Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Belastbaar netto inkomen is niet hetzelfde als netto inkomen...

(niet dat het 62k netto inkomen uberhaupt een goede reden is om dat bedrag afhandig gemaakt te worden, mabon, dat is iets anders...)
Ik vind dat wel een goede reden, maar bon, dat is iets anders....
Het geld moet ergens vandaan komen en als je dergelijk inkomen hebt ga je niet gelukkiger worden met een paar 100 euro meer....Deborah van de Delhaize wel....Dat noemen ze herverdeling.

Het geld moet ergens vandaan komen en als je dergelijk inkomen hebt ga je niet gelukkiger worden met een paar 100 euro meer....Deborah van de Delhaize wel....Dat noemen ze herverdeling.

Dat verbaast niet :biglaugh:

Regardless, wat je schreef is dus feitelijk onjuist.
Mij verbaast het wel dat er mensen zijn die het geen goede reden vinden om zeer hoge inkomens af te toppen in het belang van lage inkomens.
En jawel, ik betaal ook zeer veel belastingen met mijn inkomen.

Mij verbaast het wel dat er mensen zijn die het geen goede reden vinden om zeer hoge inkomens af te toppen in het belang van lage inkomens.

Good for you!

Regardless, hoog in je ivoren toren zitten, is ook nog steeds geen reden om feitelijke onjuistheden te verkopen...

Af te toppen dan nog? Een harde limiet op inkomen? Ja salut...
Succes met nog volk te vinden voor bepaalde functies dan.

We hebben al de belastingsschijven tot 50% tot daar aan toe maar al die andere extra belastingen die enkel maar geheven worden op hogere inkomens die mogen ze wel eens afschaffen.

Deborah van Delhaize mag mijn werk eens komen doen... Na 2 dagen valt ze omver.

Af te toppen dan nog? Een harde limiet op inkomen? Ja salut...
Succes met nog volk te vinden voor bepaalde functies dan.

We hebben al de belastingsschijven tot 50% tot daar aan toe maar al die andere extra belastingen die enkel maar geheven worden op hogere inkomens die mogen ze wel eens afschaffen.

Deborah van Delhaize mag mijn werk eens komen doen... Na 2 dagen valt ze omver.
En hoelang zal het duren voor jij 'omver' valt van in de Delhaize te werken? Of denk jij echt dat je daar arbeidsvoldoening zal vinden?

GcUzGxaWIAARb0q

Zag het voorbijkomen. Vat de Belgische arbeidsmarkt eigenlijk perfect samen.

Misschien in eerste plaats als overheid al niet beginnen met blind geld uit te delen/rond te strooien dat er niet is/was?

Er zijn nog steeds ondernemingen (als ze niet failliet zijn natuurlijk) waar men Corona premies moet terugbetalen.
Omdat vrouw/zoon/dochter/werknemer x en y plots zelfstandige zijn geworden toen dat van die Corona steun premie bekend werd gemaakt.

Misschien in eerste plaats als overheid al niet beginnen met blind geld uit te delen/rond te strooien dat er niet is/was?

Er zijn nog steeds ondernemingen (als ze niet failliet zijn natuurlijk) waar men Corona premies moet terugbetalen.
Omdat vrouw/zoon/dochter/werknemer x en y plots zelfstandige zijn geworden toen dat van die Corona steun premie bekend werd gemaakt.
Idd door die subsidies had ik quasi gratis energie voor gans jaar

Nu noem je het ook, shiften, nachten, weekends. Je moet dat allemaal zien zitten natuurlijk. Voor mij is dit alvast niet haalbaar met een gezin. Liever (extreem)veel verlof en normale uren voor de 3400 netto die ik nu heb.
Ik kreeg onlangs aan de schoolpoort de vraag of ik een 'huisvader' was omdat ik bijna altijd mijn dochter kan gaan afhalen. In deze fase van ons leven zou ik niets anders willen. Zeker nu ik 4/5e werk ben ik zoveel thuis en kan ik bijna alles van het huishouden op mij pakken wat mijn vriendin wel hard kan appreciëren. Ik geniet ook van de tijd samen met mijn dochtertje na school, nu vindt ze dat nog leuk om te gaan fietsen/spelen/wandelen met papa.
Tenzij je meerdere kinderen ten laste hebt ga je nooit 5500 netto kunnen hebben met maar 9000 bruto. En als je 9000 euro bruto krijgt dan is je jaarloon wel een pak hoger dan 105000. Alleen al 12*9000= 108000, dan heb je nog geen 13de maand, eventueel 14de maand, vakantiegeld, CAO-bonus,... Hier hangt dus een serieus bluffersreukje aan.
Inderdaad, ik zat vorig jaar op €154.000, all-in bruto jaarloon en ik heb ik in gewone maanden rond de €5000 netto. 13e, 14e, vakantiegeld, etc maanden is natuurlijk wel meer.

En toch weet iedereen steeds snel wie de grootste assholes in de organisatie zijn 😝
Cfr het verhaaltje van Sinek over trust vs performance

True, en je hebt zeker leidinggevenden die objectief klootzakken van mensen zijn. Maar je hebt er ook veel die perfect 'normale' mensen zijn, maar die een leiderschapswijze hanteren waar sommige persoonlijkheden het zeer moeilijk mee hebben en waar tegenwoordig precies dan nogal snel het etiket van toxisch op wordt geplakt. Bv. een leidinggevende die zeer direct en rechtuit is met opmerkingen, ik kan me voorstellen dat iemand met een gesloten karakter het daar zeer moeilijk mee kan hebben.
Wat "toxisch" is voor de ene kan eigenlijk de 'normale' gang van zaken zijn voor iemand anders, dat is wat ik bedoelde. Uitgezonderd dan de mensen die objectief klootzakken/misantropen zijn en die leiding moeten geven.

