mega_stihl
Member
Gegroet dames & heren.
Ik ben al lid van dit forum sinds het nog Telenet Gaming heette, maar ben ondertussen al enkele jaren niet meer actief. Maar ik dacht voor dit specifiek gebeuren nog eens binnen te vallen
In dit geval een ervaring die ik wil delen zodat mensen op de hoogte zijn van bepaalde situaties/diensten, en hiervoor dan ook gewaarschuwd zijn. Aangezien ik niet weet waar ik dit kwijt kan dacht ik: het algemene subforum van 9lives. Pardon, beyond gaming, waar vrijwel alle algemene zaken besproken kunnen worden.
Kleine voorgeschiedenis
Een vriend van me is zelfstandige en gebruikte voor zijn beroep vroeger zijn oude Toyota Yaris Verso. Klein bakske maar met veel ruimte. Aangezien deze al rap te klein is geworden voor al zijn materiaal heeft hij een Fiat Ducato aangeschaft. Deze had een onderhoud nodig en de distributieriem moest vervangen worden. Aangezien dit vroeger mijn beroep was heb ik deze opdracht op mij genomen. Als appreciatie heeft hij me zijn oude Yaris gegeven, aangezien ik hem toch vaker gebruikte dan hij (omwille van de ruimte & trekhaak). Ik ging deze dan als tweede wagen inschrijven, maar gezien deze dus enkel gebruikt zou worden om zaken te transporteren omwille van de ruimte en de trekhaak, schatte ik dat deze +- 3000km per jaar zou doen. Beetje belachelijk om een wagen in te schrijven en te verzekeren voor zo weinig te rijden.
To the point
Enkele verzekeringsbedrijven gecontacteerd, en die geven 15% korting als je minder dan 10 000km per jaar rijdt. Maar bon, 15% minder betalen is nog altijd veel voor uitzonderlijk gebruik. Al jaren hoor ik reclame op de radio van Corona Direct, kilometerverzekering. Bon, hun eens gecontacteerd, en voor een prikje is mijn wagen verzekerd. Ongeveer de helft van wat de rest vraagt. Misschien zelfs nog iets minder dan de helft.
Mijn klacht
Wat ik in het begin al merkte bij het vragen van een offerte of gewone correspondentie, is dat er altijd een dag of 4 tussen zat. Voor gewone administratieve zaken was dit geen drama, tot ... ik vorige week een ongeval heb gehad. In mijn recht weliswaar. Mijn voertuig was geïmmobiliseerd. Geen idee of depannage in mijn verzekering zat of niet, en gezien ik naast mijn voertuig (of wat er van overblijft) stond op een drukke steenweg, had ik ook geen zin om dit op te zoeken op een schermpje van 5 op 10cm. Ik belde dus naar Corona Direct, kreeg een keuzemenu, en selecteerde "voor ongeval of bijstand". Dit lijkt me toch wel een relatief dringende zaak, dus verwachtte ook snel antwoord. Tweemaal tussen de 10 en 15 minuten aan de lijn gehangen om te blijken dat die lijn dichtvalt na die verstreken tijd. Telefonisch dus gewoon niet bereikbaar. Bon, ik de lokale depanneur gebeld en laten wegslepen. Ik kom thuis en stuur een mail om de situatie uit te leggen. We zijn dinsdag 22/03 trouwens. Twee dagen later nog geen antwoord, maar wel gezien dat ik op hun website het ongeval al kan aangeven. Dit dus gedaan op 24/03. Ondertussen zijn we 29/03 en heb ik nog 0,0 correspondentie ontvangen van hun, en nog geen antwoord op mijn mail van 22/03. We spreken hier niet van een videospel dat fout geleverd is, maar van een geaccidenteerde wagen die een steenweg blokkeert, en de personen in kwestie zijn EEN WEEK LATER nog steeds niet te bereiken.
Dit lijkt me nu echt wel een zeer amateuristische aanpak en al zeker van een bedrijf dat niet anders doet dan al jaar en dag zijn producten te promoten via reclame en radio. Ik wil dit maar even meedelen zodat de mensen hier weten waaraan ze beginnen als ze voor Corona Direct zouden kiezen.
Goedkoop? Zeker!
Service? Zeker niet!
Op zich is het geen drama aangezien ik mobiel ben, maar moest dit mijn enige wagen zijn en ik weet na een week nog altijd niet waar ik sta, dan zien ze mij niet meer terug.
