Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Wat zijn zo wat de verlofdagen van mensen bij Accountancykantoren? Partner is nu aan het solliciteren en ze heeft momenteel 20 + 6 ADV en om de 5j een extra dag, het aanbod dat ze mag verwachten bij het bedrijf waar ze gesolliciteerd heeft is identiek buiten geen verlofdagen voor anciënniteit, vind dat precies toch bitter weinig?
Al eens gedacht aan zoiets :

26 dagen verlof en normaal gezien 12 ADV.

Weet natuurlijk niet of dit iets voor haar is.

Stel dat je huidige werkgever je bevalt, leuke omgeving en collega’s. En je krijgt een voorstel bij een andere werkgever (waar je de werkomgeving en collega’s niet kent dus het kan positief of negatief worden) voor een hogere functie (+ verantwoordelijkheden) en minstens 1000 euro bruto extra loon (inclusief voordelen die je al momenteel hebt). Zouden jullie ervoor gaan of niet, wetende dat indien je vertrekt je niet meer kan terugkomen bij je huidige werkgever? Ik twijfel of het een slimme zet is. Het blijft een risico.

Laatst bewerkt:
Stel dat je huidige werkgever je bevalt, leuke omgeving en collega’s. En je krijgt een voorstel bij een andere werkgever (waar je de werkomgeving en collega’s niet kent dus het kan positief of negatief worden) voor een hogere functie (+ verantwoordelijkheden) en minstens 1000 euro bruto extra loon (inclusief voordelen die je al momenteel hebt). Zouden jullie ervoor gaan of niet, wetende dat indien je vertrekt je niet meer kan terugkomen bij je huidige werkgever? Ik twijfel of het een slimme zet is. Het blijft een risico.

Je kunt altijd je tranen drogen met 50 euro biljetten.

Hangt er van af hoe ambitieus je bent, hoe goed je met verandering om kan gaan, hoe stressbestendig, hoeveel belang je hecht aan een goede werksfeer of niet,...

Er zijn er hier waarschijnlijk evenveel die zouden zeggen "no way!" Als "gimmie the money!!!"

Het klinkt cliché maar je kan best eens alles in kaart brengen, plus- en minpunten van huidige en nieuwe job.
Waarom werk je nu graag bij je huidige werkgever, wat brengt de toekomst daar, hoe ziet het plaatje er bij de nieuwe werkgever uit, wat zegt jouw gevoel, ...
Ook belangrijk is hoe die 1000 EUR zich verhoudt tot jouw totale pakket. Van 2 naar 3 is dat significant, van 6 naar 7 is het al heel wat minder spectaculair.

Het feit dat je het overweegt, wil zeggen dat je niet 100% content bent (met de werkgever, verloning, jobinhoud, of andere). Zoek eerst eens voor jezelf uit wat de reden is.

Sta er ook eens even bij stil of dit soort promotie impact zal hebben op je privéleven, hobbies, etc.

Is een soortgelijke promotie in de toekomst mogelijk bij je huidige werkgever? Indien ja, is er imo niets mis om dit gesprek aan te gaan met je werkgever. Maar bedenk ook dat een promotie bij de huidige werkgever kan inhouden dat je verantwoordelijkheden/team veranderen je huidige "tevredenheid" kan veranderen. Dus ook dat is voor een stuk een sprong in het onbekende.

En waarom zou je niet meer kunnen terugkomen bij je huidige werkgever? Als je de zaken op een correcte manier aanpakt, zou ik niet weten waarom men rancuneus zou moeten zijn.

Wat is voor jou het ‘risico’ natuurlijk? Zou je snel een nieuwe job vinden moest het toch tegenvallen? Veel hangt natuurlijk af van sector, rol, profiel, leeftijd.

Ik verander binnenkort van werk, min of meer dezelfde rol, hetzelfde loon maar wel de mogelijkheid om enorm veel bij te leren en weer uitgedaagd te worden. Op mijn huidig werk heb ik heel goeie collega’s, aangename omgeving maar ik heb het wel gezien qua inhoud met als gevolg zijn er ook frustraties. Ik spring en neem het risico. Wat is het slechtste dat er kan gebeuren…

Het klinkt cliché maar je kan best eens alles in kaart brengen, plus- en minpunten van huidige en nieuwe job.
Waarom werk je nu graag bij je huidige werkgever, wat brengt de toekomst daar, hoe ziet het plaatje er bij de nieuwe werkgever uit, wat zegt jouw gevoel, ...
Ook belangrijk is hoe die 1000 EUR zich verhoudt tot jouw totale pakket. Van 2 naar 3 is dat significant, van 6 naar 7 is het al heel wat minder spectaculair.
Het feit dat je het overweegt, wil zeggen dat je niet 100% content bent (met de werkgever, verloning, jobinhoud, of andere). Zoek eerst eens voor jezelf uit wat de reden is.
Sta er ook eens even bij stil of dit soort promotie impact zal hebben op je privéleven, hobbies, etc.

