[update] Mijn ervaring met "Corona Direct" kilometerverzekeringen

Gegroet dames & heren.
Ik ben al lid van dit forum sinds het nog Telenet Gaming heette, maar ben ondertussen al enkele jaren niet meer actief. Maar ik dacht voor dit specifiek gebeuren nog eens binnen te vallen :)

In dit geval een ervaring die ik wil delen zodat mensen op de hoogte zijn van bepaalde situaties/diensten, en hiervoor dan ook gewaarschuwd zijn. Aangezien ik niet weet waar ik dit kwijt kan dacht ik: het algemene subforum van 9lives. Pardon, beyond gaming, waar vrijwel alle algemene zaken besproken kunnen worden.

Kleine voorgeschiedenis
Een vriend van me is zelfstandige en gebruikte voor zijn beroep vroeger zijn oude Toyota Yaris Verso. Klein bakske maar met veel ruimte. Aangezien deze al rap te klein is geworden voor al zijn materiaal heeft hij een Fiat Ducato aangeschaft. Deze had een onderhoud nodig en de distributieriem moest vervangen worden. Aangezien dit vroeger mijn beroep was heb ik deze opdracht op mij genomen. Als appreciatie heeft hij me zijn oude Yaris gegeven, aangezien ik hem toch vaker gebruikte dan hij (omwille van de ruimte & trekhaak). Ik ging deze dan als tweede wagen inschrijven, maar gezien deze dus enkel gebruikt zou worden om zaken te transporteren omwille van de ruimte en de trekhaak, schatte ik dat deze +- 3000km per jaar zou doen. Beetje belachelijk om een wagen in te schrijven en te verzekeren voor zo weinig te rijden.

To the point
Enkele verzekeringsbedrijven gecontacteerd, en die geven 15% korting als je minder dan 10 000km per jaar rijdt. Maar bon, 15% minder betalen is nog altijd veel voor uitzonderlijk gebruik. Al jaren hoor ik reclame op de radio van Corona Direct, kilometerverzekering. Bon, hun eens gecontacteerd, en voor een prikje is mijn wagen verzekerd. Ongeveer de helft van wat de rest vraagt. Misschien zelfs nog iets minder dan de helft.

Mijn klacht
Wat ik in het begin al merkte bij het vragen van een offerte of gewone correspondentie, is dat er altijd een dag of 4 tussen zat. Voor gewone administratieve zaken was dit geen drama, tot ... ik vorige week een ongeval heb gehad. In mijn recht weliswaar. Mijn voertuig was geïmmobiliseerd. Geen idee of depannage in mijn verzekering zat of niet, en gezien ik naast mijn voertuig (of wat er van overblijft) stond op een drukke steenweg, had ik ook geen zin om dit op te zoeken op een schermpje van 5 op 10cm. Ik belde dus naar Corona Direct, kreeg een keuzemenu, en selecteerde "voor ongeval of bijstand". Dit lijkt me toch wel een relatief dringende zaak, dus verwachtte ook snel antwoord. Tweemaal tussen de 10 en 15 minuten aan de lijn gehangen om te blijken dat die lijn dichtvalt na die verstreken tijd. Telefonisch dus gewoon niet bereikbaar. Bon, ik de lokale depanneur gebeld en laten wegslepen. Ik kom thuis en stuur een mail om de situatie uit te leggen. We zijn dinsdag 22/03 trouwens. Twee dagen later nog geen antwoord, maar wel gezien dat ik op hun website het ongeval al kan aangeven. Dit dus gedaan op 24/03. Ondertussen zijn we 29/03 en heb ik nog 0,0 correspondentie ontvangen van hun, en nog geen antwoord op mijn mail van 22/03. We spreken hier niet van een videospel dat fout geleverd is, maar van een geaccidenteerde wagen die een steenweg blokkeert, en de personen in kwestie zijn EEN WEEK LATER nog steeds niet te bereiken.

