Wat heb jij vandaag gekookt?

Klinkt goed. Dit weekend misschien eens proberen. Dan heb ik al een dessert voor met de feestdagen.

Ongeflambeerd kan ook, dan ist suiker karameliseren, blussen met grandmarnier (of cointreau) daarna appelsiensap erbij. En dan de pannekoekskes laten in weken.
 
6 gangen is al wat 😱! Zo uitgebreid ga ik het niet doen. Wil zelf als hoofdgerecht een gourmetmix met vis maken met dan wat sides. Dessert dan crepes suzette. Voorgerecht weet ik nog niet. Als het weer het toelaat misschien nog eens een flammluchen op de bbq maken als voorgerecht.
 
Ik ga beginnen met een amuseke
Daarna een roomsoepje.
Dan een koud voorgerechtje met gemarineerde sint jacobs vruchten.
Vervolgens een bolleke risotto (met ijschepper vormen) met een langoustine over gedrapeerd en een krokantje van parmesan en sesamzaadjes.
Vervolgens een mini stoofpotje van everzwijn en daarna reegebraad met portosaus
En als dessert een flan van chocolade met mandarin napoleon coulis. En dan nog (irish) coffee.

Oefeningske voor kerstavond. Gelukkig kan je soep en stoofpot op voorhand maken :laugh:
 
Zou mij ook eens moeten wagen aan zo specialere visgerechten. Zo langoustine en Sint Jacobsvruchten zelf nog nooit gemaakt. Van waar haal je uw inspiratie ? Zou zelf nog graag in avondschool kooklessen willen volgen. Doe dat graag maar de tijd en onregelmatige werkuren spelen me nu parten.
 
Zou mij ook eens moeten wagen aan zo specialere visgerechten. Zo langoustine en Sint Jacobsvruchten zelf nog nooit gemaakt. Van waar haal je uw inspiratie ? Zou zelf nog graag in avondschool kooklessen willen volgen. Doe dat graag maar de tijd en onregelmatige werkuren spelen me nu parten.

Ik steel overal met mijn ogen (njam tv, youtube video's) en dan probeer ik daar dingen uit te combineren. Soms komen daar lekkere dingen uit, soms rare combinaties :laugh:
 
Schoonheidsprijzen ga ik er niet mee winnen, maar het ruikt alvast heerlijk!
IMG-20221109-144759.jpg
 
Vanmiddag canard à l'orange.

En als dessert chocoladeflan met mandarin napoleon coulis en gekonfijte zeste van appelsien.

De mandarijntjes stonden in promo :laugh:
 
Ik heb het geprobeerd met een plastieken zakje met gaatje in geknipt, maar denk vooral de volgende keer diepvriesspinazie te gebruiken ipv verse, zal een pak vlotter..euh.. spuiten. 🤷🏼
Ik heb er een goeie voor met plastieken spuitmond, past perfect binnen een rolleke cannelloni en je kan druk zetten.
 
IMG-20221111-111325.jpg


De 7 kilo look in de tomatensaus was een heerlijke beslissing! Ik had geitenkaas gebruikt met spinazie in de vulling en dat valt wat tegen, die smaakt toch net ietsje te scherp door.

Dat kan ik me voorstellen, ricotta gaat zachter zijn. Ik ga es ricotta en gorgonzola combineren.
 
Terug
Bovenaan