Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Nu bij cocacola (monster eigenlijk) aan het werk als orderpicker, bottom of the barrel.
Wordt ook wel soms zo behandeld ("doe hard u best en mss mag je binnenkort op de heftruck!")

Mijn TL had twijfels om mij aan te nemen omdat ik wel al wat stappen boven hem stond in vorige job en quasi zelfde sector. Ik Alle mogelijke attesten en opleidingen en ben relatief jong (33j).

Verdien nu zo'n 3k netto, vakantiegeld is bijna 5 cijfers, 44 verlof dagen, sectorbonus, 8euro MC,..

Toch knaagt het om niet ergens anders te gaan starten maar dan als coordinator ofzo, teamlead zie ik niet meer zitten. De collega's zijn ook gewoon van een ander soort hout gesneden waar ik niet mee kan aarden, thans ben ik best sociaal en kan ik moeite doen, maar deze mensen is het moeilijk.

In dagshiften ga ik dit pakket in de logistiek niet snel tegenkomen, vrees ik?

Nu bij cocacola (monster eigenlijk) aan het werk als orderpicker, bottom of the barrel.
Wordt ook wel soms zo behandeld ("doe hard u best en mss mag je binnenkort op de heftruck!")

Mijn TL had twijfels om mij aan te nemen omdat ik wel al wat stappen boven hem stond in vorige job en quasi zelfde sector. Ik Alle mogelijke attesten en opleidingen en ben relatief jong (33j).

Verdien nu zo'n 3k netto, vakantiegeld is bijna 5 cijfers, 44 verlof dagen, sectorbonus, 8euro MC,..

Toch knaagt het om niet ergens anders te gaan starten maar dan als coordinator ofzo, teamlead zie ik niet meer zitten. De collega's zijn ook gewoon van een ander soort hout gesneden waar ik niet mee kan aarden, thans ben ik best sociaal en kan ik moeite doen, maar deze mensen is het moeilijk.

3K netto voor een orderpicker? Partner werkt niet en kinderen ten laste?

Waarom ben je terug naar 'bottom of the barrel'-functie gegaan?

Hoe zie je je partner en kinderen? Want ik veronderstel dat zij thuis zijn of slapen als jij gaat werken, en andersom ben jij thuis of aan het slapen als zij op school of op het werk zijn?
Kind zie ik maximaal, doe hem naar school en ga hem halen, help met huiswerk en als hij in bed ligt vertrek ik naar werk. Voor hij wakker is ben ik thuis.

Partner en ik hebben graag onze eigen momenten dus dat is oke, we eten elke avond samen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: BSO Kantoor & Logistiek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11 jaar, vorige job 7 jaar, nieuwe job 2 maand
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Arbeider -> Ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC100 -> Federale overheid
Huidige functie: Administratief assistent
Anciënniteit:
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 30 - 34u
verantwoordelijkheden: mailbox, certificaten, website

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2300 -> 2.651,81
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1800-1900 -> 2.108,40
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Dit jaar geen volledige
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 6 euro
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja -> Nee
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Internet betaald door WG -> Taalpremie, Telewerkpremie

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Aalst -> Brussel
Afstand woon/werk in km's: 7km -> 34 km
Afstand woon/werk in tijd: 20 min -> 55 min
Eigen auto nodig voor het werk: Ja -> Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Ja -> OV vergoed
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 -> 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6 -> 12
Vakantiedagen (andere extra): 0 -> 2 + 2 brugdagen + thuis tussen kerst en nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: Moeilijk, 2 weken verplicht in zomervakantie -> Ja, heel vrij
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Neen -> Ja, tussen 7u - 20u
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Af en toe -> Neen tot weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Mag maar moet niet
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 tot 5 dagen (max 60% op een jaar)
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: BSO Kantoor & Logistiek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11 jaar, vorige job 7 jaar, nieuwe job 2 maand
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Arbeider -> Ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC100 -> Federale overheid
Huidige functie: Administratief assistent
Anciënniteit:
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 30 - 34u
verantwoordelijkheden: mailbox, certificaten, website

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2300 -> 2.651,81
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1800-1900 -> 2.108,40
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Dit jaar geen volledige
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 6 euro
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja -> Nee
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Internet betaald door WG -> Taalpremie, Telewerkpremie

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Aalst -> Brussel
Afstand woon/werk in km's: 7km -> 34 km
Afstand woon/werk in tijd: 20 min -> 55 min
Eigen auto nodig voor het werk: Ja -> Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Ja -> OV vergoed
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 -> 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6 -> 12
Vakantiedagen (andere extra): 0 -> 2 + 2 brugdagen + thuis tussen kerst en nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: Moeilijk, 2 weken verplicht in zomervakantie -> Ja, heel vrij
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Neen -> Ja, tussen 7u - 20u
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Af en toe -> Neen tot weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Mag maar moet niet
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 tot 5 dagen (max 60% op een jaar)
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen
Top pakket volgens mij,

Eigen situatie:
7 de kantoor gedaan, al jaren aan het werk in de logistiek. Werk bewust in kleinere bedrijven, heb echt wel vrijheid en zelfstandigheid nodig.
Huidige situatie: 3200bruto in daguren. In bedrijf 150wn, magazijn van 4 naar 11 gegroeid. Maar sfeer is niet meer ok en erg individualistisch geworden. Ook op zoek naar iets anders: meer naar verantwoordelijke job of naar coordinator job. Bruto gaat wel nog omhoog hiermee, maar zal nooit geen 3 netto zijn.

Als je dit aankan en ermee kan leven van de collega's ( wat ik ook wel merk, is een ander niveau ). zou ik het blijven doen. Anders toch wat anders gaan zoeken.

2600 bruto top noemen? Loon ambtenaar evolueert zeer traag en zeer beperkt bij lagere niveau's....
En hij moet dan ook nog regelmatig naar Brussel.
Ik maak de vergelijking met de vorige situatie:
  • Meer loon
  • Veel meer vakantie
  • Vast werk, niet conjunctuur gevoelig
  • Veel thuiswerk
  • OV Aalst - Brussel is easy, met wat geluk nog rechtover het station
  • Goed pensioen
  • Mogelijkheid wat te doen aan trage groei door examens en mss wat promotie- gezien startniveau zeer realistisch
@Kingsman : kan je even toelichten hoe dat zit met je echte aantal werkuren van 30-34

Ik maak de vergelijking met de vorige situatie:
  • Meer loon
  • Veel meer vakantie
  • Vast werk, niet conjunctuur gevoelig
  • Veel thuiswerk
  • OV Aalst - Brussel is easy, met wat geluk nog rechtover het station
  • Goed pensioen
  • Mogelijkheid wat te doen aan trage groei door examens en mss wat promotie- gezien startniveau zeer realistisch
@Kingsman : kan je even toelichten hoe dat zit met je echte aantal werkuren van 30-34

Ik kan te voet naar het station gaan, is maar een 10 min van waar ik woon. Eens in Brussel is het nog eens 10-15 min stappen.
Kan sneller met metro.

Thuiswerk kan ik zelf plannen, wil ik eens een volledige week thuiswerken dan is dat mogelijk.
Het zal meestal aankomen op 2 dagen Brussel per week.

Over die werkelijke uren: Ik heb soms dagen dat ik op 2-4u al klaar ben en dan is het afwachten of er nog werk binnenkomt. Dus het kan zelfs minder zijn dan die 30-34u op een week.

Inderdaad geen toploon maar ik ga ook niet klagen als ik zie wat voor vrijheid ik krijg tegenover mijn vorige job.

Ik kan te voet naar het station gaan, is maar een 10 min van waar ik woon. Eens in Brussel is het nog eens 10-15 min stappen.
Kan sneller met metro.

Thuiswerk kan ik zelf plannen, wil ik eens een volledige week thuiswerken dan is dat mogelijk.
Het zal meestal aankomen op 2 dagen Brussel per week.

Over die werkelijke uren: Ik heb soms dagen dat ik op 2-4u al klaar ben en dan is het afwachten of er nog werk binnenkomt. Dus het kan zelfs minder zijn dan die 30-34u op een week.

Inderdaad geen toploon maar ik ga ook niet klagen als ik zie wat voor vrijheid ik krijg tegenover mijn vorige job.
Ervaar je dat "klaar zijn op 2u-4u" dan als iets positiefs?

Ervaar je dat "klaar zijn op 2u-4u" dan als iets positiefs?
Ik vind zoiets altijd redelijk lastig. Want ondanks dat je geen echt werk hebt, kan je toch enkel maar met je vingers zitten te draaien.

Want 't lijkt mij nogal lastig om COD te beginnen spelen of een uurtje naar de recentste aflevering van Reacher te beginnen kijken ... tussen al uw collega's op kantoor. Zeker aangezien 't voetvolk in veel gevallen gewoon in een gemeenschappelijke ruimte wordt gezet, evt. zelfs nog zonder eigen vaste plek (die Flex-Desk zeverderij).
So yeah, niets te doen hebben is dan écht wel ambetant.

Natuurlijk, thuis doe je wat je niet laten kunt zeker. Geen kat die het ziet. Als je dan geen werk hebt ... jah.

Ik vind zoiets altijd redelijk lastig. Want ondanks dat je geen echt werk hebt, kan je toch enkel maar met je vingers zitten te draaien.

Want 't lijkt mij nogal lastig om COD te beginnen spelen of een uurtje naar de recentste aflevering van Reacher te beginnen kijken ... tussen al uw collega's op kantoor. Zeker aangezien 't voetvolk in veel gevallen gewoon in een gemeenschappelijke ruimte wordt gezet, evt. zelfs nog zonder eigen vaste plek (die Flex-Desk zeverderij).

Natuurlijk, thuis doe je wat je niet laten kunt zeker. Geen kat die het ziet. Als je dan geen werk hebt ... jah.
Ik heb het ooit meegemaakt, ik was daar toch bijzonder snel weg... Was wel voor het thuiswerk, moest ik thuis hebben gezeten... Had misschien wat langer geduurd maar ik zou het toch geen jaar kunnen doen.

Ik heb het ooit meegemaakt, ik was daar toch bijzonder snel weg... Was wel voor het thuiswerk, moest ik thuis hebben gezeten... Had misschien wat langer geduurd maar ik zou het toch geen jaar kunnen doen.
Vriend van mijn collega is vertaler voor de overheid met 100% thuiswerk, die heeft soms hele dagen geen werk en kan dat al +10 jaar met de glimlach volhouden. Uiteraard wel een match made in heaven.

Goh, aangezien hij 60 % kan thuiswerken, zou ik dan zelfs het weinige werk sparen, voor daags erna dat ik dan op kantoor ben :D
en dan de hele dag thuiswerk -> niets doen. Als dat kan!

Vriend van mijn collega is vertaler voor de overheid met 100% thuiswerk, die heeft soms hele dagen geen werk en kan dat al +10 jaar met de glimlach volhouden. Uiteraard wel een match made in heaven.

Maar goed, langs de andere kant, en voorbeelden als deze: doen mij toch wel nadenken over het feit waarom de belastingsdruk in BE zo hoog is :rolleyes:

Terug
Bovenaan