Wat heb jij vandaag gekookt?

voila, het mag trekken.. straks nog verse peterselie op en een tikkeneiken of 2 erover 😋😋

Q4Jl32a.jpg
Wtf is een tikkeneiken nu weer?
 
vanmiddag ist hier een BBQ rib sandwich.

ribbekes zijn aant low & slowen momenteel, nog een uurke of 3 te gaan op 110 graden, ingepakt in zilverpapier met een rub van bruinesuiker, paprika, lookpoeder peper en zout.
Laatste half uur, de bbq saus erover smeren

straks nog de ajuin bakken met balsamico azijn en bruin suiker.

Dan het brood in de oven laten grillen met wa verse boter opgesmeerd langs de binnenkanten..

alles tussen het broodje kwakken met wat verse peterselie op en smullen maar :D

hqdefault.jpg
Deze mag je hier gerust afzetten. Damn da ziet er goed uit. Maar je kan daar toch niet in bijten met die beenderen van de rib? Of zeg ik iets dwaas?
 
Deze mag je hier gerust afzetten. Damn da ziet er goed uit. Maar je kan daar toch niet in bijten met die beenderen van de rib? Of zeg ik iets dwaas?
Beentjes zijn er uit he, vlees wordt van de rib gegaard in zilverpapier. Das echt superfallofthebone :D

For recipe:

 
Ik ga aan mijn eten beginnen. Vanavond tomatenroomsoep met ballekes en hsv-toast. Een uitvinding van een chefkok uit een vakantiedorp waar ik al meer dan 40 jaar ga, mens is op pensioen gegaan vorig jaar en heeft me wat van zijn recepten nagelaten.

Is een typische bauerntoast zoals je dat kent uit de alpen maar met een wienerschnitzel tussen, een zoete tartaar, bergkaas overgesmolten en gedrappeerd met ontbijtspek, en daarbovenop een schijf ananas met een stuk gefrituurde lookworst.

Vettig :D
 
Beentjes zijn er uit he, vlees wordt van de rib gegaard in zilverpapier. Das echt superfallofthebone :D

For recipe:


Holy ****

Da moet ik eens proberen, ziet er iets uit waar ik mij ziek in ga eten en er geen spijt van ga hebben
 
Ik ga aan mijn eten beginnen. Vanavond tomatenroomsoep met ballekes en hsv-toast. Een uitvinding van een chefkok uit een vakantiedorp waar ik al meer dan 40 jaar ga, mens is op pensioen gegaan vorig jaar en heeft me wat van zijn recepten nagelaten.

Is een typische bauerntoast zoals je dat kent uit de alpen maar met een wienerschnitzel tussen, een zoete tartaar, bergkaas overgesmolten en gedrappeerd met ontbijtspek, en daarbovenop een schijf ananas met een stuk gefrituurde lookworst.

Vettig :D
Helaas frituur dicht, lookworst zal voor volgende keer zijn. Of moet me da es in diepvries nemen.

Maar de rest was meer dan ok :p

Z8LmLts.jpg
 
Niet vandaag, maar eergisteren nog eens steak (limousin, dunne lende) met zeekraal als side gemaakt (en dan nog overschot van aardappelsla). Heel eenvoudige, maar fantastische combinatie.
 
Tomski chapeau voor je gerechtjes! Zien er heel lekker uit.
Ik bak vandaag havermoutpannenkoeken om de volgende dagen mee te nemen naar het werk als ontbijt. Gezond en lekker.
 
Vanavond zuurkool met kassler, rookworst, frankfurterworst en puree.
En alles doorgieten mit ein Paulaner Weissbierken 😋
 
Vandaag noodles met cracked black pepper saus en kalkoen filet, edamame en kruiden assortiment.
Yummy!
 
Ik ga aan mijn eten beginnen. Vanavond tomatenroomsoep met ballekes en hsv-toast. Een uitvinding van een chefkok uit een vakantiedorp waar ik al meer dan 40 jaar ga, mens is op pensioen gegaan vorig jaar en heeft me wat van zijn recepten nagelaten.

Is een typische bauerntoast zoals je dat kent uit de alpen maar met een wienerschnitzel tussen, een zoete tartaar, bergkaas overgesmolten en gedrappeerd met ontbijtspek, en daarbovenop een schijf ananas met een stuk gefrituurde lookworst.

Vettig :D

Ziet er lekker uit, maar ik voel mijn aders gewoon dichtslibben als ik het nog maar lees. :LOL:
Deed me direct aan die Good-Morning burger van de Simpsons denken:

 
In de week ook nog eens chicken Katsu gemaakt maar wel het recept van Wagamama zelf, staat al open en bloot online sinds de eerste lockdown en dat is de versie die ik ken van te gaan '' uit eten '' en in tegenstelling tot ons Justine is het ook niet een hoop chunky vegs met wat saus rond en in tegenstelling tot de andere op de vorige pagina komt er ook geen garam masala en shit bij kijken.
Het non-Justine recept op de vorige pagina is wel een beetje authentieker tov haar recept maar nog niet 100% Wagamama.

Volgende week moet ik ook nog eens Panda Express crispy orange chicken maken, alleen altijd zo een gedoe sinds ik geen frietpot meer heb want dan moet ik speciaal een fles olie kopen en in een pan doen, in een oven of een airfryer lukt dat niet met die coating van bloem + maizena rond je kip, blijft half ongebakken rondom.

Vandaag was ik te lui voor iets deftig dus het was diepvries wortelenstoemp met worst en mijn trouwe helper in luie tijden : de pot Maggi Jus poeder.
 
Mmm orange chicken. Dat wordt hier ook om de 2 maand wel es gemaakt. Top comfortfood.

TWZ3tFR.jpg


Soms eten we die wel es met gestoomde brocoli bij, goeie combo met die zoete saus.

MxTZ49B.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ist zo wokgourmet met van die mini pannekes. Nieuwe combinaties uitproberen voor we ze in de grote wok maken. Hebben zalm, kip,rundvlees en scampi. Wokgroentjes, noedels en alle soorten aziatische sauzen om te combineren.
 
Wat is uw recept voor orange chicken? Wil het al lang eens proberen.
 
Terug
Bovenaan