SomeDude
Banned
Hup naar uw bedAmai, ik had geen idee dat 1 extra kind zoveel verschil zou maken.
of de kosten-batenanalyse positief is, is iets anders
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hup naar uw bedAmai, ik had geen idee dat 1 extra kind zoveel verschil zou maken.
Kinderen maken om meer geld over te houden lijkt me nu idd niet echt een goed businessmodel.Hup naar uw bed
En moest je twijfelen over welk standje: een gehandicapt kind telt voor 2!
Maar toch, ik verschiet hard van het verschil in nettobedrag.Amai, ik had geen idee dat 1 extra kind zoveel verschil zou maken.
Zonder kinderen zou je 7000 bruto moeten hebben om op 4000 netto uit te komen met die 155 euro nettovergoeding erbij geteld. Daar is dan zelfs de VAA voor een auto nog niet afgehaald. We spreken dus toch over enkele 100den tot bijna 1000 euro bruto dat iemand kinderloos meer moet verdienen om op hetzelfde netto uit te komen. Dat is veel geld imo. Of ik moest iets missen?Het verschil is kleiner dan je denkt, want ik had mijn nettovergoeding er al bijgeteld natuurlijk, excite niet. En ik heb een stuk meer brutoloon ook.
Je kan de bedragen gewoon online vinden, https://fin.belgium.be/nl/particuli...oonlijke-situatie/personen-ten-laste/kinderenZonder kinderen zou je 7000 bruto moeten hebben om op 4000 netto uit te komen met die 155 euro nettovergoeding erbij geteld. Daar is dan zelfs de VAA voor een auto nog niet afgehaald. We spreken dus toch over enkele 100den tot bijna 1000 euro bruto dat iemand kinderloos meer moet verdienen om op hetzelfde netto uit te komen. Dat is veel geld imo. Of ik moest iets missen?
Je kan de bedragen gewoon online vinden, https://fin.belgium.be/nl/particuli...oonlijke-situatie/personen-ten-laste/kinderen
grofweg, 50€ per maand voor 1 kind, 100€ voor 2 kinderen, 200€ voor 3 kinderen en vanaf 4 kinderen heb je ong 150€ netto per kind meer. Wel niet vergeten dat het de belastingsvrije som is die omhoog gaat, je zal nooit meer dan je bruto loon kunnen krijgen.
Het is weekend geweest? Ik dacht dat ik ging uitslapen 1 van die dagen >.<Het 3e kind is cashen met belastingvrije som. En bovenop. Met 3 kinderen verdoe je niks meer wegens geen tijd. En het 3e kind krijgt alle brol van de vorige 2. Het is een ware flappentapper.
Floep, het weekend is gedaan door met je ogen te knipperen
Met de nieuwe regering wordt dit gelijk getrokken: voor elk kind even veel verhoging van de belastingvrije som, en die wijziging moet budgetneutraal zijn. Ergo mensen met twee of meer kinderen zullen inleveren, mensen met èèn kind gaan erop vooruit.Correctie. 50 voor de eerste. 100 voor de 2e. 200 voor de derde. 3 kinderen is 350 netto meer.
Ik heb gisteren de 200blz diagonaal gelezen. Welke pagina stond dat?Met de nieuwe regering wordt dit gelijk getrokken: voor elk kind even veel verhoging van de belastingvrije som, en die wijziging moet budgetneutraal zijn. Ergo mensen met twee of meer kinderen zullen inleveren, mensen met èèn kind gaan erop vooruit.
Kindergeld is de verantwoordelijkheid van Vlaanderen, sinds de omdoping naar groeipakket.Ik heb gisteren de 200blz diagonaal gelezen. Welke pagina stond dat?
"De regering wil elk kind zo veel mogelijk gelijk behandelen. De toeslag op de belastingvrije som zal worden gemoderniseerd en meer in lijn worden gebracht met de hedendaagse sociologische realiteit. In de toekomst zal ieder kind dezelfde toeslag krijgen tot een bepaald plafondbedrag, deze hervorming is budgetneutraal. "Ik heb gisteren de 200blz diagonaal gelezen. Welke pagina stond dat?
Is iets anders dan de belastingvrije som.Kindergeld is de verantwoordelijkheid van Vlaanderen, sinds de omdoping naar groeipakket.
![]()
De kinderbijslag
www.wikifin.be
"De regering wil elk kind zo veel mogelijk gelijk behandelen. De toeslag op de belastingvrije som zal worden gemoderniseerd en meer in lijn worden gebracht met de hedendaagse sociologische realiteit. In de toekomst zal ieder kind dezelfde toeslag krijgen tot een bepaald plafondbedrag, deze hervorming is budgetneutraal. "
Is iets anders dan de belastingvrije som.

My bad, ik had niet gedacht dat er zo veel gezinnen met 3-4 kinderen zijn maar dat de mediaan tegenwoordig ergens tussen de 1 en 2 zou liggen. We evolueren naar zoiets maar zijn daar nog ver vanaf dus blijkbaar.OK, eventjes nagerekend. Als de verdeling gezinsgroottes op opgroeien.be correct is en alles budget neutraal en evenveel per kind
1: 1980 --> 3500 (21% gezinnen)
2: 5110 --> 7000 (45% gezinnen)
3: 11440 --> 10500 (22% gezinnen)
4: 18510 --> 14000 (hier heb ik 4 of groter in 1 emmer gestoken) (12% gezinnen)
Dus eigenlijk gaan de aberraties van 4 en groter eruit. 3 zal ongeveer zelfde blijven. 1 kind 80 euro per maand netto erbij. 2 ook ongeveer.
Caveat. Gsm en post it terwijl ik naar het nieuws kijk, dus mogelijks fout![]()
Mogelijks is mijn berekening volledig fout als ze gezinsgrootte niet corrigeren voor nieuw samengestelde gezinnen... we zullen wel zien.My bad, ik had niet gedacht dat er zo veel gezinnen met 3-4 kinderen zijn maar dat de mediaan tegenwoordig ergens tussen de 1 en 2 zou liggen. We evolueren naar zoiets maar zijn daar nog ver vanaf dus blijkbaar.
Plus nog eens kindergeld.
Vette kassa kassa elke maand.
.Echt niet grappig… Je bedoelde het vermoedelijk niet zo, maar als vader van een gehandicapt kind vind ik dit enorm misplaatst.Hup naar uw bed
En moest je twijfelen over welk standje: een gehandicapt kind telt voor 2!
Ook snel nagerekend, ik kom op 3.3k per kind maar ik veronderstel dat je afgerond hebt voor de gezinnen met 4+ kinderen.OK, eventjes nagerekend. Als de verdeling gezinsgroottes op opgroeien.be correct is en alles budget neutraal en evenveel per kind
1: 1980 --> 3500 (21% gezinnen)
2: 5110 --> 7000 (45% gezinnen)
3: 11440 --> 10500 (22% gezinnen)
4: 18510 --> 14000 (hier heb ik 4 of groter in 1 emmer gestoken) (12% gezinnen)
Dus eigenlijk gaan de aberraties van 4 en groter eruit. 3 zal ongeveer zelfde blijven. 1 kind 80 euro per maand netto erbij. 2 ook ongeveer.
Caveat. Gsm en post it terwijl ik naar het nieuws kijk, dus mogelijks fout![]()

Ook snel nagerekend, ik kom op 3.3k per kind maar ik veronderstel dat je afgerond hebt voor de gezinnen met 4+ kinderen.
Waalse en Brusselse gezinnen zijn een kleine 10% groter dan Vlaamse dus is dit in feite een under the radar Vlaamsgezinde herverdelingstruc onder het mom "elk kind gelijk"?![]()