Wat heb jij vandaag gekookt?

Vanavond Tori Katsu met homemade Tonkatsu saus. Side dish Yakisoba wegens vorige week al teveel rijst gefret, dus iets met noedels en groentjes erbij.
kHfTFHI.jpg

Ter ere van een 1/8ste finale die ons beter bevallen is. Aangezien pasta de komende week verboden is :lol:

Heb je daar recept van die kip ziet er heel lekker uit!

die kip van mij?

kipfilet in bloem/ ei / panko (niet gewoon chapelure, staat in de colruyt bij de aziatische produkten) en dan frituren in arachide olie

saus op de kip is een mix van ketchup, soja, oestersaus, suiker en worcestershiresaus

voor de noedels heb ik groene kool, sojascheuten en champignons gewokt, daar de gekookte noedels bij gedaan en overgoten met een saus op basis van oestersaus en hoisin, en wat donkere soja omdat het anders te bleek uitviel

Thanks ik heb panko met kruiden al in daarmee eens proberen.
Ik heb wel geen friteuse maar zal dat dan eens in de pan doen.

Thanks ik heb panko met kruiden al in daarmee eens proberen.
Ik heb wel geen friteuse maar zal dat dan eens in de pan doen.
Als ik zoiets maak (bv. kip in panko) doe ik gewoon arachideolie in een (antikleef) potje, heet genoeg laten worden en dan de kippenreepjes erin. Ik gebruik net geen friteuse aangezien je dan je frituurolie al volledig zou moeten vervangen door arachideolie.

Ik heb een gewone oven dat is voldoende

En zou dat ook gaan met zonnebloemolie die heb ik nog thuis?
Ik heb dat ook al gedaan en dat werkt ook. Geen idee of dat eigenlijk mag (naar maximum hitte toe van de soorten olie).

Ik heb dat ook al gedaan en dat werkt ook. Geen idee of dat eigenlijk mag (naar maximum hitte toe van de soorten olie).

Op mijn fles staat wel voor warme en koude bereidingen en rookpunt is hetzelfde als van arachideolie

zonnebloem mag ook, daar kan je ook in frituren tot 175 graden.

olijfolie zou ik afraden

Terug
Bovenaan