Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Ik moest al heel de tijd aan Alles Kan Beter denken tijdens het bekijken van '60 jaar sportweekend'. Toch enkele serieuze talenten gehad de periode 1980 - 2000.
 
Mijn beste kerst ooit, hebben ze echt geen inspiratie meer voor nieuw programma's?
Eigenlijk een kerstversie van komen eten op vtm ipv op vier.
Gelukkig wel iets minder marginaal dan komen eten.
 
Voordat de bom valt, de zoveelste 'humoristische panelquiz', verschrikkelijk programma, heb het 10 minuten volgehouden
Ik vond het nog 'doenbaar' door de gasten. Zo een Vincent Voeten vind ik nog wel lekker droog qua humor. Maar niet dat ik dat iedere dag moet zien. Er is zoveel beter te zien dan dit.
 
Wat gaan we zien in het voorjaar op de VRT? Dat is deze week aangekondigd:
 
Vrede op Aarde is toch niet meer wat het geweest is. Mss omdat Sven de Leijer met de nakende geboorte van zijn zoontje minder tijd kon besteden en Soe Nsuki zich nog moest inwerken (ze doet dat nog goed in de chalet), maar de grappige hoogtepunten lijken toch minder en minder te worden. Het kan zijn dat het na al die jaren afgeleefd is, het stoelt wat op voorspelbare humor met versprekingen en clipjes van de gasten zonder hard te zijn in de kerstsfeer. Maar ondertussen is het zo gepolijst dat de grappen er los over schuiven richting nergens, beetje jammer.
 
Vrede op Aarde is toch niet meer wat het geweest is. Mss omdat Sven de Leijer met de nakende geboorte van zijn zoontje minder tijd kon besteden en Soe Nsuki zich nog moest inwerken (ze doet dat nog goed in de chalet), maar de grappige hoogtepunten lijken toch minder en minder te worden. Het kan zijn dat het na al die jaren afgeleefd is, het stoelt wat op voorspelbare humor met versprekingen en clipjes van de gasten zonder hard te zijn in de kerstsfeer. Maar ondertussen is het zo gepolijst dat de grappen er los over schuiven richting nergens, beetje jammer.
Nog maar anderhalve aflevering gezien, maar zelfs na die anderhalve aflevering heb ik ook dat gevoel.
Jammer, want vond dat nog wel leuk om naar te kijken.

Vond het wel straf dat ze zoveel maanden geleden al iemand aan het beetnemen waren (Metejoor met die videoclip bijvoorbeeld), dat vind ik dan wel weer knap :)
 
Het verhaal van Vlaanderen: aanvankelijk was ik sceptisch en Tom Waes moeheid is er ook wel maar toch gekeken. Ik vond het goed maar gezien de weinige kennis over de periode lijkt deze mij weinig representatief voor de rest van de reeks. Vanaf volgende week kunnen ze met geschreven bronnen werken wat de reeks alleen maar ten goede kan komen

Het was een ook een goeie mix van reenactements en gesprekken van vandaag, met een vleugje humor soms. Ben al benieuwd naar de volgende afleveringen.

Ik heb Het verhaal van Nederland gezien dat een paar maanden geleden werd uitgezonden. Er komen wel gelijkaardige handelingen in voor zoals met een fakkel rond lopen tussen de re-enactments. Een aantal graphics hebben ze letterlijk overgenomen van het oorspronkelijke Historien om Danmark, maar nu we voorbij de vage prehistorie zijn zal het Vlaamser worden.

De productie zou heel duur zijn (dixit Tom Waes en een analyse in De Standaard) met enkele miljoenen euro's. Er zijn ook een aantal boeken te koop (je mist uiteraard vele details met amper 50 minuten om door een paar eeuwen gaan).

De Standaard kon het geheel al bekijken en had kritiek op de focus van "grote mannen uit het verleden" terwijl de Vlaming op zijn erf wat in de verdrukking komt. In dat opzicht is het nogal een klassiek verhaal met een voorspelbaar "hoogtepunt" over de Guldensporenslag waar ze een hele aflevering aan wijden met zelfs een bombastische beschrijving:

Ik ben benieuwd wat ze er de komende weken van zullen maken.

