Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Dat is nochtans een opslag waar je in menig job enkele jaren mag voor smeken om het te krijgen.
Op 3000 bruto is dat bijna 17%... als jij dat niets vindt, wil dat veel zeggen over uw wereldvreemdheid.
Ik wilde vooral wat degoutant reageren naar die persoon toe die zei dat ik me moest laten uitbuiten en laten onderbetalen, ik weet heus wel dat 500 euro per maand veel is...

Hoe the fuck kan je 5000€ bruto hebben en tegelijkertijd 5000€ netto...

Mobiliteitsbudget (lening word terugbetaald), Auteursrechten, maaltijdvergoeding, representatievergoeding... Ik weet het... belachelijk, maar als onze wet het toelaat ga ik niet weigeren.

Heb vorig jaar een job geweigerd van 90k bruto/jaar zonder nettovergoedingen. Was minder interessant dan mijn huidige pakket.

Laatst bewerkt:
Mobiliteitsbudget (lening word terugbetaald), Auteursrechten, maaltijdvergoeding, representatievergoeding... Ik weet het... belachelijk, maar als ze het geven ga ik niet weigeren.

Heb vorig jaar een job geweigerd van 90k bruto/jaar zonder nettovergoedingen. Was minder interessant dan mijn huidige pakket.
Ik zie vaak "IP Ruling", auteursrechten,... Wat is dat eigenlijk?

Ik heb een vaste job, ik verdien een normaal loon. Maar ik wil héél erg graag ergens anders werken. Maar waar hé. Interim zie ik niet zitten.

Ik ken letterlijk niemand die het al ver geschopt heeft door te "zwijgen en verdoen". Integendeel, actie ondernemen en uw mond opendoen is hetgeen er voor zorgt dat je sterk in je schoenen staat en het ver kan schoppen. Je moet natuurlijk geen blufpoker spelen en met opzet dingen kapot maken om uw gelijk te halen. Maar ik zie geen enkele fout in hoe ik handelde. Ik deed immers niets anders dan hoe het er was voor ik er werkte.

Als iemand die in de verloning naar zijn teams complete lak heeft aan welke HR-policy dan ook die stelt dat x% het maximum is, of dat ik moet opletten dat x niet teveel krijgt tov y & z die iets heel anders doen en wiens enige verdienste is dat ze op eenzelfde moment/in eenzelfde trainee-programma begonnen zijn: in wat jij beschrijft heb je gewoon geluk gehad dat je met een bovenmatig gebrekkig leadership zit.

Actie ondernemen, uwe mond opendoen, allemaal zaken die kunnen en moeten; overgaan naar "als ik mijn zin niet krijg, dan ga je dat dadelijk zien in mijn service-graad" (zelfs al is dat hoe het vroeger was), is per direct aantonen dat je niet sterk in je schoenen staat en dat je eigenlijk je vraag/eis niet kan onderbouwen. Bij mij is dat een enkeltje richting de uitgang (je noemt het geen chantage, but it comes pretty close), en dat is bij heel veel execs zo. Think twice.

Mobiliteitsbudget (lening word terugbetaald), Auteursrechten, maaltijdvergoeding, representatievergoeding... Ik weet het... belachelijk, maar als onze wet het toelaat ga ik niet weigeren.

Je moet je mobiliteitsbudget niet bij je netto rekenen in deze template.

Als iemand die in de verloning naar zijn teams complete lak heeft aan welke HR-policy dan ook die stelt dat x% het maximum is, of dat ik moet opletten dat x niet teveel krijgt tov y & z die iets heel anders doen en wiens enige verdienste is dat ze op eenzelfde moment/in eenzelfde trainee-programma begonnen zijn: in wat jij beschrijft heb je gewoon geluk gehad dat je met een bovenmatig gebrekkig leadership zit.

Actie ondernemen, uwe mond opendoen, allemaal zaken die kunnen en moeten; overgaan naar "als ik mijn zin niet krijg, dan ga je dat dadelijk zien in mijn service-graad" (zelfs al is dat hoe het vroeger was), is per direct aantonen dat je niet sterk in je schoenen staat en dat je eigenlijk je vraag/eis niet kan onderbouwen. Bij mij is dat een enkeltje richting de uitgang (je noemt het geen chantage, but it comes pretty close), en dat is bij heel veel execs zo. Think twice.
Wat een kut bedrijf waar jij ook werkt dan. Mensen ontslaan omdat ze hun taken binnen hun afgesproken werkuren doen.

Omdat ik uit de goedheid van mijn hart dit enkele jaren deed zonder enige financiele compensatie moeten ze er niet vanuit gaan dat ik dat altijd ga blijven doen zonder enige vorm van compensatie.

t equivalent van iemand die 8u per dag moet werken, zijn werk niet rond krijgt en elke dag 10 uur klopt en dan plots buiten zo vliegen omdat die het beu is om elke dag van 7 tot 5 u aan zijn bureau te zitten zonder enige incentive of beloning.