Ik ben al lid van dit forum sinds het nog Telenet Gaming heette, maar ben ondertussen al enkele jaren niet meer actief. Maar ik dacht voor dit specifiek gebeuren nog eens binnen te vallen
In dit geval een ervaring die ik wil delen zodat mensen op de hoogte zijn van bepaalde situaties/diensten, en hiervoor dan ook gewaarschuwd zijn. Aangezien ik niet weet waar ik dit kwijt kan dacht ik: het algemene subforum van 9lives. Pardon, beyond gaming, waar vrijwel alle algemene zaken besproken kunnen worden.
Kleine voorgeschiedenis
Een vriend van me is zelfstandige en gebruikte voor zijn beroep vroeger zijn oude Toyota Yaris Verso. Klein bakske maar met veel ruimte. Aangezien deze al rap te klein is geworden voor al zijn materiaal heeft hij een Fiat Ducato aangeschaft. Deze had een onderhoud nodig en de distributieriem moest vervangen worden. Aangezien dit vroeger mijn beroep was heb ik deze opdracht op mij genomen. Als appreciatie heeft hij me zijn oude Yaris gegeven, aangezien ik hem toch vaker gebruikte dan hij (omwille van de ruimte & trekhaak). Ik ging deze dan als tweede wagen inschrijven, maar gezien deze dus enkel gebruikt zou worden om zaken te transporteren omwille van de ruimte en de trekhaak, schatte ik dat deze +- 3000km per jaar zou doen. Beetje belachelijk om een wagen in te schrijven en te verzekeren voor zo weinig te rijden.
To the point
Enkele verzekeringsbedrijven gecontacteerd, en die geven 15% korting als je minder dan 10 000km per jaar rijdt. Maar bon, 15% minder betalen is nog altijd veel voor uitzonderlijk gebruik. Al jaren hoor ik reclame op de radio van Corona Direct, kilometerverzekering. Bon, hun eens gecontacteerd, en voor een prikje is mijn wagen verzekerd. Ongeveer de helft van wat de rest vraagt. Misschien zelfs nog iets minder dan de helft.
Mijn klacht
Wat ik in het begin al merkte bij het vragen van een offerte of gewone correspondentie, is dat er altijd een dag of 4 tussen zat. Voor gewone administratieve zaken was dit geen drama, tot ... ik vorige week een ongeval heb gehad. In mijn recht weliswaar. Mijn voertuig was geïmmobiliseerd. Geen idee of depannage in mijn verzekering zat of niet, en gezien ik naast mijn voertuig (of wat er van overblijft) stond op een drukke steenweg, had ik ook geen zin om dit op te zoeken op een schermpje van 5 op 10cm. Ik belde dus naar Corona Direct, kreeg een keuzemenu, en selecteerde "voor ongeval of bijstand". Dit lijkt me toch wel een relatief dringende zaak, dus verwachtte ook snel antwoord. Tweemaal tussen de 10 en 15 minuten aan de lijn gehangen om te blijken dat die lijn dichtvalt na die verstreken tijd. Telefonisch dus gewoon niet bereikbaar. Bon, ik de lokale depanneur gebeld en laten wegslepen. Ik kom thuis en stuur een mail om de situatie uit te leggen. We zijn dinsdag 22/03 trouwens. Twee dagen later nog geen antwoord, maar wel gezien dat ik op hun website het ongeval al kan aangeven. Dit dus gedaan op 24/03. Ondertussen zijn we 29/03 en heb ik nog 0,0 correspondentie ontvangen van hun, en nog geen antwoord op mijn mail van 22/03. We spreken hier niet van een videospel dat fout geleverd is, maar van een geaccidenteerde wagen die een steenweg blokkeert, en de personen in kwestie zijn EEN WEEK LATER nog steeds niet te bereiken.
Dit lijkt me nu echt wel een zeer amateuristische aanpak en al zeker van een bedrijf dat niet anders doet dan al jaar en dag zijn producten te promoten via reclame en radio. Ik wil dit maar even meedelen zodat de mensen hier weten waaraan ze beginnen als ze voor Corona Direct zouden kiezen.
Goedkoop? Zeker!
Service? Zeker niet!
Op zich is het geen drama aangezien ik mobiel ben, maar moest dit mijn enige wagen zijn en ik weet na een week nog altijd niet waar ik sta, dan zien ze mij niet meer terug.