contextbinder
Well-known member
Als je die lijst ziet en als je rondom jou ziet en in bepaalde wijken/streken komt dan vind ik onderstaande een vreemd artikel.
Dit aantal lijkt mij zo laag en onwaarschijnlijk. Als je gewoon al naar home equity kijkt tegenwoordig hoeveel er niet boven een half miljoen zitten.
Idd, vond dat ook zo'n vreemd artikel. Maar ik denk dat ze bedoelen (ook al zeggen ze van niet) 'direct' of redelijk snel beschikbaar. Iedereen met een ietwat groot huis (ook al is het indertijd gebouwd voor een appel en een ei) of gewoon een lap grond op een goede locatie, zit al snel aan een half miljoen.
Je gaat mij echt niet vertellen dat maar +/- 1/100 Belgen euromiljonair is. 1 miljoen is tegenwoordig nu ook weer niet zoveel eh. Genoeg om als gepensioneerde boomer nog zéér mooi de rest van uw dagen door te komen, maar als pakweg 40-jarige die nog 40 jaar moet leven zonder te werken ga je niet veel meer kunnen uitgeven dan 2000 per maand.
Feit is wel, een beetje kapitaal opbouwen is veel moeilijker dan eens je wat kapitaal hebt om dat snel te laten groeien. Met een half miljoen 'slim' geïnvesteerd kan je zonder te werken en met een normale levensstijl al snel rondkomen van de meerwaarde/intrest alleen, en al helemaal als je dan nog iets van andere inkomsten hebt.
In het artikel van HLN wordt de eigen woning buiten beschouwing gelaten wel - voor de meeste mensen inclusief de middenklasse is dat niet zelden het grootste cijfer. Mogelijks een deel van de verklaring van het lage aantal.
Verder zit er ook structureel een grote onderwaardering van ander vastgoed: genoeg bedrijven waar het vastgoed 500K waard is op papier VS paar miljoen in de praktijk - bij Colruyt gaat het bvb. om honderden miljoenen verschil boekwaarde VS echte waarde vandaag.
Bedrijfsleven en management
Zorg en welzijn
Onderwijs en onderzoek
Overheid en administratie
Veiligheid en defensie
Politiek en instellingen
Industrie & techniek
IT & technologie
Banken en financiën
Juridisch en notarieel
Wetenschap & innovatie
Media en entertainment