ThekillingGoku
Well-known member
'k Heb het eerder nog uitgetypt, maar die netto betaling v/d lening is nog een grotere fiscale cadeau dan de wagen zelf.Des te beter voor al wie er recht op heeft en er kan gebruik van maken zou ik zeggen, maar feit blijft dat het logisch is dat bonussen etc. gewoon deel uitmaken van het netto loonpakket - net als het mobiliteitsbudget - met de terechte kanttekening die hier werd gemaakt: je moet dan wel een lening lopen hebben - je zou zelfs kunnen argumenteren dat wie dicht bij werkgever woont en reeds de woning in volle eigendom heeft stevig wordt gediscrimineerd inzake het al dan niet recht hebben op een mobiliteitsbudget i.p.v. een bedrijfswagen.
Je krijgt nl. de wagen enkel in 'bruikleen' terwijl die lening betaald wordt om iets af te betalen dat effectief van jou wordt.
Natuurlijk ook geen extra belastingen/VAA, dus dat scheelt ook al.
Heck, moest ik nog een significante lening hebben lopen zou ik ook eerder voor dat systeem gaan dan voor een wagen die niet van mij wordt.
Uiteraard aangevuld met een wagen aankopen die dan wél van mij blijft.
Helaas, 't is bij mij de moeite niet meer dus mijn zinnen liggen eerder op behoud van die wagen & hopelijk dat ik kan leven met een EV die 'k thuis niet kan laden (of hopen dat het hier ooit in orde komt om toch hier te kunnen laden).
Het héle mobi-budget laten uitkeren in peiler 3 resulteert dan weer in een last van 38% belastingen. Dus 'k weet ni of dat zo interessant is VS gewoon die wagen + tank/laadkaart.
. Alles ingerekend (vakantiegeld, eindejaarspremie, etc.), maar waarschijnlijk binnen de 2 jaar weer op hetzelfde niveau en daarna wel mooie vooruitzichten.
.