Wat heb jij vandaag gekookt?

Eindelijk de wraps gemaakt...

Volgens mij zijn mijn wraps te klein... (had die van boni in de colruyt gekocht) als ik dat vergelijk met den durum die ik koop krijg ik gewoon niet mooi gewrapt. Uiteindelijk uit miserie er een halfopen wrap van gemaakt in plaats van een pannekoekwrap zoals de durum er 1 is... Was niet slecht, maar gewoon niet hetzelfde :( (nu bon ook een fractie van de kost uiteindelijk...)

Hmmm... ideetje... een pannekoek bakken en dat als wrap gebruiken... ik vraag mij af hoe goed dat zou werken... en hoe dat zou meevallen van smaak...
Geen idee of ze groter zijn, maar ik vind de wraps van Albert Heijn (de meergranen) veruit het lekkerste.

Onlangs varkenswangetjes gemaakt maar hoe verwijderen jullie die vliezen gemakkelijk?

Zondag eens compleet laten gaan:
  • Aperitief: Champagne met broodje rillettes / americain, mini -pizza
  • Voorgerecht: Ruig Foie Royale (diervriendelijke foie gras) + toast van rozijnenbrood, crème van balsamico, gebakken appeltje met kaneel en uienconfijt en begeleid met een flesje Marcel Deiss Rotenberg (premier cru)
  • Hoofdgerecht: Gestoomde asperges, kabeljauwhaasje, mousselinesaus, puree van gourmandine aardappel met hoeveboter, flesje witte wijn - Marcel Deiss Alsace
  • Dessert: ambachtelijk ijs, homemade chocoladesaus met scheutje rum, slagroom en banaan
  • Glaasje Sambuca + koffieboon, even geflambeerd

Laatst bewerkt:
de creme gisteren al gemaakt, de aardbeiencoulis vanmiddag.
Blijft toch een heerlijk dessertje

rMnuYzw.jpg

Wat is de creme juist, mascarpone?
Had vorige week aardbeienbavarois gemaakt, was ook ni slecht!

Panna cotta, gekookte room dus.

600ml room, 120gr suiker, 2 koffielepels vanille baklikeur en 3 gelatineblaadjes

Dat laten opstijven in de frigo en dan de coulis overkappen.

Asperges à la flamande klaargemaakt vorig weekend. Eigenlijk kan je daar amper iets verkeerd mee doen, tenzij je asperges overgaar laten worden en ze verkeerd schillen.

Voor morgen eens iets proberen, knolselderblokjes in de diepvries zitten dus die insmeren met olie en in de airfryer gooien en scampi met een zacht tomaten-currysausje. Benieuwd wat de kleuterjury er van zal maken!

Terug
Bovenaan