Wat heb jij vandaag gekookt?

in het kader van pikante tonijnsla: ik maak soms mayo met sriracha in, soort van eigen bereide samurai saus.
dat moet toch ook best ok combineren met tonijn...
Al eens geprobeerd om sambal (1 theelepel) met mayo (drie eetlepels) te combineren? Vind ik persoonlijk veel lekkerder dan sriracha-mayo (sriracha van Flying Goose is sowieso overrated imo, veel te gesuikerd) en leunt dichter aan bij het samouraïsaus-recept.

Als je het trouwens pikanter wilt, dan doe je er meer sambal bij maar dan heb je geen samouraï meer, maar vlammetjessaus.

Parmesan orzotto met cantharellen en kip

xNLI46n.jpeg

Bijna heel het weekend Njam tv gekeken :lol:
en ondertussen maar op de njam website de gerechten opzoeken en bookmarken.

ik ben weer goe voor de komende 3 maand aan wild menu's :lol:

Voor deze avond hete bliksem ovenschotel met wat appeltjes en peren die dringend op moesten. Morgen hebben we vrienden op bezoek en voor dan staat er al stoverij te pruttelen.

Vanavond chateaubriand met champignons en patatjes uit de oven en een lekker rood wijntje als culinaire schouderklop om geen brugdag te hebben vandaag. :tongue:

Morgen en woensdag wel verlof. :love:

Zelfgemaakte gnocci met een saus van gepureerde pompoen aangelengd met fond.
Daar dan nog een krokantje van serano ham bij.

Voor morgen vidé, de kip staat momenteel te pruttelen op het vuur.

Everzwijnragout! Ditmaal 3 uur laten sudderen aan ca. 100 graden in de gietijzeren stoofpot in de oven en de malsheid is perfect. Vorige keer heb ik hem dubbel zo lang erin gezet en was het resultaat wat aan de droge kant.

Even jouw bericht quoten van een ander topic. Welk recept gebruik je hiervoor? Wil dit ook eens proberen.

ik volg ni echt een recept, I go with the flow...

ik smelt wat boter, daarop kap ik suiker dat ik laat karameliseren, dan de sinaasappelsap erbij.
In dat mengsel leg ik de pannekoeken en draai ze wat rond zodat ze alle smaken kunnen opnemen.
dan in een panneke apart de grandmarnier verhitten, in brand steken, en dan giet ik dan uit over de crepes.

crepes eruit nemen, bolleke vanille ijs erbij en dan wat jus uit de pan erover gieten.

Terug
Bovenaan