Wat heb jij vandaag gekookt?

in het kader van pikante tonijnsla: ik maak soms mayo met sriracha in, soort van eigen bereide samurai saus.
dat moet toch ook best ok combineren met tonijn...
Al eens geprobeerd om sambal (1 theelepel) met mayo (drie eetlepels) te combineren? Vind ik persoonlijk veel lekkerder dan sriracha-mayo (sriracha van Flying Goose is sowieso overrated imo, veel te gesuikerd) en leunt dichter aan bij het samouraïsaus-recept.

Als je het trouwens pikanter wilt, dan doe je er meer sambal bij maar dan heb je geen samouraï meer, maar vlammetjessaus.
 
Parmesan orzotto met cantharellen en kip

xNLI46n.jpeg
 
Bijna heel het weekend Njam tv gekeken :laugh:
en ondertussen maar op de njam website de gerechten opzoeken en bookmarken.

ik ben weer goe voor de komende 3 maand aan wild menu's :laugh:
 
Voor deze avond hete bliksem ovenschotel met wat appeltjes en peren die dringend op moesten. Morgen hebben we vrienden op bezoek en voor dan staat er al stoverij te pruttelen.
 
Vanavond chateaubriand met champignons en patatjes uit de oven en een lekker rood wijntje als culinaire schouderklop om geen brugdag te hebben vandaag. :tongue:

Morgen en woensdag wel verlof. :love:
 
Uiteraard!
Met een verse kip waar ik een bouillon van trek, wat dan de basis wordt van de saus.
En gehaktballetjes!
Want blijkbaar horen gehaktballetjes niet voor iedereen in een vol-au-vent.
Wat, geen spreeuw voor de vol-au-vent? :unsure:

Heeft lang geduurd voor ik leerde dat dat niet bij iedereen normaal was :p
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Even jouw bericht quoten van een ander topic. Welk recept gebruik je hiervoor? Wil dit ook eens proberen.

ik volg ni echt een recept, I go with the flow...

ik smelt wat boter, daarop kap ik suiker dat ik laat karameliseren, dan de sinaasappelsap erbij.
In dat mengsel leg ik de pannekoeken en draai ze wat rond zodat ze alle smaken kunnen opnemen.
dan in een panneke apart de grandmarnier verhitten, in brand steken, en dan giet ik dan uit over de crepes.

crepes eruit nemen, bolleke vanille ijs erbij en dan wat jus uit de pan erover gieten.
 
Terug
Bovenaan