Dit lijkt me nu echt wel een zeer amateuristische aanpak en al zeker van een bedrijf dat niet anders doet dan al jaar en dag zijn producten te promoten via reclame en radio. Ik wil dit maar even meedelen zodat de mensen hier weten waaraan ze beginnen als ze voor Corona Direct zouden kiezen.

Goedkoop? Zeker!
Service? Zeker niet!

Op zich is het geen drama aangezien ik mobiel ben, maar moest dit mijn enige wagen zijn en ik weet na een week nog altijd niet waar ik sta, dan zien ze mij niet meer terug.
 
vind het ook een vreemde bende,

vriend van me die niet goed met PC overweg kon, vroeg me hen te mailen om zijn A KLASSE brommer bij corona te verzekeren.
(hij vond zijn huidige verzekering te duur).


bij corona direct was de verzekering vreemd genoeg duurder.
misschien zijn ze niet gespecialiseerd in A klasse brommers, dat kan ook natuurlijk.
 
vind het ook een vreemde bende,

vriend van me die niet goed met PC overweg kon, vroeg me hen te mailen om zijn A KLASSE brommer bij corona te verzekeren.
(hij vond zijn huidige verzekering te duur).


bij corona direct was de verzekering vreemd genoeg duurder.
misschien zijn ze niet gespecialiseerd in A klasse brommers, dat kan ook natuurlijk.
Waarom denk je dat ze perse goedkoper zouden moeten zijn?
 
Heb je hem naar de garage/carro laten slepen en vervangwagen gevraagd?
Naar mij thuis laten slepen, aangezien ik nog geen flauw idee heb van hoe het er aan toe gaat gaan ... Ofwel zelf herstellen ofwel perte totale en strippen voor onderdelen. Maar aangezien ik van de verzekering uit nog altijd niets weet ... Vervangwagen vragen, aan wie? Ze reageren niet eens ... Sorry, ben beetje pissed aangezien ik nog altijd geen antwoord heb. Volgende week de ombudsdienst eens aanspreken ...
 
Laatst bewerkt:
Naar mij thuis laten slepen, aangezien ik nog geen flauw idee heb van hoe het er aan toe gaat gaan ... Ofwel zelf herstellen ofwel perte totale en strippen voor onder delen. Maar aangezien ik van de verzekering uit nog altijd niets weet ... Vervangwagen vragen, aan wie? Ze reageren niet eens ... Sorry, ben beetje pissed aangezien ik nog altijd geen antwoord heb. Volgende week de ombudsdienst eens aanspreken ...
Dat is absoluut KUT en exact de reden waarom ik via het lokale makelaarskantoor werk voor al mijn verzekering...
Het prijsverschil zit m idd ergens...
 
Goedkope verzekeringen… komt nooit goed… anyway, ik kan een boek schrijven over verzekeringen denk ik 😄

Betalen moet je, en wanneer zij moeten betalen beginnen de problemen 👍
 
- je verzekering heeft een bijstandsdienst voor pechverhelping in geval van ongeval, maar sleept enkel naar de garage, niet naar je thuis.
- ze haddden je dat idd moeten kunnen zeggen, maar eerlijk gezegd verbaast het me bij élke verzekeringsmaatschappij niet dat je na een halfuur nog niemand vast hebt.
- kost zal door de persoon die je aangereden heeft, betaald moeten worden. Idem voor vervangwagen.

Maar wat jij wss denkt te hebben, is een bijstansdsverzekering, met vervangwagen, juridische hulp etc. Dat doet Corona niet in hun standaardverzekering, net zoals quasi alle andere verzekeringsmaatschappijen. Daarvoor heb je dus een bijstandsverzekering nodig (wat Corona Direct ook aanbiedt).

Een tip voor iedereen: sla van élke verzekering de algemene voorwaarden op in een map waar je vlug aankan op je GSM. Dat is nuttig in geval van "plots" probleem, waar je mss je rechten nog niet goed kent. Een tiental minuutjes die voorwaarden scannen en je kent direct je rechten, wat je véél geld en vooral tijd/miserie kan besparen.
 
