hangt er vanaf of je vertrekt omwille van de bedrijfscultuur of voor het geld. hier zijn er al ook al meerdere vertrokken en teruggekeerd omdat opslag geven altijd een gedoe is. bvb iemand met 3K bruto die geen opslag krijgt naar 3400, ergens anders gaat werken voor dat bedrag en na een jaar terug aangenomen wordt voor ergens tussen de 3500 en 4k.... dat gebeurt hier vaak.
Ik als systeembeheerder/it manager heb niet te klagen. ik klop op tafel en krijg meestal wel iets omdat ze doodsbenauwd zijn mij te verliezen en niet te kunnnen vervangen.
De sfeer, werkdruk, collegialiteit is hier 11/10 maar de verloningen zijn maar heel gemiddeld tenzij je er echt om vecht en durft dreigen met iets. ze hebben mij ooit eens 500 Euro opslag geweigerd en toen heb ik gezegd oké cava, dan update ik de servers vanaf nu tijdens de kantoor uren ipv s'avonds of in het weekend. uiteraard dezelfde dag nog wat servers offline gehaald om te patchen en die zelfde dag nog was mijn opslag in orde
Als het ergens toxic is dan heeft het volgens mij echt geen zin om terug te komen. bedrijfscultuur dat veranderd nauwelijks zelfs onder nieuw leiderschap. Hier in een vzw met Ceo wissel die volledig extern was, en uit de privé kwam, en een personeelsverloop van rond de 8% per jaar, is er bijna niets veranderd sinds dag 1 dat ik hier werk.