Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik wil hem hier toch ook eens delen om meningen te weten.
Ik denk dat ik nog wat achter hink in loon tov prestaties & collega's(gevoelsmatig), veranderen zou ik liever niet doen omdat ik er wel vrij goed zit en nog een bijberoep heb dat ik nu wel goed kan combineren.
Probleem is dat er maar kleine stappen gezet worden in loonsopslag elke keer ik er op hamer sinds ik vertegenwoordiger ben.
Wel deze stappen gezet op de 7jaar: 2400€ -> 2600€ -> 2831€ -> 3067€ -> 3317€ -> 3600€ -> 3717€ ->3902€
De stap van 2800 - 3600 is wel op 1.5 jaar ongeveer geweest van binnen naar buiten. Maar 3600->3900 is dus vrij traag in de jaren buiten. (zeker als je met index rekening houdt)

PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor elektromechanica (klimatisatie)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar waarvan 7 bij huidige WG
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200 (HVAC sales b2b)
Huidige functie: Sales engineer
Anciënniteit: 7 (2.5 binnendienst 4.5 buitendienst)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): huidig : 3900 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2440 €
Nettovergoedingen: 8.68 € maaltijdvergoeding per gewerkte dag (dus +- 160/170€) + 30€ internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop (enkel voor werk gebruik)
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.5% WN en 5% WG (300€ per maand)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : Kantoor Brussel, klanten Oost/West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: nvt
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 139€VAA + tankkaart Europa

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag door anciënniteit (blijft ook hierbij)
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's. Soms kan ik gewoon de dag ervoor verlof ingeven.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ik bepaal het zelf maar meestal wel bereikbaar tussen 8-17.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: In drukke periodes of als er enkele slechte maanden zijn in de verkoop
Hoe vaak overuren te presteren: Vroeger meer dan nu, werk moet gewoon gedaan zijn, is met periodes
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, niet specifiek aanbod maar kan zeker besproken worden met leidinggevende
Telewerk (buiten corona-periode): ja, normaal 1 dag per week kantoor voor sales meeting
Verantwoordelijkheid over personeel: neen

Laatst bewerkt:
Wat ik me telkens wel afvraag op dit forum: zitten hier dan geen mensen in jobs met een barema structuur?
Bij mijn partner gaat gewoon zijn loon elke 2 jaar x 1,02 (naast de indexering natuurlijk). Zonder enige onderhandeling of iets dergelijke, ongeacht zijn prestaties. Maakt het natuurlijk moeilijker om wat extra te onderhandelen in functie van inzet, prestaties, enz maar langs de andere kant moet je ook dat lastige gesprek met je baas niet aangaan en worden slechte onderhandelaars niet benadeeld...

Ik vraag me dus af: wat zouden jullie liefst hebben?

Als je lui bent het above systeem zeker? Heeft niet zo heel veel met onderhandelen te maken. Als baas is het echt niet moeilijk om je topperformers te benoemen. Meestal zijn die ook wel gekend in de teams.

Ik heb redelijk wat groeipijnen, herstructureringen en downsizings meegemaakt in de scale up waar ik werkte. Daar was toch nooit veel discussie over wie een bepaalde nieuwe manager rol of superviserende rol moest opnemen. Dat waren altijd de "logische" profielen die op die plaatsen terecht kwamen. En ja, soms wat jaloezie of op de pik getrapt zijn als er 2 een post ambieerden, maar gemiddeld genomen was dat allemaal een natuurlijke evolutie.

Hetzelfde geld met promoties en bonussen. Sommigen willen gewoon 9-5, easy cruising en dan met de kids spelen. Anderen gaan de extra mile, trekken en sleuren aan de kar, lossen problemen proactief op etc. Die vallen toch snel op? Waarom zou iemand die hetzelfde werk blijft doen en geen extra verantwoordelijkheden opneemt, barema-gewijs steeds moeten blijven stijgen boven de index? Je schiet als werknemer in je eigen voet. Je prijst jezelf de markt uit, je kunt niet van werk veranderen en bij de eerste beste sanering, ligt je er als duurste eerst uit en word je vervangen door een goedkoper exemplaar.

