Wat is de goedkoopste manier om een gepersonaliseerde nummerplaat actief te houden?

Herman De Croo

Well-known member
Vraag van een vriend, die naar het buitenland vertrekt voor onbepaalde tijd. Een gepersonaliseerde nummerplaat moet altijd gelinkt zijn aan een voertuig, wat is de goedkoopste manier om die actief te houden?
Een gewone wagen heeft keuring, inschrijving & verzekering, dus dat is te duur.
 
Goedkoopste manier is inschrijven op een 125cc moto. Nadien kan de de nummerplaat opnieuw van moto naar auto overgezet worden.
 
Vraag van een vriend, die naar het buitenland vertrekt voor onbepaalde tijd. Een gepersonaliseerde nummerplaat moet altijd gelinkt zijn aan een voertuig, wat is de goedkoopste manier om die actief te houden?
Een gewone wagen heeft keuring, inschrijving & verzekering, dus dat is te duur.
Ik vermoed dat de eenvoudigste manier is om een goedkope auto te kopen (ook qua tax en verzekering). Ik denk dan aan een goedkoop bakkersautootje (lichte vracht). Lage aankoopkost, geen BIV, lage jaarlijkse tax en lage verzekering. De keuring is volgens mij niet nodig als je de weg niet opgaat. Je kan alleen maar een boete krijgen voor een vervallen keuring als je de weg opgaat volgens mij? Anderen die dit misschien kunnen bevestigen/ontkrachten?
 
Ik vermoed dat de eenvoudigste manier is om een goedkope auto te kopen (ook qua tax en verzekering). Ik denk dan aan een goedkoop bakkersautootje (lichte vracht). Lage aankoopkost, geen BIV, lage jaarlijkse tax en lage verzekering. De keuring is volgens mij niet nodig als je de weg niet opgaat. Je kan alleen maar een boete krijgen voor een vervallen keuring als je de weg opgaat volgens mij? Anderen die dit misschien kunnen bevestigen/ontkrachten?
Ik denk dat je gelijk hebt. Je mag ook nog recht naar een keuringsstation rijden natuurlijk. :unsure:
 
Ik vermoed dat de eenvoudigste manier is om een goedkope auto te kopen (ook qua tax en verzekering). Ik denk dan aan een goedkoop bakkersautootje (lichte vracht). Lage aankoopkost, geen BIV, lage jaarlijkse tax en lage verzekering. De keuring is volgens mij niet nodig als je de weg niet opgaat. Je kan alleen maar een boete krijgen voor een vervallen keuring als je de weg opgaat volgens mij? Anderen die dit misschien kunnen bevestigen/ontkrachten?
Ik weet niet wat je bedoelt met een bakkersauto, maar een wagen kopen specifiek hiervoor blijft toch een dure zaak.
 
Klopt, maar ik denk niet dat er een andere optie is... Misschien die 125cc brommer die eerder aangehaald werd, maar dan moet je ook een ander formaat nummerplaat aanvragen.

Een bakkersauto is zo'n typisch busje waar een bakker in rondrijdt:
Als ik kijk naar de lokale bakkers hier dan is een wagen waar de bakker mee rondrijdt eerder een taycan en een full blown E-klasse :unsure:

Ik twijfel trouwens of een wagen die ingeschreven is ook effectief moet verzekerd zijn. In bijna alle gevallen doe je dat, anders kan je er niet mee rijden natuurlijk.

Is die gepersonaliseerde plaat zo speciaal misschien? Of is het de standaard TOM-69 of JOS-007, want dat je die verliest zou geen aderlating zijn.
 
Ik twijfel trouwens of een wagen die ingeschreven is ook effectief moet verzekerd zijn. In bijna alle gevallen doe je dat, anders kan je er niet mee rijden natuurlijk.
Mijn vader heeft onlangs een brief gekregen van een overheidsinstantie dat hij een verzekering moest afsluiten voor zijn motor (hij zet die altijd stop in de winter) of dat hij anders een boete zou krijgen of uitgeschreven zou worden (geen idee meer wat van de twee juist). Het is de eerste keer dat hij die brief kreeg, terwijl hij toch al jaren zijn verzekering stopzet in de winter. Daar wordt dus blijkbaar tegenwoordig ook actief op gecontroleerd.
 
Ik was eerder op zoek naar outside-the-box alternatieven: een remorque >750kg of golfkar?
wat is dan het verschil met een goedkope "bakkersauto" ?
je moet deze toch ook nog aankopen dus je maakt dezelfde kosten.
een ingeschreven remork is trouwens altijd een Q plaat.

iets zoals een golfkar ed kan wel vermoed ik, ik heb toch weet van iemand die zijn persoonlijke nr plaat tijdelijk op zijn heftruck had ingeschreven.
Maar als je die nog moet aankopen, dan ben je in mijn ogen toch ook beter af met een oude goedkope lichte vracht genre kangoo ed.
 
Als ik kijk naar de lokale bakkers hier dan is een wagen waar de bakker mee rondrijdt eerder een taycan en een full blown E-klasse :unsure:

Ik twijfel trouwens of een wagen die ingeschreven is ook effectief moet verzekerd zijn. In bijna alle gevallen doe je dat, anders kan je er niet mee rijden natuurlijk.

Is die gepersonaliseerde plaat zo speciaal misschien? Of is het de standaard TOM-69 of JOS-007, want dat je die verliest zou geen aderlating zijn.
Ik wou net zeggen.. de bakker hier heeft een GT3 :-/
 
En wat betreft de verzekering: neem een kilometerverzekering van Corona Direct. Je maakt een schatting van de gereden kilometers en je betaalt daarvoor. Je krijgt na een jaar geld terug voor de kilometers die je niet gereden hebt. Er zal natuurlijk wel een basisbedrag overblijven.
 
Terug
Bovenaan