Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Bio-Ir
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Consulting
Huidige functie: Consultant
Anciënniteit: 5
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €3400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2200
Nettovergoedingen: €200
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM abonnement + laptop, geen VAA
Maaltijdcheques: Ja, €7
Ecocheques: Ja, €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (2%WG, 1%WN)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus, dit jaar €4000 bruto via Warrants.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 45km
Afstand woon/werk in tijd: 40min
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen, firmawagen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, €150 vaste maandelijkse bijdrage

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 anciënniteitsdag
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Neen
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: van nature niet gevoelig aan stress
Hoe vaak overuren te presteren: geen plicht
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Afh. van projecten
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, 10tal consultants

Ik ga dit nog zeker een jaartje (of 2) doen en dan eens kijken of ik een stap ga zetten.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: ASO
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Arbeider
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 105
Huidige functie: Operator
Anciënniteit: 2
Officiële aantal uren tewerkstelling: 36
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Afhankelijk van werkschema

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): +- 4000 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 2415 euro
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
Maaltijdcheques: 7,5 euro zelf 1,12 euro bij te dragen
Groepsverzekering (deel werkgever%): 5,2%
Hospitalisatieverzekering: ja, ook voor gezinsleden betaald door WG
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus +- 1800 euro

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 10
Afstand woon/werk in tijd: 10
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: woon-werk

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (andere extra): 1
Vrijheid om verlof te nemen: Vrij te kiezen, in overleg met collega's
Ploegarbeid (shiften)/dagwerk: 5 ploegen
Glijdende werkuren: Neen
Hoe vaak overuren te presteren: Geen

Verloofde na jaar promotie gekregen van junior manager naar manager

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Bachelor Milieu en duurzaamheidsmanagement
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Logistiek services voor (petro)chemie
Huidige functie: CSR Manager
Anciënniteit: 1
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3250
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1970
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja allebei
Maaltijdcheques: Ja, 80 per maand
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 van 1600 netto gekregen in september na behalen doelstellingen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Fulltime thuiswerk, Na corona 1 a 2 x/week in nieuw hoofdkantoor in Rotterdam (eventuele overnachting op kosten werkgever)
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, Skoda Scala (budget ligt intussen al een stuk hoger, maar aangezien ze schoolverlater was bij intreden functie lag het budget lager)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, maar valt goed mee
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, heel regelmatig
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: /

Ik interpreteerde dat eerder als een team managen. Als CSR (Corporate Social Responsibility) heeft ze natuurlijk verantwoordelijkheid over het personeel, maar in een indirecte, zeer brede zin. Het is eerder een verantwoordelijkheid over het bedrijf, dan over het personeel zelf.

Laatst bewerkt:
Of de vloer hé.
Bwa kan ook te maken hebben met loonvorken en zo natuurlijk. Ik ben ook "manager" maar dat heeft dan meer te maken met verloning en senioriteit. Ik ben bv inhoudelijk System Engineer en dat is ook mijn functie titel, maar voor HR ben ik een manager. Ik zou zelfs nog naar Director kunnen gaan zonder ook maar 1 personeelslid te moeten managen. Maja, banks will be banks natuurlijk ;)

Bwa kan ook te maken hebben met loonvorken en zo natuurlijk. Ik ben ook "manager" maar dat heeft dan meer te maken met verloning en senioriteit. Ik ben bv inhoudelijk System Engineer en dat is ook mijn functie titel, maar voor HR ben ik een manager. Ik zou zelfs nog naar Director kunnen gaan zonder ook maar 1 personeelslid te moeten managen. Maja, banks will be banks natuurlijk ;)
Wil gewoon zeggen dat ze niet hebben goed nagedacht over verloning en senioriteit in de expertenrol. En dan maar het bestaande systeem misbruiken om loonsverschillen te maken. Is gewoon niet logisch.