Had liever de Cunk on Britain versie van de geschiedenis van Vlaanderen gezien, de aflevering van gisteren kon me maar matig boeien.

Vond de grapjes te geforceerd.

Vond de eerste aflevering wel voldoende boeien maar misschien iets te ‘canvas’ voor het brede publiek? De volgende aflevering zal verhalend wel sterker zijn vermoed ik.

De miljoenen subsidies van Vlaanderen zullen wel leuke beelden opleveren

FldKK0nWYAIVtDm


Idd wel wat subsidies naartoe, maar goed meer dan 1mio kijkers voor de 1e aflevering :p
Bespreek de reeks gerust hier verder: https://www.beyondgaming.be/threads/het-verhaal-van-vlaanderen.20424/
 
Nu Vrede op aarde op haar einde loopt dit seizoen is mijn gevoel bevestigd dat Sven dit jaar zijn mojo kwijt is, het bleef maar aanmodderen. Het contrast met de twee keren dat Philippe Geubels moest invallen was groot, die was echt grappig (maar mss net iets te bijtend voor het gezapige kerstsfeertje daar). Een beetje raar is dat in de afleveringen met Philippe de chalet minder in beeld kwam. Ik denk dat Sven zo min mogelijk in beeld wou komen in de studio en de chalet als dankbare filler gebruikte. Als kersverse vader bespaart dat weer in opnameuren tijdens zijn half vaderschapsverlof, ik kan enkel dat bedenken als reden.
 
Vrede op Aarde is toch niet meer wat het geweest is. Mss omdat Sven de Leijer met de nakende geboorte van zijn zoontje minder tijd kon besteden en Soe Nsuki zich nog moest inwerken (ze doet dat nog goed in de chalet), maar de grappige hoogtepunten lijken toch minder en minder te worden. Het kan zijn dat het na al die jaren afgeleefd is, het stoelt wat op voorspelbare humor met versprekingen en clipjes van de gasten zonder hard te zijn in de kerstsfeer. Maar ondertussen is het zo gepolijst dat de grappen er los over schuiven richting nergens, beetje jammer.
Ik kijk enkel maar sporadisch, maar was dat in de vorige seizoenen ook al dat er zo weinig stukjes uit de chalet in het programma kwamen ?
Dat de verdeling tussen talkshow - chalet vroeger meer in evenwicht was, of zo herinner ik mij dat toch.

Vond het talkshow gedeelte maar saai, de stukjes uit de chalet beter. Maar niet goed genoeg om mij te doen blijven kijken alleszins.
 
Eerste aflevering van het nieuwe seizoen 1 jaar gratis.
Ik vind die mopjes van Kamal tussendoor echt niet nodig altijd, het is gewoon een quiz. Geen optreden. :unsure:
 
Eerste aflevering van het nieuwe seizoen 1 jaar gratis.
Ik vind die mopjes van Kamal tussendoor echt niet nodig altijd, het is gewoon een quiz. Geen optreden. :unsure:
kHeb het niet gezien, maar slechter dan de "Wie heeft al eens walvis gegeten? Lekker, maar veel" - mop die Thomas Vanderveken 41 keer vermeldde tijdens zijn periode als quizmaster, zal het wel niet geweest zijn zeker? :unsure:
 
kHeb het niet gezien, maar slechter dan de "Wie heeft al eens walvis gegeten? Lekker, maar veel" - mop die Thomas Vanderveken 41 keer vermeldde tijdens zijn periode als quizmaster, zal het wel niet geweest zijn zeker? :unsure:
Kamal zal er wel nog zijn eigen fatjoke en Marokkaanse roots aankoppelen voor de 100ste keer
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vtm heeft weer een nieuwe zender gelanceerd.Vtm dokters.24/7 ziekenhuis series.
Zou Vlaanderen hiermee meer volk willen lokken naar de verpleging?
 
Onze natuur, prachtige beelden. Een kanttekening: ik ben fan van Wim Opbrouck, maar zijn stem werkt imo echt niet om deze reeks aan elkaar te praten.
 
Terug
Bovenaan