Wat heb jij vandaag gepresteerd?

Als we dan toch eens mogen stoefen, het was vandaag niet, maar als het eens wedstrijd is squat ik wel zo'n 260 kg, bankdruk ik zo'n 160 kg, en deadlift ik zo'n 290 kg. Waarmee ik trouwens geen sukkelaar ben maar ook verre van uitzonderlijk. De kracht van consistent niets beter te doen hebben dan met gewichten sleuren zeker.
Niet uitzonderlijk zegt 'm, ik heb geen idee hoeveel gij weegt maar dat zijn sowieso toch fantastische waardes? Ik weet niet wat het waard is maar vind deze (https://strengthlevel.com/strength-standards) altijd wel leuk om te zien waar ge ongeveer zit.

Niet uitzonderlijk zegt 'm, ik heb geen idee hoeveel gij weegt maar dat zijn sowieso toch fantastische waardes? Ik weet niet wat het waard is maar vind deze (https://strengthlevel.com/strength-standards) altijd wel leuk om te zien waar ge ongeveer zit.
Zo'n 117 kg lichaamsgewicht, wat mij daar dan richting elite brengt (net niet) voor squat en deadlift en bijna advanced voor bench (wat dus mijn zwakste beweging is). Ik zie gewoon zottere dingen op wedstrijden, wat het wat in perspectief plaatst. There's always a bigger fish.

Ondertussen toch wel wat een bierbuik, maar die is er zowat gekomen toen ik het opgaf om in de -105 kg te blijven.

Zo'n 117 kg lichaamsgewicht, wat mij daar dan richting elite brengt (net niet) voor squat en deadlift en bijna advanced voor bench (wat dus mijn zwakste beweging is). Ik zie gewoon zottere dingen op wedstrijden, wat het wat in perspectief plaatst. There's always a bigger fish.

Ondertussen toch wel wat een bierbuik, maar die is er zowat gekomen toen ik het opgaf om in de -105 kg te blijven.
Ja, op wedstrijden, maar t.o.v. de algemene bevolking is dat toch gewoon echt supergoed. Ik ben al blij met mijn 85kg deadlift van gisteren :biglaugh: .

Ja, op wedstrijden, maar t.o.v. de algemene bevolking is dat toch gewoon echt supergoed. Ik ben al blij met mijn 85kg deadlift van gisteren :biglaugh: .
Iedereen is van 0 (ongeveer) begonnen, de eerste keer 100 kg op een beweging is zo'n mijlpaal die je meestal wel onthoudt.

Het is ook wel een hobby in mijn geval: mijn voeding is ok maar zou zeker beter kunnen, ik train 3x per week wat velen die een hoger niveau halen ook meer doen. Maar uiteindelijk verdien je er geen cent aan en moet het plezant blijven vind ik, meer tijd erin steken zou problemen geven met zowel mijn werk als mijn vrouw. Ik ben er nu ook 35, de vraag begint zich zowat te stellen hoe lang ik dit kan blijven volhouden. Zeker moest ons gezin zich uitbreiden wordt het onmogelijk dit niveau te houden denk ik.

Trouwens, het was niet mijn bedoeling de thread hier op te eisen , carry on! :)

Laatst bewerkt:
2 weken geleden de gordel uitgereden. Ok, tov al die wielertoeristen valt dat in het niets maar was toch tevreden met mijn zware trekkingsfiets 😎 Al staat het record op 1 dag wel op 145km.

Al blijft de leukste prestatie wel een rondje fietsen doorheen Scandinavia vertrekkend vanuit België (in totaal 7500km) (veel minder km’s per dag maar wel pak meer gewicht mee). Dat is wel al 2,5-3 jaar geleden :unsure:
Heb je daar ook een routekaartje of een tracking of zo van? Van die Gordel? Dat dagrecord doet al pijn aan mijn billekes als ik eraan denk...

Niets bijzonders maar voor mij een kleine overwinning. Heb deze ochtend mezelf overtroffen met squatten. Deze fat ass heeft zomaar fkes 200 squats achter elkaar gedaan. 100 met gedichtjes, 3 minuten stretchen dan 100 zonder.
Dus bij deze nomineer ik mezelf tot de queen der squats. 👸
Veel boeiender dan dit gaat het niet worden, helaas.😕
Ik heb vakantie nodig als ik een trap op ga dus dit is heel knap, Squid approves!

Ik ga @DarthPieper nomineren omdat hij na een stop van 10 jaar weer is begonnen met lezen.

De Shining - Stephen King, Lia Belt

Ik heb in 10 jaar geen boek aangeraakt, maar de goesting om mijn leesgewoontes uit mijn jeugd op te rakelen was er plots weer. Danzij The Shining en Ready Player One eigenlijk. Ik geraak meer en meer gefascineerd door die film van Kubrick en toen ik onlangs Ready Player One zag - waar The Shining een grote speelt - had ik zin om het boek te lezen. In een podcast was er al eens gezegd dat Stephen King niet zo blij was met Kubrick zijn versie, dus had ik wel wat schrik dat het boek de film zou verpesten, wat ik zeer jammer zou vinden.

Gelukkig is dat niet gebeurd. Het is inderdaad heel verschillend, maar ik denk dat het boek op sommige momenten een mooie aanvulling kan zijn op de film, bijvoorbeeld het achtergrondverhaal van het Overlook. Alleen vond ik het niet duidelijk wat altijd King bedoelt met passages tussen (). Soms waren het duidelijk gedachten van de personages, maar soms leken het ook gedachten van King zelf over de personages. Het zal aan mij liggen, maar het was op bepaalde momenten wel heel verwarrend om nog te volgen. 😛

Moeilijk om te zeggen welke versie ik beter vind, daarvoor zou ik de film nog eens moeten bekijken. Ben nu de miniserie aan het kijken uit 1997, die het boek trouw volgt.

(Ik heb het trouwens in het Nederlands gelezen uit angst dat het Engels niet al te vlot zou gaan, all wil ik mij in de toekomst wel meer focusen op de originele taal van de schrijver. Ik denk dat ik ga oefenen met Harry Potter, dat verhaal ken ik als mijn duim.)

4/5
Nice!

Leuk! Volgde je een bestaande fietsroute of alles zelf uitgezocht?
Zelf ook al verschillende fietsvakanties gedaan (frontlijnroute etc) en ben wel geïnteresseerd om ook eens het noorden te verkennen ;)
Grotendeels zelf uitgezocht met onderweg aanpassingen naargelang wat de locals zeiden. Heel leuk om te fietsen! Noorwegen het indrukwekkendst qua natuur (en fjorden) en Finland het leukste. Polen is ook erg tof maar de wegen zijn soms vreselijk :p

Zeker eens doen!

@Loser - staat op RouteYou denk ik wel nog. Anders kan ik je de .gpx eens pm’en.

Die is zeker welkom! Het zal nog niet voor volgende zomer zijn, maar mogelijks fietsen we die richting uit in 2023.
Ah, had het over de gordel :D voor de andere tour ga ik eens moeten kijken.

Heb wel dit als het werkt? Geen gpx maar kan je wel een idee vormen.

edit: het leukste was wel Finland van noord naar zuid doorfietsen en van Oslo naar Bergen was ook de moeite. Lofoten in Noorwegen ook de moeite om te fietsen denk ik (hebben we gewoon bezocht).

Ik was toch ook eventjes in de war dat er als EERSTE een foto van een andere man werd gevraagd en niet van een squatende vrouw :unsure:
Ik vind het ongepast om dergelijke foto aan een vrouw te vragen, als dat mijn eigen vrouw niet is.

Uit interesse en bewondering vind ik het dan weer totaal niet erg om zoiets te vragen aan een man, die hard werkt om tot dergelijke resultaten te komen. Zelf heb ik een grote interesse in lichaamsbouw en werken daaraan. :)

Ik heb vannacht goed geslapen, 7u lang, zonder onderbrekingen. Afgezet tegenover de afgelopen 2 maanden is dat een geweldige prestatie.

Niets bijzonders maar voor mij een kleine overwinning. Heb deze ochtend mezelf overtroffen met squatten. Deze fat ass heeft zomaar fkes 200 squats achter elkaar gedaan. 100 met gedichtjes, 3 minuten stretchen dan 100 zonder.
Dus bij deze nomineer ik mezelf tot de queen der squats. 👸
Veel boeiender dan dit gaat het niet worden, helaas.😕
Tenzij dat echt zware poëzie was in die eerste serie van 100, zou ik toch eerder gewoon gewichtjes ipv gedichtjes gebruiken 🤡

Gedichtjes moest uiteraard gewichtjes zijn.🤦‍♀️

Ja je zei dat je 7u had geslapen, hoeveel is dat anders?
Je vroeg hoeveel uur ik normaal / de laatste 2 maand aan één stuk door slaap. Laat me mijn antwoord rephrasen:
What is this mystical "uur aan één stuk doorslapen" you speak of? :thinking:

Terug
Bovenaan