Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ondertussen voorstel binnen inderdaad 5200 brutto, en dan voor de rest nog al de rest(verzekering, maaltijdcheques, eco, onkostenvergoeding, etc...) met een keuze van EV tussen 50k en 60k. Sector IT-Software.
In een andere sector/regio zou dat naar de 6k kunnen gaan, maar als dit dicht bij huis is en een interessante job, lijkt me dat zeker niet verkeerd.

Onlangs gesolliciteerd voor een job..ze vroegen hoeveel ik verdiende. Uiteraard bruto wat extra aan toegevoegd..das het spel van onderhandelen i guess.
Ze willen mij aannemen..maar vragen mijn loonfiche. Uiteraard klopt die niet met wat ik gezegd heb. "Dan kunnen we zien hoe je loon exact samengesteld is".
Ter info, ik heb er bruto 6-7% bijgedaan.
Ik heb een loonfiche doorgestuurd waarbij mn forfaitaire kost ook opgeblazen is geweest door mijn werkgever die maand doordat ik extra heb moeten werken. Hierdoor komt mn netto zelfs hoger dan ik hen gezegd heb.

Hoe reageren jullie hierop, als jullie die vraag krijgen?

Onlangs gesolliciteerd voor een job..ze vroegen hoeveel ik verdiende. Uiteraard bruto wat extra aan toegevoegd..das het spel van onderhandelen i guess.
Ze willen mij aannemen..maar vragen mijn loonfiche. Uiteraard klopt die niet met wat ik gezegd heb. "Dan kunnen we zien hoe je loon exact samengesteld is".
Ik heb een loonfiche doorgestuurd waarbij mn forfaitaire kost ook opgeblazen is geweest door mijn werkgever die maand doordat ik extra heb moeten werken. Hierdoor komt mn netto zelfs hoger dan ik hen gezegd heb.

Vraag ze eens of je iemand vervangt of een extra werknemer bent.

Zij willen groeien, jij ook. Ik versta dat Jip en Janneke gedrag van recruiters niet. Gaan ze je plots niet meer moeten hebben als bleek dat je 20k verdiende en nu voor minder gaat werken? Of dat, godbetert, je wil veranderen om meer te verdienen?

Een van de redenen waarom ik iets anders zoek is omdat ik vind dat ik onderbetaald ben tegenover mijn marktwaarde. Ik zou mezelf graag xxx bruto zien verdienen.

Ter info: je zal sowieso vakantieattest moeten bezorgen aan nieuwe WG, en voor zover ik weet kan de nieuwe WG op basis daarvan weten wat je brutoloon was.

Waarom zou je dat via een soort vreemde werkgever-als-leasing willen regelen?
Mijn werkgever heeft ook een aantal wagens op de zaak gekocht, het enige verschil is dat ze niet elke maand een leasingfactuur betalen maar éénmaal een factuur van de aankoop, en nu de facturen van het onderhoud. Vanuit standpunt werknemer merk je dat zelf niet.

Is dat eigenlijk niet gewoon wat dit is?
Maar dan met een stuk eigen opleg. Is ook niet ongewoon.

Soms vraag ik me af waarom ik in loondienst blijf als ik zie wat freelancers verdienen. Ondanks dat ik niet slecht verdien zou ik het toch bijna kunnen verdubbelen zo blijkt.
Maar ik heb wel veel vrijheid van uren, kies waar ik werk (thuis of kantoor, geen limiet, gewoon fair use policy eigenlijk), wanneer ik verlof neem, best leuke collega's, autonomie, niemand die in mijn nek hijgt, kantoor is een kwartiertje van huis..
Maar is het dat allemaal waard om te zeggen: ik blijf een "werknemerkneusje" en alles wordt voor mij geregeld.

Zijn er nog mensen die bewust in loondienst blijven werken? Uiteindelijk zijt ge dan, zelfs al zijt ge goed betaald, nog altijd een pak goedkoper dan een freelancer.

Drie weken geleden een nieuwe functie opgenomen. Persoon die ook in de running was heeft ontslag gegeven tgv het feit dat hij de job niet had. Nu krijg ik bericht van een andere werkgever waar ik 4 - 5maand geleden gesolliciteerd had maar niks meer van gehoord had dat ik daar kan beginnen.

Package andere WG is bruto jaarloon + 35% en bedrijfswagen erbij, wat ik nu niet heb. Wel niveau hoger qua verantwoordelijkheid en stress.

