Wat heb jij vandaag gekookt?

Da komt hier goe! Nog efkes onder de grill en smullen maar

9lvAfCr.jpg
 
Onder de grill? Ga jij mij nu zeggen dat ge dat in uw oven gereed gedaan hebt?
Oja.

3u in de smoker, 2u in zilverpapier en dan een half u met de saus op in de oven op 105 graden + kwartierke onder de oven grill.

Perfecte spare ribs :wink:
 
Ge krijgt die bovenkant niet goed (imho)

Rib valt uit mekaar als ik dat 6u in de smoker hou. Ge moet nog iets van beet hebben
Bwa, hier hou ik 2.5, 1.75 en 0.75 aan en ik moet zeggen dat de bite dan wel goed zit. Trouwens bij kcbs wedstrijden krijgt men redelijk veel puntenaftrek als het vlees van het bot valt. Men moet een clean bite hebben waar je nog moet bijten in de ribs maar moet toch het bit schoon hebben om top te scoren, imo is dat echt wel een kunst. En dat kan volgens mij ook op een smoker.
 
Awel dat bereik ik wel op mijn manier, ik kan het vlees clean afscheuren maar het valt er niet van zijn eigen af.
 
Ik vind het net lekker als dat van het bot gaat. Ik heb geen bbq of smoker. Ik marineer mijn ribben een nacht. Dan in de oven voor 2.5u met folie met beetje bier op 130. Daarna opnieuw aflakke en op hogere temperatuur afbakke zonder folie. Ik vind dat wel goe, maar ben geen expert za.

Kunt ge hier ook foto's poste van uw eten zonder een link te moete ingeve?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb 2 bereidingswijzen voor mijn ribben :

De luie manier : ik koop gemarineerde ribbetjes van de colruyt en zet die 30 minuten op 200 graden of zo in de oven. Soms al eens 35 minuten, soms al eens 40.

De ik doe iets meer moeite :
Ik koop gemarineerde ribbetjes van de colruyt, verwarm de oven voor op 150°, Leg ze op een opvangbak. Doe appelsap in die opvangbak en zet er dan aluminiumfolie op. Die 2 uur in de oven. Daarna de aluminiumfolie ervanaf en wat spritsen met appelsap over de ribbetjes en dan nog een goede 15 - 25 minuten in de oven.

De laatste zijn iets lekkerder. Maar uiteindelijk is dat verschil in veel gevallen echt al die extra moeite niet waard. Wanneer het wat warmer is, hell neen. Als het wat koeler is, meh why not.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Omdat ik daar wel op let, benieuwd of jij dat ook doet 😉:

Compenseer jij een maaltijd zonder groenten door er bij een andere speciaal op te letten? Ik ga dan bvb soep of gaspacho serveren bij een broodmaaltijd of slaatje uit de winkel winkel kopen als lunch op het werk etc.
 
Omdat ik daar wel op let, benieuwd of jij dat ook doet 😉:

Compenseer jij een maaltijd zonder groenten door er bij een andere speciaal op te letten? Ik ga dan bvb soep of gaspacho serveren bij een broodmaaltijd of slaatje uit de winkel winkel kopen als lunch op het werk etc.
Ik eet in de week wel vaker es een slaatje ja als lunch
 
Terug
Bovenaan