Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Dit is toch wel crazy dat die daar reclame voor maken....kom werken voor een minimumloon en krijg 2100 netto als je een kind ten laste hebt :oi22:
Die bruto-netto toestanden is volledig doorgeslagen....
Wie gaat die sociale zekerheid blijven financieren?
Tja, dat zal het bedrijf een zorg wezen en het is nu niet dat de meeste mensen plots gaan steigeren, omdat de poetshulp 2100 netto verdient door fiscale truckjes. De meeste zullen al lang blij zijn dat ze geen al te groot bruto-uurloon moet betalen.

voorbeeld toont aan dat je met een weinig veeleisende job 2100 eur net kan verdienen.
Er wordt veel focus gelegd op laaggeschoolden en hun precaire situatie, maar zoals @cege zegt: 2000 bruto meer voor amper 500 eur netto. Meer stress etc.. én gecatalogeerd als rijke volgens bepaalde strekkingen.
Stemt tot nadenken.

Ik kom nog van de generatie dat ik met 1900 bruto er 1230 netto van overhield.
Nu is alles onder de 2300 eur bruto zo goed als netto.

En niet iedereen met een hoger loon heeft een wagen en tankkaart etc.

Waarom nog excelleren in dit land?

voorbeeld toont aan dat je met een weinig veeleisende job 2100 eur net kan verdienen.
Er wordt veel focus gelegd op laaggeschoolden en hun precaire situatie, maar zoals @cege zegt: 2000 bruto meer voor amper 500 eur netto. Meer stress etc.. én gecatalogeerd als rijke volgens bepaalde strekkingen.
Stemt tot nadenken.

En als je dan nog eens recht hebt op allerhande sociale tarieven ...

Nu goed beter dat dan niet gaan werken natuurlijk

Wie gaat die sociale zekerheid blijven financieren?

<sarcasm>
De onverlaten die het wagen om zoveel te verdienen dat ze flink in de 50%-schijven belanden, die we zeker geen tax cut cadeau mogen doen, die we absoluut nog meer moeten belasten als ze het wagen om extra-legale voordelen te hebben en die we uiteraard ook nog meer moeten belasten via vermogens(winst)taxaties want die kunnen wel een extra inspanning doen en die gaan dat dus met plezier blijven doen! Ahja!
</sarcasm>

Of zo...

Zoals steeds; als het zo fantastisch is, ga het dan zelf doen.

Daar gaat het niet om.

Het is dankzij de onverlaten zoals @Ares dat de lage lonen zo goed als onbelast zijn.

Dan te moeten horen dat er voor deze “rijken” (4/5/6k bruto?) zeker geen taxcut vanaf kan want deze mensen hebben reeds genoeg, is niet fair.

Iedereen 2100 bruto en 2100 netto? Oké,
Wie betaalt?

Maar bon off-topic.

16jarige pubers beseffen al dat niet iedereen hetzelfde kan bijdragen in een maatschappij.

Allez, Ik begrijp dat ge vindt dat ge teveel belastingen betaalt maar het is een absolute kutjob die véél te weinig betaald wordt en een prima manier om laaggeschoolden aan het werk te krijgen en dan zijn jullie pissed dat mensen die een knelpuntberoep uitoefenen een iet of wat menswaardig loon krijgen.

Laatst bewerkt:
16jarige pubers beseffen al dat niet iedereen hetzelfde kan bijdragen in een maatschappij.

Allez, Ik begrijp dat ge vindt dat ge teveel belastingen betaalt maar het is een absolute kutjob die véél te weinig betaald wordt en een prima manier om laaggeschoolden aan het werk te krijgen en dan zijn jullie pissed dat mensen die een knelpuntberoep uitoefenen een iet of wat menswaardig loon krijgen.
16 jarige pubers beseffen ook dat niet iedereen de blonde met dikke toeters kan krijgen en afgetrokken kan worden achter de wc. I.e. life ain't fair.

Stemt tot nadenken.

Omdat 500€ meer netto, je een heel pak comfortabeler leven geeft op financieel gebied.
In België is er een groot sociaal vangnet en heb je op dat vlak weinig extra kosten. Dus als je maandelijks 500€ meer te spenderen hebt kan je aangenamer wonen of in je vrije tijd activiteiten doen zonder na te denken of je alle facturen kan betalen.

Dankzij de index zal elk jaar je loon meer toenemen dan de lagere lonen (ondanks dat je % koopkracht dezelfde blijft).

In die job zonder “stress” moet je ook nog werken, heb je wss minder inspraak en flexibiliteit, ben je nog steeds duur tov een lageloonland en heb je wss niet de helft zoveel voldoening van je job (op de goede momenten).

Ik denk dat sommige mensen niet beseffen hoeveel luxe ze hebben, dat ze toevallig geboren zijn in België

Je moet wel zot zijn in dit land om een deftige job te hebben. 2000 bruto meer en je hebt 500 netto meer. Hoezo, promotieval...

Euhm ik heb wel 1400€ netto meer met mijn deftige job.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze mij 6k mogen betalen en dat ik dan nog altijd liever mijn job zou doen dan dat ik zou kiezen om te poetsen omdat ik 2200€ netto krijg...

Wat niet wil zeggen dat de overgang van 25% tot 50% in de schalen te klein is in mijn ogen. En ik zou voorstander zijn om dat aan te passen. Maar die 50% schaal mag voor mij perfect behouden blijven. Uiteindelijk gaat die 20 - 30 miljard ergens vandaan moeten komen.

Maar dan ga je wel serieus moeten hervormen.

Elke keer weer dezelfde mensen die posten dat het toch fijn moet zijn om een job zonder stress te hebben en 2000 euro netto te krijgen, en desondanks blijven ze het maar uitstellen om zelf de sprong naar het mooie leven te nemen. Het is een knelpuntberoep, ze zitten op jullie te wachten!

Elke keer weer dezelfde mensen die posten dat het toch fijn moet zijn om een job zonder stress te hebben en 2000 euro netto te krijgen, en desondanks blijven ze het maar uitstellen om zelf de sprong naar het mooie leven te nemen. Het is een knelpuntberoep, ze zitten op jullie te wachten!

Je kunt ook een situatie suboptimaal vinden los van je eigen job... Het is niet omdat er een promotieval van 10000km breed is dat ik die job wil doen...

Ares heeft een managementvennootschap dus van die hoogste belastingschijven heeft die sowieso geen last hoor.

En betaalt desondanks nog steeds een pak meer dan veel (de meeste) anderen :cool:

One thing doesn’t exclude the other though, en wil al helemaal niet zeggen dat je er geen comments over mag geven (laat staan dat te doen terwijl het sarcasme er van af druipt).

Het is verder off topic hier, maar de respons was volkomen terecht: als je alleen maar een groep blijft uitpersen, dan mag je je idd zorgen maken over de financiering van je systeem, easy as that.

Lijkt mij aan de lage kant te zijn
@folgorn , eerst leek @strijkkeiZer? zijn reactie wat overdreven maar nog wat verder nadenken deed me beseffen dat hij wel gelijk heeft.
Je zou de komende 4-5j elk jaar 150€ bruto moeten bijkrijgen om terug op een normaal niveau (voor uw sector & diploma) te komen.
Twee keuzes voor jou wat mij betreft:
- Is babbelen met uw huidige baas en zien wat er mogelijk is
- Ergens anders solliciteren en dan op het tegenbod van u WG ingaan of vertrekken

Terug
Bovenaan