Weet nu niet of het een goedbetaalde job is voor de sector. Maar ik heb dezelfde bachelor + een master in Bedrijfscommunicatie...en ik ben even oud (en in de bouwsector lol...veel toevalligheden).

3065 bruto
180€ nettovergoeding
Maaltijdch van 8€
13de maand en vakantiegeld
Bedrijfswagen: Kleine premium wagen met onbeperkte tankkaart en kilometers
Laptop, gsm, thuisinternet, gsm abonnement
Wel 28 verlofdagen en werkuren zijn volledig vrij te bepalen. Ik mag beginnen en eindigen wanneer ik wil. Dus als ik op een dag zeg "ik werk maar van 13 tot 16u, geen haan die hiernaar zal kraaien zolang het werk af is :)

Dus dikke vette JAA als we het over je vergoeding hebben :)

Interessant om te zien!
Verloning is uiteraard maar 1 iets, de flexibiliteit die je aangeeft in de bouwsector vind ik ook wel wat 'geld' waard.. Waar ik nu met vaste kantooruren zit, waarop geen afwijking mogelijk is.

Wat ik me telkens wel afvraag op dit forum: zitten hier dan geen mensen in jobs met een barema structuur?
Bij mijn partner gaat gewoon zijn loon elke 2 jaar x 1,02 (naast de indexering natuurlijk). Zonder enige onderhandeling of iets dergelijke, ongeacht zijn prestaties. Maakt het natuurlijk moeilijker om wat extra te onderhandelen in functie van inzet, prestaties, enz maar langs de andere kant moet je ook dat lastige gesprek met je baas niet aangaan en worden slechte onderhandelaars niet benadeeld...

Bij ons is het een combinatie. Er is een barema systeem met een trede per jaar beroepservaring. Bij de lagere lonen ligt dit op jaarlijks ~2% en dit zwakt voor de hogere lonen af richting ~1%. Dit staat wel los van een eventuele loonindexering.

Verder heb je dan een jaarlijkse evaluatie waar je bijkomend kan beloond worden met extra opslag en/of individuele bonus. Elke manager krijgt jaarlijks een opslagbudget om te verdelen over zijn werknemers.

Interessant om te zien!
Verloning is uiteraard maar 1 iets, de flexibiliteit die je aangeeft in de bouwsector vind ik ook wel wat 'geld' waard.. Waar ik nu met vaste kantooruren zit, waarop geen afwijking mogelijk is.
Heb je gelijk in! Nu, die flexibiliteit is volgens mij redelijk uitzonderlijk (en waarschijnlijk ook deels door de inhoud van de job..)...maar ik maak er wel handig gebruik van: naar de dokter, tandarts, leveranciers voor onze bouw bezoeken, architect bezoeken, allerlei andere privé meetings gebeuren gewoon gedurende de normale kantooruren. Mijn verlofdagen zijn ook effectief 100% verlofdagen :)

Ik heb wel 2-3 jaar minder werkervaring dan u door mijn extra studies, misschien speelt dit ook wat mee in mijn nadeel voor het loon.

Ik denk dat ik nog wat achter hink in loon tov prestaties & collega's(gevoelsmatig), veranderen zou ik liever niet doen omdat ik er wel vrij goed zit en nog een bijberoep heb dat ik nu wel goed kan combineren.
Probleem is dat er maar kleine stappen gezet worden in loonsopslag elke keer ik er op hamer sinds ik vertegenwoordiger ben.
Wel deze stappen gezet op de 7jaar: 2400€ -> 2600€ -> 2831€ -> 3067€ -> 3317€ -> 3600€ -> 3717€ ->3902€
De stap van 2800 - 3600 is wel op 1.5 jaar ongeveer geweest van binnen naar buiten. Maar 3600->3900 is dus vrij traag in de jaren buiten. (zeker als je met index rekening houdt)
Ik zit nu al een 12-tal jaar bij hetzelfde bedrijf & die evolutie van m'n loon is op gelijkaardige wijze gestegen over de jaren.
Sprong(etjes) van 150, 200 tot 250 EUR/jaar. Ergens daar tussen 2 keer gesprongen in wagen klasse & wat bonussen er tussen for good measure.

Maar de 'basisverloning' dat zijn toch ook geen bokkesprongen geweest van 100en euro's.