Is een soortgelijke promotie in de toekomst mogelijk bij je huidige werkgever? Indien ja, is er imo niets mis om dit gesprek aan te gaan met je werkgever. Maar bedenk ook dat een promotie bij de huidige werkgever kan inhouden dat je verantwoordelijkheden/team veranderen je huidige "tevredenheid" kan veranderen. Dus ook dat is voor een stuk een sprong in het onbekende.

En waarom zou je niet meer kunnen terugkomen bij je huidige werkgever? Als je de zaken op een correcte manier aanpakt, zou ik niet weten waarom men rancuneus zou moeten zijn.
Ik zou graag een promotie willen, echter dit zou bij m’n huidige werkgever pas binnen een paar jaar mogelijk zijn. In de praktijk bekleed ik al een hogere rol en verantwoordelijkheden vergeleken met wat er op papier staat..dit geeft me het gevoel dat ik als goedkopere werkkracht wordt gebruikt. Voor de rest zeer tevreden met de huidige werkgever.
Wat is voor jou het ‘risico’ natuurlijk? Zou je snel een nieuwe job vinden moest het toch tegenvallen? Veel hangt natuurlijk af van sector, rol, profiel, leeftijd.

Ik verander binnenkort van werk, min of meer dezelfde rol, hetzelfde loon maar wel de mogelijkheid om enorm veel bij te leren en weer uitgedaagd te worden. Op mijn huidig werk heb ik heel goeie collega’s, aangename omgeving maar ik heb het wel gezien qua inhoud met als gevolg zijn er ook frustraties. Ik spring en neem het risico. Wat is het slechtste dat er kan gebeuren…
De risico is dat ik een aangename werkomgeving verlies om een paar jaar vroeger promotie te strijken, en de kans bestaat dat ik in een onaangename werkomgeving terechtkom.

Belangrijkste vraag: hoe hard heb je die 1000 euro nodig? Indien dit geen grote verbetering van je levenskwaliteit met zich meebrengt, lijkt me het dat je niet moet veranderen.

Indien wel, dan moet je naar iedereen anders hier luisteren.

Belangrijkste vraag: hoe hard heb je die 1000 euro nodig? Indien dit geen grote verbetering van je levenskwaliteit met zich meebrengt, lijkt me het dat je niet moet veranderen.
Daar moet ik nog over nadenken. Ik heb het sowieso nodig, het leven is duur. Of een grote impact heeft op mijn levenskwaliteit, dat weet ik niet zeker. Maar als ik nooit uit mijn comfort zone ga en een opportuniteit neem, hoe kan ik groeien in het leven? Zowel op financieel als persoonlijk vlak. Ik heb momenteel soms wel het gevoel dat ik nood heb aan een nieuwe omgeving, ondanks dat ik het naar m’n zin heb bij mijn huidige werkgever. Kwestie van nieuwe mensen leren kennen en wat beweging te hebben in het leven. Ik heb het gevoel dat ik ergens vastzit en niet verder ga met mijn leven.

Daar moet ik nog over nadenken. Ik heb het sowieso nodig, het leven is duur. Of een grote impact heeft op mijn levenskwaliteit, dat weet ik niet zeker. Maar als ik nooit uit mijn comfort zone ga en een opportuniteit neem, hoe kan ik groeien in het leven? Zowel op financieel als persoonlijk vlak. Ik heb momenteel soms wel het gevoel dat ik nood heb aan een nieuwe omgeving, ondanks dat ik het naar m’n zin heb bij mijn huidige werkgever. Kwestie van nieuwe mensen leren kennen en wat beweging te hebben in het leven. Ik heb het gevoel dat ik ergens vastzit en niet verder ga met mijn leven.
Dan is je vraag niet enkel financieel en moet je MSS wel eens veranderen, voor je een bore-out tegenkomt.

Toffe collega's moeten niet je carriére gaan bepalen. Dat is een extra pluspunt van je baas dat die het er zo gezellig kan aan laten toegaan. Het helpt in ieder geval dat er mensen gaan vertrekken als hun loon matig competitief is tegenover de markt. 100-200 euro mss 300 euro(?) is zoiets me toch wel nog zeker waard.

Eenmaal vertrokken is vertrokken weliswaar, da's altijd een risico. Ook al mag je terug komen zogezegd, nooit doen. Nu moet je het voor jezelf uitmaken vooral. Wat is echt belangrijk voor mij. 1000 euro bruto is een smak geld, stel dat het je niet bevalt en je moet toch nog ergens anders gaan solliciteren. Hoeveel wil je verdienen? Zeer makkelijk om te zeggen: "dit verdien ik bij mijn huidige werkgever". Allemaal tof hé goede omgeving maar het betaalt aan het einde van de rit de rekeningen nog steeds niet.

Je kan ook met je baas een discussie starten, is even goed en fair. Een plan om op te werken naar wat ze je op een ander aanbieden is niet anders dan een correct vraag imo. Ooit een manager gesproken in den tijd: "als ze bij mij vertrekken voor de centen en niets tegen mij zeggen dan moeten ze 't maar doen, is't omdat ze een job aangeboden krijgen op een ander die ik niet heb dan wens ik ze het beste geluk van de wereld en krijgen ze van mij zelfs een aanbeveling". Zo heb je er niet veel, maar was imo toch wel de juiste manier om er naar te kijken.

Aan het einde van de dag, werk is nog steeds werk. Het is niet de kantine van de voetbal, behandel je het zo dan kan het je op een bepaald moment toch zuur opbreken.

Ik heb al twee keer afscheid moeten nemen van een toffe bende en een goed werk om mezelf te kunnen verbeteren. Maar ik moet wel zeggen, heel eerlijk. Mis ik die gasten, zeker, maar ben ik echt tevreden dat ik geswitched ben, verdekkeme ja. Een smak centen erbij voor te switchen maakt je leven toch een pak minder stressvol heb ik gemerkt. En een stapje omhoog in de carrière, 't is imo altijd plezanter des te hoger je gaat.

Laatst bewerkt:
Een smak centen erbij voor te switchen maakt je leven toch een pak minder stressvol heb ik gemerkt.
En ik heb dan weer het omgekeerde gedaan: veranderd van sector, van 2700 bruto naar 2100 bruto (6j geleden, hoewel ik deeltijds werk geef ik het voltijds brutoloon hier weer) en het mij nog geen seconde beklaagd omdat het verschil in stress zo belachelijk groot is.

Okee, financieel was dat vloeken maar op vlak van levenskwaliteit dan weer een absolute no-brainer.

Om maar aan te geven dat je persoonlijkheid zal bepalen of meer loon + extra stress/verantwoordelijk een verrijking is van je leven (en zo zijn er absoluut!) maar het bij anderen dan weer met een veel grotere niet-financiële kost komt.

Stel dat je huidige werkgever je bevalt, leuke omgeving en collega’s.
Dit zou voor mij persoonlijk nooit de reden zijn om te blijven. Je bent niet getrouwd met je werk noch met je collega's. Als het echt leuke collega's zijn en je hebt een klik met hen, kan je met hen in de toekomst nog altijd eens afspreken. Mijn vriendengroep bestaat voornamelijk uit (ex)collega's dus het hoeft niet persé vaarwel te zijn maar misschien tot ziens.

Ik ga binnenkort ook switchen van werkgever, desondanks dat de huidige collega's wel leuk zijn. Mijn potentiële groei op zowel persoonlijk als financieel vlak is mij meestal meer waard dan de collegialiteit. Echter is het altijd het totaalplaatje dat je moet afwegen, zo ben ik ook al eens vertrokken omdat het qua gezelligheid onder het vriespunt zat en dan functioneer ik ook niet naar behoren (weliswaar icm andere factoren).

Toffe collega's moeten niet je carriére gaan bepalen.

Goh, als er nu één iets is dat ik geleerd heb doorheen de jaren, en wat ik ook aan alle mijn mentees/coachees meegeef, dan is het wel om niet te gaan voor jobs/functies/bedrijven waar je niet gelukkig bent of kan worden. Dat wraakt zich vroeg of laat immers altijd.

Collega's kunnen daar absoluut een onderdeel van uitmaken, werksfeer, mentaliteit en ook zeker leadership.

Wellicht een easy statement als je al wat hoger zit qua loon, maar het blijft toch belangrijk.

Wellicht een easy statement als je al wat hoger zit qua loon, maar het blijft toch belangrijk.
Nu natuurlijk, nen hoop eikels zou ik echt nooit bij beginnen, al is't voor 't geld. Enfin of niet al te lang duren voor ik terug geswitched zou zijn.
Maar inderdaad 2100 euro bruto of 2300 euro bruto maar dan een bende eikels op 2300 bruto, neen danku. Die 100 euro bokst niet op tegen een toxische werksfeer. 100 euro per maand extra, die zuip ik er in de weekends wel terug uit om een toxische werksfeer te kunnen compenseren.

Persoonlijk ligt mijne grens toch wel ergens zowat max 300 euro netto dat ik daar nen hit op zou durven te nemen. Collega's, werksfeer, bedrijfsvisie en opleidingsaanbod zijn deel van het totale pakket.

Mijn nuance ligt vooral op het feit dat collega's niet je carrière voor je gaan uitbouwen, dat moet je zelf doen. En als je daardoor de sprong niet wilt wagen dan zou je wel eens verrast kunnen zijn wat voor een toffe collega's er soms in andere bedrijven rondlopen. Anderzijds ook als je tevreden bent met je huidige plaats, plaats en werkpakket binnen een organisatie, en tevreden bent van je loon. Waarom zou je naar een ander bedrijf gaan voor meer geld en een hogere functie?

En toffe collega's kunnen inderdaad wel veel compenseren, bijvoorbeeld toxisch leadership kan volledig opgeslorpt worden door zeer goede collega's.

Beste is nog altijd altijd promotie en je zin krijgen bij je huidige werkgever, maar dat is soms niet mogelijk spijtig genoeg. En aan het einde van de rit is je eigen TCO inderdaad voornamelijk gelukkig zijn, en niet xxx euro elke maand op den boek.

Laatst bewerkt:
Ook zeker eens met je huidige werkgever gaan praten en gewoon eerlijk zijn over je huidige situaties en over het aanbod. Vaak als ze weten dat je anders weg gaat kan een werkgever plots wel een en ander forceren, zeggen ze dat ze niks kunnen doen dan weet je ineens waar je staat... En kunnen ze achteraf ook niet zeggen dat je nooit open kaart met hen hebt gespeeld.

Waarom zou je dat niet doen? Je kent het bedrijf al, dus kan je net een heel goed geïnformeerde beslissing maken of je de job aanneemt of niet.
Omdat de onderlinge relaties al totaal anders kunnen liggen door je vertrek (collega's die het je kwalijk nemen), je takenpakket ook al totaal anders kan zijn, het team anders kan samengesteld zijn,...
Er zijn ze al veel die gedacht hadden naar hun vertrouwde team + taak terug te kunnen keren die zwaar teleurgesteld werden... idem voor mensen die na een langdurige ziekte terug aan het werk gaan.

Toffe collega's moeten niet je carriére gaan bepalen.
En waarom niet? Ik heb enkele jaren geleden getwijfeld om mijn bedrijf te verlaten (contract lag klaar om te tekenen), maar één van de belangrijkste redenen om te blijven waren de collega's. Ik werk ondertussen al 20 jaar met die mensen samen, weet wat ik van hen kan verwachten en weet ook dat tafelspringers bij ons gewoon geen plek hebben. Ik had toen eigenlijk alleen een issue met de CEO, en die zie ik toch maar één keer per jaar.

Ik heb al twee keer afscheid moeten nemen van een toffe bende en een goed werk om mezelf te kunnen verbeteren. Maar ik moet wel zeggen, heel eerlijk. Mis ik die gasten, zeker, maar ben ik echt tevreden dat ik geswitched ben, verdekkeme ja. Een smak centen erbij voor te switchen maakt je leven toch een pak minder stressvol heb ik gemerkt. En een stapje omhoog in de carrière, 't is imo altijd plezanter des te hoger je gaat.
Je weet natuurlijk niet wat er zou gebeurd zijn indien je zou gebleven zijn...

Terug
Bovenaan