Ale, op 9lives een tijdje geleden al eens meegedaan en nu net een kleine opslag gekregen, dus doe ik nog eens mee. Ik hou het wel wat vaag.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200 - semi-publieke sector
Huidige functie: Management, zowel strategisch als peoplemgmt
Anciënniteit: 3,5 jaar bij het bedrijf, daarvoor 4 jaar ergens anders
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): +-55 met piekperiodes van 60+
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 6020
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3210
Nettovergoedingen: 150, zit hierboven al in
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja, budget van 750 voor smartphone elke 2-3 jaar en een goede laptop
Maaltijdcheques: ja, de max per dag
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja - 6% (elke 5 jaar bij het bedrijf komt er .5% bij. Best leuk want hoog brutoloon)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus van max 10% brutojaarloon, waarvan met CAO90 een mooi deel aan weinig belangstingen. Goede levensverzekering - als ik sterf krijgt mijn begunstigde 2x brutojaarloon.
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 25km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 25min enkel met de trein, 50min+ met de auto (doe ik bijna nooit)
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Leasewagen TCO 950eur/maand met EU tankkaart (huidige Duits merk van 52k, volgende zal een Tesla zijn.). VAA betaal ik om een of andere reden niet... (nee echt, don't ask, ik weet het zelf ook niet)
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 4 extra + 4 brugdagen + feestdagen die in een weekend vallen
Vrijheid om verlof te nemen: Volledig vrij
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Veel
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Normaal occasioneel, nu structureel
Verantwoordelijkheid over personeel: Over externen, een VTE of 25
Ik zit hier heel erg goed, dat besef ik zeker. Heb geluk gehad dat ik ergens ben opgemerkt en hiervoor gevraagd ben. Ondertussen nog wel wat aanbiedingen gekregen voor zaken die misschien nog wat meer high-profile zijn, maar niet persé beter zijn op basis van verloning.
Bij wat ik doe zou ik gemakkelijk freelance 140+ /u als freelancer kunnen vragen, is iets heel specifieks waar ik in Vlaanderen dankzij mijn ervaring bij de top zit. Ik zou direct voltijds projecten hebben, sowieso. Ben dat aan't overwegen voor binnen een aantal jaar, maar momenteel heel loyaal aan de werkgever en persoonlijk is de zekerheid nu even van groter belang.