Dat is zo wat de norm denk ik voor interne progressie, zonder dat er echt trappen zijn om te promoveren.

persoonlijk vind ik het veel logischer dat, behalve in functies waar je onderhandelingstalent net een troef is, je daar niet moet mee bezig zijn. Want dan is het ook vanuit kan van de werkgever elk jaar weer onzekerheid en eventueel teleurstelling/frustratie.

Ik weet nu al hoe mijn loon zal evolueren de komende jaren. Weinig stijging meer te verwachten, ongeacht wat ik doe, maar geen probleem voor mij, mijn loon is al hoog genoeg (en sowieso worden stijgende levenskosten hier door index + CAO-onderhandelingen opgevangen.

Onderhandelingen voor 2021-2022 zijn hier net afgerond: 20 euro omhoog + cadeaucheque van 500 euro + uit het mobiliteitsfonds mogelijkheid om korting op fiets van 500 euro / 1000 euro (elektrisch) te bekomen.

Loon stijgt nu jaarlijks ook met zo'n 30 euro nog, verder enkel index (dit jaar toch ook al goed voor zo'n 200 euro). Ben wel in 4 jaar tijd 2000 euro bruto vooruit gegaan (index inclusief)...

persoonlijk vind ik het veel logischer dat, behalve in functies waar je onderhandelingstalent net een troef is, je daar niet moet mee bezig zijn. Want dan is het ook vanuit kan van de werkgever elk jaar weer onzekerheid en eventueel teleurstelling/frustratie.

Ik weet nu al hoe mijn loon zal evolueren de komende jaren. Weinig stijging meer te verwachten, ongeacht wat ik doe, maar geen probleem voor mij, mijn loon is al hoog genoeg (en sowieso worden stijgende levenskosten hier door index + CAO-onderhandelingen opgevangen.

Onderhandelingen voor 2021-2022 zijn hier net afgerond: 20 euro omhoog + cadeaucheque van 500 euro + uit het mobiliteitsfonds mogelijkheid om korting op fiets van 500 euro / 1000 euro (elektrisch) te bekomen.

Loon stijgt nu jaarlijks ook met zo'n 30 euro nog, verder enkel index (dit jaar toch ook al goed voor zo'n 200 euro). Ben wel in 4 jaar tijd 2000 euro bruto vooruit gegaan (index inclusief)...
Goh ja, het zijn woelige jaren geweest natuurlijk, heel inflationaire jaren, dus zal er ineens een hele hap bij komen volgend jaar. Da's echter niet iets wat je echt graag ziet gebeuren eh.
Wat je wil is dat inflatie laag is & dat je toch écht opslag krijgt (& dus meer krijgt dan enkel de inflatie volgen).

Want jah ... ik krijg vanaf volgend jaar mss wel 3% extra elke maand, maar dat betekent ook wel dat elken euro die op m'n rekening staat 3% minder waard is geworden op dat jaar tijd. Eer je dat waardeverlies ingehaald hebt met die 3% opslag elke maand ... jah ... never gonna happen.
30 EUR bruto in de maand is dan eigenlijk echt wel 2 keer niets e.

Dus tenzij je eigenlijk gewoon je plafond bereikt hebt (wat kan uiteraard), zou ik liever niet in een systeem zitten waar ik enkel uit kijk naar 30 EUR opslag elk jaar.

Goh ja, het zijn woelige jaren geweest natuurlijk, heel inflationaire jaren, dus zal er ineens een hele hap bij komen volgend jaar. Da's echter niet iets wat je echt graag ziet gebeuren eh.
net wel. Als er morgen 100% inflatie zou zijn (zonder alle andere miserie die er in de praktijk dan bij is), direct! Heb dit hier al enkele keren uitgelegd: ik leen meer dan wat er op de bank staat momenteel, dus elke inflatie is positief in mijn geval :).
ThekillingGoku zei:
Dus tenzij je eigenlijk gewoon je plafond bereikt hebt (wat kan uiteraard), zou ik liever niet in een systeem zitten waar ik enkel uit kijk naar 30 EUR opslag elk jaar.
Bij mijn werkgever (en overal denk ik) heb ik nu mijn plafond bereikt, tenzij ik véél meer uren zou willen kloppen en niet de vrijheid hebben die ik nu heb)

Het enige wat bij ons met baream's is, zijn de globale bonussen. Er is een heel systeem met funding die afhangt van corporate parameters. Op het einde wordt een stuk van de bonus pot 'lineair' verdeeld (dit jaar vb bijna 10% van bruto jaarloon voor iedereen). Daarnaast nog een discretionair stuk persoonlijke bonussen en aandelen. Maar dat is dus competitief omdat de pot is wat de pot is. Die moet verdeeld worden per manager discretion.

