Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Bachelor multimedia
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Technical Lead / Technische coördinator
Anciënniteit: 3
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 39
verantwoordelijkheden: Ontwikkeling en onderhoud van de app, Devops, Strategisch samenwerken met de managers en stakeholders en hun zo goed mogelijk adviseren over de technologische keuzes, projectbeheer, 'support',..

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): ±3800 < januari ±4200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ±2750 < januari ±2950
Nettovergoedingen: 220
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Macbook Pro
Maaltijdcheques: 5
Ecocheques: 250 / jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja (/)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Gsm abo, Deel thuisinternet betaald, bedrijfsrestaurant

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 50km
Afstand woon/werk in tijd: 40min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, Hybride (Ja)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 6 ADV
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: weinig
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: /
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, ik zorg toch dat ik minimum 1 dag per week op kantoor ben. Meer indien nodig.
Verantwoordelijkheid over personeel: 1

Context
Na 2j van de ene startup in een andere beland (innovatief project binnen grote firma). De grotere financiële mogelijkheden en schaalbaarheid leken veelbelovend.
3j verder blijkt dat het verkrijgen van financiële middelen en meer FTE's uitdagender is dan verwacht. Er is ook een gebrek aan volledige transparantie binnen zo'n grote firma en worden telkens aan het lijntje gehouden met valse beloftes 'ja maar indien X dan Y'. Hierdoor verloopt het ontwikkelproces trager dan gewenst en is het moeilijk om snel te schakelen en in te spelen op nieuwe kansen voor het project.
Jammer genoeg aan het uitkijken voor een nieuwe opportuniteit indien deze op mijn pad komt.

Het is ook de eerste keer dat ik zin heb om door te vragen… ik heb altijd werk op de eerste plaats gezet en geleefd voor de firma.
Vandaag terug een goed gesprek gehad en een voorstel gekregen waar ik niet van durfde dromen. Maandag praten we verder en regelen we nog alles, zodat december al met de nieuwe condities zijn.
Al jaren vraagt mijn baas om in de firma te stappen. Het was nooit het moment, of we zaten niet op dezelfde golflengte… na 13 jaar lijkt het nu te laat, aangezien ik geen significante groei meer verwacht. Maar misschien moeten we er volgend jaar toch voor gaan. We hebben het er kort over gehad, en hij vraagt me ook met mijn boekhouder te praten.

Om de (eventuele) tussenperiode te overbruggen stelt hij 6,5K/maand en 200groepsverzekering voor. Hij wil me zeker aan boord houden, en me het liefst laten participeren. Geen van z’n kinderen zijn capabel of gunt hij een overname niet. Aangezien ik nu op 4,2K zit, voelt het te mooi om waar te zijn. Ik reageerde zo koel mogelijk, en hoop dat ik alles goed verstaan heb 😅
Maandag zal ik gewoon toezeggen, ondanks hij me ruimte gaf om te onderhandelen, en vertel ik hem dat ik inderdaad praat met onze boekhouder volgend jaar, als de eerste balans opgemaakt is.

@Renegadexxripxx : treinpersoneel? Die gaan toch ook veel eerder?
Momenteel enkel na 30jaar rollende dienst mag je op 55 gaan. Rollende dienst = treinbestuurders + direct promotie in omkadering en boordcheffen + promotie in omkadering. (Coach,instructie,permanentie)

Er is echt maar een klein aantal die op 55 mag gaan meeste zijn na hun 30 bij het spoor begonnen. Ikzelf moet tot 58 jaar en 8 maand blijven zoals het nu is.

Rollende dienst = treinbestuurders + direct promotie in omkadering en boordcheffen + promotie in omkadering. (Coach,instructie,permanentie)
Of bureau personeel dat elk kwartaal 1 shift draait om zo het statuut te behouden. Terwijl je hier totaal geen recht op hebt

Maar zo misbruik mag niet maar wordt wel toegestaan... Daarom dat dit er uit moet. Moeten ze het rollend personeel maar op termijn overschakelen op een bureaustoel de laatste jaren van hun carrière als ze willen.

