Wat heb je vandaag op TV gezien ?

De noodcentrale

Blijf ik af en toe eens opplakken.

Die komen toch maken heel vaak vreemde dingen mee en krijgen toch af en toe absurde mensen aan de lijn.

En dat iedere aflevering
 
Planet earth III op Canvas

Misschien was ik wat te enthousiast bij aflevering 1 omdat Seizoen I en II zo goed waren.
Het was eigenlijk een aflevering met veel triestige dingen (Flamingo's (men hart brak wel ) , schildpadden,..)

misschien sparen ze de spannende duels (zoals iguanas vs slangen) voor volgende afleveringen
 
Planet earth III op Canvas

Misschien was ik wat te enthousiast bij aflevering 1 omdat Seizoen I en II zo goed waren.
Het was eigenlijk een aflevering met veel triestige dingen (Flamingo's (men hart brak wel ) , schildpadden,..)

misschien sparen ze de spannende duels (zoals iguanas vs slangen) voor volgende afleveringen
Thanks voor de tip! Wist niet dat ze deze al uitzonden! Vorige reeksen waren prachtig en vond deze eerste aflevering toch ook weer prachtige beelden opleveren. Ik vraag me dan altijd af hoe ze deze toch altijd filmen.
 
Het laatste portret op Canvas.
Die eerste aflevering hakte er wel in, mooi dat Caroline zo graag wil dat haar kinderen en partner op een leefbare manier om zullen gaan met haar dood. Morgen de aflevering bekijken met de 102-jarige Paula.
 
Jacques en Urbain op Wereldtournee

Ik had me denk ik vergist in de opzet (ook de trailer was wat misleidend), het gaat om een reeks interviews op locatie (even interessant als vignettes in Iedereen Beroemd) waar Jacques en Urbanus ook even optreden. Helaas zie je niet veel van de locaties. Het probeert te veel te doen maar blinkt dan ook nergens in uit, denk dat vooral Jacques en Urbain er veel aan hadden, de kijker minder. Jacques Vermeire als presentator kan beter dan dit, het lijkt soms alsof die er gewoon was ipv een programma te maken, bij zijn andere verschijningen (bvb Eenmaal Andermaal) is hij wat dynamieker en meer in the flow.
 
Vanavond Belpop. Goed gemaakt en een must voor muziekliefhebbers.
Thanks voor de reminder. Deel 2 van de Eurodance aflevering! Deel 1 was alvast de max.
Juist uitgezien (staat al op vrtmax). Dit commerciële genre is nooit écht mijn ding geweest (behalve Jessy :love2:), maar wel heel wat onvergetelijke nummers die deel uitmaken van de jeugdherinneringen. Eigenlijk wel hallucinant hoe hier aan de lopende band wereldhits werden geproduceerd en hoe dat in de Belgische mainstream media voor een stuk gewoon genegeerd werd.

Ook leuk om toch ook eens dit deel belicht te zien, anders dan het meer "underground" gebeuren dat we bv in The Sound of Belgium zagen.

Er is ook een leuke docu gemaakt over de geschiedenis van het Bonzai label. Voor wie hem nog niet gezien moest hebben:
 
Dit commerciële genre is nooit écht mijn ding geweest (behalve Jessy :love2:), maar wel heel wat onvergetelijke nummers die deel uitmaken van de jeugdherinneringen. Eigenlijk wel hallucinant hoe hier aan de lopende band wereldhits werden geproduceerd en hoe dat in de Belgische mainstream media voor een stuk gewoon genegeerd werd.
De songs waren idd wel heel commercieel. Denk dat ze zichzelf soms te underground waanden terwijl het goede crowd pleasers waren in grotere discotheken.

Ik weet nu eigenlijk niet of het echt onbekend was hier in Vlaanderen, mss niets voor een Radio 2 maar elders kon je het toch af en toe horen. Dan laten ze ook stukjes zien van BRTN talkshows, dat is toch niet heel klein? De gabbergenres werden helemaal scheef bekeken, non-vocal trance bleef ook enkel voor de liefhebbers.

De mening van muziekjournalisten wordt ook wat gedramatiseerd, maalde iemand daarom? Mss de artiesten zelf. Ik weet dat Regi Penxten toch al jaren erkenning zocht en met een headline op Rock Werchter eindelijk "zijn revanche" had.
 
Ook eens die 2 afleveringen Belpop over de Eurodance gekeken. Vroeger nog wel wat eurodance singletjes gekocht dus leuk om terug te zien :).
 
Boer Coppens

Ik dacht dat het over het boerenleven ging gaan maar we zien 80% de "gast BV" praten over zijn/haar eigen leven met enkele shots uit de landbouw. De gesprekken zijn ook niet zo interessant, die mensen zijn ook enkel bekend van op tv en zijn in talloze andere programma's al eens mogen opdraven om over hun verleden te praten. Het is een saai afkooksel van Het huis.
 
Vrede op aarde

Ik had er vorig jaar al commentaar op dat het niveau was gedaald, het is dit seizoen helaas niet gebeterd. Er waren toch een paar momenten dat ik kon lachen maar beetje te weinig. De chalet kwam buiten de intro ook maar 2 minuten aan bod, die is na de downgrade van vorig jaar nog niet teboven gekomen. Ik weet het, het is nog maar 1 aflevering, maar vorig jaar bleef het ook hangen op hetzelfde niveau.

Een absoluut dieptepunt kwam op het einde, een heel flauwe greenkey waar Sven "gast" was bij Bent Van Looy, een waar cringe moment.

Het uitzendmoment schiet dit jaar alle kanten op, soms rond 21u, soms na het 7 uur Journaal. De duur is ook verhoogd van 60 naar 70 minuten, maar de extra tijd leek me eerder leuk voor de gasten dan voor de kijker. Het is verwaterd tot een programma dat je ziet terwijl je zit te scrollen op je smartphone (of bezig bent met je eindejaarsmenu in de keuken).
 
Via omwegen naar Third Watch (1999) aan het kijken. Een serie over hulpverleners (politie, brandweer en ambulance) in New York die de de 3de dienst doen (3pm tot 11pm) in een fictieve wijk in NY. Best aardige serie, al is het nu ook weer veel meer, maar toch onterecht vergeten geraakt.

Gisteren 1ste aflevering van het 3de seizoen gezien, "In Their Own Words", waarin de politie, brandweer en het ambulance personeel die achter de schermen meewerkte aan de serie het woord nemen over hun ervaringen tijdens de 9/11 terreuraanval. De aflevering is een maand na de terreuraanval uitgezonden, de emotie zit er sterk (onderhuids) in. Het is hier toch wel binnengekomen.
 
Vrede op aarde

Ik had er vorig jaar al commentaar op dat het niveau was gedaald, het is dit seizoen helaas niet gebeterd. Er waren toch een paar momenten dat ik kon lachen maar beetje te weinig. De chalet kwam buiten de intro ook maar 2 minuten aan bod, die is na de downgrade van vorig jaar nog niet teboven gekomen. Ik weet het, het is nog maar 1 aflevering, maar vorig jaar bleef het ook hangen op hetzelfde niveau.

Een absoluut dieptepunt kwam op het einde, een heel flauwe greenkey waar Sven "gast" was bij Bent Van Looy, een waar cringe moment.

Het uitzendmoment schiet dit jaar alle kanten op, soms rond 21u, soms na het 7 uur Journaal. De duur is ook verhoogd van 60 naar 70 minuten, maar de extra tijd leek me eerder leuk voor de gasten dan voor de kijker. Het is verwaterd tot een programma dat je ziet terwijl je zit te scrollen op je smartphone (of bezig bent met je eindejaarsmenu in de keuken).
Ik vind wel nog steeds de moeite om te kijken. Maar de meerwaarde van hun chalet is imo echt 0, lijkt meer op een, voor hen dan toch, gratis feest om eens te gaan eten en drinken. Wat ik ook niet begrijp is de herhaling van moppen, dan spotten ze bijv met een persoon die iets zegt of doet, acteren ze die scene nog eens na maar perfect hetzelfde. :confused:
Het is idd wel lang maar ik kijk eigenlijk nooit in 1 keer.
 
