Tuurlijk wel, is allemaal maar hoe je er naar kijkt.Aaah, is mijn salariswagen volledig gratis? Wanneer ik laatst keek, was dat toch niet het geval.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tuurlijk wel, is allemaal maar hoe je er naar kijkt.Aaah, is mijn salariswagen volledig gratis? Wanneer ik laatst keek, was dat toch niet het geval.
Ik betaal anders maandelijks €175 netto bijdrage en daar komt nog eens een stukje VAA bij (omdat die hoger ligt dan mijn eigen bijdrage).Tuurlijk wel, is allemaal maar hoe je er naar kijkt.
Ik had moeten schrijven 'bijna gratis' danIk betaal anders maandelijks €175 netto bijdrage en daar komt nog eens een stukje VAA bij (omdat die hoger ligt dan mijn eigen bijdrage).
Uiteraard is dat een heel stuk goedkoper dan diezelfde wagen privé te financieren. En ja, de politiek heeft hier een regeling in het leven geroepen die interessant is voor de werkgever om iets extra te geven aan de werknemers (want gewoon loon wordt kapot belast). Dus kom aub niet met een hele case af dat een salariswagen een hele goede deal is voor de werknemer, dat weet ik.
Maar onder gratis versta ik: niets moeten betalen -> dus geen eigen bijdrage, geen VAA. En dat is niet het geval ;-)

Het is beter dan gratis, want het alternatief kost je een pak meer dan die vaa en eigen bijdrage.Ik had moeten schrijven 'bijna gratis' dan![]()
Aaah, is mijn salariswagen volledig gratis? Wanneer ik laatst keek, was dat toch niet het geval.
Ik vind het toch maar raar om dat als gratis te definiëren. Je moet er toch voor werken? En mogelijks had je een wat hoger brutoloon gehad als je die treinabonnement niet had.Hetgeen wat wel volledig gratis is, is mijn treinabonnement.
Ik betaal anders maandelijks €175 netto bijdrage en daar komt nog eens een stukje VAA bij (omdat die hoger ligt dan mijn eigen bijdrage).
Uiteraard is dat een heel stuk goedkoper dan diezelfde wagen privé te financieren. En ja, de politiek heeft hier een regeling in het leven geroepen die interessant is voor de werkgever om iets extra te geven aan de werknemers (want gewoon loon wordt kapot belast). Dus kom aub niet met een hele case af dat een salariswagen een hele goede deal is voor de werknemer, dat weet ik.
Maar onder gratis versta ik: niets moeten betalen -> dus geen eigen bijdrage, geen VAA. En dat is niet het geval ;-)
Ik vind het toch maar raar om dat als gratis te definiëren. Je moet er toch voor werken? En mogelijks had je een wat hoger brutoloon gehad als je die treinabonnement niet had.
Ach ja we noemen dat een netto bijdrage en VAA, maar uiteindelijk is dat ook maar gewoon geld dat van uw bruto afgaat. Maar ja onder die definitie is er niks gratis. Ook renegade zijn abbonement niet want hij betaalt er voor in tijd en belastingen
Mijn eerste loon als jonge IT'er in 2010 was 2000 euro bruto en een BMW 3. Als ik nu zie wat zo een wagen "maar" kostte voor het bedrijf, heb ik die mannen een serieuze bom geld opgebracht. Jong en naief was ikDenk dat sommigen vergeten dat een bedrijfswagen (zeker in consulting) vaak wordt gegeven in ruil voor een lager brutoloon :

Tgoch, je wordt al werknemer verplicht om voor een paar 100 euro per maand van uw netto-loon verplicht een wagen van uw werk te huren. Die je ook onmiddelijk kwijt bent als je de job kwijt bent.Ik had moeten schrijven 'bijna gratis' dan![]()
Het is echt zot, bij mijn nonkel hebben ze fleetbedragen 20% verhoogd en dat is eigenlijk nog niet voldoendeDenk dat sommigen vergeten dat een bedrijfswagen (zeker in consulting) vaak wordt gegeven in ruil voor een lager brutoloon :/.
Nu de bedrijfswagens een stuk duurder worden en er een taxshift in de lonen zit aan te komen zal men minder snel voor de bedrijfswagen kiezen.
Ik denk dat ze stoten op de realisatie dat hybride duur is(en nog afgeraden, want die worden ook afgebouwd), EV nog duurder en dat diesel en benzine afgebouwd en afgestraft wordt.Het is echt zot, bij mijn nonkel hebben ze fleetbedragen 20% verhoogd en dat is eigenlijk nog niet voldoende
Maarja mobiliteitsbudget is ook een gedrocht waar je geluk mee moet hebben (1cm verder wonen kan u 100en euro's kosten)
Vooral de rentes zijn gestegen laatste tijdIk denk dat ze stoten op de realisatie dat hybride duur is(en nog afgeraden, want die worden ook afgebouwd), EV nog duurder en dat diesel en benzine afgebouwd en afgestraft wordt.
En EV is niet voor iedereen geschikt, het gaat er vaak stilletjes van uit dat je een oprit hebt thuis(en liefst nog zonnepanelen ook). De 3 laadpalen hier op het plein zijn 24/7 bezet met plugin-hybrides. Mobiliteitsbudget gaat er ook van uit dat je elke dag naar dezelfde bureau moet, of elke dag naar dezelfde werkplek moet. Dus voor werkvolk op verplaatsing is dat gewoon geen optie.
Binnen een jaar of 4-5 gaat dat stukken beter zijn als hopelijk EV's wat zakken in prijs. Of toch hopelijk.
Ah bon, dat verklaart idd wel een hoop.Vooral de rentes zijn gestegen laatste tijd
Ook al. Daarnaast stijgen de solidariteitsbijdragen vanaf 1 juli gevoelig (naast de reeds ruim gekende fiscale veranderingen vanaf 1/07).Vooral de rentes zijn gestegen laatste tijd
.
dat kan in elk bedrijf verplicht worden na een beslissing van de ondernemingsraad (of via een alternatieve procedure)Dat kunnen ze toch niet verplichten?Of staat het in uw contract of in het algemeen reglement, dat je op bepaalde tijdstippen verplicht verlof moet nemen?
Ik dacht oktober of november voor het jaar er op. Zo worden hier altijd de verlengde weekends dan vastgelegd.Maar toch maar binnen een redelijke termijn?