Of bureau personeel dat elk kwartaal 1 shift draait om zo het statuut te behouden. Terwijl je hier totaal geen recht op hebt.
Welk bureau personeel? Als je overschakelt naar een job buiten omkadering van rollende personeel verlies je u rollende dienst.

Lol heb je 30jaar u klote afgedraaid in onmogelijkeste uren mag je erna 10jaar extra doen op een bureau als cadeau....

In dit geval gewoon in Brussel met glijdende werkuren.

Zoals ik zei, gewoon om de x maand 1 shift als begeleider en je behoudt het statuut rollend personeeL
Deze jobs bestaan niet. Vanaf je een job in Brussel met glijdende uren doet verlies je u rollende dienst en nee die mogen niet 1x per maand shift doen om hun status te behouden.

Zoals ik al zei enigste die het behouden is omkadering dit wil zeggen coachen, instructie en permanentie welke geen glijdende uren zijn en niet in Brussel tenzij je verantwoordelijk bent voor de Brussels bestuurders of boordcheffen of in RCC werkt als omkadering personeel. Geen enkel bureaujobin Brussel met glijdende uren geeft toegang tot vroeger pensioen!!

Elke job daarbuiten verlies je u rollende dienst en elke promotie boven coach,instructie, permanentie verlies je u rollende dienst.

Ik hoor nu zelf bij omkaderings personeel en werk in RCC. Ik heb geen glijdende uren en mag om 4u smorgens opstaan voor mijn shift. Eerste wat mij vertelt werd is dat ik mijn rollende dienst kwijt ben bij de volgende promotie.

Mss komen u verhalen van uit de oude tijd maar deze is al lang gepasseerd.

Ik ben sinds kort veranderd van werkgever.
Ik word nu betaald via het Ific barema, iemand dat een idee heeft wanneer daar indexaties op komen?
Ik heb de vraag gesteld maar ze zitten daar in vakantie modus ;-)

Deze jobs bestaan niet.
In theorie niet. In praktijk wel...

Mss komen u verhalen van uit de oude tijd maar deze is al lang gepasseerd.
Dat is wat jij denkt...

Zoals gezegd in de privé al meermaals gezien dat je ipv vroeger op pensioen te gaan altijd de mogelijkheid hebt vanaf een bepaalde leeftijd mag overstappen op dag diensten.

Wat denk je wat er met jou gaat gebeuren enkele jaren voor je veel te vroeg pensioen en je kan niet meer die rare uren aan. Ze zoeken een creatieve oplossing zodanig dat je veel te vroeg op pensioen kan.

Ziekte, bovenstaande,...

In theorie niet. In praktijk wel...

Dat is wat jij denkt...

Zoals gezegd in de privé al meermaals gezien dat je ipv vroeger op pensioen te gaan altijd de mogelijkheid hebt vanaf een bepaalde leeftijd mag overstappen op dag diensten.

Wat denk je wat er met jou gaat gebeuren enkele jaren voor je veel te vroeg pensioen en je kan niet meer die rare uren aan. Ze zoeken een creatieve oplossing zodanig dat je veel te vroeg op pensioen kan.

Ziekte, bovenstaande,...
Als je het niet meer aankunt krijg je dag dienst ja maar dan verlies je u vervroegd pensioen.

Treinpersoneel krijgt toch tijdens de actieve dienst als compensatie voor de “zware job” onder de vorm van zeer veel verlof en een meer dan deftig loon?

Om dan nog eens eerder op pensioen te willen is van 3 walletjes willen eten.

En idd, waarom wil men per sé op pensioen gaan op 55/58 als men erna nog 10j iets anders kan doen binnen bedrijf?

Treinpersoneel krijgt toch tijdens de actieve dienst als compensatie voor de “zware job” onder de vorm van zeer veel verlof en een meer dan deftig loon?
Ik kreeg als treinbestuurder 24 dagen wettelijke verlof. De extra verlof dagen zijn adv dagen zoals in privé genoemd wordt en daar mag ik dan nog is maar de helft zelf van kiezen wanneer ik ze opneem. Tevens is dat het zelfde verlof als iedereen bij het spoor niet speciaal voor treinpersoneel.

Deftig loon?? Als ik in privé als treinbestuurder zou gaan werken kreeg ik +-1000€ netto per maand meer + bedrijfswagen.

Ik kreeg als treinbestuurder 24 dagen wettelijke verlof. De extra verlof dagen zijn adv dagen zoals in privé genoemd wordt en daar mag ik dan nog is maar de helft zelf van kiezen wanneer ik ze opneem. Tevens is dat het zelfde verlof als iedereen bij het spoor niet speciaal voor treinpersoneel.

Deftig loon?? Als ik in privé als treinbestuurder zou gaan werken kreeg ik +-1000€ netto per maand meer + bedrijfswagen.
Wat is uw punt, dat je "ocharme maar" 36 dagen verlof had waarvan je potverdekke maar 30 zelf kon kiezen of dat je op een ander meer had verdiend.... So what? Had die stap dan gezet destijds? Is toch logisch dat je elders beter kan verdienen?

Wat is uw punt, dat je "ocharme maar" 36 dagen verlof had waarvan je potverdekke maar 30 zelf kon kiezen of dat je op een ander meer had verdiend.... So what? Had die stap dan gezet destijds? Is toch logisch dat je elders beter kan verdienen?
Dat is het hem net wij heb gekozen voor het vervroegd pensioen en hoger pensioen ipv hoger loon gedurende loopbaan. Ook betalen wij elke maand op ons loon extra voor dat pensioen. Om dat achteraf te komen moet je maar 10 langer een bureau jobke doen.

Laatst bewerkt:
Dat is het hem net wij heb gekozen voor het vervroegd pensioen.

Regels kunnen aangepast worden.
Ik heb ook gekozen voor pensioen op 65, dit is 67 geworden. Ik heb ook gekozen voor een lagere taxatie op groepsverzekering als ik eerder zou stoppen, werd ook verhoogd.

Maar omdat het ambtenarij betreft zouden er geen veranderingen mogen zijn?

Dat is het hem net wij heb gekozen voor het vervroegd pensioen.
Dus je hebt gekozen voor iets wat pas over 10-20-30-40 jaar is, ik herhaal, wat is uw punt? Is dat dan gewoon niet dom dat je "kiest" voor iets wat helemaal niet zeker is en pas over enkele decennia is?

Ik "kies" zelf nooit iets tenzij ik weet wat het effect is op maximum 3 jaar en een wazig idee heb van wat op langere termijn het effect kan zijn (zonder dat ik dat beschouw als een zekerheid). Wat voor zin heeft het dat ik zeg "ik kies om over 30 jaar X te doen"? Voor hetzelfde geld haal je dat zelfs niet, wat ben je dan met je keuze?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28 —> 30
Opleiding: Master TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 5 —> 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Luchtvaart
Huidige functie: Ops Manager
Anciënniteit: 5 maanden —> 2 jaar 5 maanden
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3.876€ —> 4.901€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 2750€ —> 3.200€
Nettovergoedingen: internetvergoeding + shiftenpremies —> 100€ + internet (24€) + shiftenpremies
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja, 8€/dag
Ecocheques: 250€/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus, maar is me nog niet helemaal duidelijk wat dat exact gaat opleveren :) —> +/- 5k bonus per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Zaventem
Afstand woon/werk in km's: 35km
Afstand woon/werk in tijd: 25min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja, TCO van 875€/maand. —> same, ID.5 met laadkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 7 en de feestdagen vrij in te plannen
Vrijheid om verlof te nemen: ja, wel in overleg met de collega’s
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: 7 op 7, vroeg en laat (6u-14u & 13u-21u)
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: bij problemen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): nee
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, maar enkel op D0, dag van de operaties.

Kleine update 😊

Belangrijke nuance dat de NMBS geen werkweek heeft van 38h00 waardoor er heel veel adv dagen zijn.

Terug
Bovenaan