Vrede op aarde

Ik had er vorig jaar al commentaar op dat het niveau was gedaald, het is dit seizoen helaas niet gebeterd. Er waren toch een paar momenten dat ik kon lachen maar beetje te weinig. De chalet kwam buiten de intro ook maar 2 minuten aan bod, die is na de downgrade van vorig jaar nog niet teboven gekomen. Ik weet het, het is nog maar 1 aflevering, maar vorig jaar bleef het ook hangen op hetzelfde niveau.

Een absoluut dieptepunt kwam op het einde, een heel flauwe greenkey waar Sven "gast" was bij Bent Van Looy, een waar cringe moment.

Het uitzendmoment schiet dit jaar alle kanten op, soms rond 21u, soms na het 7 uur Journaal. De duur is ook verhoogd van 60 naar 70 minuten, maar de extra tijd leek me eerder leuk voor de gasten dan voor de kijker. Het is verwaterd tot een programma dat je ziet terwijl je zit te scrollen op je smartphone (of bezig bent met je eindejaarsmenu in de keuken).
Nooit echt fan geweest van dit programma. Vond altijd dat die een zeer zwakke redactie hadden, en zwakke moppen schrijvers.

Daardoor ook niet de grootste De Leyer fan. Vorig jaar naar een try out gaan kijken van zijn nieuwe show, en dat vond ik dan weer niet slecht, hem vroeger ook nog een paar keer als publieksopwarmer gezien.

Is gewoon geen talkshowhost imo. Interactie met het publiek is zijn grote talent.

Beetje zelfde als met Jan Jaap. Dat zijn imo geen goeie hosts, maar hebben wel andere grote talenten.
 
Boer Coppens

Ik dacht dat het over het boerenleven ging gaan maar we zien 80% de "gast BV" praten over zijn/haar eigen leven met enkele shots uit de landbouw. De gesprekken zijn ook niet zo interessant, die mensen zijn ook enkel bekend van op tv en zijn in talloze andere programma's al eens mogen opdraven om over hun verleden te praten. Het is een saai afkooksel van Het huis.

Bedankt voor de tip, was misschien van plan om te kijken maar ik heb het wel eventjes gehad met al die varianten op "Het Huis". Telkens hetzelfde uiteindelijk. Je nodigt een BV uit en probeert hem/haar in een modus te krijgen waarin hij/zij nostalgisch of emotioneel wordt om dan grote ontboezemingen los te krijgen.

Ik begon "Het Huis" zelf ook al met een andere bril te bekijken vanaf het moment dat ik wist dat dat huis van Eric Goens zelf was. Het valt me sindsdien op dat dat programma lijkt op één lange reclamespot voor zijn huis. Is het om zijn ego te vleien of omdat hij later het huis met een forse meerwaarde wil verkopen? Geen idee. Maar telkens die idyllische shots die worden genomen van het huis, de verplichte entree via de weide met dieren, de "ooh's en wauw's" van de gasten, het obligate zinnetje van de gasten "amai, jij woont hier mooi!" die telkens opnieuw voorkomt zonder dat eruit te knippen, ...

En dan heb je de "De Avonden" van Wim Lybaert die quasi een exacte kopie is. Veel minder of geen focus op zijn huis maar wel met dat vissen naar emotionele momentjes en grote ontboezemingen. Ligt er te vingerdik op.
Dan had je met De Columbus, wat ook exacte kopie is van het concept, tenminste nog de reisfactor.

Blijkbaar is Boer Coppens dus ook meer van hetzelfde. En ik vergeet vast nog een hele resem dergelijke programma's.
 
Terug
Bovenaan