Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik ben ooit eens die barema's tegengekomen ergens. Maar ik vind ze nu niet direct terug. Maar als ik mij nog goed herinner moest je al hoger als kolonel zijn om een hoger loon dan A2 te krijgen. Dus echt interessant leek het mij niet. Natuurlijk geldt dat enkel indien je als militair er werkt, er zijn er ook die werken als burgerpersoneel en daar is de verloning anders.

Enigste wat ik nog terugvond was het volgende, maar ik had ooit een betere tabel met de verschillende verloningstrappen.

@JPV misschien dat hij die gegevens als parate kennis of snel toegankelijk heeft :p
Ik heb onlangs gehoord dat de lonen gelijk getrokken zijn met die van de federale overheid/politie. Ik heb geen zicht op hun premies, maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn.

Wil gewoon zeggen dat ze niet hebben goed nagedacht over verloning en senioriteit in de expertenrol. En dan maar het bestaande systeem misbruiken om loonsverschillen te maken. Is gewoon niet logisch.

Waarom zou je manager op uw functie titel moeten krijgen, je kunt gewoon junior, medior, senior, chief, (sub)elite, 1337 of een andere verzonnen titel gebruiken voor de loonsdifferentiatie in de expertenrol.
Daar manager voor gebruiken is zo raar maar belangrijker dat heeft de air van dat carrièrepad te devalueren.
Gohja, what's in a name hé... het verkoopt vlotter zeker? Een deftige recruiter kijkt daar uiteindelijk toch door en weet wel of er een leidinggevende voor hem/haar zit of niet. Dus zelf zie ik er eigenlijk geen probleem in, het is een titelsysteem zoals een ander.

Zelf ben ik wel leidinggevende maar bleek dat niet uit mijn titel. 't Is pas sinds kort dat daar wel manager achter kleeft, want van iemand die geen 'manager' getiteld is aannemen dat hij verantwoordelijk is voor een afdeling en personeel, dat lag blijkbaar moeilijk bij velen...

Ook leuk zijn bedrijven waar de internationale job titel van iemand een niveau lager is dan de lokale titel. Vaak in Rusland en dergelijke waar ze niet willen praten met iemand die geen "director" is.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 35
Opleiding: Ba Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 200
Huidige functie: Senior Systems Engineer
Anciënniteit: 4j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-45

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4332
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2723
Nettovergoedingen: 100 thuiswerkvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop en gsm + onbeperkt bellen en 5Gb data
Maaltijdcheques: 8/cheque
Ecocheques: ja, €84
Groepsverzekering (deel werkgever%): 66% wg
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): jaarlijkse bonus (~€1000), aandelen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Full time thuiswerk. Heel uitzonderlijk kantoor in Antwerpen
Afstand woon/werk in km's:0 of 28 naar kantoor
Afstand woon/werk in tijd: 30min
Eigen auto nodig voor het werk:nee
Verplaatsingsvergoedingen:/
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):bedrijfswagen+tankaart. Momenteel A4 avant VAA 168, BMW iX3 in bestelling

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 3
Vrijheid om verlof te nemen: ja, mits genoeg collega’s aanwezig
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: soms veel, soms geen
Hoe vaak overuren te presteren: regelmatig
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode):full time thuiswerk
Verantwoordelijkheid over personeel:nee

Nee. het is eigenlijk 2/3 wg en 1/3 ikzelf als dat duidelijker is.
da's duidelijker, maar da's niet wat wij bedoelen :p.

Een groepsverzekering is een systeem waarbij je werkgever en/of jij een bepaald bedrag in een pot steekt. bvb bij mij is dat 9,5% van mijn loon. De werkgever betaalt daarvan zo'n 6%, de 3,5% komt in principe van mij.

Jij verhoudt de 6% van mij tegenover die 9,5%, maar eigenlijk willen we dat niet genoteerd zien, wel de andere cijfers :).

da's duidelijker, maar da's niet wat wij bedoelen :p.

Een groepsverzekering is een systeem waarbij je werkgever en/of jij een bepaald bedrag in een pot steekt. bvb bij mij is dat 9,5% van mijn loon. De werkgever betaalt daarvan zo'n 6%, de 3,5% komt in principe van mij.

Jij verhoudt de 6% van mij tegenover die 9,5%, maar eigenlijk willen we dat niet genoteerd zien, wel de andere cijfers :).
Ha ok.

zou dit dus moeten zijn:

Deel wg: 2 % S1 + 8 % S2
Deel wn: 1 % S1 + 4 % S2

S = brutomaandsalaris januari * 13,92
S1 = wettelijk pensioenplafond. In 2020: 58.446,94 euro
S2 = deel van je salaris > S1

Bedankt voor de verduidelijking! 66% van €4332 = €2859,12
Als je WG maandelijks €2859,12 in uw potje zou steken is dit op jaarbasis €34.309,44.
Indien je daar tot je pensioen zou blijven met een onveranderd brutoloon (indexatie en opslag buiten beschouwing gelaten), wordt dat €1.097.902,08 bruto.

Dat zou geen slechte deal zijn ;-)

Dan komen we weer bij de discussie rond de titels. Jobinhoud boven titel, steeds opnieuw.

Ga ik volledig mee akkoord, wanneer je kiest voor een job.

Al is een titel soms handig als je van job wilt veranderen. "Goede recruiter kijkt daar door", gho soms toont een mooie titel ook gewoon dat je succesvol carrière hebt gemaakt. En kan dat sommige deuren ietsje sneller laten open gaan (zelf gemerkt).

Maar inhoud>titel. Waarheid als een koe.

Ik snap heel die discussie niet. Je kunt toch je vorige jobtitels kiezen ?

Wie gaat mij tegenhouden als ik "Ninja fighter" op mijn CV zet ?

Ik ben ooit van Production Accountant (tijdelijk project, 3000 net) naar Junior Accountant (vast in dienst, 2000 net) gegaan, bij dezelfde werkgever. In die laatste functie had ik in de praktijk meer verantwoordelijkheden dan de eerste.

Ik moet beter leren onderhandelen. :cautious:

Terug
Bovenaan