Het is sowieso belachelijk druk bij verzekeringsmaatschappijen die stuk voor stuk onderbemand zijn. Vooral voor ongevallenverzekeringen. Ga de vacatures maar eens na online.
 
Ik heb deze week nog naar Corona Direct gebeld en na 5 seconden iemand aan de lijn gekregen, heb je nog eens geprobeerd doorheen de dagen?
Bij alle verzekeringsmaatschappijen kan het bij momenten inderdaad tergend lang duren om iemand vast te krijgen aan de telefoon.
 
Ik heb deze week nog naar Corona Direct gebeld en na 5 seconden iemand aan de lijn gekregen, heb je nog eens geprobeerd doorheen de dagen?
Bij alle verzekeringsmaatschappijen kan het bij momenten inderdaad tergend lang duren om iemand vast te krijgen aan de telefoon.
Dankzij jouw tip dit toch ook nog eens geprobeerd. Aangezien ik na dag 10 nog steeds geen antwoord heb mogen ontvangen heb ik nog eens geprobeerd om hen op te bellen. Ditmaal nam er wel onmiddellijk iemand op. Blijkbaar zouden ze een gigantische achterstand hebben omwille van de storm in februari. Ik zou dus in de loop van volgende week antwoord mogen ontvangen. De depannagekosten zou ik in principe ook kunnen terugvorderen via de tegenpartij aangezien ik in mijn recht ben. Helaas heb ik dit "onder den toog" betaald aangezien ik de mensen van de depannage goed ken. Kan dit dus op factuur niet tonen vrees ik. Anyway, nu is het afwachten op antwoord.
 
- je verzekering heeft een bijstandsdienst voor pechverhelping in geval van ongeval, maar sleept enkel naar de garage, niet naar je thuis.
- ze haddden je dat idd moeten kunnen zeggen, maar eerlijk gezegd verbaast het me bij élke verzekeringsmaatschappij niet dat je na een halfuur nog niemand vast hebt.
- kost zal door de persoon die je aangereden heeft, betaald moeten worden. Idem voor vervangwagen.

Maar wat jij wss denkt te hebben, is een bijstansdsverzekering, met vervangwagen, juridische hulp etc. Dat doet Corona niet in hun standaardverzekering, net zoals quasi alle andere verzekeringsmaatschappijen. Daarvoor heb je dus een bijstandsverzekering nodig (wat Corona Direct ook aanbiedt).

Een tip voor iedereen: sla van élke verzekering de algemene voorwaarden op in een map waar je vlug aankan op je GSM. Dat is nuttig in geval van "plots" probleem, waar je mss je rechten nog niet goed kent. Een tiental minuutjes die voorwaarden scannen en je kent direct je rechten, wat je véél geld en vooral tijd/miserie kan besparen.
100% akkoord dat je de gegevens best preventief al ergens opslaat. Vervangwagen e.d. heb ik niet, boeit me ook niet. Maar ik wist niet naar waar de wagen gedepanneerd moest worden. Lijkt me zinloos om hem naar een garage te laten slepen als ik zelf mechanieker ben geweest, en de kans groot is dat de wagen voor de sloop is wat wil zeggen stippen en in onderdelen verkopen. Lijkt me debiel om hem dan voor niets naar de garage te slepen om hem daarna nog eens naar huis te mogen slepen.
 
Ruim 2 maanden verder, en ik dacht dat dit eindelijk afgerond ging zijn.

Ik heb de afgelopen jaren 3x een ongeval gehad, alledrie in mijn recht. Garage maakt bestek en schade-/expertisebureau gaat hiermee dan al dan niet akkoord en dat bedrag in kwestie wordt overgeschreven op mijn rekening. Heb het vaak zelf of via via laten herstellen.