Loonstijging is naast de index en ook met een funding pool. Ook competitief en per manager discretion al is daar wat guidance ifv job level en target salaries. I.e. als je 5 man hebt die op 70% van target salary zit en 1 die op 120%, zal je van hogerop wat gebumpt worden om niet de 120% man opslag te geven. Tenzij je die eerst naar een hoger level promoveert en dan op vb 90% target salary valt. Maar in the end is er theoretisch niks die je tegenhoudt om 10 mannetjes aan 50% te hebben en 1 aan 200%...

Ga hier ook een posten, heb een nieuw loonsvoorstel gekregen op mijn huidige job en had graag eens jullie meningen gehoord hieromtrent.

Ben namelijk aan het twijfelen om naar een andere sector (bouw) te switchen, weliswaar aan mindere verloning, maar veel meer flexibiliteit, verlof en vrijheid.
Ik ben in afwachting van een voorstel van een bouwfirma.

PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Bachelor bedrijfsmanagement
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Verzekeringsmakelaar
Huidige functie: Teamleader + zelf uitvoerend voor deel klanten (3 man)
Anciënniteit: 8
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37,5
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40 a 42 u

Maand salaris (bruto): huidig : 3150 -> 3500 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2250 -> ?? €
Nettovergoedingen: 200 €-> 200 €
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig -> volledig
BedrijfsGSM/laptop: neen -> GSM
Maaltijdcheques: neen -> neen
Ecocheques: 250 € -> 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): +- 800 € / jaar -> +- 800 € / jaar
Hospitalisatieverzekering: nee -> nee
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : eindejaarspremie (+-1,2K)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : West-Vl
Afstand woon/werk in km's: 15 km heen
Afstand woon/werk in tijd: 20 min heen
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee -> JA (middenklasse) met tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 1 door anciënniteit
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja, onder direct toezicht van zaakvoerder werkend
Hoe vaak overuren te presteren: vaak opleiding / meetings na kantooruren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): nee
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, 3 man momenteel.

PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor elektromechanica (klimatisatie)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar waarvan 7 bij huidige WG

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200 (HVAC sales b2b)
Huidige functie: Sales engineer
Anciënniteit: 7 (2.5 binnendienst 4.5 buitendienst)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder.

Maand salaris (bruto): huidig : 3900 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2440 €
Nettovergoedingen: 8.68 € maaltijdvergoeding per gewerkte dag (dus +- 160/170€) + 30€ internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop (enkel voor werk gebruik)
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.5% WN en 5% WG (300€ per maand)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : Kantoor Brussel, klanten Oost/West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: nvt
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Verplaatsingsvergoedingen: nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 139€VAA + tankkaart Europa

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag door anciënniteit (blijft ook hierbij)
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's. Soms kan ik gewoon de dag ervoor verlof ingeven.
Glijdende werkuren: Ik bepaal het zelf maar meestal wel bereikbaar tussen 8-17.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: In drukke periodes of als er enkele slechte maanden zijn in de verkoop
Hoe vaak overuren te presteren: Vroeger meer dan nu, werk moet gewoon gedaan zijn, is met periodes
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, niet specifiek aanbod maar kan zeker besproken worden met leidinggevende
Telewerk (buiten corona-periode): ja, normaal 1 dag per week kantoor voor sales meeting
Verantwoordelijkheid over personeel: neen
Vaillant?

In mijn contract staat bv de werkelijke hoeveelheid te presteren uren. Dit aantal is hoger dan de 35u bepaald in de CAO. Het verschil wordt teruggegeven in ADV dagen.