Op zich voel ik me natuurlijk aangetrokken maar ergens vind ik dat ik dat niet kan maken om na 3weken ontslag te geven? Ik vind dd huidige job leuk nu, maar het verschil in loon is groot natuurlijk.

Zouden jullie het zo snel durven aftrappen? Blijft in zelfde sector dus extra gevoelig....

Drie weken geleden een nieuwe functie opgenomen. Persoon die ook in de running was heeft ontslag gegeven tgv het feit dat hij de job niet had. Nu krijg ik bericht van een andere werkgever waar ik 4 - 5maand geleden gesolliciteerd had maar niks meer van gehoord had dat ik daar kan beginnen.

Package andere WG is bruto jaarloon + 35% en bedrijfswagen erbij, wat ik nu niet heb. Wel niveau hoger qua verantwoordelijkheid en stress.

Op zich voel ik me natuurlijk aangetrokken maar ergens vind ik dat ik dat niet kan maken om na 3weken ontslag te geven? Ik vind dd huidige job leuk nu, maar het verschil in loon is groot natuurlijk.

Zouden jullie het zo snel durven aftrappen? Blijft in zelfde sector dus extra gevoelig....
35% en bedrijfswagen erbij, en jij twijfelt?
Andersom, wat denk je dat je werkgever zou doen als die een zelfde kwalitatieve persoon heeft gevonden die zou willen werken voor 35% minder (en een denkbeeldige auto minder).

Het gaat slechts om een handvol werknemers - principe van werkgever is: leasen is veel duurder dan kopen, dus ik koop hem en vraag vervolgens een deel van het bruto loon aan werknemer.

Werkgever wordt geconfronteerd met een nieuwe trend: arbeiders (lassers, montage binnendienst) worden continue gecontacteerd door werkgevers en die bieden allemaal een wagen aan, typisch loonpakket voor ervaren lasser bij ons is 22-25 €/h + MC - echter zal daar een wagen bij moeten komen of we zijn onze mensen kwijt. Ik dacht dat onze mensen vrij goed betaald werden - blijkbaar elders nog meer, heb deze morgen het voorstel zelf kunnen inkijken. De wagen is wel vrij basic - niet ondenkbaar dat een aantal liever met iets anders rijden.
Uit nieuwsgierigheid: gaat dit dan over elektrische bedrijfswagens?

Uit nieuwsgierigheid: gaat dit dan over elektrische bedrijfswagens?

Uit ervaring zal dit als volgt verlopen: eerst wat ballonnetjes oplaten - dan kiezen (ik vermoed dat dit een cafetariaplan zal worden) - en dan eens kijken naar de kosten in detail i.f.v. de fiscaliteit - kleine KMO met handvol werknemers.

Jammer dat er hier weinig arbeiderslonen gepost worden - als ik zie dat onze lassers (dertigers) rond de 4k bruto hebben ... dat lijkt mij toch al een stevig loon. Er zitten ook een aantal dromers bij - in de zin van: een wagen kost niets voor een bedrijf - we verwachten een X5 of iets in die aard.

Mits tactvol meegedeeld zal dit wel volstaan zeker - als er ooit al een vraag over komt - bij HR zullen ze dat ook wel weten denk ik dan, ze willen u aannemen: dat is het belangrijkste.

Mits tactvol meegedeeld zal dit wel volstaan zeker - als er ooit al een vraag over komt - bij HR zullen ze dat ook wel weten denk ik dan, ze willen u aannemen: dat is het belangrijkste.
Het zou volgens u niet kunnen leiden tot "Ela, ge hebt daar gelogen. Ge hebt ons vertrouwen geschaad..das geen goed begin eh"?
Tis nu ook ni dat ik er 1000€ bijgedaan heb ofzo. Ding is wel, ze hebben mn zogezegde loon ook letterlijk op mn CV genoteerd.

Soms vraag ik me af waarom ik in loondienst blijf als ik zie wat freelancers verdienen. Ondanks dat ik niet slecht verdien zou ik het toch bijna kunnen verdubbelen zo blijkt.
Maar ik heb wel veel vrijheid van uren, kies waar ik werk (thuis of kantoor, geen limiet, gewoon fair use policy eigenlijk), wanneer ik verlof neem, best leuke collega's, autonomie, niemand die in mijn nek hijgt, kantoor is een kwartiertje van huis..
Maar is het dat allemaal waard om te zeggen: ik blijf een "werknemerkneusje" en alles wordt voor mij geregeld.

Zijn er nog mensen die bewust in loondienst blijven werken? Uiteindelijk zijt ge dan, zelfs al zijt ge goed betaald, nog altijd een pak goedkoper dan een freelancer.
Ik ben ook al heel lang aan het twijfelen. Ik zit wat in een gouden kooi: overheid, wat doorgegroeid, goed loon, goed pensioen, werkzekerheid, meestal 9-5 maar tegenwoordig is er vaak avondwerk bij.
Wat me tegenhoudt is de vrees om héél veel uren te moeten draaien en dus lange dagen van huis weg te zijn. Niet voldoende werk vinden... Ik heb nu wel al eens spontaan een aanbieding gekregen van 650/dag 1d/week. (OH&S-sector)

Ik ben ook al heel lang aan het twijfelen. Ik zit wat in een gouden kooi: overheid, wat doorgegroeid, goed loon, goed pensioen, werkzekerheid, meestal 9-5 maar tegenwoordig is er vaak avondwerk bij.
Wat me tegenhoudt is de vrees om héél veel uren te moeten draaien en dus lange dagen van huis weg te zijn. Niet voldoende werk vinden... Ik heb nu wel al eens spontaan een aanbieding gekregen van 650/dag 1d/week. (OH&S-sector)
Op zich werk je niet langer dan een gewone werknemer maar de kans zit er wel in dat je een dag of 2 naar Brussel oid moet. En dat zou de dagen wel lang maken tov mijn huidige job.
Ook weet ik niet direct hoe je als nieuwe werknemer/freelancer je jezelf goed kan inwerken als je 3 dagen of meer van thuis werkt.

Ik blijf bewust in loondienst. Freelancer worden zou voor mij betekenen dat ik ook tijd steek in mezelf verkopen, netwerken, etc. - allemaal dingen waar ik absoluut geen passie voor heb. En grote kans op terug meer reizen voor het werk, langer woon-werk verkeer, etc.
Ook meer bezig zijn met de basis zaken op orde zetten, eventueel in bedrijven waar de organisatie niet mee wil.
Bij mijn huidig werk had ik ook als freelancer kunnen werken, maar dat zou voor mij schijnzelfstandigheid zijn als ik dat 5 dagen op 5 zou doen, ga ik uit principe niet overwegen ook al scheelt het netto een pak geld.

My 2 cents: zodra je voldoende verdient om deftig te kunnen leven en sparen, weegt tevredenheid over je jobinhoud, hoe je je dagen vult, etc. soms meer door dan nog meer geld verdienen.

Ik blijf bewust in loondienst. Freelancer worden zou voor mij betekenen dat ik ook tijd steek in mezelf verkopen, netwerken, etc. - allemaal dingen waar ik absoluut geen passie voor heb. En grote kans op terug meer reizen voor het werk, langer woon-werk verkeer, etc.
Ook meer bezig zijn met de basis zaken op orde zetten, eventueel in bedrijven waar de organisatie niet mee wil.
Bij mijn huidig werk had ik ook als freelancer kunnen werken, maar dat zou voor mij schijnzelfstandigheid zijn als ik dat 5 dagen op 5 zou doen, ga ik uit principe niet overwegen ook al scheelt het netto een pak geld.

My 2 cents: zodra je voldoende verdient om deftig te kunnen leven en sparen, weegt tevredenheid over je jobinhoud, hoe je je dagen vult, etc. soms meer door dan nog meer geld verdienen.
Leuk om die insteek eens te lezen en ik kan me daar zeker wel in vinden.
Al heb ik het gevoel dat een berichtje op linkedin genoeg "networking" is om een opdracht binnen te halen. Dus dat verkopen en netwerken valt goed mee.

Maar elke dag mijn kindjes op school kunnen afzetten en 's avonds nog steeds op een redelijk uur thuis zijn is ook veel waard.

Het zou volgens u niet kunnen leiden tot "Ela, ge hebt daar gelogen. Ge hebt ons vertrouwen geschaad..das geen goed begin eh"?
Tis nu ook ni dat ik er 1000€ bijgedaan heb ofzo. Ding is wel, ze hebben mn zogezegde loon ook letterlijk op mn CV genoteerd.

Dat denk ik niet nee, mss vermelden maar een breekpunt zal dat niet worden. Hebben ze trouwens al een voorstel geformuleerd - ik veronderstel van wel?

kans is groot dat die recruiter dat niet eens opmerkt. Plus die weet ook hoe het spel gespeeld wordt. En moesten ze er naar vragen kan je altijd zeggen dat je het loon gemeld hebt waarop je mikt :-).

Terug
Bovenaan