Waarom zou je manager op uw functie titel moeten krijgen, je kunt gewoon junior, medior, senior, chief, (sub)elite, 1337 of een andere verzonnen titel gebruiken voor de loonsdifferentiatie in de expertenrol.
Daar manager voor gebruiken is zo raar maar belangrijker dat heeft de air van dat carrièrepad te devalueren.

Goh ja ik ben in het laatste jaar van 'Senior Consultant' naar 'Technical Account Manager' naar 'Consultant' gegaan. Inhoud van de job? Exact gelijk.

Wil gewoon zeggen dat ze niet hebben goed nagedacht over verloning en senioriteit in de expertenrol. En dan maar het bestaande systeem misbruiken om loonsverschillen te maken. Is gewoon niet logisch.

Waarom zou je manager op uw functie titel moeten krijgen, je kunt gewoon junior, medior, senior, chief, (sub)elite, 1337 of een andere verzonnen titel gebruiken voor de loonsdifferentiatie in de expertenrol.
Daar manager voor gebruiken is zo raar maar belangrijker dat heeft de air van dat carrièrepad te devalueren.
Is inderdaad nog een oud systeem. Maar er is ook wel differentiatie in de functietitel en zo (ben dan bv principal). Zijn gewoon 2 zaken die naast elkaar blijven bestaan en blijkbaar niet zomaar kunnen afgeschaft worden.

Mss moet men het voorbeeld van het leger volgen, dan weet je nog steeds niets .... maar je weet tenminste of je moet salueren of niet en wat hij/zij verdient :) . Kolonel heb ik altijd een prachtige titel gevonden

Mss moet men het voorbeeld van het leger volgen, dan weet je nog steeds niets .... maar je weet tenminste of je moet salueren of niet en wat hij/zij verdient :) . Kolonel heb ik altijd een prachtige titel gevonden
Pas op, je lacht daar nu mee. Maar toen ik hier pas werkte (wel al 10 jaar geleden nu) heb ik het meegemaakt dat een gast waar ik goed mee overeenkwam plots niet meer tegen mij praatte omdat hij naar manager gepromoveerd was (en ik nog niet). :thinking:

Pas op, je lacht daar nu mee. Maar toen ik hier pas werkte (wel al 10 jaar geleden nu) heb ik het meegemaakt dat een gast waar ik goed mee overeenkwam plots niet meer tegen mij praatte omdat hij naar manager gepromoveerd was (en ik nog niet). :thinking:
Dat heb ik nooit gesnapt. Ik ben nu ook in een leidinggevende rol (en dus onderdeel van het management) maar gedraag me nog steeds ongeveer hetzelfde naar de mensen in het team toe. Zeker in 1 op 1 gesprekken. Uiteraard is er nu een verschil en moet ik hun performance beoordelen enz. maar ik merk wel op dat ze dat appreciëren.

Paar jaar geleden zag ik het ook gebeuren bij mensen die de overstap maakten naar een leidinggevende rol. Gedroegen zich plots totaal anders en heel onaangenaam naar het team toe (meer de baas stijl met haantjes gedrag, cowboys, micromanagen ipv. een leider). Ik heb me toen voorgenomen om dit nooit te doen, zelfs al wordt dat opgelegd van hogerop. Ik pas me lichtjes aan maar blijf wel zo authentiek mogelijk en ga me niet plots beter voelen dan het team. Zo zit ik niet in elkaar.

Waar kan men die lonen eigenlijk terugvinden?
Ik ben ooit eens die barema's tegengekomen ergens. Maar ik vind ze nu niet direct terug. Maar als ik mij nog goed herinner moest je al hoger als kolonel zijn om een hoger loon dan A2 te krijgen. Dus echt interessant leek het mij niet. Natuurlijk geldt dat enkel indien je als militair er werkt, er zijn er ook die werken als burgerpersoneel en daar is de verloning anders.

Enigste wat ik nog terugvond was het volgende, maar ik had ooit een betere tabel met de verschillende verloningstrappen.

@JPV misschien dat hij die gegevens als parate kennis of snel toegankelijk heeft :p

Terug
Bovenaan