Ik heb niet te klagen over mijn job, maar de laatste tijd voel ik dat ik niet meer groei in mijn functie.
Hiërarchisch zijn er binnen mijn huidige (kleine) overheidsorganisatie ook geen mogelijkheden meer om hogerop te geraken, tenzij ik de plaats van mijn chef inneem, maar de inhoud van zijn job spreekt me veel minder aan.
Ik ben goed in mijn job en mijn chef is zeer content, maar de motivatie is aan het wegkwijnen.
Jammer, want ik heb echt een heel erg goeie work-life balance op dit moment, want tijdens de week werk ik goed door zodat ik op mijn telewerkdag zo goed als "vrijaf" heb (ik blijf gewoon contacteerbaar en heb een meeting hier en daar, al probeer ik die op andere dagen in te plannen). Ik heb ook 38 dagen verlof. Het pendelen met de trein vind ik wel enorm kak, zeker sinds de geboorte van mijn eerste kindje.
In feite ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging, maar momenteel overtuig ik mezelf er van dat ik die ook buiten het werk kan vinden.
Toch kijk ik ook uit naar andere jobs binnen de overheid. Wat ik enorm vervelend vind bij de overheid is het feit dat bepaalde vacatures gereserveerd zijn. Ik zag vorig jaar een enorm interessante A2 functie die op mijn lijf geschreven was, en na 9 maanden (zucht) studeren, voorbereiden en sollicitatieprocedures met glans doorlopen te hebben, was het toch een njet. Vorige week via via kunnen vernemen dat het om A2 postjes ging die 'voorbehouden' waren voor de A1 werknemers in dat specifiek overheidsorgaan (ttz slaagkansen voor externen waren nooit serieus te nemen). Over de sollicatieprocedures bij de overheid moet je mij uberhaupt de bek niet openbreken, ik heb ook al aan de andere kant van de tafel gezeten en het is soms triestig.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Master talen, master pol & soc
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: ambtenaar A1
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): federale overheid
Huidige functie: analist
Anciënniteit: 6
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 35
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 4738
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 3310
Nettovergoedingen: zitten er mee in hierboven, taalpremie etc
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: Laptop, geen gsm
Maaltijdcheques: €6 / dag, eigen inleg 1.09
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): nee
Hospitalisatieverzekering: aan verminderd tarief
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): treinabonnement woon-werktraject
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 60 km
Afstand woon/werk in tijd: 45 min auto, 1.5 uur OV
Eigen auto nodig voor het werk: Soms
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): brugdagen, tussen kerst en nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: soms shiften, soms 9-5, soms weekendwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Zeer zelden
Hoe vaak overuren te presteren: Zeer zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag per week.
Verantwoordelijkheid over personeel: ik sta in voor de opleiding van nieuwe collega's