Wat "toxisch" is voor de ene kan eigenlijk de 'normale' gang van zaken zijn voor iemand anders, dat is wat ik bedoelde. Uitgezonderd dan de mensen die objectief klootzakken/misantropen zijn en die leiding moeten geven.
Zeer juist, en zelf in die positie zijnde best een uitdaging om constant af te wegen hoe "hard" of "direct" je kan zijn met mensen. Daarom gewoon cruciaal dat je een gezonde en open relatie kan opbouwen met je n+1 en n-1's. En dat vergt wel veel tijd, en vertrouwen geven/nemen van elkaar.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 46
Opleiding: PhD Statistiek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : ~20
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Farma
Huidige functie: Statisticus
Anciënniteit: 10 (daarvoor academische sector)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38
verantwoordelijkheden: Analyse data studies, opzetten experimenten (sample size), programmeren, etc

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): ~8400 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~4400 euro
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja/ja
Maaltijdcheques: ja (8 euro/dag)
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, 100% betaald door werkgever
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus (20 à 45K afhankelijk van performance), internet, telefoonabonnement, volledige terugbetaling alle medicijnen bedrijf

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: provincie Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: ~60km
Afstand woon/werk in tijd: 1.5u
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): jaarlijkse VAA ~2000 euro, met tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 25
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 20
Vakantiedagen (andere extra): paar dagen anciënniteitsverlof
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: weinig, niet oproepbaar door werkgever
Hoe vaak overuren te presteren: uitzonderlijk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: veel (opleidingen volgen, congres bezoeken etc)
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag per week kantoor, de rest thuiswerk
Verantwoordelijkheid over personeel: geen

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
verantwoordelijkheden: Analyse data studies, opzetten experimenten (sample size), programmeren, etc

Nettovergoedingen:
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus (20 à 45K afhankelijk van performance), internet, telefoonabonnement, volledige terugbetaling alle medicijnen bedrijf

4. MOBILITEIT
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): jaarlijkse VAA ~2000 euro, met tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: veel (opleidingen volgen, congres bezoeken etc)
Uw loon is nice, maar vooral de combo geen stress, veel Telewerk en geen verantwoordelijkheid over personeel is super. Well done!

GcUzGxaWIAARb0q

Zag het voorbijkomen. Vat de Belgische arbeidsmarkt eigenlijk perfect samen.
Barf... dit is echt zo'n Voka propaganda riedeltje een beetje opgesmukt met "Ons personeel verdient te weinig...", om te doen alsof ze ook inzitten met de werknemers terwijl het eigenlijk alleen maar over de loonkost gaat. Ja Musk zou zeker vinden dat het personeel hier te duur is... maar dat het personeel hier te weinig verdient? Please...

Misschien moet Coucke eerst eens gaan kijken hoe het er aan de andere kant van de Atlantische Oceaan aan toe gaat voor hij zulke stommiteiten begint uit te kramen :sop: . De overgrote meerderheid van de mensen (zeker koppels) kan hier comfortabel leven met een simpel 9-to-5 jobke (als ze voltijds werken), je moet aan een mediaan koppel in de U.S. eens gaan vragen hoeveel marge er is aan het eind van de maand en met wat voor schulden ze zitten opgezadeld. Daarna mag je mij komen vertellen hoe wij hier allemaal te weinig verdienen en vooral hoe die situatie zoveel dramatischer zou zijn dan in de U.S.

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

Nettovergoedingen:

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Heel mooi pakket idd en zoals hierboven vermeld, "balans"gewijs extra aantrekkelijk!
Lang geleden dat ik een update gedaan heb, misschien wel interessant want zelfde sector, wel een team lead rol en dus veel meer "people-related drama".

1. PERSONALIA
Leeftijd: 40
Opleiding: PhD
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 5j PhD en dan 12j private sector
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC207
Huidige functie: Team lead
Anciënniteit: 12j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38-46
verantwoordelijkheden: Team aansturen

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): ~13000 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 6400 euro
Nettovergoedingen: 175
Maaltijdcheques: ja (7 euro/dag)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 16% bruto jaarloon (max x2 bij overperformance; dus 28k - 50k+)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaams Brabant
Afstand woon/werk in km's: 30km
Afstand woon/werk in tijd: 40 min
Eigen auto nodig voor het werk: Ja
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Elektrische wagen catalogusprijs +/- 60K EUR

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): nog redelijk wat ouderschapsverlof openstaan
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: relatief hoog
Hoe vaak overuren te presteren: in functie van deadlines
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: veel
Telewerk (buiten corona-periode): richtlijn 3 dagen op kantoor
Verantwoordelijkheid over personeel: ja

Heb dit jaar en volgend jaar nog onderhandelde uitbetalingen voor openstaande retentievoordelen vorige werkgever, dat zijn ook nog aardige bedragen. Samen met m'n bonus van 2023 zal ik in 2024 op een gemiddeld netto maandloon van 8000+ EUR uitkomen. 2025 zal allicht nog iets hoger uitkomen; 2026 zal terug wat minder zijn omdat de retentiepakketten dan opgedroogd zijn (heb er geen bij huidige WG), maar dat is oké :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan