Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik ga geregeld iets drinken met mensen die aan hun doctoraat bezig zijn, en je krijgt toch wel altijd hetzelfde te horen: heel veel/te veel werkdruk.
Op het werk hier lopen er ook allemaal phd'ers rond, en de helft heeft gezondheidsklachten (hernia blijkt populair) overgehouden aan die 4/6 jaar.
Heb ook wat persoonlijke gesprekken gehad met mijn promotor (= een prille joviale 50'er), en zijn letterlijke woorden waren dat je echt gemaakt moet zijn voor academia, of dat je anders vroeg of laat onder de prestatiedruk bezwijkt. De man was echt door en door gepassioneerd, maar als ik zo'n beetje tussen de lijnen door luisterde, was er in zijn leven niet veel ruimte meer om niet met onderzoek/al de rest wat prof zijn inhoudt bezig te zijn.

Ik had tot redelijk recent enorm veel interesse om te doctoreren, maar die belangstelling is serieus getemperd. Er is gepolst geweest of ik interesse heb in een doctoraat, en er komen volgend jaar wel wat bursalen vrij bij mijn promotor of redelijk verwante domeinen, maar ik weet niet. Ik zie doctoreren in iets heel 'employable' (in mijn geval competition economics of macroprudentieel/financieel beleid) wel zitten, maar dan zal het doctoraat behalen en byebye zijn.
Val nog liever dood dan dat ik moet afhangen van journals om papers te willen publiceren, moet verhuizen naar het buitenland om toch maar een vaste positie vast te krijgen, altijd moet schooien voor financiering, etc. Dan nog veel liever een corporate whore of een statutaire lamzak worden. 😂
Ik zou het zo dramatisch nu wel niet voorstellen.

Ik heb me tijdens mijn doctoraat ook serieus geamuseerd. Je bent ongeloofelijk vrij, goed betaald, en je collega's zijn allemaal leeftijdsgenoten. Ik had tijd voor hobbies en al de rest. Natuurlijk hangt dit ook wel af van je promotor en onderzoeksgroep, bij ons respecteerde men de doctorandi en besefte men dat er een leven buiten het lab was. Ja ik heb hard moeten werken tijden de periode van het schrijven, maar uiteindelijk liep dat allemaal wel vlot.

Natuurlijk zijn er promotoren die uitbuiting als strategie zien, net zoals er doctorandi zijn die al die vrijheid niet aankunnen. Ik heb ook de algemene primus van een hele faculteit weten stoppen uit frustratie omdat onderzoek ook kan mislopen als je een perfecte student bent.

Ook mijn postdoc in het buitenland vond ik een geweldige ervaring trouwens, en van daar had ik het geluk in een tenure track te rollen. Want dat komt er zeker bij kijken op dat niveau, omdat de plekken beperkt zijn.

Ik zou het zo dramatisch nu wel niet voorstellen.

Ik heb me tijdens mijn doctoraat ook serieus geamuseerd. Je bent ongeloofelijk vrij, goed betaald, en je collega's zijn allemaal leeftijdsgenoten. Ik had tijd voor hobbies en al de rest. Natuurlijk hangt dit ook wel af van je promotor en onderzoeksgroep, bij ons respecteerde men de doctorandi en besefte men dat er een leven buiten het lab was. Ja ik heb hard moeten werken tijden de periode van het schrijven, maar uiteindelijk liep dat allemaal wel vlot.

Natuurlijk zijn er promotoren die uitbuiting als strategie zien, net zoals er doctorandi zijn die al die vrijheid niet aankunnen. Ik heb ook de algemene primus van een hele faculteit weten stoppen uit frustratie omdat onderzoek ook kan mislopen als je een perfecte student bent.

Ook mijn postdoc in het buitenland vond ik een geweldige ervaring trouwens, en van daar had ik het geluk in een tenure track te rollen. Want dat komt er zeker bij kijken op dat niveau, omdat de plekken beperkt zijn.

Oh nee, zo stel ik het ook niet voor. Moest er maandagochtend pakweg een bursaal vrijkomen bij mijn masterproef-promotor (en dus in het domein dat mij enorm interesseert), ik zou niet twijfelen om mij kandidaat te stellen. Ik ben altijd heel graag student geweest, en als doctoraatsstudent ben je dat nog altijd een stuk, dus alleen al voor dat gevoel en die vrijheid zou ik het nog 4 jaar langer willen zijn.
Maar ik weet nu al wel op voorhand dat, moest ik het komende jaar alsnog een doctoraat (mogen/willen) starten, ik mezelf niet de druk ga opleggen zoals veel anderen dat wel schijnen te doen. Klinkt misschien een heel stuk minder gemotiveerd dan zou 'moeten', maar bon so be it.
Als het na een jaar dan toch een te grote rat race is, zou ik er geen problemen mee hebben om het gewoon af te stappen. Ik heb wel een goede discipline en kan ook heel snel werken zonder dat ik mij opgejaagd voel, dus dat is natuurlijk ook iets heel subjectiefs.

Alles wat je doet moet leuk blijven.

Mijn vrouw is vandaag pardoes in het onderwijs gerold! Ze is al jaren zelfstandig ondernemer in HR consultancy en diensten, en zag vorige week een vacature voor een gastdocent aan de hogeschool in een HR-gerelateerde richting. Ze is daar dinsdag gaan praten en heeft vandaag de knoop doorgehakt dat ze 1 dag per week (2 blokken van 3,5 uur denk ik, 2 keer hetzelfde vak) gaat lesgeven!

Ik dacht dat ze die uren gewoon zou mogen factureren, maar nee, ze wordt echt aangeworven als lector en alles, in loonschaal 502 met 10 jaar anciënniteit! :LOL:

Nu, we zullen zien wat dat geeft want ze heeft buiten die wekelijkse lesdag een volle agenda met haar projecten bij bedrijven, heeft enkele mensen die voor haar werken en die ze moet opvolgen, doet veel business development, ... . Ik denk niet dat ze van plan is om die lessen aan de hogeschool hard voor te bereiden, daar heeft ze gewoon geen tijd voor. De studenten krijgen wel een begeesterende ondernemer en ervaren HR professional in hun klas, dus hopelijk compenseert dat wat! ;)
Ik hoop dat ze goed kan afbakenen, want wat ik bij mijn vrouw zie, is dat hogescholen meester zijn in het meer beslag leggen op uw tijd dan de procenten die ze u toekennen en waarvoor ze u betalen. Zeker als het niet full time is.
Of de contracten van gastprofessor doen aflopen op 31/06 en ze weer laten ingaan in september zodat ze u niet moeten betalen in de zomer (maar dan wel niet verlegen zijn om te vragen dat je de 2de zit wel komt afnemen, of verwachten dat je je cursus vernieuwd hebt tegen dan wanneer ze weer eens hebben besloten tot een curiculum-vernieuwing, of u een extra vak hebben toebedeeld).

Contract van gastprofessor had denk ik ook implicaties ivm uw pensioen en benoemingsprocedure (die jaren in dat statuut zouden er niet voor meer tellen) maar daar ken ik niet alle details van.
Ik begreep wel van mijn vrouw dat dat het te-mijden statuut was als uw hoofdactiviteit in het onderwijs ligt.

Ik ken heel veel volk dat in onderwijs staat en die presteren quasi allemaal een pak minder uren dan dat. Veel sporters omdat ze dan veel vrije tijd hebben om te trainen, zegt genoeg
In het onderwijs heb je pieken en dalen, Je hebt wel eens wat pieken, avonden voor nieuwe lessen starten, examens die moeten verbeterd worden, rapporten, oudercontacten, maar ook dalen. Veel hangt er van af welke vakken, welke klas, zelflerend vermogen.
Edit: het was dus 42u krokus en paasvakantie ingerekend (januari tot april) maar dus geen grote vakantie bv
En iedereen vulde maar 7 opeenvolgende dagen in
Uren zeggen niks. Te zien wat ze allemaal rekenen. Als ik eens een mailtje krijg van een student zie ik dat niet als werken hoor.
Ik ga geregeld iets drinken met mensen die aan hun doctoraat bezig zijn, en je krijgt toch wel altijd hetzelfde te horen: heel veel/te veel werkdruk.
Op het werk hier lopen er ook allemaal phd'ers rond, en de helft heeft gezondheidsklachten (hernia blijkt populair) overgehouden aan die 4/6 jaar.
Heb ook wat persoonlijke gesprekken gehad met mijn promotor (= een prille joviale 50'er), en zijn letterlijke woorden waren dat je echt gemaakt moet zijn voor academia, of dat je anders vroeg of laat onder de prestatiedruk bezwijkt. De man was echt door en door gepassioneerd, maar als ik zo'n beetje tussen de lijnen door luisterde, was er in zijn leven niet veel ruimte meer om niet met onderzoek/al de rest wat prof zijn inhoudt bezig te zijn.

Ik had tot redelijk recent enorm veel interesse om te doctoreren, maar die belangstelling is serieus getemperd. Er is gepolst geweest of ik interesse heb in een doctoraat, en er komen volgend jaar wel wat bursalen vrij bij mijn promotor of redelijk verwante domeinen, maar ik weet niet. Ik zie doctoreren in iets heel 'employable' (in mijn geval competition economics of macroprudentieel/financieel beleid) wel zitten, maar dan zal het doctoraat behalen en byebye zijn.
Val nog liever dood dan dat ik moet afhangen van journals om papers te willen publiceren, moet verhuizen naar het buitenland om toch maar een vaste positie vast te krijgen, altijd moet schooien voor financiering, etc. Dan nog veel liever een corporate whore of een statutaire lamzak worden. 😂

Moet mij toch eens uitleggen hoe het komt dat het maximumsalaris zogezegd 73k is, maar het maandsalaris dan wel 12k.
Wegblijven van zulke jobs. Doctoreren voor wat, laat een ander dat maar doen en een Vitamine D tekort oplopen. Als je toch in het onderwijs wil, kies dan voor een hogeschool. Niveau niet te hoog, veel vakantie waar je met rust gelaten wordt, weinig mensen die in je nek staan te blazen. En met wat geluk voltijds werken op 4 werkdagen.

En wat is een QP?
Als je nieuwsgierig bent zoek dan “QP Pharma” op.

Een QP of Qualified Person is iemand dat een ManaMa Industriële Farmacie gedaan heeft en tijdens de opleiding een QP certificatie kreeg (tijdens een stage).

(Ik ben niet zeker of een master (industriële) farmacie genoeg is om QP te worden.)

Een QP is iemand dat medicijnen kan verifiëren voordat ze naar de mensen gaan. Een QP certificaat is geldig over de hele EU wat best wel geweldig is. Ze geven de laatste check ✅.

Volgens Google kan je in Nederland €80k verdienen en zelfs meer dan €100k in Duitsland. In de VK kan je zelfs £1k/dag verdienen.

Dus uit nieuwsgierigheid vraag ik me wel af wat ze in België verdienen.

Ik neem aan dat het een zeer stressvolle job is omdat als je geen ✅ geeft dan gaan de managers en andere mensen waarschijnlijk woedend zijn.

Laatst bewerkt:
Als je nieuwsgierig bent zoek dan “QP Pharma” op.

Een QP of Qualified Person is iemand dat een ManaMa Industriële Farmacie gedaan heeft en tijdens de opleiding een QP certificatie kreeg (tijdens een stage).

(Ik ben niet zeker of een master (industriële) farmacie genoeg is om QP te worden.)

Een QP is iemand dat medicijnen kan verifiëren voordat ze naar de mensen gaan. Een QP certificaat is geldig over de hele EU wat best wel geweldig is. Ze geven de laatste check ✅.

Volgens Google kan je in Nederland €80k verdienen en zelfs meer dan €100k in Duitsland. In de VK kan je zelfs £1k/dag verdienen.

Dus uit nieuwsgierigheid vraag ik me wel af wat ze in België verdienen.

Ik neem aan dat het een zeer stressvolle job is omdat als je geen ✅ geeft dan gaan de managers en andere mensen waarschijnlijk woedend zijn.

Volgens mij is dat optimistisch.

Ik zou dus eerder zeggen dat het afhangt van uw ervaring erin. En dat het voor de rest schommelt tussen 3k en 6.6k loon. Met uitschieters tot 110k.
Op stepstone stelt men : Het salaris gemiddelde voor een Qualified Person is 47.900 €. De salarissen van Qualified Person variëren van 39.200 € tot 56.500 €.

Volgens mij is dat optimistisch.

Ik zou dus eerder zeggen dat het afhangt van uw ervaring erin. En dat het voor de rest schommelt tussen 3k en 6.6k loon. Met uitschieters tot 110k.
Op stepstone stelt men : Het salaris gemiddelde voor een Qualified Person is 47.900 €. De salarissen van Qualified Person variëren van 39.200 € tot 56.500 €.
Ik denk dat slechts 1 persoon dat glassdoor salaris invulde. Vandaar de “geringe betrouwbaarheid”.

Trouwens heb je de overheid online vacature grondig gelezen? Kijk eens naar “maximaal aantal uren per week”. 18 UREN. Ik herhaal 18 UREN. €5k/maand voor 18 uren werk/week. Jezus Christus man.

Dat is echt ziek goed vind ik. Ik zou dat job direct doen tot mijn pensioen.

Deze job betaalt veel beter dan ik dacht voor een part-time job.

Volgens de universiteit van Amsterdam verdienen ze echt rond de 80K hoor en dat is een rapport van 2013. Dus sowieso meer dan 100k nu.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat slechts 1 persoon dat glassdoor salaris invulde. Vandaar de “geringe betrouwbaarheid”.

Trouwens heb je de overheid online vacature grondig gelezen? Kijk eens naar “maximaal aantal uren per week”. 18 UREN. Ik herhaal 18 UREN. €5k/maand voor 18 uren werk/week. Jezus Christus man.

Daarom dat ik de andere links er ook heb bijgezet. En als je dan naar stepstone en zo kijkt dan spreekt men over bedragen tussen de 3 en de 6.6k bruto voor een full time betrekking.

Voor de rest wordt bij mijn weten in de verloningsschaal bij de overheid altijd de verloning gegeven voor een full-time. Waar je bij part-time betrekking dan maar een stuk van krijgt.

Maar zoals altijd zullen er ook wel mensen zijn, maar dat zijn dan geen starters, die die vermelde 100k verdienen.
Ik zou niet te veel geloven van die get rich quick schemes.

Daarom dat ik de andere links er ook heb bijgezet. En als je dan naar stepstone en zo kijkt dan spreekt men over bedragen tussen de 3 en de 6.6k bruto voor een full time betrekking.

Voor de rest wordt bij mijn weten in de verloningsschaal bij de overheid altijd de verloning gegeven voor een full-time. Waar je bij part-time betrekking dan maar een stuk van krijgt.

Maar zoals altijd zullen er ook wel mensen zijn, maar dat zijn dan geen starters, die die vermelde 100k verdienen.
Ik zou niet te veel geloven van die get rich quick schemes.
Waarom zouden ze een full-time salaris bij een part-time job zetten? Dat is toch bijzonder dom?

Daar staat maximaal 18 uren met de gegeven schaal. Ik weiger te geloven dat ze serieus een full time salaris bij een part time job zetten. Dat is gewoon oplichterij.

Trouwens volgens de glassdoor salaris van Duitsland verdient men rond de €110k en het heeft een “grote betrouwbaarheid”.

Volgens de analyse van de universiteit van Amsterdam verdient men daar rond de 80k (in 2013) ondertussen waarschijnlijk ook rond de 110k.

Ik weiger te geloven dat een QP in België zo weinig betaald. Kei veel Pharma bedrijven hier, gewoon niet logisch.

Volgens de universiteit van Amsterdam verdienen ze echt rond de 80K hoor en dat is een rapport van 2013. Dus sowieso meer dan 100k nu.

Jesus Christus. Een job in farma met verantwoordelijkheid dit 10k per maand betaalt. Mijn broek zakt af...

De kans is uiteraard zeer groot dat ze een
junior 23jarige met het juiste certificaat extern aanwerven En 150k/y geven en de blockbuster producten laten final aftekening op doen. Want ja, zo werkt het... :laugh:

Onze QA is consultant, 800 per dag of zo. Biotech diagnostiek. Misschien moet je dat eens proberen. Mag je dagelijks sparren met ettertjes zoals mezelf. Lots of fun en 200k per jaar.

Die mag dagelijks met 10 Phds "vechten". Als je enkel een blaadje papier hebt als adelbrieven, word je op 2d kapotgespeeld en is het game over. ...

Btw, die vacature van je is geen finale verantwoordelijkheid, he. En dat is al heel wat adelbrieven bovenop het blaadje QP. En dat lijkt me een realistisch loon in belgie voor iets gelijkaardig.

Btw, liefscience QA in belgie, steek je hand op en je mag beginnen. Ik ken op zijn minst 10 vacatures waar je kunt beginnen. Wel deftige skills en ervaring hebben...

Jesus Christus. Een job in farma met verantwoordelijkheid dit 10k per maand betaalt. Mijn broek zakt af...

De kans is uiteraard zeer groot dat ze een
junior 23jarige met het juiste certificaat extern aanwerven En 150k/y geven en de blockbuster producten laten final aftekening op doen. Want ja, zo werkt het... :laugh:

Onze QA is consultant, 800 per dag of zo. Biotech diagnostiek. Misschien moet je dat eens proberen. Mag je dagelijks sparren met ettertjes zoals mezelf. Lots of fun en 200k per jaar.

Die mag dagelijks met 10 Phds "vechten". Als je enkel een blaadje papier hebt als adelbrieven, word je op 2d kapotgespeeld en is het game over. ...

Btw, die vacature van je is geen finale verantwoordelijkheid, he. En dat is al heel wat adelbrieven bovenop het blaadje QP. En dat lijkt me een realistisch loon in belgie voor iets gelijkaardig.

Btw, liefscience QA in belgie, steek je hand op en je mag beginnen. Ik ken op zijn minst 10 vacatures waar je kunt beginnen. Wel deftige skills en ervaring hebben...
Betaalt QA zo goed of is dat enkel in Pharma/biotech?

Betaalt QA zo goed of is dat enkel in Pharma/biotech?

In de marketing afdeling van een pittakot niet waarschijnlijk.

Maar in sectoren waar je met mensenlevens speelt, daar schijnt kwaliteit belangrijk te zijn.

Maar je moet dus QA willendl doen en je moet kunnen zinvol sparren met onderzoekers. Weinigen gegeven om dat deftig te doen.

Ik weiger te geloven dat een QP in België zo weinig betaald. Kei veel Pharma bedrijven hier, gewoon niet logisch.

Heb jij uw eigen document überhaupt gelezen ?
Gewoon pagina 12 zie je dat de verloning schommelt tussen 40k - 120k per jaar. Waarbij alles afhangt, zoals Cege het zo mooi kan zeggen, van de adelbrieven die je kan voorleggen en de verantwoordelijkheid die je voorgeschoteld krijgt samen met de anciënniteit (iemand van 25j zal minder verdienen dan een veteraan QP van 55+). Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze ook nog eens andere contracten kunnen hebben met andere verloningsgroottes op.

Dus ja een loon van 3k - 6.6k kan dan perfect als normaal te stellen. Waarbij er dan de mogelijkheid is om uitschieters te hebben.

Waarom zouden ze een full-time salaris bij een part-time job zetten? Dat is toch bijzonder dom?

Daar staat maximaal 18 uren met de gegeven schaal. Ik weiger te geloven dat ze serieus een full time salaris bij een part time job zetten. Dat is gewoon oplichterij.

Over Nederlandse overheidsvacatures, je moet wel de bron bekijken. Niet zo'n indexwebsite die vacatures inzamelt.
En @Renegadexxripxx heeft gelijk dat ze het brutomaandloon tonen voor een voltijdse functie geven ookal is het een halftijdse functie.

Natuurlijk, je mag geloven dat de cateringmedewerker in een bedrijfsrestaurant 2.400 bruto verdient voor 20u per week bij de overheid (Wat niet zo is natuurlijk )
  • Salarisniveauschaal 3
  • MaandsalarisMin €2.394 – Max. €2.788 (bruto)
  • DienstverbandTijdelijke aanstelling
  • Contractduur2 jaar
  • Minimaal aantal uren per week20
  • Maximaal aantal uren per week20

Niet dom, geen oplichterij. Gewoon normale en logische gang van zaken.

In de marketing afdeling van een pittakot niet waarschijnlijk.

Maar in sectoren waar je met mensenlevens speelt, daar schijnt kwaliteit belangrijk te zijn.

Maar je moet dus QA willendl doen en je moet kunnen zinvol sparren met onderzoekers. Weinigen gegeven om dat deftig te doen.

Ze verdienen in big pharma veel geld omdat er in die bedrijven gigantisch veel geld omgaat en ze dus veel meer kunnen en willen betalen voor de juiste mensen. Heeft geen hol met mensenlevens te maken.

Een QP is gewoon een soort van compliance officer, in andere sectoren verdienen mensen die eender wat moeten controleren en waar er mogelijks veel geld vanaf hangt even goed veel geld. Ervaren (externe) auditors, die zullen ook niet bij het OCMW moeten gaan aankloppen.

Over Nederlandse overheidsvacatures, je moet wel de bron bekijken. Niet zo'n indexwebsite die vacatures inzamelt.
En @Renegadexxripxx heeft gelijk dat ze het brutomaandloon tonen voor een voltijdse functie geven ookal is het een halftijdse functie.

Natuurlijk, je mag geloven dat de cateringmedewerker in een bedrijfsrestaurant 2.400 bruto verdient voor 20u per week bij de overheid (Wat niet zo is natuurlijk )
  • Salarisniveauschaal 3
  • MaandsalarisMin €2.394 – Max. €2.788 (bruto)
  • DienstverbandTijdelijke aanstelling
  • Contractduur2 jaar
  • Minimaal aantal uren per week20
  • Maximaal aantal uren per week20

Is dat niet normaal dat het loon dat vermeld wordt het 'normale' voltijdse maandloon is? En als je dan aan 50% werkt (is in Nl een voltijdse baan 38 of 40u?), moet je gewoon maal 0,5 doen eh. Op mijn arbeidscontract staat brutojaarloon van 56.000, maar ik werk hier maar een half jaar, dus nogal logisch dat ik dan de helft heb.

Heb jij uw eigen document überhaupt gelezen ?
Gewoon pagina 12 zie je dat de verloning schommelt tussen 40k - 120k per jaar. Waarbij alles afhangt, zoals Cege het zo mooi kan zeggen, van de adelbrieven die je kan voorleggen en de verantwoordelijkheid die je voorgeschoteld krijgt samen met de anciënniteit (iemand van 25j zal minder verdienen dan een veteraan QP van 55+). Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze ook nog eens andere contracten kunnen hebben met andere verloningsgroottes op.

Dus ja een loon van 3k - 6.6k kan dan perfect als normaal te stellen. Waarbij er dan de mogelijkheid is om uitschieters te hebben.

QA is nu wel typisch 1 van die jobs waar een titel echt geen kloten zegt, hence, als je een enquete doet zal er giga spread op zitten.

QA is een beetje zoals een veiligheidsgordel in een auto. Je hebt ze nodig uit principe, maar wilt ze nooit echt nodig hebben. Consequently, er zijn naar mijn ervaring 3 soorten QA:
  1. QA die enkel geld kost en geen fluit quality opbrengt. Bij elke scheet een race harnas gordel met kuipzetel willen. Gevolg is dat je ipv een ritje van 2 min naar de frituur te voet gaat en 10 min weg bent. Alles beter dan een half uur bezig te zijn met in je auto te raken. In praktijk komt dat neer op neuten over waar je pagina nummertje staat, 3d kakken als je een tabelletje op de misse plaats zet in een document of oeverloos palaveren over details die er totaal niet toe doen, terwijl de high-level stuff nooit bekeken wordt. Die sjarels hebben ook zeer weinig technisch inzicht en vallen dus als 'veiligheid' terug op altijd en overal het strengste te willen zodat de audits geslaagd kunnen zijn. Jammerlijk genoeg gaan die dus bijna nooit buiten vliegen want in principe doen ze hun QA werk. Alleen jammer dat ze geld kosten en de overall efficientie naar beneden duwen.
  2. QA die wishy washy is. Ruggengraat van een kwal. Die kun je rondduwen zoals je wil en gewoon je mening door duwen. Beetje zoals een veiligheidsgordel die eigenlijk van papier is. Gaat 99% van de keren goed, tot je eens crasht en een blik tomatenpuree op je raam hebt. Een goeie manager zal dat redelijk snel door hebben en ofwel wordt die geparkeerd om zinloze/risicoloze projecten te doen of in combinatie van #1 hierboven gezet ofwel vliegt die buiten.
  3. QA waar je iets aan hebt. Pragmatiek en streng wanneer het moet en coulant wanneer het kan. Die zal er voor zorgen dat de SMEs hun werk kunnen doen, proactief QA issues flaggen zodat er tijdig data verzameld kan worden/proces uitgewerkt kan worden/... Deze zijn zeldzaam, maar een zaligheid om mee te werken. Want draai en keer het zoals je wil. QA #2 is leuk, tot je een audit hebt en tegen het venster plakt. Je kunt corners cutten, maar uiteindelijk mag je het zelf opruimen.
De meeste mensen die al lang als QA ergens hangen zijn ofwel #1 of #3. #3 word je uiteindelijk maar door bepaalde skillset te hebben en ervaring te hebben.

Ze verdienen in big pharma veel geld omdat er in die bedrijven gigantisch veel geld omgaat en ze dus veel meer kunnen en willen betalen voor de juiste mensen. Heeft geen hol met mensenlevens te maken.

Een QP is gewoon een soort van compliance officer, in andere sectoren verdienen mensen die eender wat moeten controleren en waar er mogelijks veel geld vanaf hangt even goed veel geld. Ervaren (externe) auditors, die zullen ook niet bij het OCMW moeten gaan aankloppen.

Is dat niet normaal dat het loon dat vermeld wordt het 'normale' voltijdse maandloon is? En als je dan aan 50% werkt (is in Nl een voltijdse baan 38 of 40u?), moet je gewoon maal 0,5 doen eh. Op mijn arbeidscontract staat brutojaarloon van 56.000, maar ik werk hier maar een half jaar, dus nogal logisch dat ik dan de helft heb.

Ik durf het niet te zeggen. Ik vermoed bij de overheid dat men vaak het idee heeft: "Alles staat in schalen, reken het zelf maar uit. Trekt uw plan."
In de privé is het niet zo gebruikelijk om het loon op de vacature te zetten :p.

Hier zetten ze het nu wel zelf erop maar waarschijnlijk als "geste" of omdat de personeelsdienst van gemeente Harelbeke geen goesting heeft in voortdurend telefoons daarover te krijgen :p.

Bruto aanvangsloon op maandbasis volgens de wettelijke barema’s voor een 4/5e tewerkstelling:
  • Aanvangsbrutowedde: € 2.330,55/maand
  • Met 12 jr. anciënniteit: geldelijk & schaal: € 2.706,53/maand

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan