Enkele snelle, makkelijke recepten:
- omelet met groenten: hier is dat standaard ui en tomaat, soms nog wat zalm erbij. Groenten stoven, geklutste eitjes erbij en klaar!
- wraps: ik stoof ajuin, paprika en champignons (kan je allemaal voorgesneden kopen uit het koelrek of diepvries), daar dan gehakt bij. Dat op de wrap met wat dipsaus die je bij de Doritos ziet staan. Ik doe er doorgaans nog mais en tomaat bij. Tomaat wordt snel zacht dus ik koop kerstomaten, blijven langer mee én je bent sneller geneigd ze als snack te nemen als je ze in huis hebt. De overschot van de wraps gaat de diepvries in.
Wat je in de pan hebt klaargemaakt kan je gerust in grote hoeveelheid klaarmaken en dan in kleine porties invriezen voor de volgende keer.
- spinazie uit de diepvries in de microgolf en fishticks 15 minuten in de airfryer
- wok met kip: kant en klaar zakje kopen en dat aanstoven, paar lepels manna curry saus uit bokaal erbij en je kip in een (leeg, nieuw

) lasagnebakje in de airfryer garen met wat kippenkruiden op.
- bokaal rode kool + gehaktbroodje uit de airfryer. Ik meng ui, gehakt, ei, half blokje verkruimelde bouillon en paneermeel. Ofwel rol je er balletjes van, ofwel maak je er een homp van die je in zo een lasagnebakske kwakt. Laatste heeft meer baktijd nodig. Overschot van gehaktbroodje is heel lekker met wat mosterd en ketchup op een boterham de dag erna!
- tagliatelle met zalm en erwten: tagliatelle koken, bokaal/blik erwten afgieten, pak gerookte zalm in stukjes en dat allemaal samen mengen met boursin.
Ik maak wel meer werk van mijn saus maar volgens mij red je het met boursin, eventueel aangelengd met pastakookvocht, ook perfect!
- frietjes van de frituur
Et voilà, 7 dagen overbrugd met recepten die wel haalbaar moeten zijn!