Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Hij zal toch wel iets van bijzondere skills hebben vermoedelijk? Puur chance liijkt mij toch niet voldoende om een werkgever 100k te laten spenderen.

Veel wil niet zeggen alles. Maar dat geluk een groot stuk bepaalt dat klopt gewoon. Net zoals dat er andere zaken zijn die van belang zijn. Zoals onder andere kennis, inzet, etc...

Nu noem je het ook, shiften, nachten, weekends. Je moet dat allemaal zien zitten natuurlijk. Voor mij is dit alvast niet haalbaar met een gezin. Liever (extreem)veel verlof en normale uren voor de 3400 netto die ik nu heb.
Zal van persoon tot persoon afhangen. Zal ook grotendeels afhangen welk shiftsysteem en dagdienst je met elkaar vergelijkt.

Mijn vader heeft net speciaal in shiften gelopen voor het gezin. Zelf als klein manneke heb ik dat ook niet negatief ervaren. Ik kan me enkel nog herinneren dat ik het vreemd vond dat ik nooit papa's zag van vriendjes. Ik kreeg toen ook vaak de vraag van ouders wat ons papa deed van werk, want die zagen ze bijna altijd aan de schoolpoort. En dat ons mama af en toe wel eens zei van, ik snap niet hoe mensen waar beide in dagdienst lopen alles geregeld krijgen.

Als ik naar mijn broers kijk zie ik toch ook dat waar de ene in shift loopt minder problemen heeft om alles gepland te krijgen, dan de andere waar ze beiden in dag staan. Zeker naar opvang toe is er een degelijk verschil.
Het is zelfs grappig dat mijn ouders beide steeds voltijds hebben gewerkt, toen ze ons drieën hebben opgevoed en dat ons ma 3/5 is gaan werken toen mijn ene broer kinderen kreeg en dus opvang zocht.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het één beter is als het ander.

Laatst bewerkt:
Hij zal toch wel iets van bijzondere skills hebben vermoedelijk? Puur chance liijkt mij toch niet voldoende om een werkgever 100k te laten spenderen.

Oh, je zou verschieten. Ik heb met iemand gestudeerd die nogal een leugenaar bleek te zijn. Veel grootspraak (ik heb dit gedaan, ik heb dat gedaan, ik heb connecties daar, etc) en weinig inhoud. Wel, 20 jaar later zit die kerel op hoge functies, maar nooit langer dan een jaar. Zo lang duurt het vooraleer zijn werkgevers door hebben dat er geen kennis is, alleen verkoopspraatjes. Ondertussen heeft hij steeds hogere functies en bluft hij zich overal binnen. En heeft hij zich ook in de media binnengebluft, want ze voeren hem nu op als 'expert'.

Moest die kerel ook effectief wat kunnen (behalve zichzelf verkopen), dan was die CEO met een miljoenensalaris.

Oh, je zou verschieten. Ik heb met iemand gestudeerd die nogal een leugenaar bleek te zijn. Veel grootspraak (ik heb dit gedaan, ik heb dat gedaan, ik heb connecties daar, etc) en weinig inhoud. Wel, 20 jaar later zit die kerel op hoge functies, maar nooit langer dan een jaar. Zo lang duurt het vooraleer zijn werkgevers door hebben dat er geen kennis is, alleen verkoopspraatjes. Ondertussen heeft hij steeds hogere functies en bluft hij zich overal binnen. En heeft hij zich ook in de media binnengebluft, want ze voeren hem nu op als 'expert'.

Moest die kerel ook effectief wat kunnen (behalve zichzelf verkopen), dan was die CEO met een miljoenensalaris.
Namen namen namen!

Kennis van mij werkt in de chemie. 5500 netto (denk rond de 9000 bruto - dacht iets van een 105000 bruto op jaarbasis)…zonder A2…hij weet zelfs niet wat de tabel van Mendelejev is, laat staan stoichiometrie...
Veel komt aan op 1 ding: geluk, chance...
Tenzij je meerdere kinderen ten laste hebt ga je nooit 5500 netto kunnen hebben met maar 9000 bruto. En als je 9000 euro bruto krijgt dan is je jaarloon wel een pak hoger dan 105000. Alleen al 12*9000= 108000, dan heb je nog geen 13de maand, eventueel 14de maand, vakantiegeld, CAO-bonus,... Hier hangt dus een serieus bluffersreukje aan.

Fout ligt vooral aan de bedrijven en niet aan hem.

Hier nemen ze niemand aan die elk jaar van job veranderd

Die veiligheidsexpert? Kenneth...

Kennis van mij werkt in de chemie. 5500 netto (denk rond de 9000 bruto - dacht iets van een 105000 bruto op jaarbasis)…zonder A2…hij weet zelfs niet wat de tabel van Mendelejev is, laat staan stoichiometrie...
Veel komt aan op 1 ding: geluk, chance...
Dus werkelijkheid zonder de shiftpremie 30-40% dus een €60-66k ongeveer op jaarbasis. Niet buiten proportioneel.

Zo zijn er helaas nog.

1) Bij een grote multinational nog meegemaakt dat iemand die general manager was voor een middelgroot land, binnen het bedrijf bekend stond als compleet incompetent "maar we krijgen die niet weg omwille van zijn connecties"
2) C.O bij een beursgenoteerd bedrijf: ook massa's praatjes en het heeft ook een jaar geduurd voor de CEO doorhad dat het gebakken lucht was. Iedereen die voor hem werkte, had dat al veel vroeger door...

Gek genoeg is incompetentie op een hoger niveau soms, en in de juiste omstandigheden minder disruptief dan op uitvoerend niveau.

Niet zo lang geleden stond er in De Standaard ook een interessant artikel waar iemand poneerde dat gepercipieerde "toxic leadership" in feite vaak gewoon te wijten is aan incompetentie, omdat veel leiders op een verkeerde manier doorgroeien.

Het enige dat nog erger is; is een competente toxische persoon :)

Autocontroleur: 3000 bruto en extralegale voordelen voor een job in daguren zonder diploma (3de graad BSO). Wat die 100K werklozen in Vlaanderen aan het doen zijn is mij ook een raadsel :p

Oh wat leuk weer.
De taxman heeft een nieuw taxke toegevoegd aan mijn aanslagbiljet.

We kennen allemaal de Bijzondere Bijdrage Sociale Zekerheid wel waar ze nogmaals €731,28 van uw inkomen afromen nadat je alle taxen betaalt hebt.

Wel het stopt natuurlijk hier niet bij hé.
We verwelkomen Bijzondere Bijdrage Energie waar ze nog eens €346,62 in rekening brengen.

Een mooie dikke €1000 belastingen voor de "u werkt hard gij domme kloot" mensen. (aka nog extra belastingen voor hogere inkomens)
Dan moet je wel al 62K netto op jaarbasis verdienen...

Dan moet je wel al 62K netto op jaarbasis verdienen...

Belastbaar netto inkomen is niet hetzelfde als netto inkomen...

(niet dat het 62k netto inkomen uberhaupt een goede reden is om dat bedrag afhandig gemaakt te worden, mabon, dat is iets anders...)

Terug
Bovenaan