Dit alles staat natuurlijk los van de werkelijke hoeveelheid uren die gepresteerd worden (overuren etc die op hun eigen manier gecompenseerd worden).
Bij mij staat er in het contract 35uur en 50min als werkweek.
Sector cao is 36u werkweek.

In de praktijk kan ik gemiddeld 42u/week werken. Maar krijg dus 38 dagen adv om dit te herleiden naar 35u en 50 min.

In mijn ogen is dus 35u 50 min bij mij de officiële werkweek.

Laatst bewerkt:

Ik werk volgens barema en ik vind het dubbel.
Enerzijds: alles ligt vast, ook als je uitmuntend presteert, evengoed als wanneer je het al wat laat hangen (maar niet meer voldoen = buiten, ik werk in de zorgsector en geen ambtenaren toestanden dus) en extraatjes worden bij ons simpelweg niet gegeven.
Maar ik weet ook wél wat ik zal verdienen eens ik Fin de carrière zal zijn. En ik schat dat dat voor mijn administratief uitvoerende job, meer zal zijn dan de doorsnee administratief bediende uit de private sector.

Anderzijds zijn wij nu met Corona de poten vanonder ons lijf aan het lopen, bijna 2j nu is onze werkdruk simpelweg verdubbeld en wat krijgen we er extra voor op financieel vlak? Niets. Absoluut niets. Waardering wél! Absoluut! Van onze bazen, de cliënten/patiënten, de maatschappij,.. en deels daardoor hou ik enorm van mijn job. Maar het zou wel fijn zijn als ze ons eens een bonus zouden geven, bvb onder de vorm van extra legale voordelen zoals maaltijdcheques, pensioensparen,... Iets waar ze zelf weinig op moeten betalen maar wél een leuke extra zou zijn voor ons. 🤷🏼

Hier elk jaar vaste opslag: standaard 20/30/40/50/60 euro als naargelang de anciënniteit (bovenop de index).

Als je eens op tafel gaat kloppen komt erbij.
Nadeel is wel dat ze hier nog steeds eerder op basis van anciënniteit betalen (lastig om dit om te buigen precies) waardoor je als leidinggevende zeker niet het meeste verdient van de mensen waar je leiding aan geeft ( behalve dan auto en bonus).

Maar ik weet ook wél wat ik zal verdienen eens ik Fin de carrière zal zijn. En ik schat dat dat voor mijn administratief uitvoerende job, meer zal zijn dan de doorsnee administratief bediende uit de private sector.
Waarom denk je dat?
Jouw bazen kunnen je trouwens toch perfect meer betalen als ze willen; niets houdt hen tegen?

Waarom denk je dat?
Jouw bazen kunnen je trouwens toch perfect meer betalen als ze willen; niets houdt hen tegen?
Op een zeker ogenblik kan je toch aan uw plafond zitten, of anders ben je een verliespost voor de bazen?
Als uw baas 100€/u factureert per gewerkt uur aan zijn klant, kan je toch moeilijk verwachten dat uw baas jou 110€ betaald omdat jij meer wil?

Ik zit nu al een 12-tal jaar bij hetzelfde bedrijf & die evolutie van m'n loon is op gelijkaardige wijze gestegen over de jaren.
Sprong(etjes) van 150, 200 tot 250 EUR/jaar. Ergens daar tussen 2 keer gesprongen in wagen klasse & wat bonussen er tussen for good measure.

Maar de 'basisverloning' dat zijn toch ook geen bokkesprongen geweest van 100en euro's.

Dat is zo wat de norm denk ik voor interne progressie, zonder dat er echt trappen zijn om te promoveren.

Zo slecht is dat niet toch? Gemiddeld 200 per jaar opslag, dat is over 12 jaar 2400 bruto opslag. Starten aan een kleine 2200 (ik zeg maar iets) en dan heb je nu 4600. Das boven het gemiddeld, zeker met wagen?

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die jaarlijks 200 euro opslag hebben hoor?

Waarom denk je dat?
Als je volgens barema's werkt, kan je niet de ene wel en de ander niet een bepaald extralegaal voordeel geven, wanneer die dezelfde job uitoefent binnen hetzelfde bedrijf.
Zo heb ik het toch begrepen, @JPV kan dit waarschijnlijk wel toelichten? (Barema 330.04)

Terug
Bovenaan