Wat heb jij vandaag gekookt?

Restjes sojascheuten en sluimererwten met wat shiitakes en spitskool in de wok met wat noodles erbij.
Simpele saus met soja, sesamolie, beetje honing en limoensap er door.

Daar veggie mini loempia's uit den oven bij.

AP1GczMH7CrfFvVADLhNLom3lkmqx5sJUtR7quzEJ1NVtA17vV5TSzIBDxYTPyxf_GEV0PbMAPuBiDYfegcu-n0djHCo8lWSiD_I2-mv8qaa25SpZ1smvu4qXPMp5hnrYxlW4Z6hFKqYKS7uXGmqzCQZOa5HrvKNQW5qATwUH5uxQgHgrusHKx1nT2Fgfd9TdELOjU4Sxr5EkInskCL9t38nPzHp-Ia3iPMQhu2gnnLnjGug_jAtBTUvn7Y_jHA81lkIscuFQW4dT3vc9GiBFKzxZKske7c2KbsPXkj67pEGtPAf_H5piXNfbJ3zki7DSNZM64Qs7AjkzOkifGlQ_QC1rDrEn8BNPwsDAGStpEuubYPmq50Yd14L-hb57BapNHyniEU0Nmi9ecoccwNRjAUGP9cV3UFuZvklyYFipT0FauZpHDCFpdwzQY2yDfrv7HNt1R-hXTL45qqPFg8rmG67seSLKbu2XjTs1kbc-Abxk379W38EngK0wvjQmN2OfHyxwXnYTCzZBNzGluUbaJEtxvhO2EkLZnA9Y4sSpI1kjNpRuA5xfwTW-K8GmFZJFq_PCSHSElWyPlICfbiqDJM6yJ9vX5ck3OX9NvHoDpexqfA6O-mTj9WxgHZ_PO8ae3T9ZnYxKshUBoIAhA4gtvWV2pnR-cWzhjfXrPAVjweeb8rWAo30btNb3ZpZvCf78myujTaPRrV6KIqmfnYRTa14UXEcat9dSRhVCHi4HJ4U1hgNjiFRo3daCpSgxA4Y4eggZwwl5eDjWBs0pTs2loKRrvaOjGGhZrRXKhHfvK1xUoBJkHJlt29vU3SgIZxPIOFrysS2j4Zfvvs1bY1jmjaB3s3eogTFFuclh4jPWgCeFaSnAjbzwovH6Hap4lKv9Y4maYZFFvcp7l1-fNWMzFwh9Ffpzg=w762-h1016-s-no-gm
 
Hier gisteren eens pastasaus gemaakt op basis van zoete aardappel en paprika, jammer genoeg zonder foto's. Was een van de beste sauzen die ik ooit heb gemaakt. Volgende keer eens wat foto's maken om hier wat meer reclame voor te kunnen maken! :drool:

Is dat niet gewoon een soort zout / smaakversterker zoals zout?
In essentie wel, maar het zorgt vooral voor meer umami smaak.
Je kan het vergelijken met ansjovis in de dressing voor caesarsalade, die zit er ook in voor de umami smaak.

MSG is een tijdje (onterecht) als ongezond bestempeld en in de westerse keuken wordt dat zelden als smaakmaker gebruikt hoewel het van nature in veel voeding zit en ook wel als additief in bewerkt voedsel wordt gebruikt (heeft een E-nummer).
 
Gisteren kip laten marineren in karnemelk met kruiden. Haal het vanmiddag uit de ijskast, helemaal hard geworden en samen geklompt. Uit de ijskast gelaten en nu lijkt het echt brokkenpap met goor sap onderaan. Heb nochtans gedaan wat zoveel chefs dat ge moet doen. Wat heb ik verkeerd gedaan?

Heb nu de kip zo proper mogelijk gemaakt en nu in nieuwe karnemelk gelegd. Hopelijk is het nog eetbaar.
 
Hier gisteren eens pastasaus gemaakt op basis van zoete aardappel en paprika, jammer genoeg zonder foto's. Was een van de beste sauzen die ik ooit heb gemaakt. Volgende keer eens wat foto's maken om hier wat meer reclame voor te kunnen maken! :drool:


In essentie wel, maar het zorgt vooral voor meer umami smaak.
Je kan het vergelijken met ansjovis in de dressing voor caesarsalade, die zit er ook in voor de umami smaak.

MSG is een tijdje (onterecht) als ongezond bestempeld en in de westerse keuken wordt dat zelden als smaakmaker gebruikt hoewel het van nature in veel voeding zit en ook wel als additief in bewerkt voedsel wordt gebruikt (heeft een E-nummer).
Ik zou liever hebben dat je mijn mami uit je gerechten laat
 
Gisteren iets zo simpel maar zoooo lekker gemaakt.

2 grote uien redelijk grof versneden, die goed bruin gebakken samen met wat look (heb er een teen of 6 ingedaan). Blussen met witte wijn, effe de wijn laten inkoken en dan oestersaus erbij, ongeveer een 3 eetlepels.

Scampi bakken en als ze klaar zijn kap je ze in de uiensaus. Opdienen met wat gebakken rijst.

ZvUA28Q.jpeg

eXsYYdA.jpeg
 
Hier nu vleesribben aan het marineren in ketjap, chilisaus, honing, lookpoeder, ajuin en peper.
Morgen afgaren in de oven. :drool:

Vanavond is het Orloffgebraad.
 
Laatst bewerkt:
Hier nu vleesribben aan het marineren in ketjap, chilisaus, honing, lookpoeder, ajuin en peper.
Morgen afgaren in de oven. :drool:

Vanavond is het Orloffgebraad.

#teamdempig. Geslaagde marinade voor de vleesribben. Pittige coleslaw bijgemaakt en krieltjes+rode ui uit de airfryer. Was damn guud.
 
Terug
Bovenaan