Dat is niet anders dan ik die mijn laptop elk jaar op reis mee heb om beschikbaar te zijn voor noodgevallen, daar staat ook niets van in mijn contract en dat is iets dat ik zelf kies om te doen. als ik volgend jaar er voor kies om 3 weken rond te trekken op de noordpool moeten ze van mij ook niet verwachten dat ik bereikbaar ben omdat ik dat de voorbije 6 jaar was.

Als ik 3 weken kies om thuis voor mijne tv te hangen en niet gestoord wil worden moeten ze dat trouwens ook niet. Als ze dat wel willen moeten ze mij maar doorbetalen of wachtpremies betalen, en dan zal ik ook effectief van wacht zijn.

Alleen de zon gaat voor niets op. Als ze u plots vragen om een bepaalde taak elke zondag voormiddag op kantoor te gaan te gaan doen zonder enige vorm van compensatie ga jij niet tegendraads doen of tegenspreken? Dat gewoon slikken en ander werk zoeken? wow.

Laatst bewerkt:
Alleen de zon gaat voor niets op. Als ze u plots vragen om een bepaalde taak elke zondag voormiddag op kantoor te gaan te gaan doen zonder enige vorm van compensatie ga jij niet tegendraads doen of tegenspreken? Dat gewoon slikken en ander werk zoeken? wow.

Ik zit niet waar ik zit door tegendraads te doen of blind tegen te spreken als ik mijn zin niet krijg; wel door zulke steenezels weg te filteren :). Evenmin door te slikken of naar pseudo-sabotage te grijpen als ik mijn zin niet krijg, maar ik speel dan ook geen potjes blufpoker.

't Was verder maar een tip; doe er je ding mee, of niet...

Zo kan iedereen elke bonus die hij krijgt beginnen optellen bij z'n netto. Het is net om een beeld te krijgen wat je bruto basisloon opbrengt.

Bruto basisloon is anno 2023 quasi betekenisloos - voldoende mensen met een bruto basisloon van 3000 euro en een werkelijk netto loon van 10.000 € - om eens de wat extremere vormen aan te tonen.

Bruto basisloon is anno 2023 quasi betekenisloos - voldoende mensen met een bruto basisloon van 3000 euro en een werkelijk netto loon van 10.000 € - om eens de wat extremere vormen aan te tonen.
Voor de grote groep mensen met een openbare functie (ambtenaren, leerkrachten, onderzoekers aan universiteiten, ...), die amper tot geen extralegale voordelen krijgen, is dat heel betekenisvol.

Laatst bewerkt:
Voor de grote groep mensen met een openbare functie (ambtenaren, leerkrachten, onderzoekers aan universiteiten), die amper tot geen extralegale voordelen krijgen, is dat heel betekenisvol.

Correct dat bruto basisloon daar een grotere rol van betekenis heeft (vandaar dat deze ook behoorlijk hoog zijn) - maar daarin zit ook een gunstig pensioen, vastgelegde opslag - komt niet voldoende naar voor in het loontopic, voor wie de opportuniteit heeft is gratis OV eveneens een mooie netto extra.

stilaan ook meer en meer voordelen die worden toegepast.
  • Elk overuur wordt in principe ook gecompenseerd op één of andere wijze (ook iets dat niet meteen naar voor komt in het loontopic) - al is dit in de praktijk zeker niet overal het geval bij wat je aangeeft - soms is het zelfs helemaal omgekeerd en zijn er tal van onbetaalde overuren, her en der slaat de slinger ook naar de andere kant: spook -overuren bestaan ook.
  • PC / GSM
  • vergoeding thuiswerk
  • km vergoedingen voor verplaatsingen voor het werk excl. woon/werkverkeer
  • vergoeding internet
  • E-bike lease + fietsvergoeding
  • en voor contractuelen bij overheden zie ik eveneens: MC, groepsverzekeringen, terugbetaling telewerkmateriaal tot een zeker bedrag, goedkope kinderopvang tijdens zomervakantie.
  • Geen idee of bvb. ambtenaren anno 2023 nog recht hebben op een gratis hospitalisatie en ziektekostenverzekering voor jezelf en de partner, en dit tot de dood - vroeger was dat wel het geval bij bepaalde diensten.
  • Vakbonden zetten er ook meer en meer op in om ook bij deze groepen extralegale voordelen te implementeren.
Als je kijkt naar de politie liggen de werkelijke uitgaven makkelijk 20% hoger dan de pure bruto -lonen - door overuren, maar ook extra vergoedingen allerhande. Het is dus ook niet zo dat er enkel de bruto lonen zijn.

Des te beter voor al wie er recht op heeft en er kan gebruik van maken zou ik zeggen, maar feit blijft dat het logisch is dat bonussen etc. gewoon deel uitmaken van het netto loonpakket - net als het mobiliteitsbudget - met de terechte kanttekening die hier werd gemaakt: je moet dan wel een lening lopen hebben - je zou zelfs kunnen argumenteren dat wie dicht bij werkgever woont en reeds de woning in volle eigendom heeft stevig wordt gediscrimineerd inzake het al dan niet recht hebben op een mobiliteitsbudget i.p.v. een bedrijfswagen.

Terug
Bovenaan