Wat heb jij vandaag gekookt?

Quiche Lorraine gemaakt voor de eerste keer, niet helemaal overtuigd van de smaak...
Volgende keer laat ik de prei eruit en ga ik voor gebakken ajuin, zal minder flets smaken dan volgens mij.
 
Quiche Lorraine gemaakt voor de eerste keer, niet helemaal overtuigd van de smaak...
Volgende keer laat ik de prei eruit en ga ik voor gebakken ajuin, zal minder flets smaken dan volgens mij.

Welke kruiden heb je allemaal gebruikt?

En je prei eerst gebakken met wat spek?
 
IMG-20221013-100937.jpg


Deze namiddag visite!
 
Quiche Lorraine gemaakt voor de eerste keer, niet helemaal overtuigd van de smaak...
Volgende keer laat ik de prei eruit en ga ik voor gebakken ajuin, zal minder flets smaken dan volgens mij.
De prei er zeker niet uitlaten, gewoon goed afkruiden (met peper, zout en naargelang uw goesting met paprika/curry/van die gele maggy kruidenmix...).
Ge kunt altijd ajuin toevoegen natuurlijk, maar er moet niks anders voor sneuvelen :unsure:.
Maïs staat in de voorraadkast, gemalen kaas in de koelkast en zure room er nog nooit bij gegeten. 🤔
Ik ben geen fan van guacamole.
BLASFEMIE, zeker in combo met zure room is dat hemels.
 
wat kun je nog zoals doen met zure room? Heb nog een half potje staan.

Vanavond Gyros !!

Soep maken!

Uw groentesoep koken en als ze bijna klaar is, 2 eieren opklutsen met die zure room, voorzichtig op temp brengen door er pollepel soep aan toe te voegen, en dan ganse pot opgewarmde eiroomsoepmix in uw soep kappen. Lekker!

Ik doe in dit recept wel nog een rundsbouillonblokje of 2 bij.

 
Ik kook de laatste tijd ook steeds liever en vind het echt tof om nieuwe dingen te proberen uit een aantal kookboeken. Ik trek er wel amper foto's van :p Misschien hier wat meer komen posten! Een aantal van de zeldzame foto's:

Vol-au-veggie met frietjes:
184DzIU.png


Stoofpotje van aubergine, worteltjes, etc... met naan & gegrilde haloumi:
PlDHN0B.png


Pasta alla Nerona:

hRcDOrU.png
 
Terug
Bovenaan