Uiteraard is er dan de uitzondering bij Corona Direct. Schadebureau heeft een waarde van €1650 bepaald, waarvan €450 wrakwaarde. Het wrak is opgehaald en ik heb hiervoor mijn €450 ontvangen, wat wil zeggen dat er nog €1200 resteert. Na 3 weken nog steeds niets van de verzekering mogen vernemen. Ik contacteer hun en zeg dat het schadebureau hun verslag al lang had overgemaakt. Blijkbaar was er ergens een probleem hieromtrent. Gisteren bericht dat ze mij de resterende €835 hebben overgemaakt. Bon. 1650 - 450 = 1200 voor zo ver ik kan tellen. Wat is er gebeurd met de resterende €365? Misschien dat ik binnen een week antwoord krijg ...

Bende randdebielen op een stokje ...
 
Blijkt dat het schadebureau €450 waarde heeft afgehouden van het totaalbedrag, zijnde "schade VOOR het ongeval", ondanks dat dit mij niet gemeld was, en dat ik een papier heb ondertekend waarop staat: "schade voorafgaand aan het ongeval in mindering te brengen: €0"
Dus tegen mij zeggen ze A, tegen de verzekering die mij moet uitbetalen zeggen ze B. Ik heb beide partijen aangeschreven en nu is het aan hun om dit recht te zetten.
 
Doet mij denken aan mijn motorongeval, verzekerd met Ethias. Er was een bestek dat toch duur uitviel voor mijn moto, is mijn EIGEN verzekering daar lastig over beginnen doen. Ik heb daar moeten achter zitten niet normaal. En dat voor een ongeval dat via die versnelde regeling geregeld wordt, omdat ik voorrang van rechts had. Op den duur heb ik de ombudsman daar op moeten zetten om schot in de zaak te krijgen. Zelfs gratis zou ik niet meer willen verzekerd zijn bij Ethias.
 
Bon, 4 maanden na het ongeval is alles rond. Maar de manier waarop is echter om mee te janken.

Schadebureau had een foutje gemaakt en heeft dit onmiddellijk recht gezet naar Corona Direct toe. CD echter ... Ik mail naar hun of dat nu eindelijk in orde is. Geen antwoord. 2 weken later bel ik, ze zeggen dat ze het direct in orde gingen brengen. Nog steeds niets. 2 weken daarna mail ik nog eens, nog steeds geen antwoord. Dan heb ik naar de klachtendienst gemaild en de dag nadien was het plots in orde en stond het geld op mijn rekening.

Heb trouwens na het ongeval een identieke wagen gekocht. Zelfde model, motor, bouwjaar, ... Ook verzekerd via CD, zelfde polis. Logischer wijze zou dit even veel kosten. Plots 30% duurder. Ik mail met de vraag vanwaar dit extra bedrag komt. Uiteraard geen reactie. Na 2 weken mail ik nog eens, wederom zonder reactie. Terug via de klachtendienst laten gaan en de dag erna kreeg ik plots antwoord dat hun premies net zijn opgeslagen. By a lot, if you ask me...

Hoe ik het begrijp: Ik betaal meer en krijg minder. Jammer dat autoverzekeringen nu eenmaal zo duur zijn, maar zodra ik iemand vind die ietswat schappelijke prijzen heeft, ziet CD me niet meer terug.

(voorbeeld, mijn E46 is verzekerd via Argenta, ik betaal €400/jaar. En ik zou exact evenveel betalen voor mijn tweede wagen 1300cc 86pk. Makes no sence if you ask me)
 
Doet mij denken aan mijn motorongeval, verzekerd met Ethias. Er was een bestek dat toch duur uitviel voor mijn moto, is mijn EIGEN verzekering daar lastig over beginnen doen. Ik heb daar moeten achter zitten niet normaal. En dat voor een ongeval dat via die versnelde regeling geregeld wordt, omdat ik voorrang van rechts had. Op den duur heb ik de ombudsman daar op moeten zetten om schot in de zaak te krijgen. Zelfs gratis zou ik niet meer willen verzekerd zijn bij Ethias.
schrijnend eigenlijk dat je er zelf moet achter zitten, terwijl dat nu net hetgeen is waar jij hen voor betaalt ...
 
Terug
Bovenaan