Wat heb jij vandaag gekookt?

Trio van panna cotta. Klassiek, met melkchocola en met fondant. Straks nog cacaopoeder over en schilfers van witte chocola. Caloriebommekes! Dat schuin gieten was ook foefelare!

MhTD6op.jpeg
 
Volgende keer es zien of ik geen coulis van aardbei tussen de lagen kan doen, met wat extra gelatine.
 
Puree met kipchipolata's en (voor de allereerste keer) zelfgemaakte jagersaus met champignons en spekjes i.p.v. uit een pakje Knor. Many mistakes were made, maar het was eetbaar. :) Volgende keer beter met minder fouten maken.

De lijst van fouten:
  1. veel te grote champignons gebruikt voor in de saus;
  2. witte wijn niet lang genoeg laten inkoken - alcoholsmaak was nog iets te hard aanwezig;
  3. tomatenpuree al toegevoegd bij het inkoken van de witte wijn i.p.v. achteraf pas bij toevoegen rundsbouillon;
  4. kruidentuiltje vergeten, alsook peper en zout.
Zat wel in tijdsnood om eten klaar te maken en was slecht voorbereid door hectische (thuis)werkdag.

De smaak was al bij al nog wel okay-ish, maar het was qua textuur geen mooi ingebonden geheel. Next time misschien wat sausbinder van Maizena gebruiken.

 
Laatst bewerkt:
Puree met kipchipolata's en (voor de allereerste keer) zelfgemaakte jagersaus met champignons en spekjes i.p.v. uit een pakje Knor. Many mistakes were made, maar het was eetbaar. :) Volgende keer beter met minder fouten maken.

De lijst van fouten:
  1. veel te grote champignons gebruikt voor in de saus;
  2. witte wijn niet lang genoeg laten inkoken - alcoholsmaak was nog iets te hard aanwezig;
  3. tomatenpuree al toegevoegd bij het inkoken van de witte wijn i.p.v. achteraf pas bij toevoegen rundsbouillon;
  4. kruidentuiltje vergeten, alsook peper en zout.
Zat wel in tijdsnood om eten klaar te maken en was slecht voorbereid door hectische (thuis)werkdag.

De smaak was al bij al nog wel okay-ish, maar het was qua textuur geen mooi ingebonden geheel. Next time misschien wat sausbinder van Maizena gebruiken.

Ik zou de tomatenpuree altijd eerst toevoegen en wat mee laten bakken. Dat doet echt veel aan de smaak. Je champignons zien er goed uit imho.
 
Ik zou de tomatenpuree altijd eerst toevoegen en wat mee laten bakken. Dat doet echt veel aan de smaak. Je champignons zien er goed uit imho.

Dit inderdaad. Ik bak tomatenpuree altijd aan. En dan blussen met de witte wijn en even laten inkoken.
 
In de Belgische 'bolognese' gebruik ik ook tomatenpuree. Overal waar je die gebruikt zou je die best even aanbakken. Dat haalt het scherpe zure er wat af en maakt het wat zoeter.
 
iemand nog aanraders voor een cannelloni variant buiten de klassieke ricotta-spinazie?
 
Ik heb een tijdje geleden eens een hemelse pasta met saus van zoete aardappel en paprika gegeten. Zoiets moet ook wel passen in cannelloni. Als vulling zou ik voor porcini met iets van smeuige kaas gaan.
 
En wat had je als vulling van de buisjes?
Ik had dat gemaakt om pastaschelpen mee te vullen, volgens mij is die consistentie ook geschikt om cannelloni te vullen.
De pompoen in de blender en daar beetje ricotta bij tot je een mooie dikte heb en daar dan het gebakken gehakt onder.
Ik had dat in combinatie met een pikante tomatensaus.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan