeding, representatievergoeding, etc
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: €8/dag
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%):
Hospitalisatieverzekering: ja volledig + ambulante + voor partner voor kleine beidrage
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO 90 bonus, ESPP, Eindejaarsbonus in % van jaarloon ( 2-15% tot nu toe al gezien), mogelijkheid tot FMB, extra maand betaald ouderschapsverlof bij geboorte, ..

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 25km
Afstand woon/werk in tijd: 25-50 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Tesla model Y op dit moment. Europese laadkaart + laadpaal@home.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 5 via Flex rewards plan erbij genomen, + overdragen van vakantiedagen vorig jaar
Vrijheid om verlof te nemen: Nog nooit problemen mee gehad, zeker nu ik he voor mezelf kan goedkeuren
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Komt in vlagen, soms periode helemaal niets, soms periode vrij hoog
Hoe vaak overuren te presteren: Hangt van het project af, same als de stress. in de 7 jaar dat ik bij dit bedrijf werk in totaal denk ik minder dan 20 weken gehad waar ik overuren "moest" presteren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, bijna eindeloos trainingsbudget.
Telewerk (buiten corona-periode): Hangt van de klanten af. vorige klant was full remote, huidige is 40% kantoor 60% thuis
Verantwoordelijkheid over personeel: Op dit moment 3 mensen in mijn team op dit project. vorige project waren er 7, maar die waren allemaal offshore.

Tegenover m'n vrienden van de studies loop ik al een tijdje achter qua loon, door een promotie die maar uitblijft. Normaal gezien als ik volgende maand goed nieuws krijg en die promotie er is zou ik ~40-50% moeten stijgen qua brutoloon. en anders zit ik in de laatste stages van het hiring process van een big tech bedrijf waar ik hoop iets gelijkaardigs te krijgen
40-50% bijkrijgen door een interne promotie? Is dat wishful thinking of heeft HR/je management een indicatie gegeven dat het daadwerkelijk zo veel gaat zijn?

Geen idee voor die specifieke functie maar 6.5-7k bruto voor een 31-jarige met een bachelor lijkt me wel heel sterk.
Gohja, Misschien heb ik een enorm vertekend beeld door de recruitment hier ook te doen en door vrienden te hebben die in gelijkaardige posities zitten en evenveel of meer verdienen.

Geen idee voor die specifieke functie maar 6.5-7k bruto voor een 31-jarige met een bachelor lijkt me wel heel sterk.
Kan je toch niet zeggen als je niet weet wat voor promotie het zou zijn? Alsof je op basis van leeftijd en diploma kan zeggen wat "normaal" is van loon... Uitschieters zullen er altijd zijn.

Kan je toch niet zeggen als je niet weet wat voor promotie het zou zijn? Alsof je op basis van leeftijd en diploma kan zeggen wat "normaal" is van loon... Uitschieters zullen er altijd zijn.

Er zullen niet veel bachelors zijn van 31 met zo'n loon, dat kan ik toch wel stellen?
Ikzelf heb vooral zicht op het loon van masters die eind de 30 zijn en die zitten vaak in die range.

Niet genoeg fantasie.

In sommige sectoren zit er gewoon veel floes.

Zit zelf aan 145k/y en volgend jaar als ik mijn auto inruil aan 175k/y. Werkdagen van 8h, soms eens late meeting.

Ik heb nog nooit opslag gevraagd en ze blijven maar geld geven 🙆‍♂️

Anderen zeggen dat ze mijn stoel stresserend ervaren, maar ik heb daar meestal 0,0 last van.

Objectief gezien is (kan) mijn stoel stresserend (zijn). Full remote, team genoten nooit gezien, geen directe rapporteringslijnen dus weinig directe authority, teamgenoten allemaal 40 50y oud en 20+ y ervaring dus weten het objectief gezien inhoudelijk allemaal beter dan mezelf. Verder mag ik alles zelf moeten uitzoeken en mensen digitaal stalken tot het allemaal OK komt. Maar op het einde van de rit fret ik wel de bonen als het project uiteindelijk niet goed of niet op tijd is uitgevoerd. Je hebt heel weinig korte termijn controle op de situatie, maar ik heb al geleerd dat het is wat het is. Ik laat er heel weinig mijn slaap voor.

Ik doe het misschien niet perfect, maar het alternatief is dat niemand het doet en dan is het totale chaos. Of iemand anders doet het en dan heb je iemand nodig met skills in domein A en B en C en die zijn heel dun gezaaid. A en B of B en C ga je wel vinden, maar om zinvolle bijdragen te kunnen leveren heb je A B C nodig.

Na de jaren ook al gemerkt dat veel mensen echt snakken naar iemand die hen zegt wat ze moeten doen en er veel goeie/slimme/capabele mensen zijn die als kieken zonder kop random zonder echte reden naar links lopen terwijl het voor iedereen gemakkelijker zou zijn moesten ze naar rechts lopen. Af en toe eens zorgen dat ze allemaal in dezelfde richting lopen en de projecten lopen deftig. Bljkbaar is dat veel geld waard.

Er zullen niet veel bachelors zijn van 31 met zo'n loon, dat kan ik toch wel stellen?
Ikzelf heb vooral zicht op het loon van masters die eind de 30 zijn en die zitten vaak in die range.
Tjah... Niemand spreekt tegen dat het gemiddelde van een Bachelor van 31 jaar geen 6.000 EUR bruto zal zijn maar dan begrijp ik uw post ook niet, je lijkt dat wat in twijfel te trekken? Of wat bedoel je dan met "6.5 - 7k bruto voor een 31-jarige met een bachelor lijkt me wel heel sterk".

Ja dat is sterk maar dat kan toch?

Terug
Bovenaan