The early 2000s called, they want their reality back...
Mijn fout niet dat jij in het verleden wil blijven hangen en maatstaven van 10-20 jaar terug nog steeds als actuaal beschouwt. Of je dat doet uit ideologie of uit onwetendheid, dat laat ik maar aan je eigen oordeel over. Niet alles wat buiten je eigen ervaring valt, buiten je eigen inbeeldings/inleveingsvermogen valt, of buiten je eigen omgeving valt, is daarom buiten categorie, exceptioneel of hoort daarom tot de top.
6k-7k is een meer dan goed loon, maar ook niet meer of niet minder dan dat. Je overschat wat je met dat loon vandaag nog kan doen, en je onderschat hoeveel meer er daarboven nog zit.
Ik zag dan ook duidelijk: de ondergrens voor mensen met ervaring, kennis, skills & die de resultaten die dat bewijzen, ook kunnen ondersteunen. Dat hoeft daarom geen 20 jaar ervaring te zijn, dat zijn wel mensen die resultaten op de tafel kunnen leggen.
Dit jaar alleen al 5 profielen aangetrokken en aangeworven in België (regio Antwerpen/Kempen/West-Limburg/noorden Vlaams Brabant), voor verschillende functies (van lead planning tot lead aankoop, van Commercial excellence tot PMO). De laagste is daar begonnen aan 7200/maand, de hoogste zit aan 9200/maand. De kandidaten met de ervaring die we zochten, zaten vandaag allemaal al aan 7+, uitgezonderd diegene die aan 7200 begonnen is. Gelijkaardige functies in mijn peer netwerk (en daar zitten meerdere van de grootste bedrijven binnen België bij - excl Phama en excl Chemie) zitten in dezelfde vork, en in sommige gevallen zitten ze daar nog ferm boven. De meesten van hen hebben zelfs geen directe teams onder hen; elk van hun moet wel een globaal beleid gaan uittekenen en uitrollen, zonder daarbij aan het handje gehouden te moeten worden.
Dus zeker, het is zeker een stevige klap, maar voor profielen die resultaten kunnen neerzetten, die nieuwe dingen uit de grond kunnen stampen, die kunnen hervormen en/of die leadership aankunnen, is het wel een realiteit.